co to tak na prawde jest podatek od czynnosci cywilno prawnych?

Data: 2015-10-05 06:52:54
Autor: whatlogin
co to tak na prawde jest podatek od czynnosci cywilno prawnych?
Dzień dobry,

Męczy mnie jedna sprawa. Mianowicie, jak w temacie - co to jest PCC.

W internecie pełno jest informacji, które w zasadzie opisuj± od do czego jest stosowany, kiedy nie jest stosowany, ale nie ma żadnej informacji do czego on w ogóle jest.

Oczywi¶cie jestem nieco rozgoryczony, bo będę kupował mieszkanie. Mam trochę gotówki - ale co dalej. Teraz zapłacę 8000 PCC podczas gdy za wszystkie czynno¶ci i tak muszę dodatkowo zapłacić (notariusz, wpis do księgi wieczystej itp.). Co więcej, za 2 lata np. urodzi mi się bobo, to kupię większe mieszkanie i znowu będę płacił PCC kupuj±c większe (np 10000pln), a ten co kupi znowu zapłaci podatek? W teorii - jeżeli nieruchomo¶ć zostanie 50 razy kupiona to podatek osi±gnie warto¶ć tej nieruchomo¶ci.

Więc jeszcze raz :) czemu służy ten podatek, co finansuje?

Pozdrawiam

Data: 2015-10-05 15:55:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-05 o 15:52, whatlogin@gmail.com pisze:
Dzień dobry,

Męczy mnie jedna sprawa. Mianowicie, jak w temacie - co to jest PCC.

W internecie pełno jest informacji, które w zasadzie opisują od do czego jest stosowany, kiedy nie jest stosowany, ale nie ma żadnej informacji do czego on w ogóle jest.

Oczywiście jestem nieco rozgoryczony, bo będę kupował mieszkanie. Mam trochę gotówki - ale co dalej. Teraz zapłacę 8000 PCC podczas gdy za wszystkie czynności i tak muszę dodatkowo zapłacić (notariusz, wpis do księgi wieczystej itp.). Co więcej, za 2 lata np. urodzi mi się bobo, to kupię większe mieszkanie i znowu będę płacił PCC kupując większe (np 10000pln), a ten co kupi znowu zapłaci podatek? W teorii - jeżeli nieruchomość zostanie 50 razy kupiona to podatek osiągnie wartość tej nieruchomości.

Więc jeszcze raz :) czemu służy ten podatek, co finansuje?

To co każdy inny podatek - budżet państwa. Podatek, z definicji, jest
nieekwiwalentny, więc nie ma sensu szukać "co ja mam w zamian".

--
Liwiusz

Data: 2015-10-06 00:29:33
Autor: whatlogin
W dniu poniedziałek, 5 paĽdziernika 2015 15:55:38 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> Więc jeszcze raz :) czemu służy ten podatek, co finansuje?

To co każdy inny podatek - budżet państwa. Podatek, z definicji, jest
nieekwiwalentny, więc nie ma sensu szukać "co ja mam w zamian".

Czyli jest w zasadzie tym samym, co podatek od kichania, przeklinania i ziewania (jak Tytusie, Romku i A'Tomku)?

Data: 2015-10-05 16:55:01
Autor: Maciek
[...]
Pomy¶l o tych, którzy jej nie maj± - co maj± zrobić? Sk±d wzi±ć? :->

Teraz zapłacę 8000 PCC podczas gdy za
wszystkie czynno¶ci i tak muszę dodatkowo zapłacić (notariusz, wpis do
księgi wieczystej itp.). Co więcej, za 2 lata np. urodzi mi się bobo,
No to się ciesz! Jaka¶ kasa wpadnie z becikowego i będziesz do przodu :-)

kupię większe mieszkanie i znowu będę płacił PCC kupuj±c większe (np
10000pln), a ten co kupi znowu zapłaci podatek?
Takie życie - masz kasę, to każdy chętnie po ni± rękę wyci±gnie :-)

Więc jeszcze raz :) czemu służy ten podatek, co finansuje?
Różne rzeczy: wojsko, milicję, szkolnictwo dla Twojego bobo, becikowe,
emerytury dla górników, sędziów, prokuratorów, rolników i inne niezwykle
ważne z punktu widzenia solidarno¶ci społecznej sprawy :-)

PS: A zastanów się: warto to mieszkanie kupować? Może lepiej z gminy
jaki¶ lokal wyci±gn±ć, będziesz miał dziecko, to może i jaka¶ zapomoga
wpadnie, zasiłek, może jak±¶ rentę da się załatwić. Po co kasę wydawać,
jak inni frajerzy mog± za to płacić??? ;-)

Maciek

Data: 2015-10-06 12:45:06
Autor: J.F.
co to tak na prawde jest podatek od czynnosci cywilno prawnych?
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:073e7377-f9bd-475b-b8bf-926c05aea8b9@googlegroups.com...
Więc jeszcze raz :) czemu służy ten podatek, co finansuje?

Sluzy celom Panstwa i finansuje Panstwo.
Oczywiscie kosztem obywateli, ale tych bogatszych, skoro cos kupuja :-)

Do pewnego stopnia sluzy zabezpieczeniu obchodzenia podatkow i szarej strefie - np po co ma np salon samochodowy placic podatek od zysku - szef kupi auto po kosztach, sprzeda ci prywatnie.
Tez niby powinien zaplacic podatek od zysku, ale latwiej ukryc.

2% to niewiele, pomysl o panstwach, gdzie pobieraja np 40% od spadku, albo 200% przy zakupie samochodu.

J.

Data: 2015-10-06 05:37:05
Autor: whatlogin
W dniu wtorek, 6 paĽdziernika 2015 12:45:50 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

[...]

Geeee. To Ci dopiero. O innych państwach nie my¶lę. Mieszkanie kupuję bo jestem biedny, a nie bogaty. Szkoda mi tych 8K. Nic nie zrobiłem, a czuję się ukarany. Rozumiem podatki i społeczny ich cel. Bank w pewnym sensie też jest stron± - czy też płaci PCC ?

Pozdrawiam

Data: 2015-10-06 14:39:28
Autor: Liwiusz
co to tak na prawde jest podatek od czynnosci cywilno prawnych?
W dniu 2015-10-06 o 14:37, whatlogin@gmail.com pisze:

 Bank w pewnym sensie teĹĽ jest stronÄ… - czy teĹĽ pĹ‚aci PCC ?

Jeśli kupuje, to oczywiście płaci.

--
Liwiusz

Data: 2015-10-06 15:28:43
Autor: t-1
W dniu 06.10.2015 o 14:37, whatlogin@gmail.com pisze:

[...]

Nie sprzedawaj go przed upływem co najmniej 5 lat.
Bo zapłacisz 20%

Data: 2015-10-06 16:01:53
Autor: Pete
W dniu wtorek, 6 października 2015 12:45:50 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

[...]

Geeee. To Ci dopiero. O innych państwach nie myślę. Mieszkanie kupuję bo jestem biedny, a nie bogaty. Szkoda mi tych 8K. Nic nie zrobiłem, a czuję się ukarany. Rozumiem podatki i społeczny ich cel. Bank w pewnym sensie też jest stroną - czy też płaci PCC ?

Kup od przedsiębiorcy (dewelopera), to nie zapłacisz.

--
Pete

Data: 2015-10-06 17:02:18
Autor: Maciek
W dniu 2015-10-06 o 16:01, Pete pisze:
Kup od przedsiębiorcy (dewelopera), to nie zapłacisz.
Zapomniałeś mu tylko napisać, że wtedy w cenie zapłaci VAT :->

Maciek

Data: 2015-10-07 09:43:03
Autor: Pete
W dniu 2015-10-06 o 17:02, Maciek pisze:
W dniu 2015-10-06 o 16:01, Pete pisze:
Kup od przedsiębiorcy (dewelopera), to nie zapłacisz.
Zapomniałeś mu tylko napisać, że wtedy w cenie zapłaci VAT :->

W cenie od innego sprzedawcy też zapłaci (bo ktoś go kiedyś zapłacił).

--
Pete

Data: 2015-10-07 10:20:09
Autor: Maciek
W dniu 2015-10-07 o 09:43, Pete pisze:
W cenie od innego sprzedawcy też zapłaci (bo ktoś go kiedyś zapłacił).
Cena uĹĽywanego zazwyczaj jest jednak niĹĽsza od nowego o podobnych
parametrach w podobnej lokalizacji i to o więcej niż VAT.

Maciek

Data: 2015-10-07 10:38:31
Autor: Pete
W dniu 2015-10-07 o 10:20, Maciek pisze:
[...]

We Wrocławiu tego nie zauważyłem (*)

(*) nie dotyczy 'wielkiej płyty'

--
Pete

Data: 2015-10-07 10:49:52
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-10-07 o 10:38, Pete pisze:
[...]

A patrzysz na ceny z ogłoszeń, czy transakcyjne? Teraz z uwagi na
przelicznik MdM na używane mieszkania "0,9" będzie presja na obniżki
tychĹĽe, to moĹĽe siÄ™ zauwaĹĽy spadek cen na rynku wtĂłrnym. Tylko nadal z
VATem to nie będzie miało nic wspólnego.

--
Liwiusz

Data: 2015-10-07 10:52:40
Autor: Maciek
[...]
Czyli są jakieś wyłączenia? :->
A do porównania brałeś ceny z Allegro, czy z ofert biur nieruchomości?

Maciek

Data: 2015-10-07 11:06:19
Autor: Pete
W dniu 2015-10-07 o 10:52, Maciek pisze:
[...]

I tak nie ma sensu porównywać, bo zawsze są to 2 różne lokale. Dodatkowo mieszkanie od dewelopera jest niewykończone (zwykle) przez co jednak tańsze a kupowane 'od ludzi' jest 'pod klucz'.

Zresztą znam ludzi, którzy żyją z tego, że kupują mieszkanie od dewelopera, wykańczają (zwykle wysoki standard) i sprzedają na wolnym rynku.
20-30 tys na tym zarabiajÄ….

--
Pete

Data: 2015-10-07 10:27:10
Autor: Liwiusz
[...]

Zapłacił, albo nie zapłacił, różnie bywa. Natomiast faktem jest, że cena
rynkowa mieszkania jest jedna, bez względu na to, czy w tym konkretnym
przypadku jest VAT, czy nie.

--
Liwiusz

Data: 2015-10-07 15:33:33
Autor: J.F.
co to tak na prawde jest podatek od czynnosci cywilno prawnych?
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:7e86c947-b081-4285-8a75-f16c9d5f793c@googlegroups.com...
[...]

jak jestes biedny, to ci sie nalezy kwaterunkowe, a nie wlasne :-)

Rozumiem podatki i społeczny ich cel. Bank w pewnym sensie też jest stron± - czy też płaci PCC ?

Chyba nie, choc trzeba by sie wczytac w ustawe.
Generalna zasada jest chyba taka, ze przedsiebiorcy placa, o ile kupuja cos od osoby prywatnej - i nie sa vatowcami.
Ale mozliwe ze niektore czynnosci bankowe generuja oplate PCC.

Ale banki placa inne podatki i np sa krzywdzone na VAT - placa przy zakupie, a odliczyc nie maja od czego.
Choc w sumie to nie naliczaja, to moze odwrotnie niz krzywdzone :-)

J.

Data: 2015-10-16 13:05:17
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 5 Oct 2015, whatlogin@gmail.com wrote:

[...]

  Ja trochę poza meritum, które zostało przedyskutowane.
  W prehistorycznej Polsce ;) zwany bywał "podatkiem od wzbogacenia".
  Primo, jak kupujesz co¶ wartego ponad 1000zł, to jeste¶ bogaty,
nie ma zmiłuj.
  Secundo, być może była to zło¶liwo¶ć pod adresem złotówki, znaczy
wymiana papierków na realn± warto¶ć materialn± skutkowała uznaniem
że się wzbogaciłe¶ :>

Teraz zapłacę 8000 PCC podczas gdy za wszystkie czynno¶ci

  A nie nie.
  To jest podatek od faktu że czynno¶ć ma miejsce.
  I tak się ciesz, ze fiskus nie wpadł na przeforsowanie pomysłu,
iż w razie nieuiszczenia podatku czynno¶ć może zostać uznana za
nieskuteczn± :>

pzdr, Gotfryd

co to tak na prawde jest podatek od czynnosci cywilno prawnych?