co wybrać

Data: 2011-01-20 15:10:43
Autor: Krycha
co wybrać
Witam serdecznie.

Planuję, od dłuższego czasu, kupno roweru trekkingowego, ale im więcej czytam o rowerach (w tym grupę), to większy mam kłopot z podjęciem decyzji.
Otworzyli u nas duży sklep rowerowy (w porównaniu z tym co było do tej pory) i w ramach przyciągnięcia klienta są promocje.
Prowadzą też serwis.
Rozsądnie byłoby skorzystać z promocji, bo w sezonie może być drożej.
Tylko nie mogę się zdecydować co kupić i czy jednak już teraz
skoro przez najbliższe 2-3 miesiące nie będę mogła na nim jeździć (nie dociekajcie czemu).
A gwarancja mija.
W związku z tym liczę na Wasze doświadczenie i rady.

Rower ma służyć do wyjazdów turystycznych, najpierw kilkudzisięcio kilometrowych w okolicy zamieszkania, a po nabraniu kondycji, marzą mi sie wyjazdy po Polsce.
Góry sobie raczej odpuszczę, za dużo "krzyżyków" na karku.

Co bym chciała:
- damka, koszt 1000 - 1500, ze względu na promocje liczę na upust.
- rower możliwie lekki, żebym miała siłę wynieść go z piwnicy czy powiesić na haku - czyli aluminium,
- przerzutki z praktyczną ilością biegów, może w piaście (takie radzi sprzedawca), trzybiegowe starczą ? (są też 7 biegowe, ale zwiekszają ciężar),
- myślałam o amortyzowanym widelcu, ale to dodatkowy ciężar,
- hamulce tarczowe (sprzedawca odradza mi w tej klasie finansowej, są marne i nie sprawdzają się),
    jakie inne bezpieczne hamulce?,
- dymano w piaście,
- koło planowałam 26" - sprzedawca poleca 28" (wydaje mi się, że do celów turystycznych 26" jest wygodniejsze)

W sklepie mają w sprzedaży przede wszystkim rowery Burghardt'a (Victoria) FB oraz MAXIM'a, Medano i CODE.
Firm osprzętu nie spisałam, ale widoczne są Shimano przy przerzutkach.
Damki z niską (obniżoną) ramą (może to i dobre dla mnie, latka lecą nieubłaganie ;-) ).
Ceny kształtują się od 926 do 999 zł, po uwzględnieniu promocji ok. 100 zł mniej.

Słucham z uwagą Waszych rad.
Pozdrawiam Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. Dąbrowska.

Data: 2011-01-20 06:33:47
Autor: tadek
co wybrać
On 20 Sty, 15:10, Krycha <kkry...@poczta.onet.pl> wrote:
Witam serdecznie.

Planuj , od d u szego czasu, kupno roweru trekkingowego, ale im wi cej
czytam o rowerach (w tym grup ), to wi kszy mam k opot z podj ciem decyzji.
Otworzyli u nas du y sklep rowerowy (w por wnaniu z tym co by o do tej
pory) i w ramach przyci gni cia klienta s promocje.
Prowadz te serwis.
Rozs dnie by oby skorzysta z promocji, bo w sezonie mo e by dro ej.
Tylko nie mog si zdecydowa co kupi i czy jednak ju teraz
skoro przez najbli sze 2-3 miesi ce nie b d mog a na nim je dzi (nie
dociekajcie czemu).
A gwarancja mija.
W zwi zku z tym licz na Wasze do wiadczenie i rady.

G ry sobie raczej odpuszcz , za du o "krzy yk w" na karku.
jestem po 60-ce iBeskid Niski jest znakomity do jazdy na rowerze

- przerzutki z praktyczn ilo ci bieg w, mo e w pia cie (takie radzi
sprzedawca), trzybiegowe starcz ? (s te 7 biegowe, ale zwiekszaj
ci ar),
lepsza przerzutka w piaście 7-biegowa
- my la am o amortyzowanym widelcu, ale to dodatkowy ci ar,
w tej cenie widelec amortyzowany jest marny można sobie darować
- hamulce tarczowe (sprzedawca odradza mi w tej klasie finansowej, s
marne i nie sprawdzaj si ),
ma rację
    jakie inne bezpieczne hamulce?,
V-breki
- dymano w pia cie,
- ko o planowa am 26" - sprzedawca poleca 28" (wydaje mi si , e do
cel w turystycznych 26" jest wygodniejsze)
sprzedawca ma rację koła 28

W sklepie maj w sprzeda y przede wszystkim rowery Burghardt'a
(Victoria) FB oraz MAXIM'a, Medano i CODE.
Firm osprz tu nie spisa am, ale widoczne s Shimano przy przerzutkach.
Damki z nisk (obni on ) ram (mo e to i dobre dla mnie, latka lec
nieub aganie ;-) ).
Ceny kszta tuj si od 926 do 999 z , po uwzgl dnieniu promocji ok. 100
z mniej.

S ucham z uwag Waszych rad.
Pozdrawiam Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma pogl dy inne ni rodowisko, rodowisko nie
zmienia pogl d w, zmienia autorytet.."

Data: 2011-01-20 17:49:24
Autor: kml
co wybrać

Użytkownik "Krycha" <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ih9g54$jtm$1mx1.internetia.pl...

Piasta wielobiegowa to bardzo fajna sprawa i jeżeli będzie taki rower to warto nad tym poważnie pomysleć. Do tego dynamo w piaście i jest całkiem wesolo. Koła 28" wydają się być słuszne tak samo jak i V-brejki. Olej tarcze bo za tę cenę będą baaaardzo kiepski.

Najlepiej idź do sklepu, wybierz sobie taki rower który Ci się podoba i napisz dokładnie jaki to model - to pomoże dobrać "zamiennik" innego producenta.

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-01-24 14:44:22
Autor: Krycha
co wybrać
W dniu 2011-01-20 17:49, kml pisze:

[...]

Odwiedziłam dziś sklep rowerowy, zgodnie z radą z magnesem, i spisałam szczegóły roweru.
Poprosiłam o rower z biegami w pieście - 7 biegowy.
Nie zauważyłam, że nie ma dynama w pieście na czym mi zależy, bo chciałam, aby rower był lekki, czyli jak najwięcej aluminium.
Nie mają możliwości zważenia, stwierdzenie ustne ok. 20 kg. Wydawało mi się to niemożliwe, za dużo.

Rower Burghardt, koło 26” cena 999 zł.
- biegi w pieście 7-biegowe Sram S7, regulacja biegów Gripship;
- błotniki winylowe;
- felga alu wzmacniana (powiedzano 3 komorowa);
- opony Innova;
- korby stalowe oblewane plastikiem (magnez nie łapie więc myślałam że alu);
- amortyzator metalowy sprężynowy ZOOM’a;
- widelec metalowy ZOOM 120;
- przedni hamulec alu V-brek, bez nazwy firmy, tylni w pieście;
- kierownica i wspornik alu ZOOM;
- sztyca  pod siodłem alu;
- kaseta suportu na łożyskach maszynowych;
- stopka alu,
- bagaĹźnik alu.
Czyli część z tego co mi radziliście.
O siodełku żelowym niewiele umiał powiedzieć mój informator sklepowy.

Ale jak dowiedziałam się, Ĺźe przy 7-miu biegach w pieście wymiana dętki w tylnym kole  wymaga serwisu, to bardzo mnie zmartwiło. A więc powrĂłt do pomysłu 3-ch biegĂłw w pieście, bo tam jest to proste w obsłudze.

Rower Burghardt 26” z 3 biegami bez amortyzatora 929 zł.

Rower Burghardt  28” z 3 biegami, bez amortyzatora, ale z dynamem w pieście 969 zł.

Od każdej z tych cen jest odliczana promocja ok. 100 zł.

Nadal oglądam i rozmyślam.

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-01-24 22:37:18
Autor: szaman
co wybrać
On 01/24/2011 02:44 PM, Krycha wrote::

[...]

Strasznie ciężki, rozejrzałbym się za czymś lżejszym.

Rower Burghardt, koło 26” cena 999 zł.

Pisałaś, że planujesz zakup trekkinga. To nie jest trekking. Z tego co pisałaś, to jednak kółeczka 28" są tym czego potrzebujesz.

[...]

* magnes, magnez to pierwiastek, który stali nie przyciąga:)

- amortyzator metalowy sprężynowy ZOOM’a;

Szkoda kasy na niego. Należy on do klasy pseudoamortyzatorów niezniszczalnych - tj. po przejechaniu równika tak samo nie działa jak po zakupie.

- widelec metalowy ZOOM 120;
- przedni hamulec alu V-brek, bez nazwy firmy, tylny w pieście;
- kierownica i wspornik alu ZOOM;
- sztyca pod siodłem alu;
- kaseta suportu na łożyskach maszynowych;

nie ma czegoś takiego?

Rower Burghardt 28” z 3 biegami, bez amortyzatora, ale z dynamem w
pieście 969 zł.

Zdecydowanie z tych wymienionych, to ten.
Firmy zupełnie nie kojarzę.
Masz jakieś zdjęcia, linki?
W tej cenie, hmmm... moĹźe Merida classic, czy linea?

Od każdej z tych cen jest odliczana promocja ok. 100 zł.

Nadal oglądam i rozmyślam.

Pozdrawiam Krycha.

pozdrawiam,
Bartek

Data: 2011-01-25 13:11:19
Autor: Krycha
co wybrać
W dniu 2011-01-24 22:37, szaman pisze:
(...)

[...]

Czego według Ciebie nie ma? Tej ostatniej pozycji.
Pisałam tak jak mi mówiono.

Rower Burghardt 28” z 3 biegami, bez amortyzatora, ale z dynamem w
pieście 969 zł.

Zdecydowanie z tych wymienionych, to ten.
Firmy zupełnie nie kojarzę.

Składa rowery z elementów sprowadzanych ze świata.

Masz jakieś zdjęcia, linki?

Nie mam zdjęć tego co sprzedają w sklepie w mojej miejscowości.
Link ze zdjęciami np.
http://www.okazje.info.pl/ceny/burghardt/sport-i-hobby/rowery/
http://www.fiha.com.pl/

W tej cenie, hmmm... moĹźe Merida classic, czy linea?
(...)
Przyjrzę się tym firmom w internecie i odwiedzę sklepy rowerowe
w innych miejscowościach.

Krycha.

Data: 2011-01-20 17:50:44
Autor: ToMasz
co wybrać
Krycha pisze:
Witam serdecznie.

Planuję, od dłuższego czasu, kupno roweru trekkingowego, (...)
weź magnes i sprawdź co jest z alu a co ze stali. (rury, korby,
widelec.) bez amora, z tyłu kaseta zębatek, (nie wolnobieg) przerzutki,
zębatki, łańcuch - shimano. 7 lub 8 biegów. koła 28 stożek, albo
dwuścienne. suport- zintegrowany "na maszynach" Dynamo sobie daruj. 1000
- 1200zł maks. powinen ważyć mniej niż 15 kg, i zażądaj ważenia.

ToMasz

PS to oczywiście rada. decyzje podejmiesz sam. JEdnak w tej
konfiguracji, może nie dostaniesz super maszyny, ale będzie łatwy,
prosty i tani w serwisie. za 10 lat pomyślisz, wcale taki drogi nie był,
a jednak jeszcze jeździ.

Data: 2011-01-20 18:06:42
Autor: ToMasz
co wybrać
ToMasz pisze:
Krycha pisze:
KONIECZNIE usiądź na nim. powyginaj sie, oceń czy po 60 minutach w
takiej pozycji, będzie Ci wygodnie. (wiem ze to trudne, ale jeśli nie
wiesz - nie jest źle. jeśli raczej tak, ale dam rade, bo jest taki fajny
czerwony - nie kupuj go) im droższy rower tym mniejsza szansa na zmianę
wysokości kierownicy

ToMasz

Data: 2011-01-20 09:22:59
Autor: tadek
co wybrać
On 20 Sty, 18:06, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
ToMasz pisze:> Krycha pisze:

[...]

ktoś kto nie jeździ na rowerze to po 60 min siedzenia na nim będzie
połamany. Ja po 3 miesięcznej przerwie wczoraj  20 km czułem w
"kościach". Polecam przerzutkę w piaście bo wymaga rzadszego serwisu i
jest prostsza w użytkowaniu.

Data: 2011-01-20 19:38:36
Autor: Krycha
co wybrać
W dniu 2011-01-20 18:06, ToMasz pisze:
ToMasz pisze:

KONIECZNIE usiądź na nim. powyginaj sie, oceń czy po 60 minutach w
takiej pozycji, będzie Ci wygodnie. (...)

Sprzedawca umożliwi mi karnąć się, czyli przejechać (chyba po sklepie :-) )

Krycha.

Data: 2011-01-23 13:21:14
Autor: Ignac
co wybrać

Sprzedawca umożliwi mi karnąć się, czyli przejechać (chyba po sklepie :-) )

  ...pozwoli jeżeli zostawisz mu zastaw gotówkowy w sklepie,wtedy możesz
  wypróbować do woli.
    Jako babeczka pewnie masz miękką pupcie więc zadbaj przede wszystkim
  o komfort tej części ciała potrzebujesz siodełko szerokie min.ok.21cm
  szerokości nie musi być żelowe ale ze sztycą amortyzowaną (to jest ta rura   do której jest ono zamocowane )i z amortyzatorem(sprężynowym)z przodu.   Tak jak koledzy Ci doradzają koła 28 cali z najwęższymi oponami nie szersze
  niż 32 mm ( wtedy rower będzie miał najmniejsze opory toczenia).
  Napęd z przerzytką zewnętrzną bo zapewnia większy przebieg (ta wewnętrzna
  ma z boku tylko jedną zębatkę),manetki biegów dzwigniowe nie obrotowe ,
  hamulce V-br...słusznie zauważyłaś teraz jest najlepszy okres na zakup.
   Na koniec kolor i cenę to sama zdecyduj...i nie zapomnij o wypróbowaniu!

  Ignac

Data: 2011-01-23 14:08:47
Autor: bans
co wybrać
W dniu 2011-01-23 13:21, Ignac pisze:

[ciach głupoty]

A ja mam jedną uwagę - nie słuchaj rad Ignaca. Poza tym, że popiera koła 28-calowe, to strasznie wydziwia. Nie mówiąc o tym, że zdanie "Napęd z przerzytką zewnętrzną bo zapewnia większy przebieg" jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe.

--
bans

Data: 2011-01-23 15:00:26
Autor: Ignac
co wybrać

[...]

  ...czyżby aż tak niedobre rady.
    Nie mam nic do przerzutek wewnętrznych (nawet nie zabierałem głosu   podczas dyskusji na ten temat)...ale chciałbym zwrócić uwagę na jeden
  problem otórz przerzutka zewnętrzna ma tylko jedną zębatkę na zewnątrz
  po której "śmiga" łańcuch i mam grzeczne pytanie jaki przebieg można
  zrobić na niej...a przerzutka zewnętrzna ma 6-10 zębatek (np.kaseta).
  Jeżeli dziewczyna będzie dużo jeżdzić to zaraz pojawi się problem z
  wymianą zębatki w przerzutce wewnętrznej...tylko to miałem na mysli.

  Ignac

Data: 2011-01-23 16:18:06
Autor: Saurus
co wybrać
W dniu 2011-01-23 15:00, Ignac pisze:
[...]

Taka zębatka kosztuje od 4 do 20 zł (w zależności od tego czy tania czy wysokiej jakości). Ot cały problem. Poza tym wytrzymuje długo bo łańcuch obsługuje tylko jedną kombinację kół zębatych a nie np. 24 czy 27 wariacji zębatek o różnym stopniu zużycia.

Data: 2011-01-23 17:44:01
Autor: Ignac
co wybrać
> [...]

obsługuje tylko jedną kombinację kół zębatych a nie np. 24 czy 27

wariacji zębatek o różnym stopniu zużycia.

  ...wiedziałem że tak będzie ale najlepiej bronią się fakty a one są takie:
  Ja jeżdzę na kasecie która ma 144 ząbki i przejężdzam na niej 12 000 km...
  na jeden ząbek przypada więc przebieg 83 km wymieniam kasetę co 2 lata.
  A zębatka przerzutki wewnętrznej ma 19 ząbków czyli zużywa się po 1577 km!!!
  W moim przypadku oznaczałoby to wymianę 4 sztuk w sezonie...a ja bardzo
  o napęd dbam...po takim doświadczenu szlak by mnie traił na miejscu.
  Myslę że teraz wszystko jest jasne...właśnie dlatego nie brałem udziału
  w dyskucji o przerzutce wewnętrznej.
    Ignac

Data: 2011-01-23 11:42:29
Autor: rzymo
co wybrać
On 23 Sty, 17:44, "Ignac" <maksWYTNI...@lama.net.pl> wrote:
  A zębatka przerzutki wewnętrznej ma 19 ząbków czyli zużywa się po 1577 km!!!

Dlaczego nie po 1477 albo po 1677?

Akurat 19 ząbków, przebieg niecałe 6k km: http://utnij.pl/zebatka .
Znacznych śladów zużycia niestety nie widać... ;)

Data: 2011-01-23 22:38:27
Autor: Ignac
co wybrać
> [...]

Akurat 19 ząbków, przebieg niecałe 6k km: http://utnij.pl/zebatka .

Znacznych śladów zużycia niestety nie widać... ;)

  ...musisz przyznać że to kosmiczny przebieg,więc zapytam z czego
  zrobiona jest ta zębatka...skoro jest tak trwała to co zużywa się
  szybciej ona czy łańcuch.A moje wyliczenie przebiegu to 83 km x 19 zebów...
  stąd 1577 km,wyjaśnij skąd taka trwałość twojej zębatki.
  Nic się nie stanie jak pozostaniemy przy swoim...poglądy można wymieniać
  po to jest grupa.

  Ignac

Data: 2011-01-27 10:53:15
Autor: Coaster
co wybrać
On 1/23/11 10:38 PM, Ignac wrote:
A moje wyliczenie przebiegu to 83 km x 19 zebów...
   stąd 1577 km,wyjaśnij skąd taka trwałość twojej zębatki.
   Nic się nie stanie jak pozostaniemy przy swoim...poglądy można wymieniać
   po to jest grupa.

Twoje wyliczenie nie przeklada sie na rzeczywiste zuzycia, poniewaz nie uwzglednia zbyt wielu czynnikow odpowiedzialnych za nie. Mozna tez wyliczyc ile czasu zajmie masz na Ksiezyc na piechote. ;-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-01-23 18:18:47
Autor: Saurus
co wybrać
W dniu 2011-01-23 17:44, Ignac pisze:
[...]

ROTFL. Jest teraz jasne przed czym ostrzegał innych bans.

Data: 2011-01-23 21:11:59
Autor: Krycha
co wybrać
[...]

Cieszy mnie Twoja wiara w moje możliwości, ale 1577 km rocznie, to dla mnie zbyt wysoka poprzeczka.
Moje plany to jednak przerzutka w piaście - 7-mio biegowa.

Krycha.

Data: 2011-01-23 22:56:55
Autor: tms
co wybrać
On 2011-01-23 17:44, Ignac wrote:

[...]

Błąd #1 - zakładasz że używasz wszystkie tarcze równomiernie. To praktycznie nie jest możliwe. Tym samym zaniżasz tak naprawdę żywotność ząbków.

Błąd #2 - zakładasz że ząbek z Twojej kasety jest tak samo trwały jak ząbek zębatki piasty wielobiegowej. Tak niestety nie jest gdyż tarcze w kasecie są cieńsze niż w pojedynczej zębatce a dodatkowo mają profilowane zęby dla lepszej i płynniejszej zmiany biegów co niestety dodatkowo je osłabia.

Żeby od razu zdementować potencjalne insynuacje co do motywów wspierania przeze mnie piasty wielobiegowej - jeżdżę na zwykłej zewnętrznej kasecie z przerzutką.

Pozdro
tms

Data: 2011-01-24 00:21:23
Autor: rzymo
co wybrać
On 23 Sty, 22:56, tms <t...@nowhere.invalid> wrote:
[...]

Mogę tylko potwierdzić - zębatka do napędu jednorzędowego jest
grubsza, ma proste zęby bez żadnych ścięć jak ząbki w kasetach (na
całej wysokości ząb jest tak samo szeroki).

Dodatkowo łańcuch ma szansę dłużej pożyć - zazwyczaj stosuje się
szerszy (chociaż ja jeździłem głównie na "ósemkowym"), zawsze pracuje
w linii prostej, poza tym nie zakręca on na kółkach przerzutki, bo jej
nie ma ;)

Data: 2011-01-24 21:26:12
Autor: maksWYTNIJTO
co wybrać

Błąd #1 - zakładasz że używasz wszystkie tarcze równomiernie. To

praktycznie nie jest możliwe. Tym samym zaniżasz tak naprawdę żywotność

ząbków.

tms

  ...tak eksploatuje napęd używając wszystkich przełożeń ( bo niektóre   typowe powtarzają się aż 3x)aby zęby kasety oraz tarcz zużywały się!
  równomiernie...innymi słowy w moim napędzie nie znajdziesz koronek kasety
  czy tarcz korb na których jeżdzę najczęściej dzieki temu uzyskuję przyzwoite
  przebiegi na napedzie a przełączanie wszystkich biegów jest cały czas
  (w miarę zużywania się napędu) bezproblemowe...przyznaje że nie wiem co mi
  chciałeś przekazać powyższym cytatem.

   Ignac

Data: 2011-01-24 21:33:17
Autor: tms
co wybrać
On 2011-01-24 21:26, maksWYTNIJTO@lama.net.pl wrote:

[...]

Hmm, mimo wszystko zakres przełożeń napędu jest tak duży że moim zdaniem nie ma opcji żeby statystycznie wykorzystać wszystkie zębatki jednakowo. Jeśli jednak udaje Ci się taka sztuka to na prawdę szacun - jesteś niezły cyborg jeśli jesteś w stanie tak tego dopilnować.

Pozdrawiam
tms

Data: 2011-01-24 21:52:22
Autor: Ignac
co wybrać
On 2011-01-24 21:26, maksWYTNIJTO@lama.net.pl wrote:

> [...]

Jeśli jednak udaje Ci się taka sztuka to na prawdę szacun - jesteś

niezły cyborg jeśli jesteś w stanie tak tego dopilnować.

   ...tłumaczyłem jak to się robi na grupie ale tu nikt taką
   problematyka sie nie interesuje dzięki za uznanie ale przeceniasz mnie
   to naprawdę jest proste...może kiedyś zamieszczę zdjecia np. kaset po
   przebiegu 6 i 12 kkm w konfiguracji z nową żeby nie być gołosłownym...
   ale kogo to naprawdę obchodzi.

   Ignac

Data: 2011-01-24 16:13:47
Autor: Coaster
co wybrać
On 1/23/11 5:44 PM, Ignac wrote:
[...]

[...]

Piszesz mocno nieobiektywnie.
Oto kilka dziur w Twojej chalupniczej teorii*: po pierwsze kwestia materialu**, po drugie kwestia stalego zazebienia***, po trzecie mozliwosc stosowania oslony****.

* Z Twojego tekstu wynika, ze w kwestii przekladni planetarnych - jako ich uzytkownik jestes tylko teoretykiem.
** Zwykle, najtansze, tandetne zebatki zjechac mozna po kikuset km ale tak samo zachowaly by sie tandetne wolnobieg/kaseta. Zebatki Sturmey-Archer z okresu swietnosci sa nie-do-zajechania przy normalnej jezdzie. Wciaz do dostania na e-bayu za grosze. Nakrecane i na wielowypust (wlasciwie trojwypust :-) ).
*** Oznacajac sobie pozycje zazebienia lancuch-zebatka mozna wydluzyc zywotnosc i tak trwalego ukladu. Szczegoly tu: http://sheldonbrown.com/chain-life.html
**** Pelna oslona zapewnia przegiegi porownywalne a nawet przewyzszajace uklad z walkiem napedowym.

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-01-24 20:39:34
Autor: Ignac
co wybrać

[...]

  ...przyznaje rzeczywiście poszedłem na zbyt duże uproszczenia...ale
  ciągle intryguje mnie problem trwałości między tą zębatką a łańcuchem.
  Proszę więc o rzetelne info jaki przebieg uzyskuje łańcuch z tą zębatką i   co wysiada wczesniej łańcuch czy ta zębatka.   Ignac

Data: 2011-01-20 19:30:36
Autor: Krycha
co wybrać
W dniu 2011-01-20 17:50, ToMasz pisze:
(...)
(...) koła 28 stożek, albo
dwuścienne. suport- zintegrowany "na maszynach" (...)

Czy mógłbyś napisać kilka słów o kołach roweru "stożek" (google wyświetla mi zadania matematyczne)
oraz dwuścienne?

A suport- zintegrowany "na maszynach", to suport tak opisany?

...."Obecnie suporty rozbieralne powoli zanikają i zamiast nich stosuje się zamknięte pakiety suportowe. Pakiet taki składa się z wałka (osi), zestawu łożysk i obudowy. Pakiety są zazwyczaj nierozbieralne i wkręca się je w tuleję w całości. Nie wymagają pierścieni kontrujących. W większości tego rodzaju pakietów, zwłaszcza produkcji firmy Shimano, znajdują się specjalnie projektowane zestawy łożysk kulkowych (w najdroższych Dura-Ace oraz XTR także igiełkowych), zapewniających ich dużą trwałość, niską masę i bardzo małe opory toczenia. Większość pakietów jest wyposażona w uszczelki kontaktowe, podczas gdy w najlepszych stosuje się labirynty."

Żeby rozmawiać ze sprzedawcą muszę rozumieć o czym mówię.

(...)  za 10 lat pomyślisz, wcale taki drogi nie był,
a jednak jeszcze jeździ.

W moim garażu wisi, przez zimę, rower którym jeżdżę na działkę i zakupy,
który został kupiony w 1960 roku (data produkcji 1959 r.).
A więc dla mnie jeżdżący 10 letni rower to coś oczywistego.

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-01-21 12:49:30
Autor: Krzysztof Naworyta
co wybrać
Krycha wrote:

| Czy mógłbyś napisać kilka słów o kołach roweru "stożek" (google
| wyświetla mi zadania matematyczne)
| oraz dwuścienne?

Chodzi o kształt i budowę felgi.
"Stożek" to pewnie taka bardzo wysoka felga (3-4cm).
Felgi dwuścienne to tak jakby felga w feldze.
Jedno i drugie zwiększa sztywność koła i jego odporność przy niespodziewanym najaździe na wysoki krawężnik itp.

| A suport- zintegrowany "na maszynach", to suport tak opisany?

tam gdzie w ramie jest korba dawniej wkładało się łozyska kulkowe, które trzeba kontrować podkładkami itd.
Obecnie wkłada się tam suport, czyli wszystko w jednym: łozyska, oś, obudowa. Praktycznie nierozbieralny.
Suport może być na łożyskach kulkowych lub maszynowych (zamkniętych)
Ostatnio wymieniałem, ceny w sklepie za suporty standardowe: kulkowy 25zł, maszynowy 30zł.
Oczywiście można kupić suporty i za 1000zł...

Tak czy śmak zarówno wzmocnione felgi jak suport to obecnie standard.

--
KN

Data: 2011-01-22 18:22:07
Autor: Krycha
co wybrać
W dniu 2011-01-21 12:49, Krzysztof Naworyta pisze:
(...)

> [...]

Oczywiście można kupić suporty i za 1000zł...

Tak czy śmak zarówno wzmocnione felgi jak suport to obecnie standard.

Dziękuję za informację.

Data: 2011-01-31 22:59:37
Autor: Krycha
co wybrać
Krycha pisze:
[...]

Dostaję rowerowego zawrotu głowy.
W odwiedzanych dziś sklepach z  rowerami (jeden duży), dowiedziałam się, że
niekoniecznie koło z 7 -ma biegami w piaście jest trudne do zdjęcia i założenia (w przypadku np. łatania dętki) przez osoby spoza serwisu rowerowego.
Czytałam o łataniu bez zdejmowania koła i nawet jestem przekonana, że jest to do zrobienia.
Tym razem powiedziano, że piasta Shimano Nexus nie stwarza problemu przy odkręcaniu koła (trzeba tylko pamiętać o odłączeniu linki, a potem podłączeniu) i nie ma potem potrzeby jakiejkolwiek regulacji.
Natomiast piasty 7-mio biegowe SRAM takiej regulacji MOGĄ wymagać.
Czy ktoś z Was miał kłopoty ze zdejmowaniem i zakładaniem koła z biegami 7 lub 8 z piaście?

Zaczęłam rozważać kupienie roweru z przerzutką zewnętrzną, czyli zgodnie z radą z tył kaseta zębatek (nie wolnobieg).
Czy jedyną zaletą kasety ma być możliwość wymiany danej zniszczonej zębatki, czy są jakieś inne zalety?
Facet w sklepie tłumaczył, że i tak w sprzedaży są komplety, a nie pojedyncze zębatki, więc kupić trzeba i tak komplet.
Poza tym mówił, że wszystkie to wolnobiegi.

Wszystkie proponowanie mi trakkingi  cenie 1200 - 1600 miały amortyzatory na widełkach (niektóre z regulowana siłą nacisku).
I wszystkie ważyły wg dokumentacji powyżej 16 kg, o wadze poniżej 15 kg nie ma co marzyć.
Oczywiście nigdzie nie mają możliwości ważenia. Często w dokumentacji nie ma podanej wagi.

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-02-01 15:50:44
Autor: Gotfryd Smolik news
co wybrać
On Mon, 31 Jan 2011, Krycha wrote:

[...]

  O ile wiem, "niekasetowe" rozwiązania mają wszystkie większą minimalną
liczbę zębów na najmniejszej zębatce. Patrz niżej. Ale nie mam pojęcia
czy 11 zębów będzie Ci potrzebne :D

Facet w sklepie tłumaczył, że i tak w sprzedaży są komplety

  Niestety, ta praktyka się pogłębia :(, ale dostępność do zera ciągle
jeszcze nie spadła, przynajmniej dla "lepszych" kaset i przy zakupie
przez internet; przykładowo:
http://www.cyklotur.com/exec.php?C=Dz&PDNAZ2=czesci_lancuchy_kasety_wolnobiegi&SZPT_PD2=N&PZTA=0K
(zajrzyj, i porównaj konstrukcję wolnobiegu i kasety)

Poza tym mówił, że wszystkie to wolnobiegi.

  Z użytkowego p. widzenia oczywiście tak :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-01 16:40:32
Autor: Krzyś Cierpiętnik
co wybrać
Krycha wrote:

Dostaję rowerowego zawrotu głowy.
W odwiedzanych dziś sklepach z  rowerami (jeden duĹźy), dowiedziałam się, Ĺźe
[...]
Tym razem powiedziano, Ĺźe piasta Shimano Nexus nie stwarza problemu
[...]

Co do 8-biegowej piasty Nexus (8R31) - brak kłopotów. Wystarczy spojrzeć
na instrukcję:

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Nexus/ShiftLever/SL_8S20/SI-6FD0A-000-POL_v1_m56577569830702559.pdf

a dokładnie na trzecią kolumnę od lewej. Każdy kto nie ma dwóch lewych
rąk sobie poradzi. Po takiej operacji nie trzeba niczego regulować.

--
Krzyś

Data: 2011-02-01 21:01:57
Autor: Krycha
co wybrać
W dniu 2011-02-01 16:40, Krzyś Cierpiętnik pisze:
(...)
[...]

Dobra strona, dodałam do ulubionych, na wypadek gdybym taką piastę kupiła.

Krycha.

Data: 2011-01-20 19:53:10
Autor: Krycha
co wybrać
Według Was w jakiej porze roku są najniższe ceny na rowery?

Krycha

-

Data: 2011-01-20 20:47:26
Autor: kml
co wybrać

Użytkownik "Krycha" <kkrycha@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iha0mn$mo3$1mx1.internetia.pl...
Według Was w jakiej porze roku są najniższe ceny na rowery?

Różnie. Bardzo często w zimę nie ma rozmiarów albo kolorów etc. Jeżeli znajdziesz rower, który Ci pasuje i cena jest ok to go po prostu kup. Im bliżej ciepłej pory roku tym ceny wyższe.

Data: 2011-01-23 15:28:35
Autor: Ignac
co wybrać

  Krycha zobacz co oferuje allegro.W załączeniu podaje Ci
  takie oto propozycje które szybko wyguglałem.
  Bardzo interesujący cenowo jest ten sektor classic za 799zł.

  Ignac

Data: 2011-01-23 15:33:05
Autor: Ignac
co wybrać
Data: 2011-01-23 17:03:17
Autor: Krycha
co wybrać
W dniu 2011-01-23 15:33, Ignac pisze:
   Oto linki:

    http://allegro.pl/rower-sektor-classic-28-alu-damka-shimano-gratis-
i1412322993.html

    http://allegro.pl/wyprzedaz-damka-kross-tonne-28-trekking-polecam-
i1413653604.html

Jest jeden zasadniczy feler kupowania na odległość.
Jak tu "i nie zapomnij o wypróbowaniu!".

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-01-23 18:03:47
Autor: Ignac
co wybrać

Jest jeden zasadniczy feler kupowania na odległość.

Jak tu "i nie zapomnij o wypróbowaniu!".

Pozdrawiam Krycha.

  ...rzeczywiście o "wypróbowaniu zapomniałem" ale tymi linkami
  chciałem Ci zwrócić uwagę na komponenty roweru.
  Jak coś kupisz to pochwal się może znowu bedzie jakiś asumpt   do dyskusji...i jeszcze jedno kiedy byś nie kupiła roweru to i tak
  w okresie gwarancji przejździsz np. 2 razy przez wiosne,lato i jesień   a teraz jest najtaniej...jeszcze przez luty.
    pozdrawiam
  Ignac --

Data: 2011-01-23 20:54:06
Autor: Krycha
co wybrać
W dniu 2011-01-23 15:33, Ignac pisze:
   Oto linki:

    http://allegro.pl/rower-sektor-classic-28-alu-damka-shimano-gratis-
i1412322993.html

Nie wiem jak oni przygotowali tę stronę, ale nie mogę obejrzeć jej na całej szerokości.
Przesunąć w prawo się nie da, bo nie ma "suwaka" na dole do przesunięcia.
Nie mogę wobec tego zobaczyć całego opisu jak i zdjęcia.
Trudno mi wobec tego zapoznać się z komponentami roweru. :-(

Krycha.

Data: 2011-01-23 21:24:22
Autor: Ignac
co wybrać
> [...]

Nie mogę wobec tego zobaczyć całego opisu jak i zdjęcia.

Trudno mi wobec tego zapoznać się z komponentami roweru. :-(

   ...a spróbuj skopiować do okienka google-a np.tak:
  -naprowadz kursor na początek link-a naciśnij lewy klawisz    myszki i go zaciąg ( na niebiesko)
  -przyciśnij klawisz Ctrl i trzymając go naciśnij literkę c (na klawiaturze)
  -otwórz strone google i kliknij w okienko lewym klawiszem myszki
  -ponownie naciśnij klawisz Ctrl i trzymając go nacisnij literkę v
    przepraszam za łopatologię

   ...Krysiu chciałem jeszcze Cię zapytać czy ten twój stary rowerek
   nie jest przypadkowo zielony i czy ma koszyk na przedniej kierownicy ?

   Ignac

Data: 2011-01-24 13:58:03
Autor: Krycha
co wybrać
W dniu 2011-01-23 21:24, Ignac pisze:
(...)
[...]

Nastąpiło nieporozumienie. Nie napisałam, że nie potrafię otworzyć tego linku. Ctrl+c i ctrl+v to codzienność, szczególnie jak link jest "łamany".
Widzę tę ofertę sprzedaży, ale jak przechodzę do jej opisu (przesuwam rolkę na myszy :-)), to opisy i obrazy "nie mieszczą się" na moim ekranie i nie mogę przesunąć obrazu, bo nie istnieje na dolnym pasku "suwak" do przesuniecia, aby wyświetlić dalszą część obrazu.
Natomiast opis (nawet tego co nie widać) ściągam do worda stosując
zaznacz tekst oraz  ctrl+c i ctrl+v.
Tyle celem wyjaśnienia.

A'propo roweru, to mój najstarszy rower jest faktycznie koloru zielonego, taka morska zieleń, produkcja z 1959 roku firmy Romet,
a na ramie jest napisane NIMFA.
Koszyk jeden na bagażniku, a od minionego roku drugi z przodu.
Bardzo przydatne do wożenia zakupów oraz różnych rzeczy z i na działkę.
:-) :-)

Pozdrawiam Krycha.

Data: 2011-01-23 21:14:01
Autor: tanill
co wybrać
Zdradzisz tajemnicę w którym mieście Burghardt otworzył nowy sklep? Kilka razy kupowałem jakieś pierdoły w firmowym sklepie w Ostrowie, gdzie firma ma siedzibę. Pomijam jakość ich wyrobów ale przysłuchując się rozmowie sprzedawców i "serwisantów" z klientami hmm profesjonalizm jak w Tesco czy inny supermarkecie

Data: 2011-01-24 14:07:55
Autor: Krycha
co wybrać
W dniu 2011-01-23 21:14, tanill pisze:
[...]

Sklep ma rowery z różnych firm, ale najwięcej jest Burghardt'a.
Opolszczyzna, Zdzieszowice.
Krycha.