co wybrac, GPS ?

Data: 2009-05-03 14:34:02
Autor: Strielok
co wybrac, GPS ?
Witam

    Zastanawiam się co wybrać, Garmin Edge 605 czy Garmin eTrex Legend HCx albo eTrex VistaR HCx?
Zestawu będe używał na rowerze! zwłaszcza góry beskidy, bieszczady oraz tu tzn okolice katowic, tych. Za etrex'em odbpowiada to ze zasilanie ma za pomocą 2 baterii AA- wydaje mi się to lepsze rozwiązanie. Znów Edge 605 troche mniejsze gabaryty przy troszke większym ekranie. Co polecacie?

Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-05-03 18:29:52
Autor: Niewe
co wybrac, GPS ?
Strielok pisze:
[...]

Jak to ma być urządzenie treningowe do Edge.
Jeśli zależy ci na nawigacji do całodniowych wypraw to zdecydowanie Vista lub 60Cx.
Z tych dwóch ja akurat preferuję Vistę ze względu na gabaryty i "kompaktowość" konstrukcji.
Pozdrawiam

Data: 2009-05-03 20:04:10
Autor: Strielok
co wybrac, GPS ?

Jak to ma być urządzenie treningowe do Edge.
Jeśli zależy ci na nawigacji do całodniowych wypraw to zdecydowanie Vista lub 60Cx. Z tych dwóch ja akurat preferuję Vistę ze względu na gabaryty

Może glupie pytanie, ale dlaczego jak do treningów to edge jak nawigacja to etrex? przecież wszystkie trzy maja te samą możliwośc wgrywania map nawgacji. Edge nawet ma o pare mm wiekszy ekran,
A jeżeli chodzi o drugie to vista i legend sa tych samych gabarytów.

A tak w ogóle to ja osobiście poza wyglądem zewnętrzym poza bateriami i poza paroma funkcjami typu "przesylanie danych miedzy urzadzeniami" to w niczym nie widze różnicy.  Może jestem slepy ale czy ktoś mnie oświeci co przemawia za danym modelem.
Jak kolega pisał, zależy mi na nawigacji, jako urządzenie treningowe mnie to nie intereuje. Tylko i wył. nawigacja.
A jeżeli chodzi o baterie to w edge piszą żę do 15h znając zycie i producentów to pewno wytrzyma 7? a w etrexie do 25 brzmi lepiej, dlatego troche bardziej ciągnie mnie do etrexa.

Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-05-03 20:07:49
Autor: Marcin Hyła
co wybrac, GPS ?
Strielok wrote:

Może glupie pytanie, ale dlaczego jak do treningów to edge jak nawigacja to etrex?

Zasilanie. Nawigacja na wyprawie _może_ oznaczać że będziesz nocował bez możliwości zasilania dedykowanego aku w edziu.

Jak masz zasilanie kompatybilne z AA to zawsze możesz w kiosku paluszki kupić (albo wieźć backup do akumulatorków AA). Taxamo jest z aparatami foto ;-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-05-03 20:38:52
Autor: Ludek Vasta
co wybrac, GPS ?
Strielok wrote:
A jeżeli chodzi o baterie to w edge piszą żę do 15h znając zycie i producentów to pewno wytrzyma 7?

Ja bym bardziej ufal podanej wartosci do 15 h niz pesymistycznej wartosci 7 godzin.

Mam Garmin 60 CSx, ktory zasilam 2 akumulatorami GP 2700 (trzyletnie) i wytrzymaja grubo ponad 1 dzien wycieczek. Nawet akumulatory Energizer 2000 (stare 1,5 roku) wytrzymaja wiecej niz jeden dzien. A maszynka 60 CSx jest chyba bardziej pradozerna od edge lub etrexa. Jedna wycieczka (czas, kiedy jest urzadzenie wlaczone) z reguly trwa +/- 9 godzin.

Ludek

Data: 2009-05-04 01:18:41
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
co wybrac, GPS ?
Strielok pisze:
[...]

Używam Visty HCx (czyli Legend HCx uzupełniony o kompas
i wysokościomierz barometryczny) i jestem z niej zadowolony.
Garminowe prognozy zużycia prądu uważałbym za bliskie rzeczywistości.
Standardowe baterie AA, solidna wodo/błoto/wstrząso-odporna konstrukcja
trzyma się dzielnie (po roku nie gubiąc jeszcze gumy, co jest największą
przypadłością całej serii eTrex).

Do tego darmowe mapy (UMP-pcPL), w których tworzenie też się w jakiś
sposób zaangażowałem i dużo więcej nie trzeba (poza czasem na odkrywanie
okolicy :)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-05-04 01:29:15
Autor: Piotr Potulski
co wybrac, GPS ?
On 3 Maj, 20:04, "Strielok" <maciej.tr...@wp.pl> wrote:
> [...]

nie widze różnicy.  Może jestem slepy ale czy ktoś mnie oświeci co przemawia
Te urządzenia pomiędzy którymi można przesyłać dane to pulsometr,
czujnik kadencji i czujnik prędkości (kontaktronowy na kole) - o ile
sam pomiar prędkości na kole jest według mnie niepotrzebnym bajerem,
to już zapis kadencji i pulsu dla celów treningu jest całkiem
przydatny. Edge ma również opcję jazdy z wirtualnym partnerem - też
może być przydatne do trzymania intensywności treningu.
Jeśli chodzi o nawigację to jest kwestia zasilania przemawiająca na
korzyść etrex'a, na korzyść edge zdecydowanie przemawia za to sposób
montowania na mostku.
Ja, głównie ze względu na cenę i uniwersalność, wybrałem mainnav 950d
- czyli połączenie datalogggera, licznika i odbiornika bluetooth.
Trzyma mi cały dzień, mam zapis trasy a w przypadku konieczności
skorzystania z mapy wyciągam z plecaka telefon z automapą, i gpsVP -
czyli mogę korzystać z map wektorowych (UMP) i ew. rastrowych. Wadą
rozwiązania przy nawigacji jest brak mapy przed oczami podczas jazdy,
jednak jakoś bardzo mi to nie przeszkadza.

A jeżeli chodzi o baterie to w edge piszą żę do 15h znając zycie i
producentów to pewno wytrzyma 7? a w etrexie do 25 brzmi lepiej, dlatego
troche bardziej ciągnie mnie do etrexa.
Są jeszcze rozwiązania typu battery  pack, czy charbike

Piotrpo

Data: 2009-05-03 18:33:19
Autor: Marcin Hyła
co wybrac, GPS ?
Strielok wrote:

   Zastanawiam się co wybrać, Garmin Edge 605 czy Garmin eTrex Legend HCx albo eTrex VistaR HCx?

To, co idzie na format AA. Jak padną dedykowane aku, to pomogą kupowane w kiosku baterie (w menu musisz przestawić zasilanie  z NiMH na alkaliczne i z powrotem - choć nie wiem, co sie stanie jak nie przestawisz :-)

Mam etrex legend HCx, polecam viste HCx (dodatkowo kompas i altimetr)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-05-03 19:26:26
Autor: Andrzej
co wybrac, GPS ?

Użytkownik "Marcin Hyła" <cinek@rowery.org.pl.niespamuj.pl> napisał w wiadomości news:gtkh0i$kmi$1inews.gazeta.pl...
Strielok wrote:

[...]

Oba dzień wytrzymają spokojnie bez wyłączania na komplecie aku. Przelączenie zasilania wpływa chyba tylko na wskazania stanu baterii. Dodatkowym bonusem Garminów są bardzo przyzwoite darmowe mapy i możliwość tworzenia takowych samodzielnie.Choć ja ostatnio wybeirając się gdzieś zabieram GPS na sinozębym i komórkę z TrekBuddy - do zorientowania się w terenie i zapisu tracka idealny zestaw.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2009-05-03 20:05:23
Autor: Marcin Hyła
co wybrac, GPS ?
Andrzej wrote:

Mam etrex legend HCx, polecam viste HCx (dodatkowo kompas i altimetr)

Oba dzień wytrzymają spokojnie bez wyłączania na komplecie aku.

Och, spokojnie! Deklarowana długość pracy to 25 godzin, a przecież rzadko się zdarza że jedziesz dłużej niż 12 godzin (no, _zdarza_ się - ja tam czasem od 7 rano do 22 jestem w drodze :-)

Przelączenie zasilania wpływa chyba tylko na wskazania stanu baterii.

CHGW - w każdym razie taka opcja jest.

Dodatkowym bonusem Garminów są bardzo przyzwoite darmowe mapy i możliwość tworzenia takowych samodzielnie.

Tak - ja korzystałem z darmowych map ściągniętych w sieci a jest tez kompletna mapa topo PL z wieloma szczegółami (poziomice też są) za 400 złotych.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-05-03 21:37:30
Autor: Niewe
co wybrac, GPS ?
Marcin Hyła pisze:
Tak - ja korzystałem z darmowych map ściągniętych w sieci a jest tez kompletna mapa topo PL z wieloma szczegółami (poziomice też są) za 400 złotych.

Wprowadzasz człowieka w błąd. Darmowe mapy owszem są i to całkiem niezłe. Komercyjna mapa topograficzna całej Polski jednak nie istnieje.
Ty prawdopodobnie masz na myśli GPMapę Topo (coś w okolicy 400 zł) ale topograficzna to ona jest tylko z nazwy. Owszem jest niezła, ale na pewno nie jest topograficzna.

Data: 2009-05-03 14:52:44
Autor: Michał Wolff
co wybrac, GPS ?
On 3 Maj, 21:37, Niewe <ni...@beztegoitamtegoo2.pl> wrote:

Ty prawdopodobnie masz na myśli GPMapę Topo (coś w okolicy 400 zł) ale
topograficzna to ona jest tylko z nazwy. Owszem jest niezła, ale na
pewno nie jest topograficzna.

A niby dlaczego nie jest? Najpierw zapoznaj się z definicją mapy
topograficznej później opowiadaj takie rzeczy. Jak dla mnie całkiem
dokładna, a jak na mapę całej Polski - nawet bardzo, lepsza od setek i
dwusetek papierowych topo, ma poziomice (wystarczy kursorem najechać
na dowolne miejsce by zobaczyć jego wysokość, wiele atrakcji
turystycznych, wiele szlaków - co się do tego czepiać? Do tego jeśli w
MapSorce zrobisz sobie ślad - to od razu widzisz (przed wycieczką!)
jego profil wysokościowy - co jest niesłychanie użyteczne przy
planowaniu tras, szczególnie w górach. Mam kilka map topo innych
krajów - i ta polska jest chyba najlepsza
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-04 01:14:50
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
co wybrac, GPS ?
Michał Wolff pisze:
[...]

O GP Topo można sobie poczytać na Garniaku - opinii wiele, zwłaszcza
negatywnych (produkt się cały czas rozwija na bazie mapy samochodowej,
kompletność mocno dyskusyjna, choć od pierwszego wydania i tak się
znacznie poprawili - warto porównać, gdzie zamierzamy jeździć z tym,
co na mapę naniesiono (poszczególne regiony).

Ja jeżdżę w oparciu o UMP-pcPL (http://ump.waw.pl/ wersja online
http://mapa.ump.waw.pl/ ), uzupełniony mapkami od GPSManiaka (topo
wybranych regionów, warstwice, z rzadka przydaje się dodatkowa mapka
z danymi wysokościowymi). (HINT dla tęskniących do profili
wysokościowych a nie mających GP Mapy w wersji topo: w MapSource
wyznaczamy trasę na mapie UMP-pcPL, przełączamy się do warstwic lub
DEM-base i każemy sobie wyrysować profil wysokościowy planowanej
trasy :)

Podstawowa wada darmowych map, to niestety, jeśli w regionie brak
wytrwałych mapiarzy zbierających ślady i nanoszących na UMP - GPS daje
tylko pojęcie o położeniu i zapisuje ślad (po którym od biedy można
wrócić). Inna sprawa, ze ślad zawsze można podesłać (wskazówki na
stronie projektu) i ktoś się nim zaopiekuje :)

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-05-04 00:24:15
Autor: Michał Wolff
co wybrac, GPS ?
On 4 Maj, 01:14, Wojciech 'Wheart' Penar <whe...@NOSPAM.box43.pl>
wrote:

[...]

Tylko nie zapominajmy, że GP Topo jest mapą całej Polski. Jeśli ktoś
oczekuje, że mapa całego kraju będzie super-dokładna, będzie tak
dokładna jak mapy poszczególnych rejonów - to po prostu oczekuje zbyt
wiele. Jest to mapa bardzo uniwersalna, nie wymaga chrzanienia się z
dużą ilością małych mapek, dokładność ma na poziomie topograficznych
setek mniej więcej, profile wysokościowe masz od ręki, bez żadnej
ekwilibrystyki, co więcej masz je
w samym odbiorniku, jeśli nagle najdzie Cię ochota na zmianę trasy już
w czasie wycieczki - przejeżdżasz kursorem po trasie - i widzisz jakie
są wysokości
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-04 11:26:19
Autor: MichałG
co wybrac, GPS ?
wrote:

[...]

Czyli oczekuje tyle ile powinien po komercyjnym produkcie.. ;-). W koncu w technologii wektorowej to nie jest jakiś problem techniczny.

pozdrawiam
Michał

Data: 2009-05-04 02:34:51
Autor: Michał Wolff
co wybrac, GPS ?
On 4 Maj, 11:26, MichałG <grodm...@wp.pl> wrote:

Czyli oczekuje tyle ile powinien po komercyjnym produkcie.. ;-). W koncu
w technologii wektorowej to nie jest jakiś problem techniczny.

Widziałem mapy komercyjne innych krajów, w tym Austrii - i wcale nie
wygląda to lepiej niż u nas. Więc widać zrobić super-dokładną mapę
całego kraju jednak nie jest tak prosto jak Ci się wydaje. GP Topo na
tle porównywalnych produktów wcale nie wypada pod tym względem źle
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-04 12:07:33
Autor: MichałG
co wybrac, GPS ?
Michał Wolff pisze:
[...]

Widziałem też Czech-topo ;-). To jeszcze jeden dowód, że sie jednak da. ;-).
Ale wazne, że coś sie ruszyło w tym temacie i u nas. Użyteczność danych wektorowych jest przecież nieporównywalna z rastrem (chocby ten Twoj profil wysokościowy PRZED wyjazdem, o innych oczywistych zaletach rysunku wektorowego nie warto pisać ... )

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-05-04 03:20:32
Autor: Michał Wolff
co wybrac, GPS ?
On 4 Maj, 12:07, MichałG <grodm...@wp.pl> wrote:

Widziałem też Czech-topo ;-). To jeszcze jeden dowód, że sie jednak da.
;-).

Mam Czechy Topo i nie widzę żadnych większych przewag nad naszą mapą
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-04 12:39:06
Autor: MichałG
co wybrac, GPS ?
Michał Wolff pisze:
[...]

jak mnie natchnie po powrocie do domu - to poszukam tych mniejszych, dla mnie bardzo istotnych.. ;-). W skrócie: czech-topo pasuje do szczególowego atlasu shocartu 1:50k, na którym znajde kazdą(no prawie- nie bede sie zarzekał, że kazdą) pozarówke lesną i stokówke w gorach, o dróżkach gospodarczych nie wpomne- bo to oczywiste. Polska wersja posiada takie dane w kilku rejonach. Niestety nie jest to interesujące mnie południe woj. śląskiego.

Pozdrawiam
Michał

Data: 2009-05-04 23:04:24
Autor: Wojciech 'Wheart' Penar
co wybrac, GPS ?
wrote:

[...]

Eeee, ja też mam w odbiorniku komplet danych bez przełączania mapek :)

Cała zabawa z garminami polega na tym, że potrafią zrobić syntezę
z kilku aktualnie załadowanych mapek i poskładać dane "do kupy".
DEM-base nie musi być w odbiorniku aktywna, by mieć komplet danych
wysokościowych, UMP ma w miarę sensowne pokrycie na terenie kraju,
wersja topo lub nakładka szlaki załatwia kwestię szlaków rowerowych
i pieszych. Dodatkowo (podobnie jak nakładka UMP-szlaki) warstwice
"nakładają się" na mapkę pod spodem, zatem w odbiorniku jest komplet
informacji. Inaczej się sprawa a z "Manakowym" topo - podobnie jak
właściwy UMP jest on nieprzeźroczysty, a więc korzysta się albo
z jednej, albo z drugiej mapy.

Problem jest w MapSource, które nakładek robić nie potrafi...

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2009-05-04 19:37:16
Autor: Solar
co wybrac, GPS ?
Wojciech 'Wheart' Penar pisze:

[...]

Właśnie testuję GPTopo. Ma 2 przewagi nad TopoPL, której używałem do tej pory. Obejmuje cały kraj oraz ma większość aktualnych przebiegów szlaków pieszych i rowerowych. Właśnie zjeździłem okolice Istebnej i wszystkie szlaki zgadzały się mi z prawdziwymi przebiegami i z papierową mapą. TopoPL jest bardziej szczegółowa poza szlakami i w oddaleniu od dróg, natomiast same przebiegi szlaków czasami są mocno nieaktualne. No i właściwie nie ma zaznaczonych szlaków rowerowych.
Poza tym trwająca od jakiegoś czasu zrywka drzew w Beskidzie stworzyła taką plątaninę dróg, że żadna mapa GPS sobie z tym nie poradzi. :)

"Ani Marks, ani Engels czy Lenin nie odciągną ludzi od kościoła - sam proboszcz to zrobi."
                                     ks. J. Tischner

Data: 2009-05-04 09:23:59
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
co wybrac, GPS ?
Dnia 03.05.2009 23:52 użytkownik Michał Wolff napisał :
[...]

Gwoli ścisłości - piszesz o DEM, a nie o poziomicach.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-05-04 01:15:57
Autor: Michał Wolff
co wybrac, GPS ?
On 4 Maj, 09:23, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:

Gwoli ścisłości - piszesz o DEM, a nie o poziomicach.

Na szczegółach technicznych się nie znam, wiem że to co mam na tej
mapie jest dużo precyzyjniejsze i wygodniejsze niż zwykłe poziomice na
mapach papierowych. Na zbliżeniu 500m na mapie widać też poziomice,
bodajże co 100m, jak jest na jeszcze większych zbliżeniach nie
sprawdzałem
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-04 19:56:10
Autor: Niewe
co wybrac, GPS ?
Michał Wolff pisze:

[...]

Setki i dwusetki to mogą być przydatne dla rowerzystów szosowych. Dla XC konieczne są min. pięćdziesiątki. A to, ze "jak dla ciebie jest całkiem dokładna" nie czyni z niej jeszcze mapy topograficznej.

[...]

Nie wiem jakich krajów masz te topo, ale ja używam Topo Deutschland, Topo Slovakia i Topo Czech. I nadal twierdzę, że GPMapa Topo to zwłaszcza przy nich jest topo tylko z nazwy. To, ze sobie planujesz na niej trasy nie oznacza od razu że to mapa topograficzna. Na CNE też zaplanujesz i to chyba nawet lepiej, a w dodatku dla całej Europy. Ale to tez nie jest mapa topograficzna.

I jeszcze link:
http://gps.astronet.pl/new/news.htm
Jak dla ciebie za dużo czytania to zerknij na pierwsze dwa screeny. Z lewej masz mapę topograficzną z prawej GPMapę Topo.

Jak się jeszcze do tej pory nie udławiłeś własnym jadem i nie zesrałeś w gacie z ekscytacji to tu masz prawdziwa mapę topograficzną, tyle że dla rejonu Wielkopolski. Darmową. Ściągnij zainstaluj, a potem porównaj to z danymi GPMapy Topo z tego obszaru.

Tym się właśnie różni mapa topograficzna od turystyczno-rekreacyjnej, nawet jeśli ta ostatnia jest w miarę niezła.

Data: 2009-05-04 11:51:02
Autor: Michał Wolff
co wybrac, GPS ?
On 4 Maj, 19:56, Niewe <ni...@beztegoitamtegoo2.pl> wrote:

Setki i dwusetki to mogą być przydatne dla rowerzystów szosowych. Dla XC
konieczne są min. pięćdziesiątki. A to, ze "jak dla ciebie jest całkiem
dokładna" nie czyni z niej jeszcze mapy topograficznej.

Naucz się pewnych pojęć zanim zaczniesz tak przemawiać. TO JEST mapa
topograficzna jak najbardziej, jeśli nie wiesz czym jest mapa
topograifczna to sobie poczytaj

Nie wiem jakich krajów masz te topo, ale ja używam Topo Deutschland,
Topo Slovakia i Topo Czech.

Też używam słowackiej i czeskiej i wielkich różnic nie widzę, może
nieco dokładniejsze, ale nie jakoś drastycznie. Nie zapominaj, że taki
kraj jak Słowacja to jest obszar niewiele większy od województwa
mazowieckiego - więc i siłą rzeczy mapa będzie trochę dokładniejsza,
od produktu obejmującego cały nasz kraj nie można aż tyle wymagać,
szczególnie jeśli porównamy cenę jednej i drugiej mapy.

 I nadal twierdzę, że GPMapa Topo to
zwłaszcza przy nich jest topo tylko z nazwy. To, ze sobie planujesz na
niej trasy nie oznacza od razu że to mapa topograficzna.

Nie za bardzo wiesz o czym mówisz, zapoznaj się z definicją mapy
topograifcznej, później zabieraj głos. Dokładność nie jest żadnym
wyznacznikiem mapy topo - tylko jej parametrem, są mapy topo i po
1:1mln. Posłuchaj co o GPTopo napisał Solar, który jeździ po trudnych
górskich terenowych trasach, a przede wszystkim podobnie jak ja jeździ
dużo. Z Twojej strony to ja jeszcze jednej relacji z poważniejszej
trasy nie widziałem, więc i nie dziw się że mało kogo zdanie takiego
"praktyka" przekonuje.

Jak się jeszcze do tej pory nie udławiłeś własnym jadem i nie zesrałeś w
gacie z ekscytacji

Ja do Ciebie normalnie piszę, przedstawiam rzeczowe argumenty - Ty
ośmieszasz się agresywnymi atakami poziomem rodem z piaskownicy. W ten
sposób dajesz tylko świadectwo Twojej kultury osobistej
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2009-05-03 20:40:14
Autor: Strielok
co wybrac, GPS ?

Mam etrex legend HCx, polecam viste HCx (dodatkowo kompas i altimetr)

marcin ha
-- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Jeszcze jedno, jak korzystasz z map garmina to pewno będziesz wiedział.
Czy da sie zrobić coś takiego a mianowice czy np dany zapamietany slad da sie zapsac na mapie jako dorga, ścieżka, droga gruntowa itp. Chodzi o to ze gdy bede jachał a danej drogi nie bedzie na mapie w urzadzeniu, wlacze sobie ślad zapamieta mi a w domu przez jakiś program wgram sobie sciezke na stałe do mapy a potem ozacze jako np. szlak niebieski itp.

Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-05-03 20:52:43
Autor: rk
co wybrac, GPS ?
[...]

Da się, zgrywasz ślad do MapSource, określasz w nim jego kolor i wysyłasz z powrotem do urządzenia. Potem (w 60CSx, w etreksach pewnie podobnie) wchodzi w główne menu->Ślady, wybierasz wgrany ślad i klikasz "Pokaż na mapie". Wułala.

Pozdrawiam,
--
rk

Data: 2009-05-03 20:53:01
Autor: Marcin Hyła
co wybrac, GPS ?
Strielok wrote:

Jeszcze jedno, jak korzystasz z map garmina to pewno będziesz wiedział.
Czy da sie zrobić coś takiego a mianowice czy np dany zapamietany slad da sie zapsac na mapie jako dorga, ścieżka, droga gruntowa itp.

Nie wiem, nie próbowałem. Jakby ktoś wiedział, to chętnie się dowiem (zanim zdążę samemu spróbować :-)

[...]

Ale przecież ten ślad też możesz mieć "na stałe" w gps-ie i skutek będzie praktycznie taki sam?

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-05-03 21:05:24
Autor: Ludek Vasta
co wybrac, GPS ?
Strielok wrote:
[...]

Jest taka mozliwosc, ale ma swe wady. Trzeba miec do tego program mapedit, w ktorym mozesz modyfikowac mape oraz program do generowania plikow img, z ktorymi garminy pracuja. Istnieje darmowy program do generowania img, ale - o ile wiem (pewnie ktos uscisli/poprawi informacje) - nie da sie potem routowac (liczyc trase, ktoredy mam jechac).

Istnieje jednak projekt UMP pod adresem http://ump.waw.pl, gdzie grupa zapalencow tworzy mape Polski (oraz osciennych galaktyk) - kazdy moze zglaszac poprawki, rysowac brakujace drogi itp. Swoje poprawki (uzupelnienia) przesyla na konkretne miejsce i w ciagu kilku-kilkunascie dni dane te sa wprowadzone do mapy UMP i mozna ja sciagnac i wgrac do swojego Garmina. Ty w ten sposob pomagasz innym, a inni Tobie.

Ja mam w Garminie 60CSx mape UMP (darmowa) oraz platna MetroGuide (ktora otrzymalem podczas kupna urzadzenia). Tam gdzie UMP nie ma jeszcze drog, przelaczam na MG.

Zajrzyj na http://mapa.ump.waw.pl/ump-www , co jest w UMP z Twojej okolicy.

Ludek

Data: 2009-05-04 02:21:30
Autor: Senna
co wybrac, GPS ?

Można generować mapy z routingiem za pomocą http://mapcenter2.cgpsmapper.com/.

Data: 2009-05-03 23:18:38
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
co wybrac, GPS ?
Dnia 03.05.2009 14:34 użytkownik Strielok napisał :
[...]

Edge 605 odpada, jeśli Edge to tylko 305 albo 705.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-05-04 16:10:40
Autor: Strielok
co wybrac, GPS ?

Użytkownik ""Mikołaj \"Miki\" Menke"" <miki@menek.one.pl> napisał w wiadomości news:eae1d6-6lp.ln1menek.one.pl...

Edge 605 odpada, jeśli Edge to tylko 305 albo 705.

 A dlaczego? przecież to to samo urzadzenie poza funkcjami pulsometru. Pewnie ktoś zaraz napisze "prawie robi wielką różnice" ale jak dla mnie, kogoś kto nie chce urzadzenia treningowego wydaje mi się to zbędne.

Pozdrawiam
Maciek

Data: 2009-05-04 17:58:28
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
co wybrac, GPS ?
Dnia 04.05.2009 16:10 użytkownik Strielok napisał :

[...]

A dlatego, że 605 jest wykastrowane z różnych cech i funkcji, które znajdziesz w turystycznych odbiornikach pod płaszczykiem optymalizacji dla kolarza. Tylko ten 605 to tak nie bardzo kolarski jest, bo w sumie nie ma nic wyjątkowego i tych optymalizacji nie ma. To samo dotyczy 205 vs 305.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-05-04 09:28:46
Autor: Iguan007
co wybrac, GPS ?

"Strielok" <maciej.trlik@wp.pl> wrote in message news:gtk3he$fv3$1nemesis.news.neostrada.pl...
Witam

   Zastanawiam się co wybrać, Garmin Edge 605 czy Garmin eTrex Legend HCx albo eTrex VistaR HCx?

Uzywam 705 i 60 csx (w gory). Do treningow zdecydowanie polecam 705 z odpowiednim oprogramowaniem (np.SportTracks). Urzadzenie jest bardzo kompaktowe (jesli zalezy Ci na wadze), pulsometr dziala bez zaklocen, ma ciekawe funkcje treningowe. Jesli jezdzisz sam to niezastapiona jest funkcja walki ze swoim czasem z innego treningu.

Pozdrawiam,
Iguan

Iguan007
Sezon caly rok: