co wozicie w schowku?

Data: 2012-04-24 16:40:50
Autor: mumin
co wozicie w schowku?
Dzięki za wszystkie informacje w moich poprzednich wątkach, bardzo się przydało.
Teraz taki luźniejszy temat: co wozicie w swoich schowkach samochodowych?
Ja zamierzam tam trzymać:
latarkę, starą komórkę z ładowarką samochodową, rękawiczki, chusteczki, gumy do żucia, kondomy :)
mapę, okulary przeciwsłoneczne, a zimą rozmrażacz do zamków i skrobaczkę.
Coś jeszcze istotnego lub ciekawego do kolekcji proponowalibyście?

Data: 2012-04-24 10:21:14
Autor: Iguan_007
co wozicie w schowku?
GPSa i okulary przeciwsloneczne.

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-04-24 12:19:51
Autor: tatanka1981
co wozicie w schowku?
W dniu wtorek, 24 kwietnia 2012 16:40:50 UTC+2 użytkownik mumin napisał:
[...]

Schowek / rozne male schowki w srodku+ kieszenie na drzwiach:
Mape Trojmiasta i woj pomorskiego, okulary p/slon, instrukcje do radia (ale tylko dlatego ze mam radio z Bluetooth i nigdy nie pamietam parowania), zarowki jakies, kilka monet, chusteczki, jakieś kabelki do radia, zmiotke do sniegu i skrobaczke, gabke, szmatke do szyb, kilka dlugopisow, oswiadczenie sprawcy OC, Soundracer V8 ;-), plakietka sw Krzysztof.

Bagaznik: gasnica, dwa trojkaty, apteczka, kamizelka  odbl, tasma srebrna, rola recznika papierowego, koc piknikowy (ten z Lotosa) x2, scyzoryk x2, srubokret, czesto zapasowy plyn do sprysk, aktualnie pol litra żołądkowej ;-) , odmrazacz do szyb.

Data: 2012-04-24 22:13:18
Autor: Marek Dyjor
co wozicie w schowku?
napisał:
[...]

na diabła wy te mapy wozicie :)

a najbardziej mnie zafascynował okulary p/słoń jak one te słonie odstraszają ;-)

Data: 2012-04-24 22:17:39
Autor: Grejon
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 22:13, Marek Dyjor pisze:

na diabła wy te mapy wozicie :)

No żeby ulicę znaleźć nie? :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-04-24 13:34:53
Autor: Iguan_007
co wozicie w schowku?
Grejon,

To jeszcze istnieja telefony bez map? Myslalem ze to juz tylko w starych filmach ;)

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-04-24 22:53:11
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 22:34, Iguan_007 pisze:
Grejon,

To jeszcze istnieja telefony bez map?

Ba, wiele nie ma GPS, podobnie jak darmowego 3G
czy Androida. Dodatkowo smartphony to część rynku.

Myslalem ze to juz tylko w starych filmach ;)

Stary film, to ten sprzed 3 dni?

Data: 2012-04-24 16:51:06
Autor: Iguan_007
co wozicie w schowku?
Artur, Ale mowiles o mapach, nie o GPS. Papierowe mapy wozone w schowku tez GPSa nie maja. A Google Maps chyba na kazdym wspolczesnym telefonie chodzi.

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-04-25 08:58:56
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 01:51, Iguan_007 pisze:
Artur,

Ale mowiles o mapach, nie o GPS.

Przyjmijmy, że pisałem o mapach, GPS, 3G i np. Androidzie ;)

Papierowe mapy wozone w schowku tez GPSa nie maja.

Nie mają, ale dość szybko można z nich odczytać gdzie się jest.

A Google Maps chyba na kazdym wspolczesnym telefonie chodzi.

Nawet jeśli (co niekoniecznie jest prawdziwe) to ich użyteczność
będzie w zasadzie żadna bez GPS, pakietu danych oraz stosownej
wielkości ekranu. Taka rzeczywistość.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-04-25 12:44:46
Autor: J.F
co wozicie w schowku?
UĹźytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości
A Google Maps chyba na kazdym wspolczesnym telefonie chodzi.

Nawet jeśli (co niekoniecznie jest prawdziwe)

Chyba nie jest. Jest klient w starej javie (MIDP) ?

Aczkolwiek wtedy mozna sie OSM posilkowac.

to ich użyteczność
będzie w zasadzie żadna bez GPS, pakietu danych oraz stosownej
wielkości ekranu. Taka rzeczywistość.

stary klient google potrafil ustalic pozycje na podstawie informacji sieciowych. Dokladnosc byla mierna i rozna - od 500m do paru kilometrow, ale czasem i to moze pomoc.

J.

Data: 2012-04-25 12:45:33
Autor: Grejon
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 12:44, J.F pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
A Google Maps chyba na kazdym wspolczesnym telefonie chodzi.

Nawet jeśli (co niekoniecznie jest prawdziwe)

Chyba nie jest. Jest klient w starej javie (MIDP) ?

Google Maps na Nokii E65 działało. Chyba właśnie w Javie.

Data: 2012-04-25 13:59:49
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
[...]

Wiesz, nawet jak się da "uruchomić" to jeszcze za mało by
miało to sens w normalnej eksploatacji.

stary klient google potrafil ustalic pozycje na podstawie informacji
sieciowych. Dokladnosc byla mierna i rozna - od 500m do paru kilometrow,
ale czasem i to moze pomoc.

Klient google :) - do tego to jest potrzebny transfer, a jednym BTS to
sobie wiesz co moĹźna ;)

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-04-25 11:28:05
Autor: Axel
co wozicie w schowku?
"Iguan_007" <iguan007@gmail.com> wrote in message

Ale mowiles o mapach, nie o GPS. Papierowe mapy wozone w schowku tez
GPSa nie maja. A Google Maps chyba na kazdym wspolczesnym telefonie
chodzi.

Pod warunkiem, ze jestes w zasiegu sieci komorkowych o przyzwoitym transferze danych...

--
Axel

Data: 2012-04-25 04:20:17
Autor: Iguan_007
co wozicie w schowku?
Axel,

 Po pierwsze sa aplikacje pozwalajace zaladowac kawalek mapy do telefonu, wtedy i bez zasiegu sie obejdziesz. Po drugie szansa ze akurat sie zgubisz, nie bedziesz mial zasiegu, nie zaladujesz mapy, nie bedzie kogo zapytac o droge jest mz mizerna. Mowimy o jezdzie samochodem w Polsce, nie trekkingu w Himajach.

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-04-25 15:29:01
Autor: Axel
co wozicie w schowku?

Po pierwsze sa aplikacje pozwalajace zaladowac kawalek mapy do telefonu,

I za kazdym razem jak sie masz zgubic, to ladujesz kawalek mapy do telefonu? :-P
Bo sensowne to jest w OVI, gdzie ladujesz kraje, po ktorych sie poruszasz.

[...]

Akurat najlatwiej jest sie zgubic w miejscach, w ktorych bedziesz nie bedziesz mial pokrycia lepszego niz GPRS (chyba sie nie zgubisz na autostradzie?), a wtedy bedziesz siedzial i czekal, az mapa sie zaladuje? To ja juz wole wozic mape w schowku...

--
Axel

Data: 2012-04-25 07:34:32
Autor: Iguan_007
co wozicie w schowku?
Axel,

Szczerze mowiac to mapy laduje tylko jak ide w nowym miejscu na rower gorski czy motocykl enduro. Do jazdy samochodem szkoda sobie glowy zawracac. Nawet jesli jest tylko gprs to wystarczy zeby zaladowac mape. Ile razy gubisz sie rownoczesnie nie majac GPSa samochodowego i zasiegu komorki? Pytanie retoryczne :)

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-04-25 19:20:40
Autor: J.F.
co wozicie w schowku?
Dnia Wed, 25 Apr 2012 07:34:32 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
[...]

Raz, i to mi wystarczy: na komorke nie mozna liczyc :-)

Co do NE - on sobie chyba spory kawal trasy trzyma w pamieci i chwilowy
zanik mu nie straszny. Ale trzeba go wlaczyc wczesniej, a nie wtedy jak sie
czlowiek zgubi :-)

J.

Data: 2012-04-25 20:16:50
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 19:20, J.F. pisze:
Dnia Wed, 25 Apr 2012 07:34:32 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
(...)
[...]

Jak sam wiesz, ja zasadniczo nie narzekam, niemniej różnie to może być.
Pewnie gdybym zmienił operatora to bym zaczął narzekać, a porównanie
mam.

Co do NE - on sobie chyba spory kawal trasy trzyma w pamieci i chwilowy
zanik mu nie straszny.

NE trzyma całą trasę - dociągać zaczyna dopiero po zjechaniu z
wcześniej wyznaczonej trasy. Testowane w Europie ;) Tak przynajmniej
było jakiś czas temu i tak też wyjaśniano jak minimalizować transfer
w roamingu. Żeby nie było oczywiście "młodo i zdrowo" - z racji
błędów w sofcie (już nie pamiętam NE czy SE) NE mi kiedyś "zdechło"
oczywiście poza Polską i w ramach szukania rozwiązania dopłaciłem
kolejnych parę euro, by to znaleźć. No, ale

Ale trzeba go wlaczyc wczesniej, a nie wtedy jak sie
czlowiek zgubi :-)

No ba ;)

Data: 2012-04-25 08:13:35
Autor: Grejon
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 22:34, Iguan_007 pisze:

To jeszcze istnieja telefony bez map? Myslalem ze to juz tylko w starych filmach ;)

Istnieją. Zresztą nawigacja czasami odmóżdża, dlatego jeśli nie potrzebuję to jeżdżę bez niej.

Data: 2012-04-25 09:28:00
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 08:13, Grejon pisze:
[...]

Ja też. Najlepsze jest to, że ostatnio sobie testowałem/porównywałem
dwie naraz (AM i NE) i obie padły w tym samym w zasadzie momencie
- NE trzepnęło błędem połączenia, a AM poinformowała o błędzie
wewnętrznym i było po ptakach. NE później ruszył, AM nie ;)
Na szczęście była jeszcze mapa i orientacja przestrzenna :)
Ja wiem, że przykład dość ekstremalny, ale czemu akurat trafiło
na mnie? A może inni się nie przyznają? ;)

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-04-25 12:23:03
Autor: J.F
co wozicie w schowku?
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości grup
[...]

Bo Ty to bys nawet kulke z lozyska zepsul :-)

Ja sobie kiedys tez testowalem dwie naraz, i chwale, bo obie unisono "za 500m w prawo", "za 200m w prawo", juz widze ten zakret, juz skrecam, a NE "za 100m w prawo". Bo to nastepny mial byc.

Odmozdza ... moze troche, jak sie za mlodu nauczylo z mapa chodzic to i na starosc umiejetnosci zostaja. A trzeba przyznac ze nawigacja wiele zalet ma. Co moze przerazac to sytuacja gdy "blyslo, trzaslo, zgaslo, jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem i gdzie mam dalej jechac ?".

A tak nawiasem mowiac - mala ankieta dla grupowiczow spoza dolnoslaskiego - wiecie gdzie lezy Lubawka ? Tak choczby z grubsza gdzie i - jak tam sie jedzie. A Kudowa ?
Bo jak nie wiecie,  to nie radze jechac obwodnica wroclawia bez najnowszej nawigacji. I na Google nie ma co liczyc, bo sa opoznieni o rok.

J.

Data: 2012-04-25 13:11:30
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 12:23, J.F pisze:
(...)
Bo Ty to bys nawet kulke z lozyska zepsul :-)

Ja? Nawet tego nie dotykałem ;)

Ja sobie kiedys tez testowalem dwie naraz, i chwale, bo obie unisono "za
500m w prawo", "za 200m w prawo", juz widze ten zakret, juz skrecam, a
NE "za 100m w prawo". Bo to nastepny mial byc.

Tak szczerze to nie do końca rozumiem co chciałeś przekazać ;)

Odmozdza ... moze troche,

Nawet bardzo :)

jak sie za mlodu nauczylo z mapa chodzic to i
na starosc umiejetnosci zostaja.

Mapa i okolice uczą orientacji w terenie i pozwalają na szybką
ocenę kierunku jazdy - nawigacja tego nie uczy.

A trzeba przyznac ze nawigacja wiele
zalet ma.

No ba - każda rzecz ma jakieś zalety ;)

Co moze przerazac to sytuacja gdy "blyslo, trzaslo, zgaslo,
jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem i gdzie mam dalej jechac ?".

To jedno - drugie gorsze, to bezmyślne korzystanie ze wskazówek
nawigacji.

A tak nawiasem mowiac - mala ankieta dla grupowiczow spoza
dolnoslaskiego - wiecie gdzie lezy Lubawka ? Tak choczby z grubsza gdzie
i - jak tam sie jedzie. A Kudowa ?

Ja wiem :)

Bo jak nie wiecie, to nie radze jechac obwodnica wroclawia bez
najnowszej nawigacji.

Aż tak dobrze?

I na Google nie ma co liczyc, bo sa opoznieni o rok.

Google to w ogóle potrafi pokazać dziwne rzeczy.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-04-30 15:41:44
Autor: J.F.
co wozicie w schowku?
Dnia Wed, 25 Apr 2012 13:11:30 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Byla druga droga w prawo, kawalek wczesniej. I juz chcialem w nia skrecic,
ale to ustawienie w NE "komunikat 100m przed manewrem" sie przydalo.

jak sie za mlodu nauczylo z mapa chodzic to i
na starosc umiejetnosci zostaja.
Mapa i okolice uczą orientacji w terenie i pozwalają na szybką
ocenę kierunku jazdy - nawigacja tego nie uczy.

Na orientacje za kolkiem nie ma czasu, z kierunkiem w widoku "polnoc u
gorze" mam problem - jak sie jedzie w kierunku np SW, a trzeba skrecic w
droge na SE, to w prawo czy w lewo ? Tez trzeba  chwile pomyslec.

No i autostrad nam przybywa, wezlow fikusnych i rozum zawodzi. A na mapie nie sa rozpisane ..

A tak nawiasem mowiac - mala ankieta dla grupowiczow spoza
dolnoslaskiego - wiecie gdzie lezy Lubawka ? Tak choczby z grubsza gdzie
i - jak tam sie jedzie. A Kudowa ?
Ja wiem :)

Jeden sie zglosiles :-)

Bo jak nie wiecie, to nie radze jechac obwodnica wroclawia bez
najnowszej nawigacji.
Aż tak dobrze?

No wiesz, chcesz np zwiedzic Drezno, zatrzymales sie we wrocku, i teraz sie
trzeba kierowac na Poznan, Warszawe, Katowice, Lubawke, Kudowe - w
zaleznosci od miejsca. Nie mysl sobie ze zobaczysz gdzies Drezno, Zgorzelec
czy Legnice. A nie - ja zobaczysz, ale akurat tam zjezdzac nie wolno.
Lubawka twoim przyjacielem do Zgorzelca, ale przy innych kierunkach trzeba
myslec inaczej :-)

Juz mi sie pare razy zdarzylo ze przy tym mysleniu zapomnialem gdzie jade i
zamiast do Zgorzelca pojechalem do Opola lub odwrotnie :-)

J.

Data: 2012-04-25 13:30:50
Autor: Axel
co wozicie w schowku?
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> wrote in message

[...]

Mi sie kilka razy zdarzyl "blad wewnetrzny" AM, raz dosc skutecznie, bo sie w kolko wywalala, dopoki nie skasowalem trasy i  nie wpisalem inaczej planowanej trasy, ale zawsze po zimnym restarcie nawigacja ruszala. Ale zdarzalo sie to "kilka wersji temu", teraz dawno nie mialem problemow (poza zawieszaniem czasem AM po wybudzeniu GPSa, ale podejrzewam bardziej sprzet niz program, bo ma juz swoje lata). Awaryjnie mam w telefonie OVI maps, ktore calkiem niezle sie sprawdzaja, zwlaszcza, ze telefon mam zawsze przy sobie.

--
Axel

Data: 2012-04-28 19:18:18
Autor: jerzu
co wozicie w schowku?
On Wed, 25 Apr 2012 13:30:50 +0200, "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com>
wrote:

Mi sie kilka razy zdarzyl "blad wewnetrzny" AM,

Ja mam to ostatnio dość często. "Wystąpiła wewnętrzna niezgodność
danych" i zima. Support nabrał wody w usta. Licencję na AM mam do
połowy maja, raczej nie przedłużę dalej. --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-04-28 23:56:39
Autor: Adam Płaszczyca
co wozicie w schowku?
Dnia Sat, 28 Apr 2012 19:18:18 +0200, jerzu napisał(a):
[...]

Dziwne, u mnie nic takiego odkąd mam AM. Zresztą,m zaraz wyskoczy WUC i
powie, że to nieprawda, bo to on jest Kłamca Aqrat sp z z o.o. ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2012-04-29 09:15:24
Autor: jerzu
co wozicie w schowku?
On Sat, 28 Apr 2012 23:56:39 +0200, Adam Płaszczyca
<trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Dziwne, u mnie nic takiego odkąd mam AM. Zresztą,m zaraz wyskoczy WUC i
powie, że to nieprawda, bo to on jest Kłamca Aqrat sp z z o.o. ;)

U mnie występowało dawno temu na jakiejś becie. Potem nie było,
pojawiło się w obecnej wersji po wgraniu jakichś nowszych danych SR.
Po powrocie do starrszych niby się poprawiło, ale nie do końca. W
międzyczasie zrobiłem hrd reset urządzenia, kupiłem nową kartę
pamięci, to nic nie pomogło. Support po radach typu "HR i nowa
instalacja" zamilkł. A moje podejrzenia obecnie skłaniają się du super
usługi jaką jest LiveDrive.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-04-29 10:16:13
Autor: Adam Płaszczyca
co wozicie w schowku?
Dnia Sun, 29 Apr 2012 09:15:24 +0200, jerzu napisał(a):

U mnie występowało dawno temu na jakiejś becie. Potem nie było,
pojawiło się w obecnej wersji po wgraniu jakichś nowszych danych SR.

SR? Rozszyfruj.

[...]

A to możliwe, ja tego nie używam (nie mam nawet jak). Poza tym AM puchnie
niemożebnie i na starszych sprzetach nie wyrabia. Na razie przeskoczyłem na nowa Mantę GPS 520 i całkiem zacnie zasuwa, o ile
nie ma za duzo POI do wyświetlenia ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2012-04-29 11:54:38
Autor: 'Tom N'
co wozicie w schowku?
Adam Płaszczyca w <news:c1.01.3VgMCf$15kmike.oldfield.org.pl>:

[...]

LOL

Okazuje się, że nie jesteś taki Smart na jakiego się kreujesz ;P

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-25 12:55:42
Autor: J.F
co wozicie w schowku?
UĹźytkownik "Iguan_007"  napisał w wiadomości
To jeszcze istnieja telefony bez map? Myslalem ze to juz tylko w starych filmach ;)

Wbrew pozorom to cala masa.

I nie mylic "z mapami" z "z mozliwoscia zakupienia programu nawigacyjnego".

J.

Data: 2012-04-25 04:26:46
Autor: Iguan_007
co wozicie w schowku?
J.F,

Mowa o wozeniu mapy papierowej vs elektronicznej. Zeby byla jasnosc, nie wtracajmy tutaj nawigacji bo nie o tym mowimy. Mapa papierowa tez sama nie nawiguje.

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-04-25 13:32:44
Autor: Grejon
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 13:26, Iguan_007 pisze:
J.F,

Mowa o wozeniu mapy papierowej vs elektronicznej. Zeby byla jasnosc, nie wtracajmy tutaj nawigacji bo nie o tym mowimy. Mapa papierowa tez sama nie nawiguje.

Ciekawe jak chcesz oglądać mapę na telefonie jak go właśnie trzymasz przy uchu? :)

Data: 2012-04-25 04:42:59
Autor: Iguan_007
co wozicie w schowku?
Grejon, Odsuwam od ucha albo zmieniam na glosnomowiacy. I jakos bez papierowych map sie obchodze. Ale jesli rzeczywiscie nie mozesz przestac rozmawiac zeby spojrzec na mape to woz te papierowe mapy. Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-04-25 14:04:46
Autor: RoMan Mandziejewicz
co wozicie w schowku?
Hello Grejon,

Wednesday, April 25, 2012, 1:32:44 PM, you wrote:

[...]

W czasie jazdy przy uchu? przecież nie wolno!

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-04-25 14:10:24
Autor: Grejon
co wozicie w schowku?
[...]

I nie przeszkadza ci, że w tym samym czasie próbuję mapę czytać? :P Poza tym papierowe czasami wygodniejsze. Nie wymagają zasilania i mam większą szansę na znalezienie w niej tego czego nie znajdę w telefonie.

Data: 2012-04-25 14:14:47
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 13:32, Grejon pisze:
[...]

Przy uchu to może nie, ale świetnie to działa, jak w czasie korzystania
(w szczególności jako nawigacji) zamiast mapy pojawia się na
wyświetlaczu tuż przed skrzyżowaniem informacja na pełnym ekranie, że
dzwoni "hausgestapo" ;)

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-04-25 13:07:15
Autor: Tomasz Pyra
co wozicie w schowku?
On Wed, 25 Apr 2012 12:55:42 +0200, J.F wrote:

Użytkownik "Iguan_007"  napisał w wiadomości
To jeszcze istnieja telefony bez map? Myslalem ze to juz tylko w starych filmach ;)

Wbrew pozorom to cala masa.

I nie mylic "z mapami" z "z mozliwoscia zakupienia programu nawigacyjnego".

Do tego większość oprogramowania nawigacji nie trzyma map offline w pamięci
telefonu, a łączy się z internetem.
W głębszym buszu się okazuje że internetu nie ma, nie ma więc i map.

Data: 2012-04-25 04:23:32
Autor: Iguan_007
co wozicie w schowku?
Tomasz, Sa aplikacje pozwalajace zaladowac mapy do korzystania offline. No i tych miesc gdzie w PL nie ma zasiegu to tak wiele nie ma.

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-04-25 15:41:54
Autor: Marek Dyjor
co wozicie w schowku?
Tomasz Pyra wrote:
[...]

a to jak mapowcy jeżdżą po buszu to pytanei o mapy cofam

a okulary p.slon sa przydatne.

Data: 2012-04-25 21:08:07
Autor: V-Tec
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 13:07, Tomasz Pyra pisze:
[..]

Do tego większość oprogramowania nawigacji nie trzyma map offline w pamięci
telefonu, a łączy się z internetem.
W głębszym buszu się okazuje że internetu nie ma, nie ma więc i map.

....wtedy, kiedy akurat potrzeba (z autopsji :)

--
pozdro
W.

Data: 2012-04-24 22:38:58
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 22:13, Marek Dyjor pisze:
(...)
na diabła wy te mapy wozicie :)

Mapa rzecz przydatna - pozwala na dobrą orientację przestrzenną
oraz szybką i łatwą analizę terenu. Przy okazji jest mocno
niezależna od różnych czynników pogodowo/technicznych.
Nawigacja to nie to samo.

Data: 2012-04-25 13:51:29
Autor: Miroo
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 22:38, Artur Maśląg pisze:
[...]

Mapą papierową można pogonić osę z kabiny, elektroniczną niby też, ale w razie czego przy papierowej koszty niższe i szkody mniejsze :)
A wszechstronność wykorzystania mapy klasycznej w swoim czasie zaprezentował MacGyver.

Mam w telefonie mapę elektroniczną, ale korzystanie z niej jest koszmarnie niewygodne. Raczej nie ma szans, żeby szybko (i skutecznie) zerknąć na nią stojąc na światłach.
Poza tym nawet nie potrafiła znaleźć poczty w Zakopanem - za to we wszystkich okolicznych miejscowościach i owszem.

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2012-04-25 14:09:47
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 13:51, Miroo pisze:
(...)
[...]

:)

Mam w telefonie mapę elektroniczną, ale korzystanie z niej jest
koszmarnie niewygodne. Raczej nie ma szans, żeby szybko (i skutecznie)
zerknąć na nią stojąc na światłach.

Mapy mam w telefonie, mam w dedykowanej nawigacji - o jakimś zerkaniu
ogólnym w czasie jazdy można zapomnieć. Nie wspomnę o tym, gdyby miał
to zrobić ktoś z tylnych siedzeń :)

Poza tym nawet nie potrafiła znaleźć poczty w Zakopanem - za to we
wszystkich okolicznych miejscowościach i owszem.

A to tam jest poczta? ;)

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-04-25 15:08:05
Autor: J.F
co wozicie w schowku?
[...]

Z tylnych siedzen to akurat prosto - wypinasz z uchwytu i podajesz.
Tylko z wmontowana w samochod tak nie zrobisz :-)

J.

Data: 2012-04-25 21:56:46
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 15:08, J.F pisze:
(...)
Z tylnych siedzen to akurat prosto - wypinasz z uchwytu i podajesz.

Z mapą chyba jednak wygodniej.

Tylko z wmontowana w samochod tak nie zrobisz :-)

Może być ciężko :)

Data: 2012-04-26 21:10:49
Autor: Jakub Witkowski
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 22:13, Marek Dyjor pisze:

na diabła wy te mapy wozicie :)

Bo mapa elektroniczna, zwłaszcza na komórce, jest jak oglądanie Bitwy pod Grunwaldem
Matejki przez dziurkę od klucza. Nawet na na ekranie laptopa mapy są za małe.
Dotyczy to też, w dużym stopniu, klasycznych atlasów.

Jedna, duża mapa obejmująca całą trasę bez utraty szczegółów - to coś co lubię.

Data: 2012-04-26 23:12:37
Autor: Cavallino
co wozicie w schowku?

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jnc6jp$1c9q$1@news2.ipartners.pl...
[...]

Na cholerę Ci to?
Dopóki navi nie zawiedzie, to w samochodzie zbędna płachta jest.....
Fajne może w domu, przy planowaniu podróży, choć i tak robię to na kompie.....

Data: 2012-04-24 16:29:21
Autor: to
co wozicie w schowku?
begin mumin
Coś jeszcze istotnego lub ciekawego do kolekcji
proponowalibyście?

Nie wiem, może narkotyki i broń? Ale to chyba nielegalne, więc lepiej nie.

Data: 2012-04-24 16:42:48
Autor: Lewis
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 16:40, mumin pisze:
[...]

Makarov 9mm. :)

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-04-24 18:18:03
Autor: megrims
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 16:42, Lewis pisze:
[...]

Masz mały schowek. Do XC2V zmieści się M82 :D

Data: 2012-04-24 23:14:13
Autor: mumin
co wozicie w schowku?
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jn6e5h$lfu$1node2.news.atman.pl...
[...]

Nie wybieram się na wschód ;)

Data: 2012-04-25 19:35:27
Autor: Lewis
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 23:14, mumin pisze:
Użytkownik "Lewis" <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

Makarov 9mm. :)

Nie wybieram się na wschód ;)

EURO się zbliża, wschód, zachód, północ i południe wybierają się do nas ;D

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-04-24 16:50:20
Autor: Jasio
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 16:40, mumin pisze:
zimą rozmrażacz do zamków

jesteś blondynką?

Data: 2012-04-24 23:14:01
Autor: mumin
co wozicie w schowku?
Użytkownik "Jasio" <niemam@onet.pl> napisał w wiadomości news:jn6es8$mau$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2012-04-24 16:40, mumin pisze:
zimą rozmrażacz do zamków

jesteś blondynką?

Blondynem, ale wiem do czego pijesz, będąc w środku nie przyda mi się, bo nie będę mógł wejść do zamarzniętego zamka, a Ty jesteś  blondynką i nie pomyślałeś że chodzi o zapasowy sprej?

Data: 2012-04-24 21:19:46
Autor: kogutek
co wozicie w schowku?
mumin <mumin@dolina.in> napisał(a):

> [...]

Blondynem, ale wiem do czego pijesz, będąc w środku nie przyda mi się, bo nie będę mógł wejść do zamarzniętego zamka, a Ty jesteś  blondynką i nie pomyślałeś że chodzi o zapasowy sprej?
Przy schizofrenii chorzy noszą przy sobie wszystko co uznają że im się może
przydać i to w dwóch egzemplarzach, bo co zrobią jak będą mieli jedną sztukę i
się popsuje. Zamki to się smaruje jesienią jak jest ciepło. Przeciąga się
uszczelki dowolnym woskiem samochodowym. Miejsca gdzie przylegają też. I nie
trzeba wozić jednego rozmrażacza w schowku, drugiego w bagażniku a trzeciego w
kieszeni na wypadek gdyby wszystkie drzwi i bagażnik zamarzły. --

Data: 2012-04-24 23:25:53
Autor: mumin
co wozicie w schowku?
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jn75di$cnu$1inews.gazeta.pl...
> [...]

trzeba wozić jednego rozmrażacza w schowku, drugiego w bagażniku a trzeciego w
kieszeni na wypadek gdyby wszystkie drzwi i bagażnik zamarzły.

Dobra, może faktycznie nie do końca to było przemyślane i dopisałem z rozpędu.

Data: 2012-04-24 21:51:08
Autor: kogutek
co wozicie w schowku?
> [...]
> kieszeni na wypadek gdyby wszystkie drzwi i bagażnik zamarzły.

Dobra, może faktycznie nie do końca to było przemyślane i dopisałem z rozpędu.
Nie ma sprawy.

Data: 2012-04-25 12:53:17
Autor: J.F
co wozicie w schowku?
Użytkownik "kogutek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jn75di$cnu$1@inews.gazeta.pl...
Zamki to się smaruje jesienią jak jest ciepło. Przeciąga się
uszczelki dowolnym woskiem samochodowym. Miejsca gdzie przylegają też.

A wosk nie szkodzi uszczelkom ?
"dowolny" to moze byc ropopochodny, a zwykla guma ropy nie lubi.

J.

Data: 2012-04-24 23:37:19
Autor: RoMan Mandziejewicz
co wozicie w schowku?
Hello mumin,

[...]

Zapasowy się trzyma w domu/pracy w cieple a nie w zamarzniętym
schowku.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-04-24 21:50:06
Autor: kogutek
co wozicie w schowku?
RoMan Mandziejewicz <roman@pik-net.pl.invalid> napisał(a):
Hello mumin,

> [...]
> pomyślałeś że chodzi o zapasowy sprej? Zapasowy się trzyma w domu/pracy w cieple a nie w zamarzniętym
schowku.

Awaryjny na wypadek gdyby ten co w domu trzymasz nie zadziałał gdzie
przechowujesz. --

Data: 2012-04-24 16:59:55
Autor: Arek
co wozicie w schowku?
[...]

Pod siedzeniem pasażera dobra apteczka.

A.

Data: 2012-04-24 16:05:24
Autor: kamil
co wozicie w schowku?
On 24/04/2012 15:59, Arek wrote:
[...]

Niełatwo wyciągnąć apteczkę spod pasażera z połamanymi w wypadku nogami..

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-24 17:25:18
Autor: Albercik
co wozicie w schowku?
W dniu 24.04.2012 17:05, kamil pisze:

Pod siedzeniem pasażera dobra apteczka.

Niełatwo wyciągnąć apteczkę spod pasażera z połamanymi w wypadku nogami..

Apteczkę, tak jak i gaśnicę, nie wozi się dla siebie, ale aby udzielać pomoc innym.

Data: 2012-04-24 16:45:31
Autor: kamil
co wozicie w schowku?
On 24/04/2012 16:25, Albercik wrote:
[...]

I jak jej udzielisz, jeśli nie dasz rady wyciągnąć apteczki spod zakleszczonego pasażera?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-24 18:12:51
Autor: Albercik
co wozicie w schowku?
W dniu 24.04.2012 17:45, kamil pisze:
[...]

jeżeli sytuacja jest tak kiepska że pasażer jest zakleszczony, to moja apteczka raczej mi w niczym nie pomoże. Tu trzeba liczyć na osoby z zewnątrz ze swoimi apteczkami(o ile w ogóle będzie można pomóc mając tylko apteczkę), które to leżą pod fotelami tych osób z zewnątrz i nie są zakleszczone. I vice versa, jak ja udzielam pomocy to mogę wyjąc swoją apteczkę spod swojego fotela, ponieważ to nie ja ani mój pasażer nie jesteśmy zakleszczeni. Kapujesz?
Chyba ze mówisz o sytuacji gdzie to wypadek zdarzył się na odludziu, ale to wtedy i tak lepiej mieć apteczkę zakleszczoną pod fotelem, niż zakleszczona w bagażniku.

Data: 2012-04-24 18:06:58
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 17:25, Albercik pisze:
[...]

Wozisz w samochodzie osobowym gaśnicę? To raczej rzadkość.

Data: 2012-04-24 18:14:26
Autor: Albercik
co wozicie w schowku?
W dniu 24.04.2012 18:06, Artur Maśląg pisze:
[...]

tak, wożę gaśnicę, ba nawet dwie, apteczkę też i to dobrze wyposażoną.

Data: 2012-04-24 18:26:33
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 18:14, Albercik pisze:
[...]

Mogę zapytać jakie?

apteczkę też i to dobrze wyposażoną.

A co to znaczy "dobrze wyposażona apteczka"?

Pytanie są całkiem poważne.

Data: 2012-04-24 19:19:35
Autor: Albercik
co wozicie w schowku?
W dniu 24.04.2012 18:26, Artur Maśląg pisze:

tak, wożę gaśnicę, ba nawet dwie,

Mogę zapytać jakie?
zwykłe, 1kg, jest to dwa razy więcej niż norma przewiduje, a i dwa razy większa pewność że któraś zadziała, tak wiem na ile ta gaśnica wystarczy.

apteczkę też i to dobrze wyposażoną.

A co to znaczy "dobrze wyposażona apteczka"?

Powiedzmy że ta droższa z tych ogólnie dostępnych, nic więcej nie potrzeba do czasu przyjazdu pogotowia. Ważniejsze jest opanowanie się i mieć podstawową wiedzę co należy robić.

Data: 2012-04-24 17:57:43
Autor: kogutek
co wozicie w schowku?
Albercik <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisał(a):

> [...]

Powiedzmy że ta droższa z tych ogólnie dostępnych, nic więcej nie potrzeba do czasu przyjazdu pogotowia. Ważniejsze jest opanowanie się i mieć podstawową wiedzę co należy robić.
To że droższa nie znaczy że lepiej wyposażona. Więcej plastrów może w niej
być. Dobrze wyposażoną apteczkę kupiłem dawno temu od Rosjan na rynku. Jak by
jakiś scyzoryk do niej dołożyć to spokojnie operację na otwartym sercu w
warunkach polowych by się dało zrobić. Popatrzyłem co jest w apteczce u mnie w
pracy. Duża walizeczka a w niej gówno. Same plastry i opatrunki. Nożyczki
jeszcze są. I jeszcze kompres oziębiający. Napisali żeby potrząsnąć. Chyba nie
działa. W tej Rosyjskiej było wszystko. Leki na serce, opaska uciskowa,
amoniak a ampułkach, środki przeciwbólowe z tabletkach i takich małych
jednorazowych ściskanych strzykawkach, aparacik do przetaczania krwi, jakieś
preparaty dezynfekujące w tabletkach trochę plastrów i bandaży. No i nożyczki.
Normalnie takie zajebiste że apteczki dawno nie mam a nożyczki prawie jak
relikwia w domu urzędują. Jeszcze był rodzynek. Jak się ktoś dusi to takie coś
do zrobienia dziury w szyi. --

Data: 2012-04-24 18:20:25
Autor: bonjur
co wozicie w schowku?
kogutek wrote:

Albercik <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisał(a): > W dniu 24.04.2012 18:26, Artur Maśląg pisze:
> [...]
nie mam a nożyczki prawie jak relikwia w domu urzędują. Jeszcze był
rodzynek. Jak się ktoś dusi to takie coś do zrobienia dziury w szyi.

Jako niewykwalifikowany ratownik i tak z tych farmaceutyków nie mozesz
( nie powinieneś) korzystać udzielając pomocy innym.

Data: 2012-04-24 21:40:07
Autor: Krzysztof Magosa
co wozicie w schowku?
W dniu 24.04.2012 19:57, kogutek pisze:
[...] Leki na serce [...]

W/g polskiego prawa leki może podać tylko lekarz i ratownik medyczny...

Data: 2012-04-24 21:45:12
Autor: 'Tom N'
co wozicie w schowku?
Krzysztof Magosa w <news:jn6vik$5f1$1news.task.gda.pl>:

W dniu 24.04.2012 19:57, kogutek pisze:
[...] Leki na serce [...]

W/g polskiego prawa leki może podać tylko lekarz i ratownik medyczny...

Jakie przestępstwo wg polskiego prawa popełnia obywatel RP podający leki
sobie albo swoim dzieciom/ojcom/matkom albo ptakom (tak kogutkom i kurkom
oraz prosiaczkom i króliczkom podaje się leki)

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-24 20:41:58
Autor: kogutek
co wozicie w schowku?
'Tom N' <news@intf.dyndns.org.invalid> napisał(a):
> [...]

sobie albo swoim dzieciom/ojcom/matkom albo ptakom (tak kogutkom i kurkom
oraz prosiaczkom i króliczkom podaje się leki)

daj spokój. oni martwicę mózgu mają. Od razu święto jebliwi. Codziennie, jak
mają samochody, łamią prawo. A tutaj że niezgodne z prawem. --

Data: 2012-04-25 09:00:21
Autor: Arek
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 22:41, kogutek pisze:
[...]

Jest coś takiego jak rozsądek, może kiedyś gdzieś o tym czytałeś.

A.

Data: 2012-04-24 22:02:42
Autor: Krzysztof Magosa
co wozicie w schowku?
W dniu 24.04.2012 21:45, 'Tom N' pisze:
[...]

Zbyt ogólnie się wyraziłem.

Miałem na myśli to, że bierzesz odpowiedzialność za podane leki - jak pacjent zejdzie z powodu podanych tabletek to grozi Ci więzienie za spowodowanie śmierci...

Zresztą co z leków dostępnych bez recepty może znaleźć zastosowanie w trakcie wypadku?

Leki przeciwbólowe (niektóre grupy) rozrzedzają krew - u osoby z krwotokiem mogą doprowadzić do śmierci.

Data: 2012-04-24 21:14:15
Autor: kogutek
co wozicie w schowku?
Krzysztof Magosa <krzysztof@magosa.pl> napisał(a):

> [...]

Leki przeciwbólowe (niektóre grupy) rozrzedzają krew - u osoby z krwotokiem mogą doprowadzić do śmierci.

To jak dajesz a nie wiesz czy ma ma krwotok wewnętrzny, bo zewnętrzny trudno
nie zauważyć, to dajesz takie co nie rozrzedzają. A jak ma urwaną rękę i
dostał zawału to mu opaskę uciskową na kikut zakładasz i dajesz aspirynę
chociaż rozrzedza krew. --

Data: 2012-04-25 08:59:45
Autor: Arek
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 23:14, kogutek pisze:
[...]

I się okaże, że miał jakieś uczulenie i potem będą Cię sądzić. Nie podaje się leków i tyle.

A.

Data: 2012-04-24 22:16:03
Autor: 'Tom N'
co wozicie w schowku?
Krzysztof Magosa w <news:jn70sv$7h8$1news.task.gda.pl>:

[...]

Jeszcze raz:
[...]

W trakcie? Jakiekolwiek -- uważaj na latające kwantyfikatory i kilogramy...

Data: 2012-04-24 21:45:51
Autor: Axel
co wozicie w schowku?

"kogutek" <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:jn6pin$8ca$1inews.gazeta.pl...
> [...]

jeszcze są. I jeszcze kompres oziębiający. Napisali żeby potrząsnąć. Chyba nie

Rekawiczki, koc z folii aluminiowej i ustnik do sztucznego oddychania jeszcze. Plastry to sie przydadza na wyjezdzie, ale na pewno nie przy udzielaniu pomocy po wypadku.

[...]

Taaa... i rozumiem, ze co co rok wymieniasz tabletki (przeciez nie podasz przeterminowanych), a zreszta i tak nie mozesz tylko bardziej takimi tabletkami zaszkodzic niz pomoc. A przeciwbolowe to zonie mozesz podac, jak ja w nocy glowa boli. Tyle, ze chyba nie bedziesz wtedy chodzil po nie do samochodu?

A tu sensowne informacje:
http://www.cpr.net.pl/component/content/article/4-apteczka/30-wyposazenie-apteczki-samochodowej.html

--
Axel

Data: 2012-04-24 21:08:41
Autor: kogutek
co wozicie w schowku?
Axel <axel@op.niespamuj.pl> napisał(a):

> [...]

Taaa... i rozumiem, ze co co rok wymieniasz tabletki (przeciez nie podasz przeterminowanych), a zreszta i tak nie mozesz tylko bardziej takimi tabletkami zaszkodzic niz pomoc. A przeciwbolowe to zonie mozesz podac, jak ja w nocy glowa boli. Tyle, ze chyba nie bedziesz wtedy chodzil po nie do samochodu?

Weź się facet pierdolnij w łeb a potem dawaj dobre rady. I to bez gwarancji że
posłucham. Bo w dobre rady jestem zaopatrzony do jakiegoś dziewięćdziesiątego
drugiego roku życia. Apteczkę kupiłem bo mi się podobała. A co do leków. W
Polsce wiele jest bez recepty. Przy zawale albo wylewie można awaryjnie podać
Acard. To aspiryna. Im szybciej tym lepiej. Nawet na ulotce jest napisane że w
sytuacji kryzysowej trzy tabletki i pogryźć żeby szybciej zadziałała. Przy
duszności i niewielkim bólu w klatce piersiowej Validol  . To taki mocno
miętowy prawie cukierek do ssania. Akurat silne środki przeciwbólowe powinny
być w każdej apteczce. W morfiną włącznie. W przypadku bolesnych obrażeń
człowiek umiera ze stresu związanego z bólem. Amerykanie na to wpadki w czasie
IIWŚ. Obrażenia małe a wykitował. Wykitował bo bardzo bolało. To wyposażyli
wszystkich swoich żołnierzy w niezbędnik. Kawałek bandaża i jednorazówkę z
morfiną. I śmiertelność spadła. Dostał kulkę to albo sam albo kolega dał mu
działkę. Natychmiast przestało boleć, za moment odpłynął. Obudził się po
operacji. Zawał, wylew nietrudno rozpoznać nawet laikowi. Warto żeby każdy
znał podstawowe objawy. Przy otwartym złamaniu silny środek przeciwbólowy
nikomu nie zaszkodzi a tylko może pomóc. Po skomplikowanych operacjach dają w
szpitalu narkotyki i się nie boją bo to najmniej szkodliwe preparaty. Jak
czegoś nie wiesz to łaskawie nie pisz bo tak jak teraz na głąba możesz wyjść.
Jak bym miał 10 lat przeterminowaną aspirynę to bez wahania dał bym ją komuś
kto by miał objawy zawału albo wylewu. --

Data: 2012-04-25 07:31:59
Autor: DoQ
co wozicie w schowku?
W dniu 24-04-2012 23:08, kogutek pisze:
Jak bym miał 10 lat przeterminowaną aspirynę to bez wahania dał bym ją komuś
kto by miał objawy zawału albo wylewu.

Szczególnie jak ktoś cierpi na astmę aspirynową, która tylko dobije tego kogoś. Weź się pierdolnij w łeb zanim kogoś zabijesz.

--
Pozdr.

Data: 2012-04-25 09:01:40
Autor: Arek
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 07:31, DoQ pisze:
[...]

Facet nie wie o czym mówi.

A.

Data: 2012-04-25 11:25:16
Autor: Axel
co wozicie w schowku?

Weź się facet pierdolnij w łeb a potem dawaj dobre rady.

Takie teksty to sobie wal do kolegow z piaskownicy, cwoku

Apteczkę kupiłem bo mi się
podobała.

Gowno mnie to obchodzi.

A co do leków.

Apteczka samochodowa sluzy do ratowania ofiar wypadkow. Nie wiesz, jakie obrazenia odniosly ofiary i jakie leki im pomoga a jakie nie.
Tesciowej, jak dostanie zawalu moze podawac nawet Pavulon, tylko nie woz go w apteczce samochodowej.

--
Axel

Data: 2012-04-28 02:13:48
Autor: Borys Pogoreło
co wozicie w schowku?
Dnia Tue, 24 Apr 2012 21:08:41 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

[...]

 Za dużo filmów się naoglądałeś, gdzie aktorzy odpływają zaraz po wkłuciu.
Morfina przy podaniu dożylnym zaczyna maksymalnie działać dopiero po 20-30
minutach.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-04-25 13:34:49
Autor: J.F
co wozicie w schowku?
[...]

Kogutku, ale co - w razie potrzeby zoperujesz serce ?
W naszych warunkach w apteczce powinna byc opaska uciskowa jakby krew tryskala, ustnik do oddychania, rekawiczki, i zapasowa bateria do komorki.
Reszte zalatwi pogotowie jak przyjedzie. Zaraz  ... teraz to nie strazacy ?
W zakladowej moze jeszcze cos do przemywania oczu, czy specyficzne do zagrozen.

Plastry, bandaze, jodyna, lekarstwa - przydatne, ale na biwak. Bo co zrobisz jak sie skaleczysz przy krojeniu chleba,  albo sraczki dostaniesz czy glowa od kaca bedzie bolala.

Co innego jak jedziesz na Syberie.

Jeszcze był rodzynek. Jak się ktoś dusi to takie cos do zrobienia dziury w szyi.

No - i to moze byc przydatne na drodze ... pod warunkiem ze bedziesz potrafil uzyc.

J.

Data: 2012-04-24 21:57:02
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 19:19, Albercik pisze:
[...]

Gaśnicami tego nazwać nie można, a wiara w to, że posiadanie 2 daje
dwukrotnie większą pewność jest delikatnie powiedziawszy
nieuzasadniona.

A co to znaczy "dobrze wyposażona apteczka"?

Powiedzmy że ta droższa z tych ogólnie dostępnych,

Cena o niczym nie świadczy.

nic więcej nie potrzeba do czasu przyjazdu pogotowia.

Dalej nie wiem, co to nic więcej, ponieważ nadal brak podanego
wyposażenia w tej istniejącej.

Ważniejsze jest opanowanie się i mieć podstawową wiedzę co należy robić.

Tak, to prawda.

Data: 2012-04-24 18:34:43
Autor: z
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 18:06, Artur Maśląg pisze:

Wozisz w samochodzie osobowym gaśnicę? To raczej rzadkość.

Hmmm. Zawsze mi tłumaczono że za brak tej "rzadkości" to grozi mandat. :-)

Data: 2012-04-24 18:48:43
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 18:34, z pisze:
W dniu 2012-04-24 18:06, Artur Maśląg pisze:

Wozisz w samochodzie osobowym gaśnicę? To raczej rzadkość.

Hmmm. Zawsze mi tłumaczono że za brak tej "rzadkości" to grozi mandat. :-)

Tego nie można nazwać gaśnicą.

Data: 2012-04-24 17:49:11
Autor: to
co wozicie w schowku?
begin Artur Maśląg
Tego nie można nazwać gaśnicą.

Ty pewnie wozisz 20 kg.

Data: 2012-04-24 21:21:54
Autor: zho
co wozicie w schowku?

Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:jn6lhl$u0i$1cyberdyne-t3.maslag.pl...
W dniu 2012-04-24 18:34, z pisze:
W dniu 2012-04-24 18:06, Artur Maśląg pisze:

Wozisz w samochodzie osobowym gaśnicę? To raczej rzadkość.

Hmmm. Zawsze mi tłumaczono że za brak tej "rzadkości" to grozi mandat. :-)

Tego nie można nazwać gaśnicą.
Polemizowalbym,
Zdarzylo mi sie za pomoca takiej samochodowej gasnicy zgasic pozar w kamienicy, kobiecie zapalil sie olej na patelni ona go woda i juz miala palacy sie okap, kuchenke i okolice kuchenki oraz poparzenia 3 stopnia. Bylem akurat u klientki, ktora jest wlascicielka kamienicy i ona do mnei ze pozar, no to podreptalem z gasnica z bagaznika, popatrzalem odpalilem gasnice i bylo po krzyku. Zakrecilem gaz i wylaczylem prad, panowie strazacy, ktorzy bardzo szybko przyjechali byli bardzo zdziwieni ze gasnica samochodowa zadzialala. Fakt ze pilnuje przegladow ale i tak ich miny mowily wiele.
Pozdrawiam ZHO
www.akwa.aip.pl

Data: 2012-04-25 08:56:39
Autor: Arek
co wozicie w schowku?
[...]

A nie zgodzę się, apteczkę wozisz po to aby ktoś kto będzie udzielał Ci pomocy mógł jej użyć. Dlatego bardzo ważne jest aby nie składać jej samemu, tylko kupić taką jaką zalecają ratownicy. Wówczas wszystko jest tak poukładane, że każdy wie gdzie czego szukać. Dlatego również musi być pod ręką. Apteczka w bagażniku to głupota.

A.

Data: 2012-04-24 17:25:23
Autor: Arek
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 17:05, kamil pisze:
On 24/04/2012 15:59, Arek wrote:
[...]

Wiedziałem, że na Twój błyskotliwy komentarz zawsze można liczyć. Wskaż lepsze miejsce na apteczkę.

A.

Data: 2012-04-24 16:45:46
Autor: kamil
co wozicie w schowku?
On 24/04/2012 15:59, Arek wrote:
[...]

Ja mam przypiętą na tylnej półce.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-24 18:09:51
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
On 24/04/2012 15:59, Arek wrote:
[...]

Ja mam w miejscach fabrycznie do tego przystosowanych - w jednym
samochodzie jest przypięta paskiem po lewej stronie z tyłu (specjalne
przetłoczenie w okolicach nadkola), w drugim jest w zapasie w takim
specjalnym "koszu".

Data: 2012-04-25 09:04:22
Autor: Arek
co wozicie w schowku?
On 24/04/2012 15:59, Arek wrote:
[...]

W przypadku wypadku dostęp do bagażnika często bywa niemożliwy. Dostęp do wnętrza jest zdecydowanie lepszy. Miejsce pod przednim siedzeniem jest najbardziej pewne.

Polecam jakiś parogodzinny kurs z ratownictwa. Wydatek ok. 100pln a można się wiele ciekawych rzeczy nauczyć, które w dodatku mogą się przydać.

A.

Data: 2012-04-24 21:53:08
Autor: Axel
co wozicie w schowku?

"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:jn6hra$goj$2inews.gazeta.pl...
[...]

Nielatwo wyciagnac apteczke spod glowy pasazera z uszkodzonym odcinkiem szyjnym kregoslupa :-P

Mam jedna mala apteczke w schowku pod pasazerem, druga pod fotelem kierowcy, a trzecia w schowku w bagazniku. I raczej bede ich uzywal zatrzymujac sie przy wypadku innego auta, a nie gdy sam bede mial wypadek, wiec miejsce przechowywania nie ma wiekszego znaczenia.

--
Axel

Data: 2012-04-24 21:20:09
Autor: Axel
co wozicie w schowku?

"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message news:jn6ffk$b9m$1inews.gazeta.pl...

Pod siedzeniem pasażera dobra apteczka.

Niełatwo wyciągnąć apteczkę spod pasażera z połamanymi w wypadku nogami..

Jak to nielatwo? Siegasz od tylu pod fotel i wyciagasz...

--
Axel

Data: 2012-04-24 21:59:11
Autor: kamil
co wozicie w schowku?
On 24/04/2012 20:20, Axel wrote:

"kamil" <kamil@spam.com> wrote in message

Pod siedzeniem pasażera dobra apteczka.

Niełatwo wyciągnąć apteczkę spod pasażera z połamanymi w wypadku nogami..

Jak to nielatwo? Siegasz od tylu pod fotel i wyciagasz...

No i zepsułeś mi taką ładną dyskusję. :-)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-04-25 09:07:15
Autor: Arek
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 21:20, Axel pisze:

Pod siedzeniem pasażera dobra apteczka.

Niełatwo wyciągnąć apteczkę spod pasażera z połamanymi w wypadku nogami..

Jak to nielatwo? Siegasz od tylu pod fotel i wyciagasz...

Z przodu jeszcze łatwiej. Jak koleś ma krwotok albo się dusi i trzeba zrobić sztuczne oddychanie albo zatamować krwawienie, to w dupie masz jego połamane nogi. Zresztą w takiej sytuacji jeszcze nie wiesz co ma połamane.

A.

Data: 2012-04-24 17:11:16
Autor: huri_khan
co wozicie w schowku?
Dnia Tue, 24 Apr 2012 16:40:50 +0200, mumin napisał(a):

Coś jeszcze istotnego lub ciekawego do kolekcji proponowalibyście?

Ja mam: mapę, okulary przeciwsłoneczne, zapasową żarówkę i bezpieczniniki. W zimie odmrażacz do szyb, który wożę w bagażniku.

Dodatkowo w bagażniku wożę jeszcze ubranie robocze (większość czasu spędzam
w garnitutrze) w razie wymiany koła mogę się przebrać. --
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

Data: 2012-04-24 21:01:44
Autor: Marek Dyjor
co wozicie w schowku?
huri_khan wrote:
[...]

cienias jesteś...

ostatnio tutaj kilku udowadniało że koło w zimie potrafią wymienić w nocy na poboczu bez zbrudzenia rąk...  ;-)

Data: 2012-04-24 21:05:44
Autor: J.F.
co wozicie w schowku?
Dnia Tue, 24 Apr 2012 21:01:44 +0200, Marek Dyjor napisał(a):
[...]

W zimie to mozliwe. Snieg jest czysty. Tylko o prawdziwa zime dosc trudno.

J.

Data: 2012-04-24 22:30:15
Autor: huri_khan
co wozicie w schowku?
Dnia Tue, 24 Apr 2012 21:01:44 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

cienias jesteś...

ostatnio tutaj kilku udowadniało że koło w zimie potrafią wymienić w nocy na poboczu bez zbrudzenia rąk...  ;-)

W technikum miałem kolegę który tak potrafił ... zatrzymywał innych żeby mu
wymienili :)

Data: 2012-04-24 17:21:48
Autor: Jacek
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 16:40, mumin pisze:
Ja zamierzam tam trzymać:
latarkę,
Wybierz taką na korbkę, bo bateryjna albo na aku na 100% Ci nie zaświeci w zimie, jak będzie potrzebna, bo będzie rozładowana.

[...]

Dołóż jeszcze kamizelkę odblaskową i scyzoryk.
Jacek

Data: 2012-04-24 17:21:53
Autor: Uncle Pete
co wozicie w schowku?
[...]

Szczególnie przydaje się wożenie w schowku rozmrażacza do zamków ;)

Piotr

Data: 2012-04-24 17:44:59
Autor: PiteR
co wozicie w schowku?
na  ** p.m.s **  mumin pisze tak:

Teraz taki luźniejszy temat: co wozicie w swoich schowkach
samochodowych?

oświadczenie sprawcy wypadku, mapę Gdańska, szyszkę sosnową, cudze okulary, ładowarki, zapałki, starą złotówkę, scyzoryk, srubokręt-
karzeł, starą Nokię, bezpieczniki, lusterko z Polą Raksą, kasetę Przyjaciele, długopis ... itd itd

;)

--
    Piter
    vw golf  mk2 1.3 '87

Data: 2012-04-24 18:24:05
Autor: Lort
co wozicie w schowku?
Kto: PiteR Gdzie:  pl.misc.samochody Kiedy: 24 kwiecień 2012, 17:44:59
[...]

Pieczątkę. Teraz bez pieczątki ani rusz.

--
Llort

Data: 2012-04-28 19:11:59
Autor: jerzu
co wozicie w schowku?
On Tue, 24 Apr 2012 18:24:05 +0200, Lort <berdyczow@gdzies.w.ua>
wrote:

Pieczątkę. Teraz bez pieczątki ani rusz.

I kupony zniżkowe do McDonalda :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-04-28 19:10:50
Autor: jerzu
co wozicie w schowku?
On Tue, 24 Apr 2012 17:44:59 +0200, PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:

Przyjaciele, długopis ... itd itd

Klucze od bramy, nie zapomnij o kluczach.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-04-24 17:45:21
Autor: Tomasz Pyra
co wozicie w schowku?
On Tue, 24 Apr 2012 16:40:50 +0200, mumin wrote:

mapę, okulary przeciwsłoneczne, a zimą rozmrażacz do zamków i skrobaczkę.
Coś jeszcze istotnego lub ciekawego do kolekcji proponowalibyście?

Rolka srebrnej taśmy :-)

Data: 2012-04-24 17:52:22
Autor: tck
co wozicie w schowku?

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:18ng27ws0cowv.1pyqe6ks5w29b$.dlg40tude.net...
[...]

rolka sraj tasmy;)

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2012-04-25 21:06:08
Autor: Jakub Witkowski
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 17:52, tck pisze:

Coś jeszcze istotnego lub ciekawego do kolekcji proponowalibyście?

Rolka srebrnej taśmy :-)

rolka sraj tasmy;)

Lepiej jakiś spory gałgan, bo wielofunkcyjny... I awaryjnie jako srajtaśma, i rzygi dziecka
pozbierasz z grubsza, i bagnet przetrzesz, albo szybę, czy ręce wytytłane... no oczywiście
nie wszystko na raz, ale szmatę można zawsze podrzeć na mniejsze kawałki...

Data: 2012-04-24 18:21:52
Autor: RoMan Mandziejewicz
co wozicie w schowku?
Hello mumin,

[...]

Po co Ci rozmrażacz do zamków w schowku w samochodzie zimą? Rozmrażacz
się nosi ze sobą, blisko ciała, żeby był ciepły. Poza tym - jak byś
się chciał do niego dostać?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-04-24 18:27:07
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 16:40, mumin pisze:
(...)
Teraz taki luźniejszy temat: co wozicie w swoich schowkach samochodowych?

Hmmm, niech pomyślę... jakieś ładowarki (niekoniecznie pasujące do
aktualnego telefonu), drugą parę okularów, jakieś zdechłe paragony,
stary rachunek za wymianę oleju, gwarancję na opony (cholera wie
które i od którego samochodu), płyty CD (luzem ;)), jakieś żarówki
(może i dobre), zapalniczkę (albo dwie - nie wiem czy dobre),
długopis, jakieś spinacze, wizytówki, podwyżkę czynszu, cyrkiel
i serwetki z McDonalda ;) Pewnie mógłbym długo wymieniać różne
dziwne rzeczy - żona parę dni temu wiskała schowek u siebie,
same ciekawostki ;) Trochę sie pojeździ to znów się skarbów
nazbiera :)

Data: 2012-04-24 17:51:30
Autor: to
co wozicie w schowku?
begin Artur Maśląg
[...]

O w mordę, jaki masz syf!

Data: 2012-04-24 21:02:58
Autor: Marek Dyjor
co wozicie w schowku?
to wrote:
begin Artur Maśląg

[...]

teĹź sobie wyobraziłęm co ma poza schowkiem  ;-)

Data: 2012-04-24 19:47:19
Autor: to
co wozicie w schowku?
begin Marek Dyjor
teĹź sobie wyobraziłęm co ma poza schowkiem  ;-)

Pewnie mu się stare kanapki walają po podłodze. ;)

Data: 2012-04-24 22:33:29
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 21:02, Marek Dyjor pisze:
to wrote:
begin Artur Maśląg

[...]

też sobie wyobraziłęm co ma poza schowkiem ;-)

Wiesz, ja za wasze wyobrażenia nie odpowiadam, a samochód jest sprzętem
do przemieszczania się, a nie do wielbienia. Zastanawiam się nad
uzasadnieniem określenia syf - tak po kolei:
1. ładowarki do telefonów (niekoniecznie pasujące do aktualnego
    telefonu, ale czy samochodem jeĹşdzi tylko właściciel?).
2. druga para okularów (potrzebna np. w Hiszpanii, ale przydać się może
    w róşnych okolicznościach).
3. zdechłe paragony (jak się tankuje to chyba warto mieć dokument do
    reklamacji)
4. stary rachunek za wymianę oleju (można wyrzucić, ale przypomina o
    sobie tylko jak sie na niego ktoś natknie).
5. gwarancja na opony (trzeba by sprawdzić, czy potrzebna).
6. płyty CD (zawsze można wyrzucić, ale tak przez okno?).
7. şarówki (co za róşnica, czy dobre).
8. zapalniczki (cóż, jak się nie pali i używa tylko na cmentarzu/do
    rozpalania grilla to niby gdzie je trzymać?)
9. spinacze (pewnie z foteli sprzątnięte jak z dokumentów wypadły).
10. wizytówki (przydają się - tak własne jak i warsztatowe)
11. podwyżka czynszu (czasem skrzynkę się sprawdza wychodząc z
     mieszkania)
12. cyrkiel (dzieciak zgubił).
13. serwetki z McDonalda (skoro zostały jakieś czyste z wizyty to
     mogą się przydać - na wyjeĹşdzie itd.)

To gdzie ten syf? O makreli zagubionej w bagaĹźniku nie wspominam,
ponieważ nawet nie wiem czy to była makrela - z kształtu rybę
przypominało, ale z wyglądu niespecjalnie ;) Zastanawiałem się
tylko jak długo w koszyku jeździła :)

Data: 2012-04-24 19:14:41
Autor: Grejon
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 16:40, mumin pisze:

a zimą rozmrażacz do zamków i skrobaczkę.

Jasne, zimą rozmrażacz do zamków zamknięty w zamarzniętym samochodzie na pewno ci pomoże :)

Data: 2012-04-24 19:16:58
Autor: Grejon
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 19:14, Grejon pisze:

Jasne, zimą rozmrażacz do zamków zamknięty w zamarzniętym samochodzie na
pewno ci pomoże :)

Ja mam w schowku zestaw torxów różnych rozmiarów - przydatne do wymiany żarówki.

Data: 2012-04-28 19:12:31
Autor: jerzu
co wozicie w schowku?
On Tue, 24 Apr 2012 19:16:58 +0200, Grejon <grejon83@gmail.com> wrote:

Ja mam w schowku zestaw torxów różnych rozmiarów - przydatne do wymiany żarówki.

Ja też, ale nie w schowku :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-04-24 20:15:48
Autor: Agent
co wozicie w schowku?

Użytkownik "mumin" <mumin@dolina.in> napisał w wiadomości news:4f96bb7a$0$1210$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Kable rozruchowe ale nie takie z marketu tylko grube z dobrymi końcówkami (stykami). Pompkę też nie jest źle mieć bo zimą przy minus 10 i więcej żaden kompresor na stacji nie działa.

Data: 2012-04-24 20:16:27
Autor: Grejon
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 20:15, Agent pisze:

Kable rozruchowe ale nie takie z marketu tylko grube z dobrymi
końcówkami (stykami). Pompkę też nie jest źle mieć bo zimą przy minus 10
i więcej żaden kompresor na stacji nie działa.

Niezły masz schowek :)

Data: 2012-04-24 20:17:16
Autor: Agent
co wozicie w schowku?

[...]

Ja wożę podstawowe narzędzia.

Data: 2012-04-24 20:22:59
Autor: Potocki Passion & Adventure
co wozicie w schowku?
[...]

W Seicento nie mam schowka :)

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl

Data: 2012-04-24 20:23:18
Autor: Grejon
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 20:22, Potocki Passion & Adventure pisze:

W Seicento nie mam schowka :)

Masz - tylko on się "bagażnik" nazywa :)

Data: 2012-04-24 20:59:10
Autor: Potocki Passion & Adventure
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 20:23, Grejon pisze:
W dniu 2012-04-24 20:22, Potocki Passion & Adventure pisze:

W Seicento nie mam schowka :)

Masz - tylko on się "bagażnik" nazywa :)

Mam vana, więc dziś w schowku wiozłem 300kg suchej karmy. Ale normalnie to mam w "schowku" pusto. Nawet dojazdówkę wyjąłem, aby był lżejszy.

--
Kacper Potocki
salon@dogspassion.pl

Data: 2012-04-24 20:43:33
Autor: LEPEK
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 16:40, mumin pisze:
a zimą rozmrażacz do zamków

To lepiej schowaj do kieszeni, bo jak ci zamki zamarzną, to na grzyba ci odmrażacz w zamkniętym samochodzie?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2012-04-24 18:47:02
Autor: to
co wozicie w schowku?
begin LEPEK
To lepiej schowaj do kieszeni, bo jak ci zamki zamarzną, to na grzyba ci
odmrażacz w zamkniętym samochodzie?

W jakichś normalnych autach jeszcze zamarzają zamki? Nie mówię o pełnoletnich...

Data: 2012-04-24 20:48:36
Autor: Grejon
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 20:47, to pisze:
begin LEPEK

To lepiej schowaj do kieszeni, bo jak ci zamki zamarzną, to na grzyba ci
odmrażacz w zamkniętym samochodzie?

W jakichś normalnych autach jeszcze zamarzają zamki? Nie mówię o
pełnoletnich...

Dobre pytanie - bo ja to takim guziczkiem na pilocie otwieram :)

Data: 2012-04-25 13:39:54
Autor: Miroo
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 20:48, Grejon pisze:
[...]

A ja korzystam z kluczyka tylko jak mi centralny zamarza :)

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2012-04-24 21:39:05
Autor: Rafał Grzelak
co wozicie w schowku?
to wrote:

begin LEPEK

> To lepiej schowaj do kieszeni, bo jak ci zamki zamarzną, to na
> grzyba ci odmrażacz w zamkniętym samochodzie?

W jakichś normalnych autach jeszcze zamarzają zamki? Nie mówię o pełnoletnich...

A nawet jesli, to czy ktos otwiera jeszcze zamki kluczem?

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-04-25 01:01:44
Autor: Michał Baszyński
co wozicie w schowku?
[...]

masz coś do pełnoletnich albo prawie pełnoletnich? ;-)
W moim 17 latku dziurkę na kluczyk mam tylko w stacyjce, schowku oraz drzwiach pasażera i bagażnika..

--
Pozdr.
Michał

Data: 2012-04-25 12:50:58
Autor: J.F
co wozicie w schowku?
UĹźytkownik "Michał Baszyński"  napisał w
[...]

Bo to wszystko zalezy - w scierce nic nie zamarzalo, a w kadecie jak nie dziurki to zamki, jak nie zamki to uszczelki, a najczesciej to wszystko naraz :-)

J.

Data: 2012-04-24 20:56:28
Autor: 'Tom N'
co wozicie w schowku?
mumin w <news:4f96bb7a$0$1210$65785112news.neostrada.pl>:

Dzięki za wszystkie informacje w moich poprzednich wątkach, bardzo się przydało.
Teraz taki luźniejszy temat: co wozicie w swoich schowkach samochodowych?

w schowkach 10 000 dolców, ale Maryśkę na tylnej kanapie...

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-24 22:31:17
Autor: lukz
co wozicie w schowku?
[...]

Noz do tapet. Woze po dwa od czasu jak nie mialem czym wyciac z zacietych pasow kobity w aucie po konkretnym dzwonie. Dobrze ze obok knajpa byla i klient tejze "pozyczyl" w miare ostry noz ;) Poza tym zawsze sie moze do czegos innego przydac

Data: 2012-04-24 22:42:11
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 22:31, lukz pisze:
(...)
[...]

To może zaopatrz się w nóż do cięcia pasów - tym nożykiem do tapet
to możesz zrobić krzywdę sobie i innym, a pasa nie przeciąć...

Data: 2012-04-24 22:46:58
Autor: Stefan Szczygielski
co wozicie w schowku?
W dniu 24.04.2012 16:40, mumin pisze:
Coś jeszcze istotnego lub ciekawego do kolekcji proponowalibyście?

Korkociąg!

S.

Data: 2012-04-25 05:26:18
Autor: Marek Dyjor
co wozicie w schowku?
Stefan Szczygielski wrote:
W dniu 24.04.2012 16:40, mumin pisze:
Coś jeszcze istotnego lub ciekawego do kolekcji proponowalibyście?

Korkociąg!

w mieście rzecz nieodzowna, szczególnie jak sie człowiek bardzo spieszy... ; -)

Data: 2012-04-25 09:25:43
Autor: Robson
co wozicie w schowku?
 kondomy :)

Jasne, w klimatyzowanym schowku źle i nie lepiej na słońcu. Szczęśliwego przydrożnego trypra.

Data: 2012-04-25 10:09:48
Autor: mumin
co wozicie w schowku?

Użytkownik "Robson" <robson@z.pl> napisał w wiadomości news:jn890t$6qd$1mx1.internetia.pl...
 kondomy :)

Jasne, w klimatyzowanym schowku źle i nie lepiej na słońcu. Szczęśliwego przydrożnego trypra.

W kiosku czy w automacie to niby lepiej są przechowywane?
No i nie dla ssaków leśnych, tylko figli ze swoją partnerką.

Data: 2012-04-25 12:36:50
Autor: J.F
co wozicie w schowku?
Użytkownik "mumin"  napisał w wiadomości
 kondomy :)

Jasne, w klimatyzowanym schowku źle i nie lepiej na słońcu. Szczęśliwego przydrożnego trypra.

W kiosku czy w automacie to niby lepiej są przechowywane?

Lepiej - w kiosku nie maja 80 stopni.

No i ... nie wiem jakie tam macie potrzeby, ale w kiosku czy automacie chyba maja wieksza rotacje :-)

J.

Data: 2012-04-25 14:03:06
Autor: kogutek
co wozicie w schowku?
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]

Lepiej - w kiosku nie maja 80 stopni.

No i ... nie wiem jakie tam macie potrzeby, ale w kiosku czy automacie chyba maja wieksza rotacje :-)

Nie kupuję ani w kioskach ani w automatach bo tam same małe rozmiary mają. Ale
jak na kogoś taki mikrus pasuje to czemu nie. --

Data: 2012-04-25 16:07:46
Autor: Grejon
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 16:03, kogutek pisze:

Nie kupuję ani w kioskach ani w automatach bo tam same małe rozmiary mają.

I nawet te małe są za duże dla ciebie? :)

Data: 2012-04-25 14:50:03
Autor: kogutek
co wozicie w schowku?
Grejon <grejon83@gmail.com> napisał(a):
W dniu 2012-04-25 16:03, kogutek pisze:

> Nie kupuję ani w kioskach ani w automatach bo tam same małe rozmiary mają.

I nawet te małe są za duże dla ciebie? :)

Nie oceniaj innych względem siebie. Czy to moja wina że masz traumatyczne
doświadczenia jak Ci się w rozmiarze XS zsunął. Mniejsze to tylko gumowe
wentylki do roweru są. --

Data: 2012-04-25 12:33:51
Autor: J.F
co wozicie w schowku?
Użytkownik "mumin"  napisał w wiadomości grup
[...]

Wiecej ci sie nie zmiesci :-)

Ja tam jeszcze woze puszke redbulla czy innego tigera, ale ostrzegam - raz mi zamarzla (z tym ze chyba pepsi lub CC), puszka pekla, dopiero jak sie cieplej zrobilo to zauwazylem ze cos kapie :-(

Data: 2012-04-25 13:12:26
Autor: Bydlę
co wozicie w schowku?
On 2012-04-24 16:40:50 +0200, "mumin" <mumin@dolina.in> said:

co wozicie w swoich schowkach samochodowych?
Ja zamierzam tam trzymać:
latarkę,

Taką na korbkę.

starą komórkę z ładowarką samochodową,

Bez sensnu.

 rękawiczki,

To nie tam.

 chusteczki,

To w innym schowku.

gumy do żucia

To przy sobie.

, kondomy :)

Z kurw przydrożnych nie korzystam, więc nie.

mapę,

Polski?

 okulary przeciwsłoneczne,

Po co?

 a zimą rozmrażacz do zamków

Zajebiście. Jak chcesz się dostać do schowka, skoro to nie kabriolet?

i skrobaczkę.

W schowku? Bez senensu.

Coś jeszcze istotnego lub ciekawego do kolekcji proponowalibyście?

Papiery ubezpieczeniowe, czysty papier, ołówek i długopis.

--
Bydlę

Data: 2012-04-25 14:44:27
Autor: kogutek
co wozicie w schowku?
On 2012-04-24 16:40:50 +0200, "mumin" <mumin@dolina.in> said:

> co wozicie w swoich schowkach samochodowych?
> Ja zamierzam tam trzymać:
> latarkę,

Taką na korbkę.

> starą komórkę z ładowarką samochodową,

Bez sensnu.

>  rękawiczki,

To nie tam.

>  chusteczki,

To w innym schowku.

> gumy do żucia

To przy sobie.

> , kondomy :)

Z kurw przydrożnych nie korzystam, więc nie.

> mapę,

Polski?

>  okulary przeciwsłoneczne,

Po co?

>  a zimą rozmrażacz do zamków

Zajebiście. Jak chcesz się dostać do schowka, skoro to nie kabriolet?

> i skrobaczkę.

W schowku? Bez senensu.

> Coś jeszcze istotnego lub ciekawego do kolekcji proponowalibyście?

Papiery ubezpieczeniowe, czysty papier, ołówek i długopis.

Zmień ubezpieczyciela co zamiast skoroszytu daje jeden papierek mieszczący się
w Dowodzie Rejestracyjnym. Bez sensu wozić cały schowek wypełnimy polisą.
Ołówek się złamie a długopis zaschnie albo się wyleje. Bez sensu. Po co Ci
czysty papier jak nie będziesz miał czynnego ołówka ani długopisu? No chyba że
toaletowy. To ma sens. Jak wozisz czysty papier toaletowy to jeszcze torebki
plastikowe są potrzebne na brudny. Chyba że brudny papier toaletowy pod fotel
pakujesz. Wtedy torebki są bez sensu. --

Data: 2012-04-26 12:59:00
Autor: mumin
co wozicie w schowku?
On 2012-04-24 16:40:50 +0200, "mumin" <mumin@dolina.in> said:

co wozicie w swoich schowkach samochodowych?
Ja zamierzam tam trzymać:
latarkę,

Taką na korbkę.

To ma sens

starą komórkę z ładowarką samochodową,

Bez sensnu.

Bo, ponieważ, aczkolwiek? Gubisz, kradną Ci, bateria pada w wypaśnym smartfonie, nie masz jak zadzwonić. A w schowku rzęch podłączany do gniazdka, może nawet być z jakaś kartą orange ważną 2 lata. Dalej bez sensu?

To w innym schowku.

To ile masz tych schowków?

mapę,

Polski?

Australii

 okulary przeciwsłoneczne,

Po co?

Papiery ubezpieczeniowe, czysty papier, ołówek i długopis.

To faktycznie nadaję się do dodania.

co wozicie w schowku?