Data: 2011-01-20 17:50:44 | |
Autor: ToMasz | |
co wybrać | |
Krycha pisze:
Witam serdecznie.weź magnes i sprawdź co jest z alu a co ze stali. (rury, korby, widelec.) bez amora, z tyłu kaseta zębatek, (nie wolnobieg) przerzutki, zębatki, łańcuch - shimano. 7 lub 8 biegów. koła 28 stożek, albo dwuścienne. suport- zintegrowany "na maszynach" Dynamo sobie daruj. 1000 - 1200zł maks. powinen ważyć mniej niż 15 kg, i zażądaj ważenia. ToMasz PS to oczywiście rada. decyzje podejmiesz sam. JEdnak w tej konfiguracji, może nie dostaniesz super maszyny, ale będzie łatwy, prosty i tani w serwisie. za 10 lat pomyślisz, wcale taki drogi nie był, a jednak jeszcze jeździ. |
|
Data: 2011-01-20 18:06:42 | |
Autor: ToMasz | |
co wybrać | |
ToMasz pisze:
Krycha pisze:KONIECZNIE usiądź na nim. powyginaj sie, oceń czy po 60 minutach w takiej pozycji, będzie Ci wygodnie. (wiem ze to trudne, ale jeśli nie wiesz - nie jest źle. jeśli raczej tak, ale dam rade, bo jest taki fajny czerwony - nie kupuj go) im droższy rower tym mniejsza szansa na zmianę wysokości kierownicy ToMasz |
|
Data: 2011-01-20 09:22:59 | |
Autor: tadek | |
co wybrać | |
On 20 Sty, 18:06, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
ToMasz pisze:> Krycha pisze: ktoś kto nie jeździ na rowerze to po 60 min siedzenia na nim będzie połamany. Ja po 3 miesięcznej przerwie wczoraj 20 km czułem w "kościach". Polecam przerzutkę w piaście bo wymaga rzadszego serwisu i jest prostsza w użytkowaniu. |
|
Data: 2011-01-20 19:38:36 | |
Autor: Krycha | |
co wybrać | |
W dniu 2011-01-20 18:06, ToMasz pisze:
ToMasz pisze: KONIECZNIE usiądź na nim. powyginaj sie, oceń czy po 60 minutach w Sprzedawca umożliwi mi karnąć się, czyli przejechać (chyba po sklepie :-) ) Krycha. -- "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.." M. Dąbrowska. |
|
Data: 2011-01-23 13:21:14 | |
Autor: Ignac | |
co wybrać | |
Sprzedawca umożliwi mi karnąć się, czyli przejechać (chyba po sklepie :-) ) ...pozwoli jeżeli zostawisz mu zastaw gotówkowy w sklepie,wtedy możesz wypróbować do woli. Jako babeczka pewnie masz miękką pupcie więc zadbaj przede wszystkim o komfort tej części ciała potrzebujesz siodełko szerokie min.ok.21cm szerokości nie musi być żelowe ale ze sztycą amortyzowaną (to jest ta rura do której jest ono zamocowane )i z amortyzatorem(sprężynowym)z przodu. Tak jak koledzy Ci doradzają koła 28 cali z najwęższymi oponami nie szersze niż 32 mm ( wtedy rower będzie miał najmniejsze opory toczenia). Napęd z przerzytką zewnętrzną bo zapewnia większy przebieg (ta wewnętrzna ma z boku tylko jedną zębatkę),manetki biegów dzwigniowe nie obrotowe , hamulce V-br...słusznie zauważyłaś teraz jest najlepszy okres na zakup. Na koniec kolor i cenę to sama zdecyduj...i nie zapomnij o wypróbowaniu! Ignac -- |
|
Data: 2011-01-23 14:08:47 | |
Autor: bans | |
co wybrać | |
W dniu 2011-01-23 13:21, Ignac pisze:
[ciach głupoty] A ja mam jedną uwagę - nie słuchaj rad Ignaca. Poza tym, że popiera koła 28-calowe, to strasznie wydziwia. Nie mówiąc o tym, że zdanie "Napęd z przerzytką zewnętrzną bo zapewnia większy przebieg" jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe. -- bans |
|
Data: 2011-01-23 15:00:26 | |
Autor: Ignac | |
co wybrać | |
A ja mam jedną uwagę - nie słuchaj rad Ignaca. Poza tym, że popiera koła 28-calowe, to strasznie wydziwia. Nie mówiąc o tym, że zdanie "Napęd z przerzytką zewnętrzną bo zapewnia większy przebieg" jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe. bans ...czyżby aż tak niedobre rady. Nie mam nic do przerzutek wewnętrznych (nawet nie zabierałem głosu podczas dyskusji na ten temat)...ale chciałbym zwrócić uwagę na jeden problem otórz przerzutka zewnętrzna ma tylko jedną zębatkę na zewnątrz po której "śmiga" łańcuch i mam grzeczne pytanie jaki przebieg można zrobić na niej...a przerzutka zewnętrzna ma 6-10 zębatek (np.kaseta). Jeżeli dziewczyna będzie dużo jeżdzić to zaraz pojawi się problem z wymianą zębatki w przerzutce wewnętrznej...tylko to miałem na mysli. Ignac -- |
|
Data: 2011-01-23 16:18:06 | |
Autor: Saurus | |
co wybrać | |
W dniu 2011-01-23 15:00, Ignac pisze:
Nie mam nic do przerzutek wewnętrznych (nawet nie zabierałem głosu Taka zębatka kosztuje od 4 do 20 zł (w zależności od tego czy tania czy wysokiej jakości). Ot cały problem. Poza tym wytrzymuje długo bo łańcuch obsługuje tylko jedną kombinację kół zębatych a nie np. 24 czy 27 wariacji zębatek o różnym stopniu zużycia. |
|
Data: 2011-01-23 17:44:01 | |
Autor: Ignac | |
co wybrać | |
W dniu 2011-01-23 15:00, Ignac pisze: > Nie mam nic do przerzutek wewnętrznych (nawet nie zabierałem głosu > podczas dyskusji na ten temat)...ale chciałbym zwrócić uwagę na jeden > problem otórz przerzutka zewnętrzna ma tylko jedną zębatkę na zewnątrz > po której "śmiga" łańcuch i mam grzeczne pytanie jaki przebieg można > zrobić na niej...a przerzutka zewnętrzna ma 6-10 zębatek (np.kaseta). > Jeżeli dziewczyna będzie dużo jeżdzić to zaraz pojawi się problem z > wymianą zębatki w przerzutce wewnętrznej...tylko to miałem na mysli. Taka zębatka kosztuje od 4 do 20 zł (w zależności od tego czy tania czy wysokiej jakości). Ot cały problem. Poza tym wytrzymuje długo bo łańcuch obsługuje tylko jedną kombinację kół zębatych a nie np. 24 czy 27 wariacji zębatek o różnym stopniu zużycia. ...wiedziałem że tak będzie ale najlepiej bronią się fakty a one są takie: Ja jeżdzę na kasecie która ma 144 ząbki i przejężdzam na niej 12 000 km... na jeden ząbek przypada więc przebieg 83 km wymieniam kasetę co 2 lata. A zębatka przerzutki wewnętrznej ma 19 ząbków czyli zużywa się po 1577 km!!! W moim przypadku oznaczałoby to wymianę 4 sztuk w sezonie...a ja bardzo o napęd dbam...po takim doświadczenu szlak by mnie traił na miejscu. Myslę że teraz wszystko jest jasne...właśnie dlatego nie brałem udziału w dyskucji o przerzutce wewnętrznej. Ignac -- |
|
Data: 2011-01-23 11:42:29 | |
Autor: rzymo | |
co wybrać | |
On 23 Sty, 17:44, "Ignac" <maksWYTNI...@lama.net.pl> wrote:
A zębatka przerzutki wewnętrznej ma 19 ząbków czyli zużywa się po 1577 km!!! Dlaczego nie po 1477 albo po 1677? Akurat 19 ząbków, przebieg niecałe 6k km: http://utnij.pl/zebatka . Znacznych śladów zużycia niestety nie widać... ;) |
|
Data: 2011-01-23 22:38:27 | |
Autor: Ignac | |
co wybrać | |
On 23 Sty, 17:44, "Ignac" <maksWYTNI...@lama.net.pl> wrote: > A zębatka przerzutki wewnętrznej ma 19 ząbków czyli zużywa się po 1577km!!! Dlaczego nie po 1477 albo po 1677? Akurat 19 ząbków, przebieg niecałe 6k km: http://utnij.pl/zebatka . Znacznych śladów zużycia niestety nie widać... ;) ...musisz przyznać że to kosmiczny przebieg,więc zapytam z czego zrobiona jest ta zębatka...skoro jest tak trwała to co zużywa się szybciej ona czy łańcuch.A moje wyliczenie przebiegu to 83 km x 19 zebów... stąd 1577 km,wyjaśnij skąd taka trwałość twojej zębatki. Nic się nie stanie jak pozostaniemy przy swoim...poglądy można wymieniać po to jest grupa. Ignac -- |
|
Data: 2011-01-27 10:53:15 | |
Autor: Coaster | |
co wybrać | |
On 1/23/11 10:38 PM, Ignac wrote:
A moje wyliczenie przebiegu to 83 km x 19 zebów... Twoje wyliczenie nie przeklada sie na rzeczywiste zuzycia, poniewaz nie uwzglednia zbyt wielu czynnikow odpowiedzialnych za nie. Mozna tez wyliczyc ile czasu zajmie masz na Ksiezyc na piechote. ;-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-01-23 18:18:47 | |
Autor: Saurus | |
co wybrać | |
W dniu 2011-01-23 17:44, Ignac pisze:
...wiedziałem że tak będzie ale najlepiej bronią się fakty a one są takie: ROTFL. Jest teraz jasne przed czym ostrzegał innych bans. |
|
Data: 2011-01-23 21:11:59 | |
Autor: Krycha | |
co wybrać | |
W dniu 2011-01-23 17:44, Ignac pisze:
Cieszy mnie Twoja wiara w moje możliwości, ale 1577 km rocznie, to dla mnie zbyt wysoka poprzeczka. Moje plany to jednak przerzutka w piaście - 7-mio biegowa. Krycha. -- "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.." M. Dąbrowska. |
|
Data: 2011-01-23 22:56:55 | |
Autor: tms | |
co wybrać | |
On 2011-01-23 17:44, Ignac wrote:
Błąd #1 - zakładasz że używasz wszystkie tarcze równomiernie. To praktycznie nie jest możliwe. Tym samym zaniżasz tak naprawdę żywotność ząbków. Błąd #2 - zakładasz że ząbek z Twojej kasety jest tak samo trwały jak ząbek zębatki piasty wielobiegowej. Tak niestety nie jest gdyż tarcze w kasecie są cieńsze niż w pojedynczej zębatce a dodatkowo mają profilowane zęby dla lepszej i płynniejszej zmiany biegów co niestety dodatkowo je osłabia. Żeby od razu zdementować potencjalne insynuacje co do motywów wspierania przeze mnie piasty wielobiegowej - jeżdżę na zwykłej zewnętrznej kasecie z przerzutką. Pozdro tms |
|
Data: 2011-01-24 00:21:23 | |
Autor: rzymo | |
co wybrać | |
On 23 Sty, 22:56, tms <t...@nowhere.invalid> wrote:
Błąd #2 - zakładasz że ząbek z Twojej kasety jest tak samo trwały jak Mogę tylko potwierdzić - zębatka do napędu jednorzędowego jest grubsza, ma proste zęby bez żadnych ścięć jak ząbki w kasetach (na całej wysokości ząb jest tak samo szeroki). Dodatkowo łańcuch ma szansę dłużej pożyć - zazwyczaj stosuje się szerszy (chociaż ja jeździłem głównie na "ósemkowym"), zawsze pracuje w linii prostej, poza tym nie zakręca on na kółkach przerzutki, bo jej nie ma ;) |
|
Data: 2011-01-24 21:26:12 | |
Autor: maksWYTNIJTO | |
co wybrać | |
Błąd #1 - zakładasz że używasz wszystkie tarcze równomiernie. To praktycznie nie jest możliwe. Tym samym zaniżasz tak naprawdę żywotność ząbków. tms ...tak eksploatuje napęd używając wszystkich przełożeń ( bo niektóre typowe powtarzają się aż 3x)aby zęby kasety oraz tarcz zużywały się! równomiernie...innymi słowy w moim napędzie nie znajdziesz koronek kasety czy tarcz korb na których jeżdzę najczęściej dzieki temu uzyskuję przyzwoite przebiegi na napedzie a przełączanie wszystkich biegów jest cały czas (w miarę zużywania się napędu) bezproblemowe...przyznaje że nie wiem co mi chciałeś przekazać powyższym cytatem. Ignac -- |
|
Data: 2011-01-24 21:33:17 | |
Autor: tms | |
co wybrać | |
On 2011-01-24 21:26, maksWYTNIJTO@lama.net.pl wrote:
Hmm, mimo wszystko zakres przełożeń napędu jest tak duży że moim zdaniem nie ma opcji żeby statystycznie wykorzystać wszystkie zębatki jednakowo. Jeśli jednak udaje Ci się taka sztuka to na prawdę szacun - jesteś niezły cyborg jeśli jesteś w stanie tak tego dopilnować. Pozdrawiam tms |
|
Data: 2011-01-24 21:52:22 | |
Autor: Ignac | |
co wybrać | |
On 2011-01-24 21:26, maksWYTNIJTO@lama.net.pl wrote: > >> Błąd #1 - zakładasz że używasz wszystkie tarcze równomiernie. To > >> praktycznie nie jest możliwe. Tym samym zaniżasz tak naprawdę żywotność > >> ząbków. > >> tms > > ...tak eksploatuje napęd używając wszystkich przełożeń ( bo niektóre > typowe powtarzają się aż 3x)aby zęby kasety oraz tarcz zużywały się! > równomiernie...innymi słowy w moim napędzie nie znajdziesz koronekkasety > czy tarcz korb na których jeżdzę najczęściej dzieki temu uzyskujęprzyzwoite > przebiegi na napedzie a przełączanie wszystkich biegów jest cały czas > (w miarę zużywania się napędu) bezproblemowe...przyznaje że nie wiem comi > chciałeś przekazać powyższym cytatem. > > Ignac Hmm, mimo wszystko zakres przełożeń napędu jest tak duży że moim zdaniem nie ma opcji żeby statystycznie wykorzystać wszystkie zębatki jednakowo. Jeśli jednak udaje Ci się taka sztuka to na prawdę szacun - jesteś niezły cyborg jeśli jesteś w stanie tak tego dopilnować. Pozdrawiam tms ...tłumaczyłem jak to się robi na grupie ale tu nikt taką problematyka sie nie interesuje dzięki za uznanie ale przeceniasz mnie to naprawdę jest proste...może kiedyś zamieszczę zdjecia np. kaset po przebiegu 6 i 12 kkm w konfiguracji z nową żeby nie być gołosłownym... ale kogo to naprawdę obchodzi. Ignac -- |
|
Data: 2011-01-24 16:13:47 | |
Autor: Coaster | |
co wybrać | |
On 1/23/11 5:44 PM, Ignac wrote:
[...] A zębatka przerzutki wewnętrznej ma 19 ząbków czyli zużywa się po 1577 km!!! Piszesz mocno nieobiektywnie. Oto kilka dziur w Twojej chalupniczej teorii*: po pierwsze kwestia materialu**, po drugie kwestia stalego zazebienia***, po trzecie mozliwosc stosowania oslony****. * Z Twojego tekstu wynika, ze w kwestii przekladni planetarnych - jako ich uzytkownik jestes tylko teoretykiem. ** Zwykle, najtansze, tandetne zebatki zjechac mozna po kikuset km ale tak samo zachowaly by sie tandetne wolnobieg/kaseta. Zebatki Sturmey-Archer z okresu swietnosci sa nie-do-zajechania przy normalnej jezdzie. Wciaz do dostania na e-bayu za grosze. Nakrecane i na wielowypust (wlasciwie trojwypust :-) ). *** Oznacajac sobie pozycje zazebienia lancuch-zebatka mozna wydluzyc zywotnosc i tak trwalego ukladu. Szczegoly tu: http://sheldonbrown.com/chain-life.html **** Pelna oslona zapewnia przegiegi porownywalne a nawet przewyzszajace uklad z walkiem napedowym. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-01-24 20:39:34 | |
Autor: Ignac | |
co wybrać | |
Piszesz mocno nieobiektywnie. Oto kilka dziur w Twojej chalupniczej teorii*: po pierwsze kwestia materialu**, po drugie kwestia stalego zazebienia***, po trzecie mozliwosc stosowania oslony****. * Z Twojego tekstu wynika, ze w kwestii przekladni planetarnych - jako ich uzytkownik jestes tylko teoretykiem. ** Zwykle, najtansze, tandetne zebatki zjechac mozna po kikuset km ale tak samo zachowaly by sie tandetne wolnobieg/kaseta. Zebatki Sturmey-Archer z okresu swietnosci sa nie-do-zajechania przy normalnej jezdzie. Wciaz do dostania na e-bayu za grosze. Nakrecane i na wielowypust (wlasciwie trojwypust :-) ). *** Oznacajac sobie pozycje zazebienia lancuch-zebatka mozna wydluzyc zywotnosc i tak trwalego ukladu. Szczegoly tu: http://sheldonbrown.com/chain-life.html **** Pelna oslona zapewnia przegiegi porownywalne a nawet przewyzszajace uklad z walkiem napedowym. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ...przyznaje rzeczywiście poszedłem na zbyt duże uproszczenia...ale ciągle intryguje mnie problem trwałości między tą zębatką a łańcuchem. Proszę więc o rzetelne info jaki przebieg uzyskuje łańcuch z tą zębatką i co wysiada wczesniej łańcuch czy ta zębatka. Ignac -- |
|
Data: 2011-01-20 19:30:36 | |
Autor: Krycha | |
co wybrać | |
W dniu 2011-01-20 17:50, ToMasz pisze:
(...) (...) koła 28 stożek, albo Czy mógłbyś napisać kilka słów o kołach roweru "stożek" (google wyświetla mi zadania matematyczne) oraz dwuścienne? A suport- zintegrowany "na maszynach", to suport tak opisany? ...."Obecnie suporty rozbieralne powoli zanikają i zamiast nich stosuje się zamknięte pakiety suportowe. Pakiet taki składa się z wałka (osi), zestawu łożysk i obudowy. Pakiety są zazwyczaj nierozbieralne i wkręca się je w tuleję w całości. Nie wymagają pierścieni kontrujących. W większości tego rodzaju pakietów, zwłaszcza produkcji firmy Shimano, znajdują się specjalnie projektowane zestawy łożysk kulkowych (w najdroższych Dura-Ace oraz XTR także igiełkowych), zapewniających ich dużą trwałość, niską masę i bardzo małe opory toczenia. Większość pakietów jest wyposażona w uszczelki kontaktowe, podczas gdy w najlepszych stosuje się labirynty." Żeby rozmawiać ze sprzedawcą muszę rozumieć o czym mówię. (...) za 10 lat pomyślisz, wcale taki drogi nie był, W moim garażu wisi, przez zimę, rower którym jeżdżę na działkę i zakupy, który został kupiony w 1960 roku (data produkcji 1959 r.). A więc dla mnie jeżdżący 10 letni rower to coś oczywistego. Pozdrawiam Krycha. -- "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.." M. Dąbrowska. |
|
Data: 2011-01-21 12:49:30 | |
Autor: Krzysztof Naworyta | |
co wybrać | |
Krycha wrote:
|| (...) koła 28 stożek, albo || dwuścienne. suport- zintegrowany "na maszynach" (...) | Czy mógłbyś napisać kilka słów o kołach roweru "stożek" (google | wyświetla mi zadania matematyczne) | oraz dwuścienne? Chodzi o kształt i budowę felgi. "Stożek" to pewnie taka bardzo wysoka felga (3-4cm). Felgi dwuścienne to tak jakby felga w feldze. Jedno i drugie zwiększa sztywność koła i jego odporność przy niespodziewanym najaździe na wysoki krawężnik itp. | A suport- zintegrowany "na maszynach", to suport tak opisany? tam gdzie w ramie jest korba dawniej wkładało się łozyska kulkowe, które trzeba kontrować podkładkami itd. Obecnie wkłada się tam suport, czyli wszystko w jednym: łozyska, oś, obudowa. Praktycznie nierozbieralny. Suport może być na łożyskach kulkowych lub maszynowych (zamkniętych) Ostatnio wymieniałem, ceny w sklepie za suporty standardowe: kulkowy 25zł, maszynowy 30zł. Oczywiście można kupić suporty i za 1000zł... Tak czy śmak zarówno wzmocnione felgi jak suport to obecnie standard. -- KN |
|
Data: 2011-01-22 18:22:07 | |
Autor: Krycha | |
co wybrać | |
W dniu 2011-01-21 12:49, Krzysztof Naworyta pisze:
(...)
Dziękuję za informację. Krycha. "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.." M. Dąbrowska. |
|
Data: 2011-01-31 22:59:37 | |
Autor: Krycha | |
co wybrać | |
W dniu 2011-01-20 17:50, ToMasz pisze:
Krycha pisze: Dostaję rowerowego zawrotu głowy. W odwiedzanych dziś sklepach z rowerami (jeden duży), dowiedziałam się, że niekoniecznie koło z 7 -ma biegami w piaście jest trudne do zdjęcia i założenia (w przypadku np. łatania dętki) przez osoby spoza serwisu rowerowego. Czytałam o łataniu bez zdejmowania koła i nawet jestem przekonana, że jest to do zrobienia. Tym razem powiedziano, że piasta Shimano Nexus nie stwarza problemu przy odkręcaniu koła (trzeba tylko pamiętać o odłączeniu linki, a potem podłączeniu) i nie ma potem potrzeby jakiejkolwiek regulacji. Natomiast piasty 7-mio biegowe SRAM takiej regulacji MOGĄ wymagać. Czy ktoś z Was miał kłopoty ze zdejmowaniem i zakładaniem koła z biegami 7 lub 8 z piaście? Zaczęłam rozważać kupienie roweru z przerzutką zewnętrzną, czyli zgodnie z radą z tył kaseta zębatek (nie wolnobieg). Czy jedyną zaletą kasety ma być możliwość wymiany danej zniszczonej zębatki, czy są jakieś inne zalety? Facet w sklepie tłumaczył, że i tak w sprzedaży są komplety, a nie pojedyncze zębatki, więc kupić trzeba i tak komplet. Poza tym mówił, że wszystkie to wolnobiegi. Wszystkie proponowanie mi trakkingi cenie 1200 - 1600 miały amortyzatory na widełkach (niektóre z regulowana siłą nacisku). I wszystkie ważyły wg dokumentacji powyżej 16 kg, o wadze poniżej 15 kg nie ma co marzyć. Oczywiście nigdzie nie mają możliwości ważenia. Często w dokumentacji nie ma podanej wagi. Pozdrawiam Krycha. -- "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.." M. Dąbrowska. |
|
Data: 2011-02-01 15:50:44 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
co wybrać | |
On Mon, 31 Jan 2011, Krycha wrote:
Zaczęłam rozważać kupienie roweru z przerzutką zewnętrzną, czyli zgodnie z radą z tył kaseta zębatek (nie wolnobieg). O ile wiem, "niekasetowe" rozwiązania mają wszystkie większą minimalną liczbę zębów na najmniejszej zębatce. Patrz niżej. Ale nie mam pojęcia czy 11 zębów będzie Ci potrzebne :D Facet w sklepie tłumaczył, że i tak w sprzedaży są komplety Niestety, ta praktyka się pogłębia :(, ale dostępność do zera ciągle jeszcze nie spadła, przynajmniej dla "lepszych" kaset i przy zakupie przez internet; przykładowo: http://www.cyklotur.com/exec.php?C=Dz&PDNAZ2=czesci_lancuchy_kasety_wolnobiegi&SZPT_PD2=N&PZTA=0K (zajrzyj, i porównaj konstrukcję wolnobiegu i kasety) Poza tym mówił, że wszystkie to wolnobiegi. Z użytkowego p. widzenia oczywiście tak :D pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-02-01 16:40:32 | |
Autor: KrzyĹ CierpiÄtnik | |
co wybraÄ | |
Krycha wrote:
DostajÄ rowerowego zawrotu gĹowy. Co do 8-biegowej piasty Nexus (8R31) - brak kĹopotĂłw. Wystarczy spojrzeÄ na instrukcjÄ: http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Nexus/ShiftLever/SL_8S20/SI-6FD0A-000-POL_v1_m56577569830702559.pdf a dokĹadnie na trzeciÄ kolumnÄ od lewej. KaĹźdy kto nie ma dwĂłch lewych rÄ k sobie poradzi. Po takiej operacji nie trzeba niczego regulowaÄ. -- KrzyĹ |
|
Data: 2011-02-01 21:01:57 | |
Autor: Krycha | |
co wybraÄ | |
W dniu 2011-02-01 16:40, KrzyĹ CierpiÄtnik pisze:
(...) Co do 8-biegowej piasty Nexus (8R31) - brak kĹopotĂłw. Wystarczy spojrzeÄ Dobra strona, dodaĹam do ulubionych, na wypadek gdybym takÄ piastÄ kupiĹa. Krycha. -- "...kiedy autorytet ma poglÄ dy inne niĹź Ĺrodowisko, Ĺrodowisko nie zmienia poglÄ dĂłw, zmienia autorytet.." M. DÄ browska. |
|