co to za lakier?

Data: 2010-04-23 23:07:11
Autor: bratPit
co to za lakier?
Witajcie,
mignęło mi dzi¶ na ulicy BMW X6 w kolorze... no wła¶nie... czarny mat? widziałem takie co¶ chyba na jakim¶ Lamborghini bodaj?
co to w ogóle za lakier? to w dotyku jest mat, czy gładki, a daje tylko taki efekt?
jak się to myje? normalnie? w sensie, że gdyby był mat to do utrzymania byłaby zdaje się masakra?
macał to kto¶?

brat

Data: 2010-04-23 23:11:44
Autor: Uncle Pete
co to za lakier?
bratPit wrote:
[...]

Gdzie¶ niedawno czytałem o stuningowaniu za kupę forsy jakiego¶ merca, w tym zrobiono go na matowo, i pisali, że była to folia. Jak przypomnę sobie gdzie czytałem, dam linka.

Piotr

Data: 2010-04-23 23:16:39
Autor: bratPit
co to za lakier?
[...]

hmm, to by było sprytne, ciężko mi powiedzieć czy to mogła być folia bo jechał z przeciwka i rzuciło mi się w oczy wła¶nie ta struktura pokrywaj±ca nadwozie,
brat

Data: 2010-04-24 20:35:55
Autor: gadacz
co to za lakier?
W dniu 2010-04-23 23:11, Uncle Pete pisze:
bratPit wrote:
[...]

na WP pisali o tym i to bylo Porsche Panamera, faktycznie pokryte folia. Akurat jestem w branzy reklamy i tak na prawde kazde auto idzie okleic tak folia, zeby zmienic calkowicie kolor. Pamietam rowniez, ze ktos z komentujacych artykul zdradzil koszt zmiany koloru - to ponoc 1000zl - wg mnie koszt jak na warunki w wielkopolsce to mocno za malo ;)

pozdr

Gadacz

Data: 2010-04-23 23:16:13
Autor: Przemek V
co to za lakier?

Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hqt25t$k5q$1inews.gazeta.pl...
[...]

Coraz więcej tego jest. Chyba folia. Przejeżdżam w drodze do pracy obok miejsca gdzie często stoi czarna Panamera i ostatnio przepoczwarzyła się w matow±. Widziałem też białego Merca CLS z lakierem jak skorupka jajka. Efekt rewelacyjny.

Data: 2010-04-23 23:23:58
Autor: bratPit
co to za lakier?

[...]

:-) ludzie mnie chyba nigdy nie przestan± zadziwiać, jeszcze z końcem lat 90-tych auto klasy premium w kolorze białym to była wiocha (albo jak kto woli awangarda), a teraz najdroższe auta - same białe,
teraz jeszcze lakierowanie na mat/okleinki...nieĽle,
znaj±c życie niebawem wła¶ciciele - tuningowcy złapi± za wałki g±bkowe i farby ftalowe matowe i zaczn± "tuningować" golfy... ;-)

brat

Data: 2010-04-23 23:40:51
Autor: Tomasz Pyra
co to za lakier?
bratPit pisze:

[...]

A największy wypas to będzie się pojawić na czarnych felgach stalowych z oponami o profilu 80.

Data: 2010-04-23 21:51:31
Autor: to
co to za lakier?
Tomasz Pyra wrote:

A największy wypas to będzie się pojawić na czarnych felgach stalowych z
oponami o profilu 80.

Ja sobie właśnie chce stalówki kupić w miejsce alu. Tylko opony normalne. ;-)

--
cokolwiek

Data: 2010-04-23 23:59:02
Autor: Tomasz Pyra
co to za lakier?
to pisze:
Tomasz Pyra wrote:

A największy wypas to będzie się pojawić na czarnych felgach stalowych z
oponami o profilu 80.

Ja sobie właśnie chce stalówki kupić w miejsce alu. Tylko opony normalne. ;-)

No 80 to właśnie normalne, a konkretnie "standardowe" :)

Data: 2010-04-23 22:04:49
Autor: to
co to za lakier?
Tomasz Pyra wrote:

No 80 to właśnie normalne, a konkretnie "standardowe" :)

Daj spokój z 80, ja mam 205/55, to i tak sporo, ale nie wiem czy nie trzeba będzie zmienić na 225/50 po wakacyjnych modyfikacjach...

--
cokolwiek

Data: 2010-04-23 22:39:09
Autor: Michał
co to za lakier?
to <to@abc.xyz> napisał(a):
Tomasz Pyra wrote:

> No 80 to właśnie normalne, a konkretnie "standardowe" :)

Daj spokój z 80, ja mam 205/55, to i tak sporo, ale nie wiem czy nie trzeba będzie zmienić na 225/50 po wakacyjnych modyfikacjach...

ja mam 205/65 na czarnych stalowych :) to prawie jak 80,
ale auto już nie matowe bo ostatnio czyste ;)

Data: 2010-04-24 01:32:26
Autor: Bugatti
co to za lakier?
UĹĽytkownik "to"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci:

Tomasz Pyra wrote:

No 80 to właśnie normalne, a konkretnie "standardowe" :)

Daj spokĂłj z 80, ja mam 205/55, to i tak sporo, ale nie wiem czy nie
trzeba będzie zmienić na 225/50 po wakacyjnych modyfikacjach...

Jak zmienisz ze 55 do 50 (% z szerokości) to wysokość profilu zmniejszy ci się o "małostkowe"
0.25 mm  ;-)
Jak już chcesz "utwardzić" to lepiej 225/45.

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-04-23 23:40:26
Autor: to
co to za lakier?
Bugatti wrote:

Jak zmienisz ze 55 do 50 (% z szerokości) to wysokość profilu zmniejszy
ci się o "małostkowe"
0.25 mm  ;-)
Jak już chcesz "utwardzić" to lepiej 225/45.

Nie chcę utwardzić, chcę więcej trakcji. ;-) Z 225/45 średnica koła będzie przecież mniejsza niż z 205/55.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-24 17:00:59
Autor: Bugatti
co to za lakier?

Bugatti wrote:

[...]

Przy tak niewielkich różniacach w wysokości średnica koła (przy tej samej fejdze i jej szerokości) ma bardzo mały (wręcz niezauważalny) wpływ na trakcje. Owszem jeśli wysokość profilu będzie >120 mm to autko będzie się gorzej prowadzić niż jeśli będzie <100 mm zakładając opony tego samego modelu, rozmiaru obręczy itd.
0.25 mm różnicy w średnicy koła pomiędzy 225/50 a 205/55....to wogóle nie ma o czym mówić. Nie dość że praktycznie nic nie zmienisz...tzn. zmienisz to że pogorszy ci się prowadzenie w koleinach.

Jeśli chcesz zmniejszyć średnice koła to zamiast 225/50 (112.5 mm) lepiej będzie 205/50 (102.5 mm)

Jak chcesz trakcje to wpierw model oponki (o twardszych boczkach i odpowiednim offsecie tak aby autko nie "pływało" w zakręcie)...

Pozdr.

--
Bugatti

Data: 2010-04-24 16:02:26
Autor: to
co to za lakier?
Bugatti wrote:

Jeśli chcesz zmniejszyć średnice koła to zamiast 225/50 (112.5 mm)
lepiej będzie 205/50 (102.5 mm)

Ale ja nie chcę zmniejszać średnicy, a jedynie zwiększyć szerokość opony.

--
cokolwiek

Data: 2010-04-24 22:37:30
Autor: Tomasz Pyra
co to za lakier?
Bugatti pisze:

[...]

Na torze owszem.

Ale w warunkach drogowych, po zmniejszeniu profilu okazuje się że koła trzeba pompować bardziej, żeby potem nie pociąć opon przy pokonywaniu głupiego krawężnika albo na jakiś dziurach.
I w tym momencie cała lepszość niskiego profilu weźmie w łeb, po powierzchnia styku z nawierzchnią się zmniejszy.

Data: 2010-04-24 00:38:52
Autor: Przemek V
co to za lakier?

Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hqt35a$nr3$1inews.gazeta.pl...

[...]

Ciekawe kiedy białe będzie płatne ekstra bo na razie w beemkach jest 5 tysięcy w kieszeni je¶li nie bierze się metalika.

Oryginalnie białe były obciachowe bo w Germanii kojarzyły się ze służbowymi. Za to w azjatyckich republikach sowieckich za komuny biała Wołga była szczytem marzeń bo mniej się nagrzewała od czarnych.

Data: 2010-04-24 00:57:06
Autor: bratPit
co to za lakier?

Ciekawe kiedy białe będzie płatne ekstra bo na razie w beemkach jest 5
tysięcy w kieszeni je¶li nie bierze się metalika.

jak tak dalej pójdzie, to będzie płatny jak w Leksusie - biały perłowy za dopłat±,

Oryginalnie białe były obciachowe bo w Germanii kojarzyły się ze służbowymi.

to fakt,

Za to w azjatyckich republikach sowieckich za komuny biała Wołga była szczytem marzeń bo mniej się nagrzewała od czarnych.

:-)

brat

Data: 2010-04-24 09:00:26
Autor: Jurand
co to za lakier?

Użytkownik "Przemek V" <miatamad@poczta.onet.naszaojczyzna> napisał w wiadomo¶ci news:4bd22178$0$2606$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Je¶li to będzie taki "biały", w którym 90% jest dodatków perłowych, to będzie płatny extra ;)

Jurand.

Data: 2010-04-24 11:30:20
Autor: bartekkr
co to za lakier?
[...]

Wczoraj widzialem na parkingu matowego czarnego golfa I... Tak, ktos juz wpadl na ten pomysl ;)

Data: 2010-04-23 23:25:42
Autor: kml
co to za lakier?

[...]

Zapewne samochód oklejony foli±. Focus RS 350 jest tak zrobiony :)

kml

Data: 2010-04-24 11:31:56
Autor: bartekkr
co to za lakier?
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomo¶ci news:hqt38g$o3m$1inews.gazeta.pl...

Zapewne samochód oklejony foli±. Focus RS 350 jest tak zrobiony :)

RS500.

Data: 2010-04-24 20:47:44
Autor: kml
co to za lakier?

Użytkownik "bartekkr" <krabar@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:hqudrs$tae$1news.onet.pl...
Użytkownik "kml" <AflySteX@gaOzeFta.lp> napisał w wiadomo¶ci news:hqt38g$o3m$1inews.gazeta.pl...

Zapewne samochód oklejony foli±. Focus RS 350 jest tak zrobiony :)

RS500.

350 konny ;)

kml

Data: 2010-04-23 23:55:19
Autor: strach
co to za lakier?
"bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> wrote in message news:hqt25t$k5q$1inews.gazeta.pl...
Witajcie,
mignęło mi dzi¶ na ulicy BMW X6 w kolorze... no wła¶nie... czarny mat?

Wła¶nie taki dzi¶ widziałem w Wawie jak jechał ulic± Czecha na wschód. Niesamowicie wygl±dał, jak my¶liwiec stealth z filmów ;)

Data: 2010-04-26 01:48:11
Autor: Przemek V
co to za lakier?
Data: 2010-04-26 07:45:03
Autor: Jacek Osiecki
co to za lakier?
Dnia Fri, 23 Apr 2010 23:07:11 +0200, bratPit napisał(a):
Witajcie,
mignęło mi dzi¶ na ulicy BMW X6 w kolorze... no wła¶nie... czarny mat? widziałem takie co¶ chyba na jakim¶ Lamborghini bodaj?

Nie wiem czy o tym samym mowa, ale ja zawsze wspominam lakier na policyjnych
samochodach w "Robocopie". Taki wła¶nie grafit/czarny, zupełnie matowy. Raz
też widziałem na żywo opla vectrę który był kupiony z demobilu od
Bundeswehry - miał tak samo matowy lakier, tyle że ciemnozielony. Wygl±dało
bosko :)

Niestety, nie mam pojęcia gdzie co¶ takiego można zdobyć :( A nie powiem,
miło by było mieć takie wozidło :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-26 07:49:19
Autor: Jacek Osiecki
co to za lakier?
Dnia Mon, 26 Apr 2010 07:45:03 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):
[...]

Parę przykładów:

http://robocoparchive.com/info/car4.JPG
http://societyofdave.com/uploaded_images/RoboCop3-712034.jpg
http://static.open.salon.com/files/robocop41252031947.jpg