co to tak na prawde jest podatek od czynnosci cywilno prawnych?

Data: 2015-10-16 13:05:17
Autor: Gotfryd Smolik news
co to tak na prawde jest podatek od czynnosci cywilno prawnych?
On Mon, 5 Oct 2015, whatlogin@gmail.com wrote:

Dzień dobry,

Męczy mnie jedna sprawa. Mianowicie, jak w temacie - co to jest PCC.

W internecie pełno jest informacji, które w zasadzie opisują
od do czego jest stosowany, kiedy nie jest stosowany, ale
nie ma żadnej informacji do czego on w ogóle jest.

  Ja trochę poza meritum, które zostało przedyskutowane.
  W prehistorycznej Polsce ;) zwany bywał "podatkiem od wzbogacenia".
  Primo, jak kupujesz coś wartego ponad 1000zł, to jesteś bogaty,
nie ma zmiłuj.
  Secundo, być może była to złośliwość pod adresem złotówki, znaczy
wymiana papierków na realną wartość materialną skutkowała uznaniem
że się wzbogaciłeś :>

Teraz zapłacę 8000 PCC podczas gdy za wszystkie czynności

  A nie nie.
  To jest podatek od faktu że czynność ma miejsce.
  I tak się ciesz, ze fiskus nie wpadł na przeforsowanie pomysłu,
iż w razie nieuiszczenia podatku czynność może zostać uznana za
nieskuteczną :>

pzdr, Gotfryd

co to tak na prawde jest podatek od czynnosci cywilno prawnych?