co wybrać?

Data: 2012-09-20 12:00:15
Autor: Ergie
co wybrać?
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:617bf054-7747-485a-9ce0-95298c43f654@googlegroups.com...

Witam
Dostałem "misję" - znaleźć samochód dla siostry. Niby proste - nie
drogi w utrzymaniu autko dla kobiety do codziennego użytku w dużym
mieście, ale sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Wymagania są
następujące:
-cena do ok 11 - 12 000 zł
-niezbyt wysokie koszty eksploatacji
-marka dowolna byle nie francuska
-silnik benzynowy, możliwe że w przyszłości zostanie zagazowany więc
musi to być  coś co dobrze znosi takie operacje
-auto ma być na codzień używane w mieście przez 1 osobę (świeżego
kierowcę) do dojazdów do pracy, na zakupy itp
-regularnie, mniejwięcej raz w miesiącu będzie pokonywało trasę
Wrocław - Gdańsk i z powrotem, możliwe że ze sporą ilością gratów.

Ja bym najpierw zdecydował się na segment a później szukał marki. Jeśli na co dzień ma być używane w mieście to brałbym coś z segmentu B. Z tanich w eksploatacji i łatwo się gazujących to np. Punto. Po położeniu tylnej kanapy ,można tam wpakować znacznie większe pudła niż do wielu kompaktów - a to dzięki sporej klapie  bagażnika.

Ja wiem, że na trasę lepsze jest coś większego, ale za to łatwość parkowania w mieście z nawiązką wynagradza tę niewygodę. Tym bardziej jeśli ma to być auto dla kierowniczki - z moich obserwacji wynika, że ok. 2 lat zajmuje statystycznej kierowniczce opanowanie sprawnego parkowania tam gdzie jest mało miejsca. Z dużym autem może się okazać, że wszystkie wolne miejsca parkingowe są "za krótkie" :-)

W ogóle do miasta to poleciłbym pandę lub i10, ale to już trochę za mało na trasy nawet okazyjne, a co dopiero cotygodniowe.

Pozdrawiam
Ergie

co wybrać?