co wbrać? Nokia e52 vs BlackBerry 8300

Data: 2010-01-15 14:31:27
Autor: LET ki
co wbrać? Nokia e52 vs BlackBerry 8300
Witajcie,

Wybieram telefon, i z tego co przejrzałem pozostaje mi wybór pomiedzy dwoma 'słuchawkami' wymienionymi w tytule (e52, bb8300).
BlackBerry nie ma gps, ogólnie to zdaje się model z niższej półki ale za to chyba jako kombajn internetowy ma tez pewna przewagę.
Istotny jest dla mnie dobry (szybki i wygodny) dostęp do poczty, kalendarza (exchange) oraz wygodna nawigacja po www.

Liczę na Wasze opinie, proszę o ujawnienie plusów i minusów jakie ma każdy z tych tel.

--
pzdr
LETki

Data: 2010-01-15 14:43:10
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 15 Jan 2010 14:31:27 +0000 (UTC), LET ki napisał(a):

[...]

Ale Nokia potrafi się sama z serwerem poczty połączyć, bez pośredników, a
Blackbery wymaga pomocy serwerów w Kanadzie, które ostatnio notorycznie się
sypią.
Oprócz tego w Blackberry nie dostaniesz się do kalendarza Exchange bez
cholernie kosztownego softu, a N52 robi to za darmo.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-15 14:58:27
Autor: LET ki
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):
[...]

No to 2:0 dla Nokii, do tego GPS to juz 3:0 ;)

--
pzdr
LETki

Data: 2010-01-15 15:00:38
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 15 Jan 2010 14:58:27 +0000 (UTC), LET ki napisał(a):

No to 2:0 dla Nokii, do tego GPS to juz 3:0 ;)

Pozostaje pytanie - czy twoja poczta to też exchange? czy też normalna
POP3/IMAP?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-15 17:04:43
Autor: LET ki
co wbrać? Nokia e52 vs BlackBerry 8300
Waldek Godel <nospam@orangegsm.info> napisał(a):
Pozostaje pytanie - czy twoja poczta to też exchange? czy też normalna
POP3/IMAP?
 Jedna to exchange, druga pop3.

--
pzdr
LETki

Data: 2010-01-15 17:16:28
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 15 Jan 2010 17:04:43 +0000 (UTC), LET ki napisał(a):

Pozostaje pytanie - czy twoja poczta to też exchange? czy też normalna
POP3/IMAP?
 Jedna to exchange, druga pop3.

Do połączenia z Exchange potrzebujesz Blackberry Enterprise Server, 4 lata
kosztował około 6 tys. zł plus licencje na każdego użytkownika, plus sprzęt
na którym to stoi.
Nokia z Symbianem po doinstalowaniu darmowego Mail for Exchange łączy się z
Exchange za darmo. To samo robią wszystkie urządzenia z Windows Mobile,
Androidem a nawet iPoo.
Jeżeli dużo mailujesz, to może warto spojrzeć na E71 - to lepszy model do
tego zastosowania i wbrew pozorom nie jest istotnie większy. Ewentualnie na
coś z Windows Mobile, choć E71 będzie dłużej pracowała na baterii.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-15 17:56:17
Autor: LET ki
[...]

Dużo mailuję.
O Mail 4 exchange wiedziałem, natomiast zaskoczyło mnie to co piszesz o BB (jakaś masakra).
Wybieram firmowy telefon, i w cenniku który przedstawił mi operator, e71 i fony z WM sa znacząco droższe (obawiam się, że nie zmieszczą się w budżecie).
Napalałem się właśnie na Win Mobile (coś od HTC) ale będzie to niestety raczej poza zasięgiem :(

--
pzdr
LETki

Data: 2010-01-15 13:41:26
Autor: Aga R
[...]

A czy używałeś kiedyś tego systemu?

Jeśli nie to daruj sobie, bo jeśli jestes nerwowy to telefon moze wylecieć przez okno

Data: 2010-01-15 18:04:00
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 15 Jan 2010 17:56:17 +0000 (UTC), LET ki napisał(a):

[...]

Sprawdź jeszcze raz cenniki, bo E71 to już stary model i wlasnie tanieje,
bo ma następcę - E72 (ale różnice sprzętowe są minimalne, nie warto
dopłacać). Tak samo są nieco starsze urządzenia z Windows Mobile które
powinny być już tanie, a są wciąż bardzo dobre, np. HTC Kaiser

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-15 19:47:25
Autor: ToMasz
LET ki pisze:
[...]

i780, podobny do e71, Wzamian za gorszy aparat i brak radia dostaniesz
WM z całym inwentarzem, nieco wiekszy ekran i myszke optyczną, dzieki
której nie dotkniesz ekranu ani nie wyjmiesz rysika(=obsługa WM bez
nakładek jedna reką) JAko bonus na 90% dostaniesz legalną automape
porządny uchwyt na szybe, słuchawkeBT i drugą baterie z ładowarką.
(takie były zestawy)

ToMasz

Data: 2010-01-15 22:20:27
Autor: MarekM
W dniu 15.01.2010 18:16, Waldek Godel pisze:

Jeżeli dużo mailujesz, to może warto spojrzeć na E71 - to lepszy model do
tego zastosowania i wbrew pozorom nie jest istotnie większy.

Podepnę się, bo mam właśnie dylemat: E52 czy E71? Korzystam już prywatnie ponad rok z E71 i znam na wylot jej zady i walety. Teraz firma wymienia mi telefon służbowy i muszę wybrać.

Za E52 przemawiaja czas pracy na baterii i szybszy procesor. Z kolei z E71 łatwiej pisze się maile, ale w pracy mimo wszystko głównie dzwonię z telefonu, maile odbierając na laptopie. Poza tym posiadając dwa egzemplarze jednego modelu mogą mi się często mylić ;-)

Niestety, nie mam za bardzo czasu i możliwości "pomacać" E52 na żywo, a w poniedziałek muszę zdecydować.

Innymi słowy: skłaniam się ku E52. Są jakieś powody, by jej nie kupować? Czytałem gdzieniegdzie o "fatalnym wykonaniu" i tego typu historiach - ile w tym prawdy?

Dzięki za radę,
Marek

Data: 2010-01-15 21:31:59
Autor: Waldek Godel
Dnia Fri, 15 Jan 2010 22:20:27 +0100, MarekM napisał(a):

Podepnę się, bo mam właśnie dylemat: E52 czy E71? Korzystam już prywatnie ponad rok z E71 i znam na wylot jej zady i walety. Teraz firma wymienia mi telefon służbowy i muszę wybrać.

E52 z używania nie znam, ale nie przesiadłbym się z E71. Po prostu jestem
już przyzwyczajony do genialnej funkcjonalności klawiatury (np wyszukiwanie
wpisów w ksiązce po prostu zaczynając pisać nazwisko albo imię..)
Oprócz tego E71 idealnie leży w ręce, więc E52 byłaby dla mnie za mała.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-15 23:22:00
Autor: ToMasz
[OT]Re: co wbrać? Nokia e52 vs BlackB erry 8300
Waldek Godel pisze:
[...]

no... ja mam to samo z i780. 2 naciśniecia skarcają 180liste nazwisk z
ksiażki adresowej do kilku pozycji 3 nacisniecia do jednej osoby. Sęk w
tym ze postronnym osobom to trudno zrozumieć. Tak samo jak "długie
przyciśniecie uruchamia program" - przy pełnej klawiaturze niema problemu..

ToMasz

ps
Wiem ze moje zachwyty niewiele wnoszą, jednak suche dane to nie
wszystko. jeśli ktoś polubi... tą zawsze dostępną klawiaturkę, to każdy
inny telefon bedzie... nieteges. tak wiec E71 będzie lepszym wyborem

Data: 2010-01-16 17:53:31
Autor: poreba
Dnia Fri, 15 Jan 2010 23:22:00 +0100, ToMasz napisał(a):

E52 czy E71? Korzystam już prywatnie ponad rok
z E71 i znam na wylot jej zady i walety. Teraz firma wymienia mi telefon służbowy i muszę wybrać.
E52 z używania nie znam, ale nie przesiadłbym się z E71.
no... ja mam to samo z i780. /.../ Wiem ze moje
zachwyty niewiele wnoszą, jednak suche dane to nie wszystko. /.../ E71 będzie lepszym wyborem

Od siebie dodam (jako użytkownik E71 i E51, a właściciel od paru miesięcy
E52), że za E71 przemawia nienajszczęśliwsze rozlokowanie klawiszy 'poczta'
i 'terminarz' tuż przy 'ramce' kierunkowej w E52. Nieintencjonalne
uruchamianie podpiętych pod te klawisze funkcji nigdy nie zdarzyło mi się w
E71 i E51, w E52 na tyle często, że jeszcze czekam z zamianą wysłużonwej
E51 na E52.

PS. z 2 strony E52 ma naprawdę wytrzymały aku.

--
pozdro
poreba

Data: 2010-01-16 19:03:15
Autor: qwerty
poreba wrote:

Nieintencjonalne uruchamianie

Czyżby chodziło o "przypadkowe"?

Data: 2010-01-16 07:14:38
Autor: Grzegorz S
MarekM <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> wrote:
> [...]

Innymi słowy: skłaniam się ku E52. Są jakieś powody, by jej nie kupować? Czytałem gdzieniegdzie o "fatalnym wykonaniu" i tego typu historiach - ile w tym prawdy?

e52 to raczej nie, telefon jest wciąż dość mocno niedopracowany pod względem softu,
ma problemy z zasięgiem, DSP do redukcji szumów otoczenia działa jak chce...
To może być dobry telefon ale za jakiś czas jak nokia upora się z usuwaniem bugów.

Podobnie, aczkolwiek dużo lepiej jest z E72. E71 to przy nim wciąż mistrz funkcjonalności
i stabilności. No ale przy kolejnych wersjach FW nokia powinna to sukcesywnie usuwać.
Póki co jestem zadowolony z e72 ale wciąż są z nim pewne problemy.

No i jeśli często korzystasz z poczty, to nowy klient wbudowany w e52 i e72 jest zdaniem
użytkowników e71 sporo gorszy. (Ja nie ocenię, przesiadłem się z e51 od razu na e72
aczkolwiek rozważałem kupno e52, jednak się wycofałem).

poczytaj sobie co nieco na http://discussions.europe.nokia.com/discussions/board?board.id=communicators

lepszych krytycznych opinii tam nie znajdziesz (chyba że ktoś z nokii cenzuruje te najgorsze,
ale i tak użytkownicy jadą tam równo po wadach poszczególnych modeli)

--
gs

Data: 2010-01-16 12:03:43
Autor: Grzegorz S
[...]

A i jeszcze jedno:)

Symbiana w e52 w najnowszej wersji nie da się złamać, najnowsza wersja fw do e71 i e72 jest podatna na hack hellox2 bez najmniejszego problemu.
Najnowszego oprogramowania do e51 też nie da się złamać, nie wiem czemu Nokia nie zabezpiecza swoich droższych modeli mimo, że przecież mogłaby.

--
gs

Data: 2010-01-18 10:54:15
Autor: Seba
co wbrać? Nokia e52 vs BlackBerry 8300
Dnia Fri, 15 Jan 2010 22:20:27 +0100, MarekM napisał(a):

Podepnę się, bo mam właśnie dylemat: E52 czy E71?

Ja po prawie rocznym użytkowaniu E71 widzę dwie wady tego telefonu -
bateria (mam kłopot żeby mi weekend bez ładowania wytrzymała - przy
naprawdę sporadycznym użytkowaniu telefonu w tym czasie) i jakość
obudowy (o ile szybka jest w miarę wytrzymała, to lakier pokrywający
plastiki rysuje się i odpryskuje zauważalnie).
Wszystkie inne cechy użytkowe tego  telefonu zaliczyłbym do pozytywów -
IMO to jeden z lepszych produktów w tej klasie użytkowej.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-01-19 15:38:16
Autor: Zbylut
co wbrać? Nokia e52 vs BlackBerry 8300
Seba zapodal(a):

bateria (mam kłopot żeby mi weekend bez ładowania wytrzymała - przy
naprawdę sporadycznym użytkowaniu telefonu w tym czasie) i jakość

coś jest nie tak, u mnie przy małym korzystaniu trzyma o wiele dłużej.
Może spróbuj zmierzyć zużycie energii. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-01-21 17:19:30
Autor: Seba
Dnia Tue, 19 Jan 2010 15:38:16 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

coś jest nie tak, u mnie przy małym korzystaniu trzyma o wiele dłużej.
Może spróbuj zmierzyć zużycie energii.

W sensie że jak?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-01-21 18:03:13
Autor: Zbylut
Seba napisal(a):

coś jest nie tak, u mnie przy małym korzystaniu trzyma o wiele dłużej.
Może spróbuj zmierzyć zużycie energii.

W sensie Ĺźe jak?

Nokia Energy Profiler i zobacz ile prądu Ci ciągnie.

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-01-22 07:50:54
Autor: Seba
co wbrać? Nokia e52 vs BlackBerry 8300
Dnia Thu, 21 Jan 2010 18:03:13 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

W sensie że jak?

Nokia Energy Profiler i zobacz ile prądu Ci ciągnie.

Ok, dzięki za podpowiedź.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-02-05 15:49:48
Autor: Seba
[...]

Już chyba znalazłem przyczynę:
http://forum.symbianos.pl/viewtopic.php?f=66&t=34159 W weekend zaktualizuję co trzeba i zobaczę czy będzie poprawa.
Na tą chwilę symptomy mam identyczne jak w topicu, który przytoczyłem.

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-02-05 19:14:39
Autor: Zbylut
Seba napisal(a):

http://forum.symbianos.pl/viewtopic.php?f=66&t=34159 W weekend zaktualizuję co trzeba i zobaczę czy będzie poprawa.
Na tą chwilę symptomy mam identyczne jak w topicu, który przytoczyłem.

zmierz wtedy pobór prądu i wrzuć tu na grupę - potomni będą mieli z czym
porównać :)

--
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2010-02-08 08:45:16
Autor: Seba
Dnia Fri, 5 Feb 2010 19:14:39 +0000 (UTC), Zbylut napisał(a):

http://forum.symbianos.pl/viewtopic.php?f=66&t=34159

zmierz wtedy pobór prądu i wrzuć tu na grupę - potomni będą mieli z czym
porównać :)

Po zaaplikowaniu rozwiązań tam wskazanych zużycie prądu spadło do
poziomu notowanego w tamtym topicu (odpowiednie zrzuty są tam pokazane -
nie będę ich dublował).
W 'idle' zużycie prądu jest w końcu na b. niskim poziomie - żadnych
niepokojących 'pików' co kilkadziesiąt sekund już nie ma.

Już widzę że telefon będzie działał (podczas jednego cyklu ładowania)
znacznie dłużej aniżeli wcześniej - spokojnie przeżył weekend, pokazując
na tą chwilę jeszcze ponad połowę pojemności baterii, co mu się
wcześniej nie zdarzało. --
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2010-01-16 02:58:46
Autor: Maik
On 15 Sty, 18:16, Waldek Godel <nos...@orangegsm.info> wrote:
Dnia Fri, 15 Jan 2010 17:04:43 +0000 (UTC), LET ki napisał(a):

[...]
[...]

To android wreszcie ma klienta exchange?

Data: 2010-01-16 17:20:38
Autor: Waldek Godel
Dnia Sat, 16 Jan 2010 02:58:46 -0800 (PST), Maik napisał(a):

To android wreszcie ma klienta exchange?

Ma od samego początku. Tylko, że modele "by Google" są z niego z
premedytacją kastrowane, bo w końcu by google więc masz korzystać z Google
a nie skakać na boki.
Wszystkie pozostałe, oraz modele "by Google" ale z modyfikowanym softem
(np. Cyanogen) łączą się bez najmniejszego problemu.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-18 12:10:00
Autor: Jan Strybyszewski
Waldek Godel pisze:
[...]

Bzdura.... Android NIE MA w wersji do 1.6 klienta exchange.
HTC dodalo wlasnego klienta stad telefony z Sense maja klienta.

Podobnie jak w telefonach HTC zmienil klienta poczty/sms i ksiazke adresowa. Ba nawet browser wyglada inaczej.

Data: 2010-01-20 00:37:24
Autor: Formika
LET ki pisze:
[...]

A skad ty jeszcze chcesz wziasc 8300? chyba jakas uzywke. Terminal fajny i sprawdzony ale z tamtej generacji to juz raczej 8310 z gps.

Dzisiaj sprzedaje sie w Polsce BB9000, BB8900, BB8520
z tych 3 tylko ostatni nie ma gps i to "w uproszczeniu" nastepca 8300
polecam 8900. Znacznie tanszy niz 9000, nie ma co prawda 3g ale to nie ma wiekszego znaczenia bo protokol BB optymalizuje przesylane dane co widac po rachunkach w roamingu.

Nad dyskusja nad roznicami miedzy BB a innymi systemami nie bede dyskutowal. Ci co raz  zaczeli uzywac BB to rozumieja dlaczego jest to najszybciej rozwijajaca sie firma branzy telco i dlaczego teraz nokia zaczyna kopiowac BIS wypuszczajac Nokia email.
Dla tych co nie probowali BB nawet 10emaili nie przekona ;)
Jak masz mozliwosc wez BB na 2 tygodnie do testow to sam zrozumiesz.
DO podpiecia do exchange wystarczy BIS o ile exchange ma otwarty dostep przez OWA, oczywiscie jak chcesz pelne polaczenie z Exchange (kalendarz, ksiazka korporacyjna, intranet) zrobione w sposob bezpieczny to musisz miec BES. wersja Proffesional ma starter kit z 1 CAL za free.
Mozesz tez uzyc redirectora na komputerze w biurze ale to kombinacja nie uzywana ;(
Jako alternatywa do podpiecia z exchange jest tez AstraSync (49USD/rok)
mozesz tez uzyc googlesync w polaczeniu z gmail jesli na bezpieczenstwie ci nie zalezy.
Za 18zl netto/mc naprawde warto.

NOC dla europy znajduje sie pod Londynem a nie w Kanadzie
Awarie bb byc moze dlatego wywoluja takie emocje ze jak sie zdarza to sa pewna egzotyka, cos jak zepsuty Rolls-Royce na poboczu ;)

Nokia E52 tez bardzo fajny telefon, swiadczacy o postepach ze strony Nokii chociaz nadal ma troche niedopatrzen ;(,tylko ze on nie ma QWERTY, wiec wybierasz miedzy zupelnie roznymi koncepcjami.

W kazdym razie co z tych dwoch rzeczy wybierzesz to bedziesz zadowolony.

Data: 2010-01-19 23:36:58
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 20 Jan 2010 00:37:24 +0100, Formika napisał(a):

Za 18zl netto/mc naprawde warto.

za 18 zł netto na miesiąc można mieć dodatkowy telefon i brak middleware w
połączeniu z własnym serwerem.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-01-20 08:20:08
Autor: Formika
Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 20 Jan 2010 00:37:24 +0100, Formika napisał(a):

Za 18zl netto/mc naprawde warto.

za 18 zł netto na miesiąc można mieć dodatkowy telefon i brak middleware w
połączeniu z własnym serwerem.

i nielimitowana transmisje danych?

Data: 2010-01-20 09:26:16
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 20 Jan 2010 08:20:08 +0100, Formika napisał(a):

Za 18zl netto/mc naprawde warto.

za 18 zł netto na miesiąc można mieć dodatkowy telefon i brak middleware w
połączeniu z własnym serwerem.

i nielimitowana transmisje danych?

co "nielimitowaną transmisję danych"?

--