co wybrac

Data: 2012-10-09 11:53:00
Autor: Ergie
co wybrac
Użytkownik "Bronek"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:bdc6b326-9210-4b4f-94ff-ce19f8713680@googlegroups.com...

W Puntach 1,2

Czy ktos moze cos napisac o tych silnikach?
Trapia ktores z nich jakies typowe bolaczki, niektorych sie wystrzegac?
Z gory dziekuje za pomoc i wszelkie uwagi.

Miałem Punto 1,2 75 KM przez kilka lat od 100 kkm do 200 kkm. Jeśli chodzi o silnik to raz go przegrzałem i do wymiany była uszczelka pod głowicą. Poza tym bierze olej - ok. litra do półtora na rok, ale powiedziano mi że ten typ tak ma i się nie przejmować.

Jeśli chodzi o silnik to tyle. Jeśli chodzi o Punto 1 to standardowe usterki jakie mnie spotkały a z tego co wiem to również innych to:
- hałasujący alternator (można z tym jeździć) mnie w ASO proponowali nowy za 600zł. W innym warsztacie mechanik wymienił tylko łożyska i problem ustąpił.
- tylna wycieraczka - jak długo nieużywany to się trzpień zapieka w tulejce i przy próbie włączenia pali się silnik.

I to tyle. Cała reszta to eksploatacja: hamulce, zawieszenie, olej itd.

Dodatkowo wymieniłem sprzęgło, korektor siły hamowania, sondę lambda, dwa razy tłumik, raz plecionkę na początku wydechu, dwa razy kable WN i raz jedną cewkę.

Ogólnie był to najtańszy samochód w serwisowaniu jaki miałem. Jedyne o co mam pretensje to ta nieszczęsna tylna wycieraczka - ewidentny błąd projektowy.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-10 21:00:52
Autor: S³awek Motyka
co wybrac
Z takich ma³ych skrzatów Punta bym nie bra³, nie dlatego, ¿e Fiat,
tylko zawiecha szybko pada, a w mie¶cie ma byæ je¿d¿one.
--
500E
W210 E55 AMG

Data: 2012-10-11 07:03:25
Autor: Cavallino
co wybrac

U¿ytkownik "S³awek Motyka" <mb500e@wp.pl> napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:f9965e50-7f65-45a3-a031-8902018ccead@p11g2000vbi.googlegroups.com...
Z takich ma³ych skrzatów Punta bym nie bra³, nie dlatego, ¿e Fiat,
tylko zawiecha szybko pada, a w mie¶cie ma byæ je¿d¿one.

Cytuj posta na którego odpowiadasz.

Data: 2012-10-11 11:56:40
Autor: Ergie
co wybrac
U¿ytkownik "S³awek Motyka"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:f9965e50-7f65-45a3-a031-8902018ccead@p11g2000vbi.googlegroups.com...

Z takich ma³ych skrzatów Punta bym nie bra³, nie dlatego, ¿e Fiat,
tylko zawiecha szybko pada, a w mie¶cie ma byæ je¿d¿one.

Je¼dzi³em nim po ¶l±sku wiêc dziur sporo, do tego torowiska i bruk. Czêsto wozi³em ponad 300 kg ³adunku (ze mn± prawie 400). Przez 100 kkm które zrobi³em tylko raz zmienia³em amortyzatory z przodu i raz wahacz nie pamiêtam który. Do tego jeszcze co¶ gumowego, ale nie pamiêtam dok³adnie co to by³o. To wszystko.

Nie wiem, mo¿e w s³abszych wersjach by³o inne zawieszenie, ale na pewno w wersji 75 km by³o dobre.

Pozdrawiam
Ergie

co wybrac