co z "pancernym" zawieszeniem?

Data: 2011-03-28 21:17:56
Autor: M1SLQ
co z "pancernym" zawieszeniem?
Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej dorównuje?

Pozdrawiam!

Data: 2011-03-28 21:27:47
Autor: Hinek
co z "pancernym" zawieszeniem?
Użytkownik "M1SLQ" <mbierwia@WIELKIELITERYIKROPKAPRECZ.o2.pl> napisał

Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej dorównuje?

Jeep Cherokee XJ, Terrano II, Suzuki Samurai, Hyunday Galloper,
Nissan Patrol i podobne.
Astra jednak im nie dorownuje.
Pozdr

--
Hinek

Data: 2011-03-29 11:24:20
Autor: bratPit[pr]
[...]

nie wiem co ile robi się zawieszenie w terenówkach ale w rzeczonej Astrze sworznie wahaczy przednich, łączniki stabilizatora, końcówki dr. kier. zwykle wytrzymują jakieś 150-200kkm, drążki kierownicze zwykle > 230kkm, (wszystkie elementy Lemforder, TRW, Moog kosztują jakieś 80-100zł/szt), amortyzatory jak to na polskich drogach standardowo 100-150kkm, poza tym nie robi się nic, więc chyba nie jest źle jak na samochód osobowy,

brat

Data: 2011-03-28 21:37:02
Autor: Artur Maśląg
[...]

Skoro dajesz przykład compactu to lepiej od takowej astry sprawować
się będzie corolla E11.

Data: 2011-03-29 22:18:39
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> napisał w wiadomości news:imqofk$8n4$1mx1.internetia.pl...
[...]

Tak, to prawda, mogę potwierdzić. Przez dziewięć lat wymieniłem w tym aucie radio, przednią szybę rozwaloną kamyczkiem oraz naprawiłem wajchę do otwierania bagażnika (się była ułamała po rozdeptaniu). Klocki przednie przejechały 86 tys, tylne do 150 nie zdążyły się zużyć. Wszystkie części zawieszenia oryginalne od nowości, przy sprzedaży sprawdzone jeszcze raz przez nowego właściciela - łożyska, amorki itp. bez poważniejszych śladów zużycia.

--
Yogi(n)
http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg

Data: 2011-03-28 22:19:17
Autor: Stefan Szczygielski
W dniu 28.03.2011 21:17, M1SLQ pisze:
Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie
odporne na polskie drogi?

Volvo 940. Gaz 69. :)

S.

Data: 2011-03-28 22:20:17
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
[...]

Dorównuje - ciężko...
Przewyższa :) Xantia :)

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-03-28 22:32:47
Autor: Cavallino
Użytkownik "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <wsmag@o2.pl> napisał w wiadomości news:imqqdn$8ee$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dacia nie daje rady?
Generalnie na takie właśnie drogi jest zrobiona.

Data: 2011-03-28 23:00:20
Autor: Przemysław Czaja
co z "pancernym" zawieszeniem?

Użytkownik "M1SLQ"

Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej dorównuje?

MB 124 - znacznie przewyższa :)

Data: 2011-03-28 23:12:34
Autor: Irek N.
co z "pancernym" zawieszeniem?
XC70.... nie do zaj...echania. Pewnie inne podobne podobnie :)

__
Pzd, Irek.N.

Data: 2011-03-29 18:50:43
Autor: Hektor
co z "pancernym" zawieszeniem?
Użytkownik "Irek N." <jakis@taki.tajny.jest> napisał

XC70.... nie do zaj...echania. Pewnie inne podobne podobnie :)

Za 10-15 tys. zł? No, to będzie niezły sprzęt...

ZK

Data: 2011-03-28 23:25:49
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 28 Mar 2011 21:17:56 +0200, M1SLQ napisał(a):

Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej dorównuje?

Sierra, Granada :D

--
     ___________ (R)

Data: 2011-03-29 01:49:46
Autor: Rafał \"SP\" Gil
co z "pancernym" zawieszeniem?

Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie
odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej
dorĂłwnuje?
Sierra, Granada :D

Ĺťuk  ;)

Naprawa skuterĂłw i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterĂłw   Kaski z homologacją   Części do motocykli

Data: 2011-03-29 23:01:41
Autor: Adam Płaszczyca
co z "pancernym" zawieszeniem?
Dnia Tue, 29 Mar 2011 01:49:46 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Sierra, Granada :D
Żuk  ;)

Windows prawda. Co 5 tysięcy dociąganie sworzni. --
     ___________ (R)

Data: 2011-03-30 01:14:58
Autor: Rafał \"SP\" Gil
co z "pancernym" zawieszeniem?

Sierra, Granada :D
Ĺťuk  ;)
Windows prawda. Co 5 tysięcy dociąganie sworzni.

Nie wiem co to znaczy. BTW. dzisiaj ściągnęliśmy 2 żuka, i też krawężnikom się nie kłania ;)

Data: 2011-03-31 21:32:34
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 30 Mar 2011 01:14:58 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

Windows prawda. Co 5 tysięcy dociąganie sworzni.

Nie wiem co to znaczy.

Jak będziesz miał 30 stopni luzu na kierownicy, to zrozumiesz. --
     ___________ (R)

Data: 2011-03-28 23:58:43
Autor: =Marcos=
co z "pancernym" zawieszeniem?
Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej dorównuje?

To może zabrzmieć nieprawdopodobnie, ale Peugeot Partner I jest OK. Aktualnie ma 270kkm (mamy go od początku).
Robiliśmy przy nim 2x wahacze (mniej więcej co 120kkm) i tylną belkę (przy 250kkm). Wszelkie stabilizatory, drążki, sprężyny, amortyzatory - wszystko od nowości do dziś jest OK. I żeby było jasne - zazwyczaj jeździ pełny, a czasem również przeciążony. Na śląskich drogach.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2011-03-29 08:52:30
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
co z "pancernym" zawieszeniem?
Witam serdecznie.

To może zabrzmieć nieprawdopodobnie, ale Peugeot Partner I jest OK. Aktualnie ma 270kkm (mamy go od początku).
Robiliśmy przy nim 2x wahacze (mniej więcej co 120kkm) i tylną belkę (przy 250kkm)...
To brzmi prawdopodobnie.
W CR-V po 315kkm i 6 latach, kiedy oddałem ją na przetarg, zawieszenie było w
całości oryginalne. Podobnie w Civic-u. Tyle, że Civic-kiem zwalniałem przed
dziurami i garbami spowalniającymi a CR-V nigdy.
Pozdrawiam.

Data: 2011-03-29 08:55:23
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
co z "pancernym" zawieszeniem?
W dniu 2011-03-29 08:52, newsartmediaWYTNIJTO@op.pl pisze:
Witam serdecznie.

[...]

To, że było oryginalne to jeszcze nic nie znaczy...

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-03-29 16:01:20
Autor: Michał
co z
M1SLQ <mbierwia@WIELKIELITERYIKROPKAPRECZ.o2.pl> napisał(a):
Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej dorównuje?

Renault Safrane :) dziury wszystkie znikają i większość progów.
tylko opony lecą szybko.
i jakieś końcówki się wymienia co chwila.

Pozdrawiam.

Data: 2011-03-30 08:31:44
Autor: newsartmediaWYTNIJTO
co z
Renault Safrane :) dziury wszystkie znikają i większość progów.
tylko opony lecą szybko.
i jakieś końcówki się wymienia co chwila.
No właśnie, a w takim CR-V, nawet po 300kkm. niezwalniania przed progami,
jeżdżenia po polnych drogach do awarii, z prędkościami szosowymi itd. nic nie
leci, nic nie telepie, nic nie trzeba było wymieniać.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://speedyelise.fora.pl

Data: 2011-03-31 01:01:47
Autor: Michał
co z
> [...]
nie
leci, nic nie telepie, nic nie trzeba było wymieniać.

Ale ciekawe czy by CR-V poleciał polną drogą stabilnie 180km/h ;)

vmax na "polu" safranem po trawie 120km/h ;) trakcja go trzymała,
bardzo stabilnie chociaż momentami to bardziej sterowny lot ;)

szutry/polne próbowałem ale tylko chwilka do 140km/h bo drzewa dookoła były, a w drzewo ponad 80km/h to niebezpiecznie. trakcja
się nie wcinała aż tak, dało się SPORO szybciej, a najlepsze to że cisza w środku :)

fakt w safrane się te końcówki czegoś wymienia, ale zauważyłem że trzeba te 6x droższe kupować wtedy się nie wymienia aż tak (te tanie chyba do laguny też pasują), trzeba te do safrana bo to z 500kg różnicy.

ale pancerne to ono jest, raz udało mi się coś uszkodzić jak
"celowałem gdziekolwiek" (prawie zemdlałem/uczulenie), i uznałem że ten trawnik na środku alei w Krakowie to dobre miejsce i tam w krzaka wjadę to się zatrzymam i przywaliłem koło 70km/h w krawężniki (takie nie do parkowania) i podniesienie całości takie z 40cm, wtedy popsuło się:
-4 opony uszkodzone
-2 felgi zgięte (pomimo opon 215/55 R15)
-płyta pod silnikiem/ ryski na zderzaku na dole od "krawężnika" (wyższy)
-jakieś coś uszkodzone w zawieszeniu było co mocuje wahacz i drążki stabilizatora i coś jeszcze.
-trochę trawnika wyrwane i trochę dziur porobionych, krzaki/drzewa przetrwały bo w hamulec trafiłem :)

ale bokiem w krawężniki przyłożyć tak żeby komputer potem zbierał kilkanaście sekund wszystkie ustawienia klapek nawiewu to się nic nie dzieje. I progi 120km/h można brać spokojnie.
skok na torach kolejowych 140km/h (nie zauważyłem) też spoko.

ooo Lancia K też mocne, ale to już chyba tańsze niż 10k pln każda.
ale tam się chyba wahacz uszkodził ja był -"filmowy" zjazd po schodach,
i po przejechaniu 140km/h przez próg poszedł katalizator.

pozdrawiam.

Data: 2011-03-29 17:40:46
Autor: Scyzoryk
co z "pancernym" zawieszeniem?

Jakie samochody z przedziału 10-15k PLN mają zawieszenie autentycznie odporne na polskie drogi? Słyszałem, że Astra II. Coś jeszcze jej dorównuje?

Corolla e10 lub e11. Jest dużo bardziej miękkie niż w Astrze ale równiez bardzo trwałe

--
Pozdr
Scyzoryk

co z "pancernym" zawieszeniem?