co wozicie w schowku?

Data: 2012-04-24 12:19:51
Autor: tatanka1981
co wozicie w schowku?
W dniu wtorek, 24 kwietnia 2012 16:40:50 UTC+2 użytkownik mumin napisał:
Dzięki za wszystkie informacje w moich poprzednich wątkach, bardzo się przydało.
Teraz taki luźniejszy temat: co wozicie w swoich schowkach samochodowych?
Ja zamierzam tam trzymać:
latarkę, starą komórkę z ładowarką samochodową, rękawiczki, chusteczki, gumy do żucia, kondomy :)
mapę, okulary przeciwsłoneczne, a zimą rozmrażacz do zamków i skrobaczkę.
Coś jeszcze istotnego lub ciekawego do kolekcji proponowalibyście?

Schowek / rozne male schowki w srodku+ kieszenie na drzwiach:
Mape Trojmiasta i woj pomorskiego, okulary p/slon, instrukcje do radia (ale tylko dlatego ze mam radio z Bluetooth i nigdy nie pamietam parowania), zarowki jakies, kilka monet, chusteczki, jakieś kabelki do radia, zmiotke do sniegu i skrobaczke, gabke, szmatke do szyb, kilka dlugopisow, oswiadczenie sprawcy OC, Soundracer V8 ;-), plakietka sw Krzysztof.

Bagaznik: gasnica, dwa trojkaty, apteczka, kamizelka  odbl, tasma srebrna, rola recznika papierowego, koc piknikowy (ten z Lotosa) x2, scyzoryk x2, srubokret, czesto zapasowy plyn do sprysk, aktualnie pol litra żołądkowej ;-) , odmrazacz do szyb.

Data: 2012-04-24 22:13:18
Autor: Marek Dyjor
co wozicie w schowku?
napisał:
[...]

na diabła wy te mapy wozicie :)

a najbardziej mnie zafascynował okulary p/słoń jak one te słonie odstraszają ;-)

Data: 2012-04-24 22:17:39
Autor: Grejon
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 22:13, Marek Dyjor pisze:

na diabła wy te mapy wozicie :)

No żeby ulicę znaleźć nie? :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-04-24 13:34:53
Autor: Iguan_007
co wozicie w schowku?
Grejon,

To jeszcze istnieja telefony bez map? Myslalem ze to juz tylko w starych filmach ;)

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-04-24 22:53:11
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 22:34, Iguan_007 pisze:
Grejon,

To jeszcze istnieja telefony bez map?

Ba, wiele nie ma GPS, podobnie jak darmowego 3G
czy Androida. Dodatkowo smartphony to część rynku.

Myslalem ze to juz tylko w starych filmach ;)

Stary film, to ten sprzed 3 dni?

Data: 2012-04-24 16:51:06
Autor: Iguan_007
co wozicie w schowku?
Artur, Ale mowiles o mapach, nie o GPS. Papierowe mapy wozone w schowku tez GPSa nie maja. A Google Maps chyba na kazdym wspolczesnym telefonie chodzi.

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-04-25 08:58:56
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 01:51, Iguan_007 pisze:
Artur,

Ale mowiles o mapach, nie o GPS.

Przyjmijmy, że pisałem o mapach, GPS, 3G i np. Androidzie ;)

Papierowe mapy wozone w schowku tez GPSa nie maja.

Nie mają, ale dość szybko można z nich odczytać gdzie się jest.

A Google Maps chyba na kazdym wspolczesnym telefonie chodzi.

Nawet jeśli (co niekoniecznie jest prawdziwe) to ich użyteczność
będzie w zasadzie żadna bez GPS, pakietu danych oraz stosownej
wielkości ekranu. Taka rzeczywistość.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-04-25 12:44:46
Autor: J.F
co wozicie w schowku?
UĹźytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości
A Google Maps chyba na kazdym wspolczesnym telefonie chodzi.

Nawet jeśli (co niekoniecznie jest prawdziwe)

Chyba nie jest. Jest klient w starej javie (MIDP) ?

Aczkolwiek wtedy mozna sie OSM posilkowac.

to ich użyteczność
będzie w zasadzie żadna bez GPS, pakietu danych oraz stosownej
wielkości ekranu. Taka rzeczywistość.

stary klient google potrafil ustalic pozycje na podstawie informacji sieciowych. Dokladnosc byla mierna i rozna - od 500m do paru kilometrow, ale czasem i to moze pomoc.

J.

Data: 2012-04-25 12:45:33
Autor: Grejon
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 12:44, J.F pisze:
Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
A Google Maps chyba na kazdym wspolczesnym telefonie chodzi.

Nawet jeśli (co niekoniecznie jest prawdziwe)

Chyba nie jest. Jest klient w starej javie (MIDP) ?

Google Maps na Nokii E65 działało. Chyba właśnie w Javie.

Data: 2012-04-25 13:59:49
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
[...]

Wiesz, nawet jak się da "uruchomić" to jeszcze za mało by
miało to sens w normalnej eksploatacji.

stary klient google potrafil ustalic pozycje na podstawie informacji
sieciowych. Dokladnosc byla mierna i rozna - od 500m do paru kilometrow,
ale czasem i to moze pomoc.

Klient google :) - do tego to jest potrzebny transfer, a jednym BTS to
sobie wiesz co moĹźna ;)

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-04-25 11:28:05
Autor: Axel
co wozicie w schowku?
"Iguan_007" <iguan007@gmail.com> wrote in message

Ale mowiles o mapach, nie o GPS. Papierowe mapy wozone w schowku tez
GPSa nie maja. A Google Maps chyba na kazdym wspolczesnym telefonie
chodzi.

Pod warunkiem, ze jestes w zasiegu sieci komorkowych o przyzwoitym transferze danych...

--
Axel

Data: 2012-04-25 04:20:17
Autor: Iguan_007
co wozicie w schowku?
Axel,

 Po pierwsze sa aplikacje pozwalajace zaladowac kawalek mapy do telefonu, wtedy i bez zasiegu sie obejdziesz. Po drugie szansa ze akurat sie zgubisz, nie bedziesz mial zasiegu, nie zaladujesz mapy, nie bedzie kogo zapytac o droge jest mz mizerna. Mowimy o jezdzie samochodem w Polsce, nie trekkingu w Himajach.

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-04-25 15:29:01
Autor: Axel
co wozicie w schowku?

Po pierwsze sa aplikacje pozwalajace zaladowac kawalek mapy do telefonu,

I za kazdym razem jak sie masz zgubic, to ladujesz kawalek mapy do telefonu? :-P
Bo sensowne to jest w OVI, gdzie ladujesz kraje, po ktorych sie poruszasz.

[...]

Akurat najlatwiej jest sie zgubic w miejscach, w ktorych bedziesz nie bedziesz mial pokrycia lepszego niz GPRS (chyba sie nie zgubisz na autostradzie?), a wtedy bedziesz siedzial i czekal, az mapa sie zaladuje? To ja juz wole wozic mape w schowku...

--
Axel

Data: 2012-04-25 07:34:32
Autor: Iguan_007
co wozicie w schowku?
Axel,

Szczerze mowiac to mapy laduje tylko jak ide w nowym miejscu na rower gorski czy motocykl enduro. Do jazdy samochodem szkoda sobie glowy zawracac. Nawet jesli jest tylko gprs to wystarczy zeby zaladowac mape. Ile razy gubisz sie rownoczesnie nie majac GPSa samochodowego i zasiegu komorki? Pytanie retoryczne :)

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-04-25 19:20:40
Autor: J.F.
co wozicie w schowku?
Dnia Wed, 25 Apr 2012 07:34:32 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
[...]

Raz, i to mi wystarczy: na komorke nie mozna liczyc :-)

Co do NE - on sobie chyba spory kawal trasy trzyma w pamieci i chwilowy
zanik mu nie straszny. Ale trzeba go wlaczyc wczesniej, a nie wtedy jak sie
czlowiek zgubi :-)

J.

Data: 2012-04-25 20:16:50
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 19:20, J.F. pisze:
Dnia Wed, 25 Apr 2012 07:34:32 -0700 (PDT), Iguan_007 napisał(a):
(...)
[...]

Jak sam wiesz, ja zasadniczo nie narzekam, niemniej różnie to może być.
Pewnie gdybym zmienił operatora to bym zaczął narzekać, a porównanie
mam.

Co do NE - on sobie chyba spory kawal trasy trzyma w pamieci i chwilowy
zanik mu nie straszny.

NE trzyma całą trasę - dociągać zaczyna dopiero po zjechaniu z
wcześniej wyznaczonej trasy. Testowane w Europie ;) Tak przynajmniej
było jakiś czas temu i tak też wyjaśniano jak minimalizować transfer
w roamingu. Żeby nie było oczywiście "młodo i zdrowo" - z racji
błędów w sofcie (już nie pamiętam NE czy SE) NE mi kiedyś "zdechło"
oczywiście poza Polską i w ramach szukania rozwiązania dopłaciłem
kolejnych parę euro, by to znaleźć. No, ale

Ale trzeba go wlaczyc wczesniej, a nie wtedy jak sie
czlowiek zgubi :-)

No ba ;)

Data: 2012-04-25 08:13:35
Autor: Grejon
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 22:34, Iguan_007 pisze:

To jeszcze istnieja telefony bez map? Myslalem ze to juz tylko w starych filmach ;)

Istnieją. Zresztą nawigacja czasami odmóżdża, dlatego jeśli nie potrzebuję to jeżdżę bez niej.

Data: 2012-04-25 09:28:00
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 08:13, Grejon pisze:
[...]

Ja też. Najlepsze jest to, że ostatnio sobie testowałem/porównywałem
dwie naraz (AM i NE) i obie padły w tym samym w zasadzie momencie
- NE trzepnęło błędem połączenia, a AM poinformowała o błędzie
wewnętrznym i było po ptakach. NE później ruszył, AM nie ;)
Na szczęście była jeszcze mapa i orientacja przestrzenna :)
Ja wiem, że przykład dość ekstremalny, ale czemu akurat trafiło
na mnie? A może inni się nie przyznają? ;)

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-04-25 12:23:03
Autor: J.F
co wozicie w schowku?
Użytkownik "Artur Maśląg"  napisał w wiadomości grup
[...]

Bo Ty to bys nawet kulke z lozyska zepsul :-)

Ja sobie kiedys tez testowalem dwie naraz, i chwale, bo obie unisono "za 500m w prawo", "za 200m w prawo", juz widze ten zakret, juz skrecam, a NE "za 100m w prawo". Bo to nastepny mial byc.

Odmozdza ... moze troche, jak sie za mlodu nauczylo z mapa chodzic to i na starosc umiejetnosci zostaja. A trzeba przyznac ze nawigacja wiele zalet ma. Co moze przerazac to sytuacja gdy "blyslo, trzaslo, zgaslo, jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem i gdzie mam dalej jechac ?".

A tak nawiasem mowiac - mala ankieta dla grupowiczow spoza dolnoslaskiego - wiecie gdzie lezy Lubawka ? Tak choczby z grubsza gdzie i - jak tam sie jedzie. A Kudowa ?
Bo jak nie wiecie,  to nie radze jechac obwodnica wroclawia bez najnowszej nawigacji. I na Google nie ma co liczyc, bo sa opoznieni o rok.

J.

Data: 2012-04-25 13:11:30
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 12:23, J.F pisze:
(...)
Bo Ty to bys nawet kulke z lozyska zepsul :-)

Ja? Nawet tego nie dotykałem ;)

Ja sobie kiedys tez testowalem dwie naraz, i chwale, bo obie unisono "za
500m w prawo", "za 200m w prawo", juz widze ten zakret, juz skrecam, a
NE "za 100m w prawo". Bo to nastepny mial byc.

Tak szczerze to nie do końca rozumiem co chciałeś przekazać ;)

Odmozdza ... moze troche,

Nawet bardzo :)

jak sie za mlodu nauczylo z mapa chodzic to i
na starosc umiejetnosci zostaja.

Mapa i okolice uczą orientacji w terenie i pozwalają na szybką
ocenę kierunku jazdy - nawigacja tego nie uczy.

A trzeba przyznac ze nawigacja wiele
zalet ma.

No ba - każda rzecz ma jakieś zalety ;)

Co moze przerazac to sytuacja gdy "blyslo, trzaslo, zgaslo,
jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem i gdzie mam dalej jechac ?".

To jedno - drugie gorsze, to bezmyślne korzystanie ze wskazówek
nawigacji.

A tak nawiasem mowiac - mala ankieta dla grupowiczow spoza
dolnoslaskiego - wiecie gdzie lezy Lubawka ? Tak choczby z grubsza gdzie
i - jak tam sie jedzie. A Kudowa ?

Ja wiem :)

Bo jak nie wiecie, to nie radze jechac obwodnica wroclawia bez
najnowszej nawigacji.

Aż tak dobrze?

I na Google nie ma co liczyc, bo sa opoznieni o rok.

Google to w ogóle potrafi pokazać dziwne rzeczy.

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-04-30 15:41:44
Autor: J.F.
co wozicie w schowku?
Dnia Wed, 25 Apr 2012 13:11:30 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
[...]

Byla druga droga w prawo, kawalek wczesniej. I juz chcialem w nia skrecic,
ale to ustawienie w NE "komunikat 100m przed manewrem" sie przydalo.

jak sie za mlodu nauczylo z mapa chodzic to i
na starosc umiejetnosci zostaja.
Mapa i okolice uczą orientacji w terenie i pozwalają na szybką
ocenę kierunku jazdy - nawigacja tego nie uczy.

Na orientacje za kolkiem nie ma czasu, z kierunkiem w widoku "polnoc u
gorze" mam problem - jak sie jedzie w kierunku np SW, a trzeba skrecic w
droge na SE, to w prawo czy w lewo ? Tez trzeba  chwile pomyslec.

No i autostrad nam przybywa, wezlow fikusnych i rozum zawodzi. A na mapie nie sa rozpisane ..

A tak nawiasem mowiac - mala ankieta dla grupowiczow spoza
dolnoslaskiego - wiecie gdzie lezy Lubawka ? Tak choczby z grubsza gdzie
i - jak tam sie jedzie. A Kudowa ?
Ja wiem :)

Jeden sie zglosiles :-)

Bo jak nie wiecie, to nie radze jechac obwodnica wroclawia bez
najnowszej nawigacji.
Aż tak dobrze?

No wiesz, chcesz np zwiedzic Drezno, zatrzymales sie we wrocku, i teraz sie
trzeba kierowac na Poznan, Warszawe, Katowice, Lubawke, Kudowe - w
zaleznosci od miejsca. Nie mysl sobie ze zobaczysz gdzies Drezno, Zgorzelec
czy Legnice. A nie - ja zobaczysz, ale akurat tam zjezdzac nie wolno.
Lubawka twoim przyjacielem do Zgorzelca, ale przy innych kierunkach trzeba
myslec inaczej :-)

Juz mi sie pare razy zdarzylo ze przy tym mysleniu zapomnialem gdzie jade i
zamiast do Zgorzelca pojechalem do Opola lub odwrotnie :-)

J.

Data: 2012-04-25 13:30:50
Autor: Axel
co wozicie w schowku?
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> wrote in message

[...]

Mi sie kilka razy zdarzyl "blad wewnetrzny" AM, raz dosc skutecznie, bo sie w kolko wywalala, dopoki nie skasowalem trasy i  nie wpisalem inaczej planowanej trasy, ale zawsze po zimnym restarcie nawigacja ruszala. Ale zdarzalo sie to "kilka wersji temu", teraz dawno nie mialem problemow (poza zawieszaniem czasem AM po wybudzeniu GPSa, ale podejrzewam bardziej sprzet niz program, bo ma juz swoje lata). Awaryjnie mam w telefonie OVI maps, ktore calkiem niezle sie sprawdzaja, zwlaszcza, ze telefon mam zawsze przy sobie.

--
Axel

Data: 2012-04-28 19:18:18
Autor: jerzu
co wozicie w schowku?
On Wed, 25 Apr 2012 13:30:50 +0200, "Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com>
wrote:

Mi sie kilka razy zdarzyl "blad wewnetrzny" AM,

Ja mam to ostatnio dość często. "Wystąpiła wewnętrzna niezgodność
danych" i zima. Support nabrał wody w usta. Licencję na AM mam do
połowy maja, raczej nie przedłużę dalej. --
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-04-28 23:56:39
Autor: Adam Płaszczyca
co wozicie w schowku?
Dnia Sat, 28 Apr 2012 19:18:18 +0200, jerzu napisał(a):
[...]

Dziwne, u mnie nic takiego odkąd mam AM. Zresztą,m zaraz wyskoczy WUC i
powie, że to nieprawda, bo to on jest Kłamca Aqrat sp z z o.o. ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2012-04-29 09:15:24
Autor: jerzu
co wozicie w schowku?
On Sat, 28 Apr 2012 23:56:39 +0200, Adam Płaszczyca
<trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> wrote:

Dziwne, u mnie nic takiego odkąd mam AM. Zresztą,m zaraz wyskoczy WUC i
powie, że to nieprawda, bo to on jest Kłamca Aqrat sp z z o.o. ;)

U mnie występowało dawno temu na jakiejś becie. Potem nie było,
pojawiło się w obecnej wersji po wgraniu jakichś nowszych danych SR.
Po powrocie do starrszych niby się poprawiło, ale nie do końca. W
międzyczasie zrobiłem hrd reset urządzenia, kupiłem nową kartę
pamięci, to nic nie pomogło. Support po radach typu "HR i nowa
instalacja" zamilkł. A moje podejrzenia obecnie skłaniają się du super
usługi jaką jest LiveDrive.

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2012-04-29 10:16:13
Autor: Adam Płaszczyca
co wozicie w schowku?
Dnia Sun, 29 Apr 2012 09:15:24 +0200, jerzu napisał(a):

U mnie występowało dawno temu na jakiejś becie. Potem nie było,
pojawiło się w obecnej wersji po wgraniu jakichś nowszych danych SR.

SR? Rozszyfruj.

[...]

A to możliwe, ja tego nie używam (nie mam nawet jak). Poza tym AM puchnie
niemożebnie i na starszych sprzetach nie wyrabia. Na razie przeskoczyłem na nowa Mantę GPS 520 i całkiem zacnie zasuwa, o ile
nie ma za duzo POI do wyświetlenia ;)

--
     ___________ (R)

Data: 2012-04-29 11:54:38
Autor: 'Tom N'
co wozicie w schowku?
Adam Płaszczyca w <news:c1.01.3VgMCf$15kmike.oldfield.org.pl>:

[...]

LOL

Okazuje się, że nie jesteś taki Smart na jakiego się kreujesz ;P

--
Tomasz Nycz

Data: 2012-04-25 12:55:42
Autor: J.F
co wozicie w schowku?
UĹźytkownik "Iguan_007"  napisał w wiadomości
To jeszcze istnieja telefony bez map? Myslalem ze to juz tylko w starych filmach ;)

Wbrew pozorom to cala masa.

I nie mylic "z mapami" z "z mozliwoscia zakupienia programu nawigacyjnego".

J.

Data: 2012-04-25 04:26:46
Autor: Iguan_007
co wozicie w schowku?
J.F,

Mowa o wozeniu mapy papierowej vs elektronicznej. Zeby byla jasnosc, nie wtracajmy tutaj nawigacji bo nie o tym mowimy. Mapa papierowa tez sama nie nawiguje.

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-04-25 13:32:44
Autor: Grejon
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 13:26, Iguan_007 pisze:
J.F,

Mowa o wozeniu mapy papierowej vs elektronicznej. Zeby byla jasnosc, nie wtracajmy tutaj nawigacji bo nie o tym mowimy. Mapa papierowa tez sama nie nawiguje.

Ciekawe jak chcesz oglądać mapę na telefonie jak go właśnie trzymasz przy uchu? :)

Data: 2012-04-25 04:42:59
Autor: Iguan_007
co wozicie w schowku?
Grejon, Odsuwam od ucha albo zmieniam na glosnomowiacy. I jakos bez papierowych map sie obchodze. Ale jesli rzeczywiscie nie mozesz przestac rozmawiac zeby spojrzec na mape to woz te papierowe mapy. Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-04-25 14:04:46
Autor: RoMan Mandziejewicz
co wozicie w schowku?
Hello Grejon,

Wednesday, April 25, 2012, 1:32:44 PM, you wrote:

[...]

W czasie jazdy przy uchu? przecież nie wolno!

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-04-25 14:10:24
Autor: Grejon
co wozicie w schowku?
[...]

I nie przeszkadza ci, że w tym samym czasie próbuję mapę czytać? :P Poza tym papierowe czasami wygodniejsze. Nie wymagają zasilania i mam większą szansę na znalezienie w niej tego czego nie znajdę w telefonie.

Data: 2012-04-25 14:14:47
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 13:32, Grejon pisze:
[...]

Przy uchu to może nie, ale świetnie to działa, jak w czasie korzystania
(w szczególności jako nawigacji) zamiast mapy pojawia się na
wyświetlaczu tuż przed skrzyżowaniem informacja na pełnym ekranie, że
dzwoni "hausgestapo" ;)

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-04-25 13:07:15
Autor: Tomasz Pyra
co wozicie w schowku?
On Wed, 25 Apr 2012 12:55:42 +0200, J.F wrote:

Użytkownik "Iguan_007"  napisał w wiadomości
To jeszcze istnieja telefony bez map? Myslalem ze to juz tylko w starych filmach ;)

Wbrew pozorom to cala masa.

I nie mylic "z mapami" z "z mozliwoscia zakupienia programu nawigacyjnego".

Do tego większość oprogramowania nawigacji nie trzyma map offline w pamięci
telefonu, a łączy się z internetem.
W głębszym buszu się okazuje że internetu nie ma, nie ma więc i map.

Data: 2012-04-25 04:23:32
Autor: Iguan_007
co wozicie w schowku?
Tomasz, Sa aplikacje pozwalajace zaladowac mapy do korzystania offline. No i tych miesc gdzie w PL nie ma zasiegu to tak wiele nie ma.

Pozdrawiam,

Iguan

Iguan007
Sezon caly rok:

Data: 2012-04-25 15:41:54
Autor: Marek Dyjor
co wozicie w schowku?
Tomasz Pyra wrote:
[...]

a to jak mapowcy jeżdżą po buszu to pytanei o mapy cofam

a okulary p.slon sa przydatne.

Data: 2012-04-25 21:08:07
Autor: V-Tec
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 13:07, Tomasz Pyra pisze:
[..]

Do tego większość oprogramowania nawigacji nie trzyma map offline w pamięci
telefonu, a łączy się z internetem.
W głębszym buszu się okazuje że internetu nie ma, nie ma więc i map.

....wtedy, kiedy akurat potrzeba (z autopsji :)

--
pozdro
W.

Data: 2012-04-24 22:38:58
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 22:13, Marek Dyjor pisze:
(...)
na diabła wy te mapy wozicie :)

Mapa rzecz przydatna - pozwala na dobrą orientację przestrzenną
oraz szybką i łatwą analizę terenu. Przy okazji jest mocno
niezależna od różnych czynników pogodowo/technicznych.
Nawigacja to nie to samo.

Data: 2012-04-25 13:51:29
Autor: Miroo
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 22:38, Artur Maśląg pisze:
[...]

Mapą papierową można pogonić osę z kabiny, elektroniczną niby też, ale w razie czego przy papierowej koszty niższe i szkody mniejsze :)
A wszechstronność wykorzystania mapy klasycznej w swoim czasie zaprezentował MacGyver.

Mam w telefonie mapę elektroniczną, ale korzystanie z niej jest koszmarnie niewygodne. Raczej nie ma szans, żeby szybko (i skutecznie) zerknąć na nią stojąc na światłach.
Poza tym nawet nie potrafiła znaleźć poczty w Zakopanem - za to we wszystkich okolicznych miejscowościach i owszem.

Pozdrawiam
Miroo

Data: 2012-04-25 14:09:47
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 13:51, Miroo pisze:
(...)
[...]

:)

Mam w telefonie mapę elektroniczną, ale korzystanie z niej jest
koszmarnie niewygodne. Raczej nie ma szans, żeby szybko (i skutecznie)
zerknąć na nią stojąc na światłach.

Mapy mam w telefonie, mam w dedykowanej nawigacji - o jakimś zerkaniu
ogólnym w czasie jazdy można zapomnieć. Nie wspomnę o tym, gdyby miał
to zrobić ktoś z tylnych siedzeń :)

Poza tym nawet nie potrafiła znaleźć poczty w Zakopanem - za to we
wszystkich okolicznych miejscowościach i owszem.

A to tam jest poczta? ;)

--
Jutro to dziś, tyle że jutro.

Data: 2012-04-25 15:08:05
Autor: J.F
co wozicie w schowku?
[...]

Z tylnych siedzen to akurat prosto - wypinasz z uchwytu i podajesz.
Tylko z wmontowana w samochod tak nie zrobisz :-)

J.

Data: 2012-04-25 21:56:46
Autor: Artur Maśląg
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-25 15:08, J.F pisze:
(...)
Z tylnych siedzen to akurat prosto - wypinasz z uchwytu i podajesz.

Z mapą chyba jednak wygodniej.

Tylko z wmontowana w samochod tak nie zrobisz :-)

Może być ciężko :)

Data: 2012-04-26 21:10:49
Autor: Jakub Witkowski
co wozicie w schowku?
W dniu 2012-04-24 22:13, Marek Dyjor pisze:

na diabła wy te mapy wozicie :)

Bo mapa elektroniczna, zwłaszcza na komórce, jest jak oglądanie Bitwy pod Grunwaldem
Matejki przez dziurkę od klucza. Nawet na na ekranie laptopa mapy są za małe.
Dotyczy to też, w dużym stopniu, klasycznych atlasów.

Jedna, duża mapa obejmująca całą trasę bez utraty szczegółów - to coś co lubię.

Data: 2012-04-26 23:12:37
Autor: Cavallino
co wozicie w schowku?

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jnc6jp$1c9q$1@news2.ipartners.pl...
[...]

Na cholerę Ci to?
Dopóki navi nie zawiedzie, to w samochodzie zbędna płachta jest.....
Fajne może w domu, przy planowaniu podróży, choć i tak robię to na kompie.....

co wozicie w schowku?