Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   co wybrać

co wybrać

Data: 2011-01-20 17:50:44
Autor: ToMasz
co wybrać
Krycha pisze:
Witam serdecznie.

Planuję, od dłuższego czasu, kupno roweru trekkingowego, (...)
weź magnes i sprawdź co jest z alu a co ze stali. (rury, korby,
widelec.) bez amora, z tyłu kaseta zębatek, (nie wolnobieg) przerzutki,
zębatki, łańcuch - shimano. 7 lub 8 biegów. koła 28 stożek, albo
dwuścienne. suport- zintegrowany "na maszynach" Dynamo sobie daruj. 1000
- 1200zł maks. powinen ważyć mniej niż 15 kg, i zażądaj ważenia.


ToMasz

PS to oczywiście rada. decyzje podejmiesz sam. JEdnak w tej
konfiguracji, może nie dostaniesz super maszyny, ale będzie łatwy,
prosty i tani w serwisie. za 10 lat pomyślisz, wcale taki drogi nie był,
a jednak jeszcze jeździ.

Data: 2011-01-20 18:06:42
Autor: ToMasz
co wybrać
ToMasz pisze:
Krycha pisze:
KONIECZNIE usiądź na nim. powyginaj sie, oceń czy po 60 minutach w
takiej pozycji, będzie Ci wygodnie. (wiem ze to trudne, ale jeśli nie
wiesz - nie jest źle. jeśli raczej tak, ale dam rade, bo jest taki fajny
czerwony - nie kupuj go) im droższy rower tym mniejsza szansa na zmianę
wysokości kierownicy

ToMasz

Data: 2011-01-20 09:22:59
Autor: tadek
co wybrać
On 20 Sty, 18:06, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
ToMasz pisze:> Krycha pisze:

KONIECZNIE usiądź na nim. powyginaj sie, oceń czy po 60 minutach w
takiej pozycji, będzie Ci wygodnie. (wiem ze to trudne, ale jeśli nie
wiesz - nie jest źle. jeśli raczej tak, ale dam rade, bo jest taki fajny
czerwony - nie kupuj go) im droższy rower tym mniejsza szansa na zmianę
wysokości kierownicy

ToMasz

ktoś kto nie jeździ na rowerze to po 60 min siedzenia na nim będzie
połamany. Ja po 3 miesięcznej przerwie wczoraj  20 km czułem w
"kościach". Polecam przerzutkę w piaście bo wymaga rzadszego serwisu i
jest prostsza w użytkowaniu.

Data: 2011-01-20 19:38:36
Autor: Krycha
co wybrać
W dniu 2011-01-20 18:06, ToMasz pisze:
ToMasz pisze:

KONIECZNIE usiądź na nim. powyginaj sie, oceń czy po 60 minutach w
takiej pozycji, będzie Ci wygodnie. (...)

Sprzedawca umożliwi mi karnąć się, czyli przejechać (chyba po sklepie :-) )

Krycha.

--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. Dąbrowska.

Data: 2011-01-23 13:21:14
Autor: Ignac
co wybrać

Sprzedawca umożliwi mi karnąć się, czyli przejechać (chyba po sklepie :-) )


  ...pozwoli jeżeli zostawisz mu zastaw gotówkowy w sklepie,wtedy możesz
  wypróbować do woli.
    Jako babeczka pewnie masz miękką pupcie więc zadbaj przede wszystkim
  o komfort tej części ciała potrzebujesz siodełko szerokie min.ok.21cm
  szerokości nie musi być żelowe ale ze sztycą amortyzowaną (to jest ta rura   do której jest ono zamocowane )i z amortyzatorem(sprężynowym)z przodu.   Tak jak koledzy Ci doradzają koła 28 cali z najwęższymi oponami nie szersze
  niż 32 mm ( wtedy rower będzie miał najmniejsze opory toczenia).
  Napęd z przerzytką zewnętrzną bo zapewnia większy przebieg (ta wewnętrzna
  ma z boku tylko jedną zębatkę),manetki biegów dzwigniowe nie obrotowe ,
  hamulce V-br...słusznie zauważyłaś teraz jest najlepszy okres na zakup.
   Na koniec kolor i cenę to sama zdecyduj...i nie zapomnij o wypróbowaniu!

  Ignac
      --


Data: 2011-01-23 14:08:47
Autor: bans
co wybrać
W dniu 2011-01-23 13:21, Ignac pisze:

[ciach głupoty]




A ja mam jedną uwagę - nie słuchaj rad Ignaca. Poza tym, że popiera koła 28-calowe, to strasznie wydziwia. Nie mówiąc o tym, że zdanie "Napęd z przerzytką zewnętrzną bo zapewnia większy przebieg" jest dla mnie kompletnie niezrozumiałe.


--
bans

Data: 2011-01-23 15:00:26
Autor: Ignac
co wybrać

A ja mam jedną uwagę - nie słuchaj rad Ignaca. Poza tym, że popiera koła

28-calowe, to strasznie wydziwia. Nie mówiąc o tym, że zdanie "Napęd z

przerzytką zewnętrzną bo zapewnia większy przebieg" jest dla mnie

kompletnie niezrozumiałe.


bans

  ...czyżby aż tak niedobre rady.
    Nie mam nic do przerzutek wewnętrznych (nawet nie zabierałem głosu   podczas dyskusji na ten temat)...ale chciałbym zwrócić uwagę na jeden
  problem otórz przerzutka zewnętrzna ma tylko jedną zębatkę na zewnątrz
  po której "śmiga" łańcuch i mam grzeczne pytanie jaki przebieg można
  zrobić na niej...a przerzutka zewnętrzna ma 6-10 zębatek (np.kaseta).
  Jeżeli dziewczyna będzie dużo jeżdzić to zaraz pojawi się problem z
  wymianą zębatki w przerzutce wewnętrznej...tylko to miałem na mysli.

  Ignac
    --


Data: 2011-01-23 16:18:06
Autor: Saurus
co wybrać
W dniu 2011-01-23 15:00, Ignac pisze:
   Nie mam nic do przerzutek wewnętrznych (nawet nie zabierałem głosu
   podczas dyskusji na ten temat)...ale chciałbym zwrócić uwagę na jeden
   problem otórz przerzutka zewnętrzna ma tylko jedną zębatkę na zewnątrz
   po której "śmiga" łańcuch i mam grzeczne pytanie jaki przebieg można
   zrobić na niej...a przerzutka zewnętrzna ma 6-10 zębatek (np.kaseta).
   Jeżeli dziewczyna będzie dużo jeżdzić to zaraz pojawi się problem z
   wymianą zębatki w przerzutce wewnętrznej...tylko to miałem na mysli.

Taka zębatka kosztuje od 4 do 20 zł (w zależności od tego czy tania czy wysokiej jakości). Ot cały problem. Poza tym wytrzymuje długo bo łańcuch obsługuje tylko jedną kombinację kół zębatych a nie np. 24 czy 27 wariacji zębatek o różnym stopniu zużycia.

Data: 2011-01-23 17:44:01
Autor: Ignac
co wybrać
W dniu 2011-01-23 15:00, Ignac pisze:

>    Nie mam nic do przerzutek wewnętrznych (nawet nie zabierałem głosu

>    podczas dyskusji na ten temat)...ale chciałbym zwrócić uwagę na jeden

>    problem otórz przerzutka zewnętrzna ma tylko jedną zębatkę na zewnątrz

>    po której "śmiga" łańcuch i mam grzeczne pytanie jaki przebieg można

>    zrobić na niej...a przerzutka zewnętrzna ma 6-10 zębatek (np.kaseta).

>    Jeżeli dziewczyna będzie dużo jeżdzić to zaraz pojawi się problem z

>    wymianą zębatki w przerzutce wewnętrznej...tylko to miałem na mysli.



Taka zębatka kosztuje od 4 do 20 zł (w zależności od tego czy tania czy

wysokiej jakości). Ot cały problem. Poza tym wytrzymuje długo bo łańcuch

obsługuje tylko jedną kombinację kół zębatych a nie np. 24 czy 27

wariacji zębatek o różnym stopniu zużycia.



  ...wiedziałem że tak będzie ale najlepiej bronią się fakty a one są takie:
  Ja jeżdzę na kasecie która ma 144 ząbki i przejężdzam na niej 12 000 km...
  na jeden ząbek przypada więc przebieg 83 km wymieniam kasetę co 2 lata.
  A zębatka przerzutki wewnętrznej ma 19 ząbków czyli zużywa się po 1577 km!!!
  W moim przypadku oznaczałoby to wymianę 4 sztuk w sezonie...a ja bardzo
  o napęd dbam...po takim doświadczenu szlak by mnie traił na miejscu.
  Myslę że teraz wszystko jest jasne...właśnie dlatego nie brałem udziału
  w dyskucji o przerzutce wewnętrznej.
    Ignac
  --


Data: 2011-01-23 11:42:29
Autor: rzymo
co wybrać
On 23 Sty, 17:44, "Ignac" <maksWYTNI...@lama.net.pl> wrote:
  A zębatka przerzutki wewnętrznej ma 19 ząbków czyli zużywa się po 1577 km!!!

Dlaczego nie po 1477 albo po 1677?

Akurat 19 ząbków, przebieg niecałe 6k km: http://utnij.pl/zebatka .
Znacznych śladów zużycia niestety nie widać... ;)

Data: 2011-01-23 22:38:27
Autor: Ignac
co wybrać
On 23 Sty, 17:44, "Ignac" <maksWYTNI...@lama.net.pl> wrote:

>   A zębatka przerzutki wewnętrznej ma 19 ząbków czyli zużywa się po 1577
km!!!



Dlaczego nie po 1477 albo po 1677?



Akurat 19 ząbków, przebieg niecałe 6k km: http://utnij.pl/zebatka .

Znacznych śladów zużycia niestety nie widać... ;)


  ...musisz przyznać że to kosmiczny przebieg,więc zapytam z czego
  zrobiona jest ta zębatka...skoro jest tak trwała to co zużywa się
  szybciej ona czy łańcuch.A moje wyliczenie przebiegu to 83 km x 19 zebów...
  stąd 1577 km,wyjaśnij skąd taka trwałość twojej zębatki.
  Nic się nie stanie jak pozostaniemy przy swoim...poglądy można wymieniać
  po to jest grupa.

  Ignac
  --


Data: 2011-01-27 10:53:15
Autor: Coaster
co wybrać
On 1/23/11 10:38 PM, Ignac wrote:
A moje wyliczenie przebiegu to 83 km x 19 zebów...
   stąd 1577 km,wyjaśnij skąd taka trwałość twojej zębatki.
   Nic się nie stanie jak pozostaniemy przy swoim...poglądy można wymieniać
   po to jest grupa.

Twoje wyliczenie nie przeklada sie na rzeczywiste zuzycia, poniewaz nie uwzglednia zbyt wielu czynnikow odpowiedzialnych za nie. Mozna tez wyliczyc ile czasu zajmie masz na Ksiezyc na piechote. ;-P

--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-01-23 18:18:47
Autor: Saurus
co wybrać
W dniu 2011-01-23 17:44, Ignac pisze:
   ...wiedziałem że tak będzie ale najlepiej bronią się fakty a one są takie:
   Ja jeżdzę na kasecie która ma 144 ząbki i przejężdzam na niej 12 000 km...
   na jeden ząbek przypada więc przebieg 83 km wymieniam kasetę co 2 lata.
   A zębatka przerzutki wewnętrznej ma 19 ząbków czyli zużywa się po 1577 km!!!
   W moim przypadku oznaczałoby to wymianę 4 sztuk w sezonie...a ja bardzo
   o napęd dbam...po takim doświadczenu szlak by mnie traił na miejscu.
   Myslę że teraz wszystko jest jasne...właśnie dlatego nie brałem udziału
   w dyskucji o przerzutce wewnętrznej.

ROTFL. Jest teraz jasne przed czym ostrzegał innych bans.

Data: 2011-01-23 21:11:59
Autor: Krycha
co wybrać
W dniu 2011-01-23 17:44, Ignac pisze:

   ...wiedziałem że tak będzie ale najlepiej bronią się fakty a one są takie:
   Ja jeżdzę na kasecie która ma 144 ząbki i przejężdzam na niej 12 000 km...
   na jeden ząbek przypada więc przebieg 83 km wymieniam kasetę co 2 lata.
   A zębatka przerzutki wewnętrznej ma 19 ząbków czyli zużywa się po 1577 km!!!
   W moim przypadku oznaczałoby to wymianę 4 sztuk w sezonie...a ja bardzo
   o napęd dbam...po takim doświadczenu szlak by mnie traił na miejscu.
   Myslę że teraz wszystko jest jasne...właśnie dlatego nie brałem udziału
   w dyskucji o przerzutce wewnętrznej.

Cieszy mnie Twoja wiara w moje możliwości, ale 1577 km rocznie, to dla mnie zbyt wysoka poprzeczka.
Moje plany to jednak przerzutka w piaście - 7-mio biegowa.

Krycha.

--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. Dąbrowska.

Data: 2011-01-23 22:56:55
Autor: tms
co wybrać
On 2011-01-23 17:44, Ignac wrote:

   ...wiedziałem że tak będzie ale najlepiej bronią się fakty a one są takie:
   Ja jeżdzę na kasecie która ma 144 ząbki i przejężdzam na niej 12 000 km...
   na jeden ząbek przypada więc przebieg 83 km wymieniam kasetę co 2 lata.
   A zębatka przerzutki wewnętrznej ma 19 ząbków czyli zużywa się po 1577 km!!!
   W moim przypadku oznaczałoby to wymianę 4 sztuk w sezonie...a ja bardzo
   o napęd dbam...po takim doświadczenu szlak by mnie traił na miejscu.
   Myslę że teraz wszystko jest jasne...właśnie dlatego nie brałem udziału
   w dyskucji o przerzutce wewnętrznej.


Błąd #1 - zakładasz że używasz wszystkie tarcze równomiernie. To praktycznie nie jest możliwe. Tym samym zaniżasz tak naprawdę żywotność ząbków.

Błąd #2 - zakładasz że ząbek z Twojej kasety jest tak samo trwały jak ząbek zębatki piasty wielobiegowej. Tak niestety nie jest gdyż tarcze w kasecie są cieńsze niż w pojedynczej zębatce a dodatkowo mają profilowane zęby dla lepszej i płynniejszej zmiany biegów co niestety dodatkowo je osłabia.

Żeby od razu zdementować potencjalne insynuacje co do motywów wspierania przeze mnie piasty wielobiegowej - jeżdżę na zwykłej zewnętrznej kasecie z przerzutką.

Pozdro
tms

Data: 2011-01-24 00:21:23
Autor: rzymo
co wybrać
On 23 Sty, 22:56, tms <t...@nowhere.invalid> wrote:
Błąd #2 - zakładasz że ząbek z Twojej kasety jest tak samo trwały jak
ząbek zębatki piasty wielobiegowej. Tak niestety nie jest gdyż tarcze w
kasecie są cieńsze niż w pojedynczej zębatce a dodatkowo mają
profilowane zęby dla lepszej i płynniejszej zmiany biegów co niestety
dodatkowo je osłabia.

Mogę tylko potwierdzić - zębatka do napędu jednorzędowego jest
grubsza, ma proste zęby bez żadnych ścięć jak ząbki w kasetach (na
całej wysokości ząb jest tak samo szeroki).

Dodatkowo łańcuch ma szansę dłużej pożyć - zazwyczaj stosuje się
szerszy (chociaż ja jeździłem głównie na "ósemkowym"), zawsze pracuje
w linii prostej, poza tym nie zakręca on na kółkach przerzutki, bo jej
nie ma ;)

Data: 2011-01-24 21:26:12
Autor: maksWYTNIJTO
co wybrać

Błąd #1 - zakładasz że używasz wszystkie tarcze równomiernie. To

praktycznie nie jest możliwe. Tym samym zaniżasz tak naprawdę żywotność

ząbków.

tms

  ...tak eksploatuje napęd używając wszystkich przełożeń ( bo niektóre   typowe powtarzają się aż 3x)aby zęby kasety oraz tarcz zużywały się!
  równomiernie...innymi słowy w moim napędzie nie znajdziesz koronek kasety
  czy tarcz korb na których jeżdzę najczęściej dzieki temu uzyskuję przyzwoite
  przebiegi na napedzie a przełączanie wszystkich biegów jest cały czas
  (w miarę zużywania się napędu) bezproblemowe...przyznaje że nie wiem co mi
  chciałeś przekazać powyższym cytatem.

   Ignac

     --


Data: 2011-01-24 21:33:17
Autor: tms
co wybrać
On 2011-01-24 21:26, maksWYTNIJTO@lama.net.pl wrote:

Błąd #1 - zakładasz że używasz wszystkie tarcze równomiernie. To

praktycznie nie jest możliwe. Tym samym zaniżasz tak naprawdę żywotność

ząbków.

tms

   ...tak eksploatuje napęd używając wszystkich przełożeń ( bo niektóre
   typowe powtarzają się aż 3x)aby zęby kasety oraz tarcz zużywały się!
   równomiernie...innymi słowy w moim napędzie nie znajdziesz koronek kasety
   czy tarcz korb na których jeżdzę najczęściej dzieki temu uzyskuję przyzwoite
   przebiegi na napedzie a przełączanie wszystkich biegów jest cały czas
   (w miarę zużywania się napędu) bezproblemowe...przyznaje że nie wiem co mi
   chciałeś przekazać powyższym cytatem.

    Ignac

Hmm, mimo wszystko zakres przełożeń napędu jest tak duży że moim zdaniem nie ma opcji żeby statystycznie wykorzystać wszystkie zębatki jednakowo. Jeśli jednak udaje Ci się taka sztuka to na prawdę szacun - jesteś niezły cyborg jeśli jesteś w stanie tak tego dopilnować.

Pozdrawiam
tms

Data: 2011-01-24 21:52:22
Autor: Ignac
co wybrać
On 2011-01-24 21:26, maksWYTNIJTO@lama.net.pl wrote:

>

>> Błąd #1 - zakładasz że używasz wszystkie tarcze równomiernie. To

>

>> praktycznie nie jest możliwe. Tym samym zaniżasz tak naprawdę żywotność

>

>> ząbków.

>

>> tms

>

>    ...tak eksploatuje napęd używając wszystkich przełożeń ( bo niektóre

>    typowe powtarzają się aż 3x)aby zęby kasety oraz tarcz zużywały się!

>    równomiernie...innymi słowy w moim napędzie nie znajdziesz koronek
kasety

>    czy tarcz korb na których jeżdzę najczęściej dzieki temu uzyskuję
przyzwoite

>    przebiegi na napedzie a przełączanie wszystkich biegów jest cały czas

>    (w miarę zużywania się napędu) bezproblemowe...przyznaje że nie wiem co
mi

>    chciałeś przekazać powyższym cytatem.

>

>     Ignac



Hmm, mimo wszystko zakres przełożeń napędu jest tak duży że moim zdaniem

nie ma opcji żeby statystycznie wykorzystać wszystkie zębatki jednakowo.

Jeśli jednak udaje Ci się taka sztuka to na prawdę szacun - jesteś

niezły cyborg jeśli jesteś w stanie tak tego dopilnować.



Pozdrawiam

tms

   ...tłumaczyłem jak to się robi na grupie ale tu nikt taką
   problematyka sie nie interesuje dzięki za uznanie ale przeceniasz mnie
   to naprawdę jest proste...może kiedyś zamieszczę zdjecia np. kaset po
   przebiegu 6 i 12 kkm w konfiguracji z nową żeby nie być gołosłownym...
   ale kogo to naprawdę obchodzi.

   Ignac
   --


Data: 2011-01-24 16:13:47
Autor: Coaster
co wybrać
On 1/23/11 5:44 PM, Ignac wrote:
[...]

   A zębatka przerzutki wewnętrznej ma 19 ząbków czyli zużywa się po 1577 km!!!
   W moim przypadku oznaczałoby to wymianę 4 sztuk w sezonie...a ja bardzo
   o napęd dbam...po takim doświadczenu szlak by mnie traił na miejscu.
   Myslę że teraz wszystko jest jasne...właśnie dlatego nie brałem udziału
   w dyskucji o przerzutce wewnętrznej.

Piszesz mocno nieobiektywnie.
Oto kilka dziur w Twojej chalupniczej teorii*: po pierwsze kwestia materialu**, po drugie kwestia stalego zazebienia***, po trzecie mozliwosc stosowania oslony****.

* Z Twojego tekstu wynika, ze w kwestii przekladni planetarnych - jako ich uzytkownik jestes tylko teoretykiem.
** Zwykle, najtansze, tandetne zebatki zjechac mozna po kikuset km ale tak samo zachowaly by sie tandetne wolnobieg/kaseta. Zebatki Sturmey-Archer z okresu swietnosci sa nie-do-zajechania przy normalnej jezdzie. Wciaz do dostania na e-bayu za grosze. Nakrecane i na wielowypust (wlasciwie trojwypust :-) ).
*** Oznacajac sobie pozycje zazebienia lancuch-zebatka mozna wydluzyc zywotnosc i tak trwalego ukladu. Szczegoly tu: http://sheldonbrown.com/chain-life.html
**** Pelna oslona zapewnia przegiegi porownywalne a nawet przewyzszajace uklad z walkiem napedowym.


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"A properly shaped leather saddle is an excellent
choice for the high-mileage rider who doesn't mind
the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2011-01-24 20:39:34
Autor: Ignac
co wybrać

Piszesz mocno nieobiektywnie.

Oto kilka dziur w Twojej chalupniczej teorii*: po pierwsze kwestia

materialu**, po drugie kwestia stalego zazebienia***, po trzecie

mozliwosc stosowania oslony****.



* Z Twojego tekstu wynika, ze w kwestii przekladni planetarnych - jako

ich uzytkownik jestes tylko teoretykiem.

** Zwykle, najtansze, tandetne zebatki zjechac mozna po kikuset km ale

tak samo zachowaly by sie tandetne wolnobieg/kaseta. Zebatki

Sturmey-Archer z okresu swietnosci sa nie-do-zajechania przy normalnej

jezdzie. Wciaz do dostania na e-bayu za grosze. Nakrecane i na

wielowypust (wlasciwie trojwypust :-) ).

*** Oznacajac sobie pozycje zazebienia lancuch-zebatka mozna wydluzyc

zywotnosc i tak trwalego ukladu. Szczegoly tu:

http://sheldonbrown.com/chain-life.html

**** Pelna oslona zapewnia przegiegi porownywalne a nawet przewyzszajace

uklad z walkiem napedowym.





--

PoZdR

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

"A properly shaped leather saddle is an excellent

choice for the high-mileage rider who doesn't mind

the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle."

Sheldon Brown: 1944 - 2008

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


  ...przyznaje rzeczywiście poszedłem na zbyt duże uproszczenia...ale
  ciągle intryguje mnie problem trwałości między tą zębatką a łańcuchem.
  Proszę więc o rzetelne info jaki przebieg uzyskuje łańcuch z tą zębatką i   co wysiada wczesniej łańcuch czy ta zębatka.   Ignac

--


Data: 2011-01-20 19:30:36
Autor: Krycha
co wybrać
W dniu 2011-01-20 17:50, ToMasz pisze:
(...)
(...) koła 28 stożek, albo
dwuścienne. suport- zintegrowany "na maszynach" (...)

Czy mógłbyś napisać kilka słów o kołach roweru "stożek" (google wyświetla mi zadania matematyczne)
oraz dwuścienne?

A suport- zintegrowany "na maszynach", to suport tak opisany?

...."Obecnie suporty rozbieralne powoli zanikają i zamiast nich stosuje się zamknięte pakiety suportowe. Pakiet taki składa się z wałka (osi), zestawu łożysk i obudowy. Pakiety są zazwyczaj nierozbieralne i wkręca się je w tuleję w całości. Nie wymagają pierścieni kontrujących. W większości tego rodzaju pakietów, zwłaszcza produkcji firmy Shimano, znajdują się specjalnie projektowane zestawy łożysk kulkowych (w najdroższych Dura-Ace oraz XTR także igiełkowych), zapewniających ich dużą trwałość, niską masę i bardzo małe opory toczenia. Większość pakietów jest wyposażona w uszczelki kontaktowe, podczas gdy w najlepszych stosuje się labirynty."

Żeby rozmawiać ze sprzedawcą muszę rozumieć o czym mówię.

(...)  za 10 lat pomyślisz, wcale taki drogi nie był,
a jednak jeszcze jeździ.

W moim garażu wisi, przez zimę, rower którym jeżdżę na działkę i zakupy,
który został kupiony w 1960 roku (data produkcji 1959 r.).
A więc dla mnie jeżdżący 10 letni rower to coś oczywistego.

Pozdrawiam Krycha.

--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. Dąbrowska.

Data: 2011-01-21 12:49:30
Autor: Krzysztof Naworyta
co wybrać
Krycha wrote:

|| (...) koła 28 stożek, albo
|| dwuścienne. suport- zintegrowany "na maszynach" (...)


| Czy mógłbyś napisać kilka słów o kołach roweru "stożek" (google
| wyświetla mi zadania matematyczne)
| oraz dwuścienne?

Chodzi o kształt i budowę felgi.
"Stożek" to pewnie taka bardzo wysoka felga (3-4cm).
Felgi dwuścienne to tak jakby felga w feldze.
Jedno i drugie zwiększa sztywność koła i jego odporność przy niespodziewanym najaździe na wysoki krawężnik itp.

| A suport- zintegrowany "na maszynach", to suport tak opisany?

tam gdzie w ramie jest korba dawniej wkładało się łozyska kulkowe, które trzeba kontrować podkładkami itd.
Obecnie wkłada się tam suport, czyli wszystko w jednym: łozyska, oś, obudowa. Praktycznie nierozbieralny.
Suport może być na łożyskach kulkowych lub maszynowych (zamkniętych)
Ostatnio wymieniałem, ceny w sklepie za suporty standardowe: kulkowy 25zł, maszynowy 30zł.
Oczywiście można kupić suporty i za 1000zł...

Tak czy śmak zarówno wzmocnione felgi jak suport to obecnie standard.

--
KN

Data: 2011-01-22 18:22:07
Autor: Krycha
co wybrać
W dniu 2011-01-21 12:49, Krzysztof Naworyta pisze:
(...)

Chodzi o kształt i budowę felgi.
"Stożek" to pewnie taka bardzo wysoka felga (3-4cm).
Felgi dwuścienne to tak jakby felga w feldze.
Jedno i drugie zwiększa sztywność koła i jego odporność przy niespodziewanym
najaździe na wysoki krawężnik itp.

| A suport- zintegrowany "na maszynach", to suport tak opisany?

tam gdzie w ramie jest korba dawniej wkładało się łozyska kulkowe, które
trzeba kontrować podkładkami itd.
Obecnie wkłada się tam suport, czyli wszystko w jednym: łozyska, oś,
obudowa. Praktycznie nierozbieralny.
Suport może być na łożyskach kulkowych lub maszynowych (zamkniętych)
Ostatnio wymieniałem, ceny w sklepie za suporty standardowe: kulkowy 25zł,
maszynowy 30zł.
Oczywiście można kupić suporty i za 1000zł...

Tak czy śmak zarówno wzmocnione felgi jak suport to obecnie standard.


Dziękuję za informację.

Krycha.

"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. Dąbrowska.

Data: 2011-01-31 22:59:37
Autor: Krycha
co wybrać
W dniu 2011-01-20 17:50, ToMasz pisze:
Krycha pisze:
Witam serdecznie.

Planuję, od dłuższego czasu, kupno roweru trekkingowego, (...)
weź magnes i sprawdź co jest z alu a co ze stali. (rury, korby,
widelec.) bez amora, z tyłu kaseta zębatek, (nie wolnobieg) przerzutki,
zębatki, łańcuch - shimano. 7 lub 8 biegów. koła 28 stożek, albo
dwuścienne. suport- zintegrowany "na maszynach" Dynamo sobie daruj. 1000
- 1200zł maks. powinen ważyć mniej niż 15 kg, i zażądaj ważenia.

Dostaję rowerowego zawrotu głowy.
W odwiedzanych dziś sklepach z  rowerami (jeden duży), dowiedziałam się, że
niekoniecznie koło z 7 -ma biegami w piaście jest trudne do zdjęcia i założenia (w przypadku np. łatania dętki) przez osoby spoza serwisu rowerowego.
Czytałam o łataniu bez zdejmowania koła i nawet jestem przekonana, że jest to do zrobienia.
Tym razem powiedziano, że piasta Shimano Nexus nie stwarza problemu przy odkręcaniu koła (trzeba tylko pamiętać o odłączeniu linki, a potem podłączeniu) i nie ma potem potrzeby jakiejkolwiek regulacji.
Natomiast piasty 7-mio biegowe SRAM takiej regulacji MOGĄ wymagać.
Czy ktoś z Was miał kłopoty ze zdejmowaniem i zakładaniem koła z biegami 7 lub 8 z piaście?

Zaczęłam rozważać kupienie roweru z przerzutką zewnętrzną, czyli zgodnie z radą z tył kaseta zębatek (nie wolnobieg).
Czy jedyną zaletą kasety ma być możliwość wymiany danej zniszczonej zębatki, czy są jakieś inne zalety?
Facet w sklepie tłumaczył, że i tak w sprzedaży są komplety, a nie pojedyncze zębatki, więc kupić trzeba i tak komplet.
Poza tym mówił, że wszystkie to wolnobiegi.

Wszystkie proponowanie mi trakkingi  cenie 1200 - 1600 miały amortyzatory na widełkach (niektóre z regulowana siłą nacisku).
I wszystkie ważyły wg dokumentacji powyżej 16 kg, o wadze poniżej 15 kg nie ma co marzyć.
Oczywiście nigdzie nie mają możliwości ważenia. Często w dokumentacji nie ma podanej wagi.

Pozdrawiam Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. Dąbrowska.

Data: 2011-02-01 15:50:44
Autor: Gotfryd Smolik news
co wybrać
On Mon, 31 Jan 2011, Krycha wrote:

Zaczęłam rozważać kupienie roweru z przerzutką zewnętrzną, czyli zgodnie z radą z tył kaseta zębatek (nie wolnobieg).
Czy jedyną zaletą kasety ma być możliwość wymiany danej zniszczonej zębatki, czy są jakieś inne zalety?

  O ile wiem, "niekasetowe" rozwiązania mają wszystkie większą minimalną
liczbę zębów na najmniejszej zębatce. Patrz niżej. Ale nie mam pojęcia
czy 11 zębów będzie Ci potrzebne :D

Facet w sklepie tłumaczył, że i tak w sprzedaży są komplety

  Niestety, ta praktyka się pogłębia :(, ale dostępność do zera ciągle
jeszcze nie spadła, przynajmniej dla "lepszych" kaset i przy zakupie
przez internet; przykładowo:
http://www.cyklotur.com/exec.php?C=Dz&PDNAZ2=czesci_lancuchy_kasety_wolnobiegi&SZPT_PD2=N&PZTA=0K
(zajrzyj, i porównaj konstrukcję wolnobiegu i kasety)

Poza tym mówił, że wszystkie to wolnobiegi.

  Z użytkowego p. widzenia oczywiście tak :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-01 16:40:32
Autor: Krzyś Cierpiętnik
co wybrać
Krycha wrote:

Dostaję rowerowego zawrotu głowy.
W odwiedzanych dziś sklepach z  rowerami (jeden duĹźy), dowiedziałam się, Ĺźe
niekoniecznie koło z 7 -ma biegami w piaście jest trudne do zdjęcia i
założenia (w przypadku np. łatania dętki) przez osoby spoza serwisu
rowerowego.
Czytałam o łataniu bez zdejmowania koła i nawet jestem przekonana, że
jest to do zrobienia.
Tym razem powiedziano, Ĺźe piasta Shimano Nexus nie stwarza problemu
przy odkręcaniu koła (trzeba tylko pamiętać o odłączeniu linki, a
potem podłączeniu) i nie ma potem potrzeby jakiejkolwiek regulacji.
Natomiast piasty 7-mio biegowe SRAM takiej regulacji MOGĄ wymagać.
Czy ktoś z Was miał kłopoty ze zdejmowaniem i zakładaniem koła z
biegami 7 lub 8 z piaście?

Co do 8-biegowej piasty Nexus (8R31) - brak kłopotów. Wystarczy spojrzeć
na instrukcję:

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Nexus/ShiftLever/SL_8S20/SI-6FD0A-000-POL_v1_m56577569830702559.pdf

a dokładnie na trzecią kolumnę od lewej. Każdy kto nie ma dwóch lewych
rąk sobie poradzi. Po takiej operacji nie trzeba niczego regulować.

--
Krzyś

Data: 2011-02-01 21:01:57
Autor: Krycha
co wybrać
W dniu 2011-02-01 16:40, Krzyś Cierpiętnik pisze:
(...)
Co do 8-biegowej piasty Nexus (8R31) - brak kłopotów. Wystarczy spojrzeć
na instrukcję:

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Nexus/ShiftLever/SL_8S20/SI-6FD0A-000-POL_v1_m56577569830702559.pdf

a dokładnie na trzecią kolumnę od lewej. Każdy kto nie ma dwóch lewych
rąk sobie poradzi. Po takiej operacji nie trzeba niczego regulować.

Dobra strona, dodałam do ulubionych, na wypadek gdybym taką piastę kupiła.

Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. Dąbrowska.

co wybrać

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona