co za 80 tys

Data: 2011-07-06 07:05:39
Autor: Tomisk
co za 80 tys
Witam

Przysz艂a pora na zakup auta i zacz臋艂y si臋 problemy z wyborem. Po kr贸tce bud偶et plus minus 80 tys rocznik 2009 benzyna (moje roczne przebiegi to oko艂o 15 tys km a poza tym nie chce s艂ysze膰 s艂贸w turbina ko艂o dwumasowe wtryski, DPF itp itd.). Wst臋pnie na oku s膮:

1. Honda Accord 2.0 sedan

2. Ford Mondeo 2.0 hatchback, kombi

3. Passat 1.8 TSI sedan

w rezerwie Mazda 6 i Mercedes C180, C200 ale tu pewnie cena podskoczy do oko艂o 90 tys.

Moim faworytem jest Honda co prawda najdro偶sza z ca艂ej tr贸jki drugie miejsce ford mo偶na kupi膰 ju偶 za oko艂o 70tys (najbardziej mnie si臋 podoba i mam obecnie focusa II z kt贸rego jestem bardzo zadowolony) ale du偶o traci na warto艣ci ma najs艂abszy silinik i troche odstaje wyko艅czeniem wn臋trza w por贸wnaniu z Hond膮. I trzeci passat przy kt贸rym g艂贸wnie obawaim si臋 o wynalazek zwany TSI no i to ju偶 stary model. Mam pytanie mo偶e kto艣 mia艂 doczynienia z w/w autami i m贸g艂 wrzucic jakie艣 wskaz贸wki albo dorzuci膰 inn膮 propozycj臋. Odpadaj膮 auta francuskie chocia偶 nic do nich jak i do ich w艂a艣cicieli nie mam. Z zakupem si臋 nie pali auto b臋dzie raczej kupione w Niemczech mam tam znajomego kt贸ry zgodzili si臋 pom贸c w wyszukaniu.

Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-07-06 09:35:18
Autor: Jarek Andrzejewski
co za 80 tys
On Wed, 06 Jul 2011 07:05:39 +0200, Tomisk <tomisz@wp.pl> wrote:

/.../ nie chce s硑sze s丑w turbina /.../

3. Passat 1.8 TSI sedan

czy to nie stoi w sprzeczno禼i?
--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2011-07-06 09:45:41
Autor: Robert_J
co za 80 tys
3. Passat 1.8 TSI sedan

Nie wiem czy wiesz ale TSI ma turbin臋, o kt贸rej podobno nie chcesz s艂ysze膰 ;-). Tak na marginesie zupe艂nie nie wiem dlaczego nie chcesz o niej s艂ysze膰, ale to ju偶 Twoja sprawa...

Data: 2011-07-06 09:59:18
Autor: Tomisk
co za 80 tys
wiem ze ma i podobno ma jeszcze kompresor co przy jakich艣 problemach mo偶e by膰 kosztowne i k艂opotliwe. Wymieni艂em passata ze wzgl臋du na to 偶e jest to auto solidne i dobrze trzyma warto艣膰 a jedyny wyst臋puj膮cy  "zwyk艂y" silnik benzynowy 1.6 102KM odpada.

Data: 2011-07-06 10:27:17
Autor: Pan Piskorz
co za 80 tys
W dniu 2011-07-06 09:59, Tomisk pisze:
Wymieni艂em passata ze wzgl臋du na to 偶e jest to auto solidne

:-)

P.

Data: 2011-07-06 11:10:40
Autor: jerzu
co za 80 tys
On Wed, 06 Jul 2011 09:59:18 +0200, Tomisk <tomisz@wp.pl> wrote:

Wymieni砮m passata ze wzgl阣u na to 縠 jest to auto solidne

Raczej by硂 solidne. Obecne Passaty s tak samo solidne jak inne auta
tego segmentu, niezale縩ie od producenta.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczy駍ki  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-07-06 15:07:48
Autor: =Marcos=
co za 80 tys
[...]

Poczytaj wi臋cej opinii o Passacie B6. W Autocentrum w kategorii "Powa偶ne usterki" ocena auta to 3,6/5.
Dla przyk艂adu Mondeo z tych samych rocznik贸w ma 4,2/5, a Honda Accord 4,6/5.

3,6 to bardzo niska ocena dla tak m艂odych aut.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://galeria.wyprawa.info <- zdj臋cia z podr贸偶y

Data: 2011-07-06 18:41:13
Autor: Rafa艂 Grzelak
co za 80 tys
=Marcos= wrote:

> [...]

samych rocznik贸w ma 4,2/5, a Honda Accord 4,6/5.

3,6 to bardzo niska ocena dla tak m艂odych aut.

Ladnie! Moje wadliwe Stilo 1.6 ma 3,91 a pierwsza, ta zepsuta,
generacja Alfy 156 - 3,86.

Normalnie wesze podstep. ;]

--
Pozdrawiam, Rafa艂.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2011-07-06 22:54:29
Autor: Irokez
co za 80 tys
U偶ytkownik "Tomisk" <tomisz@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4e1415d7$0$2500$65785112news.neostrada.pl...
Wymieni艂em passata ze wzgl臋du na to 偶e jest to auto solidne i

Zajebiste :)

--
Irokez

Data: 2011-07-07 07:28:36
Autor: Tomisk
co za 80 tys
W dniu 2011-07-06 22:54, Irokez pisze:
U偶ytkownik "Tomisk" <tomisz@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:4e1415d7$0$2500$65785112news.neostrada.pl...
Wymieni艂em passata ze wzgl臋du na to 偶e jest to auto solidne i

Zajebiste :)

m贸g艂by艣 co艣 wi臋cej.
Popatrz mo偶e na statystyki kupowania nowych aut w Niemczech czy ca艂ej Europie. Co艣 o tych samochodach (VW g艂贸wnie Golf i Passat) 艣wiadczy 偶e s膮 albo liderami w swoim segmencie albo od czasu do czasu spadaj膮 na drugie miejsce. A 偶e w Polsce niekt贸rym ka偶dy VW kojarzy si臋 z golfem III lub II w kt贸rym siedzi zawsze dres z pod remizy to ju偶 nie m贸j problem.

Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-07-07 21:52:54
Autor: kamil d
co za 80 tys
W dniu 2011-07-07 07:28, Tomisk pisze:
m贸g艂by艣 co艣 wi臋cej.

Np.

http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=866
http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=809
http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=719
http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=690
http://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php?news_id=636
http://tiny.pl/hf66s
http://pokazywarka.pl/htn1jb-2/
http://pokazywarka.pl/rgztwn-2/

Co艣 o tych samochodach (VW g艂贸wnie Golf i Passat) 艣wiadczy 偶e
s膮 albo liderami w swoim segmencie albo od czasu do czasu spadaj膮 na
drugie miejsce.

艢wiadczy to o bardzo dobrym marketingu i 艣wietnie wypromowanej marce.

Oczywi艣cie jak Ci si臋 podoba VW, fajnie si臋 nim je藕dzi i dobrze si臋 w nim czujesz to sobie kup, prawdopodobie艅stwo trafienia na bubel takie samo jak w innych markach.

Hond臋 pewnie te偶 wybra艂e艣 bo jest japo艅ska, solidna i niezawodna
http://www.uokik.gov.pl/szukaj.php?szukaj=Honda&x=22&y=16 ;)

--
kamil d

Data: 2011-07-08 22:42:16
Autor: Bugatti
co za 80 tys
U偶ytkownik "Tomisk"  napisa艂 w wiadomo艣ci:

wiem ze ma i podobno ma jeszcze kompresor co przy jakich艣 problemach mo偶e by膰 kosztowne i k艂opotliwe.

1.8 TSI nie ma kompresora tylko sam膮 turbospr臋偶ark臋.

--
Bugatti

Data: 2011-07-06 10:05:43
Autor: Tomisk
co za 80 tys
IMHO chyba nie ten segment, gdybym szuka艂 civica, focusa lub golfa by膰 mo偶e te偶 zainteresowa艂bym si臋 octavia. A poza tym nie chc臋 auta nowego za ma艂o je偶d偶臋.
Pozdrawiam Tomek

Tyle mniej/wi臋cej kosztowa艂a mnie nowa octavia 1.4 TSI z DSG, elegance + dodatki. Super auto. Z wad to d艂ugi okres oczekiwania, podobno obecnie nawet p贸艂 roku.

Data: 2011-07-06 10:24:20
Autor: Andrzej 艁awa
co za 80 tys
W dniu 06.07.2011 10:05, Tomisk pisze:
IMHO chyba nie ten segment, gdybym szuka艂 civica, focusa lub golfa by膰
mo偶e te偶 zainteresowa艂bym si臋 octavia. A poza tym nie chc臋 auta nowego
za ma艂o je偶d偶臋.

Primo: Cytuj po ludzku.

Secundo: Czego konkretnie oczekujesz od samochodu? Czym dla ciebie jest
samoch贸d? Narz臋dziem, symbolem statusu, zabawk膮 czy wszystkim po trochu?
Do czego b臋dziesz go wykorzystywa膰 i dlaczego chcesz zmienia膰 posiadany
aktualnie? (p贸ki co rzuci艂e艣 kilka do艣膰 r贸偶nych modeli i fason贸w, wi臋c
co si臋 dziwisz, 偶e kto艣 Octavi臋 proponuje)

Tertio: Ga藕nikowc贸w ju偶 raczej nie produkuj膮, wi臋c je艣li nie chcesz
s艂ysze膰 o wtryskach, to zostaje tylko samoch贸d elektryczny ;->

Data: 2011-07-06 10:49:23
Autor: Tomisk
co za 80 tys
[...]

ad secundo:
- ma by膰 g艂贸wnie narz臋dziem ale tez troch臋 zabawk膮.
- do czego? Nie bardzo rozumiem. Ale jak pytasz to do codziennych dojazd贸w do pracy, czasem dalszych wyjazd贸w (wakacje weekendy, inne)
- chce zmieni膰 bo obecnie u偶ytkowane auto (focus II)  ma 6 lat i jak dla mnie robi si臋 ju偶 troche stary, troche mi si臋 znudzi艂 (mam go 4 lata)
ad tertio: Ok mo偶e 藕le napisa艂em 偶e nie chce s艂yszec o turbinie itp poprostu ma by膰 benzyna najlepiej wolnoss膮ca.

Data: 2011-07-06 11:13:35
Autor: Andrzej 艁awa
co za 80 tys
W dniu 06.07.2011 10:49, Tomisk pisze:

Z g贸ry uprzedzam, 偶e konkretnie Tobie nie doradz臋, bo mam inne
zainteresowania w dziedzinie samochod贸w ;) wi臋c si臋 w takich, jakie
opisa艂e艣 nie orientuj臋... Ale za to ci, co si臋 orientuj膮 ju偶 maj膮 wi臋cej
informacji, czego chcesz.

- ma by膰 g艂贸wnie narz臋dziem ale tez troch臋 zabawk膮.

Czyli powinien by膰 w miar臋 solidny i do艣膰 ekonomiczny, ale troch臋 wi臋cej
mocy si臋 przyda.

- do czego? Nie bardzo rozumiem. Ale jak pytasz to do codziennych
dojazd贸w do pracy, czasem dalszych wyjazd贸w (wakacje weekendy, inne)

Czyli znowu: ma niezbyt du偶o pali膰, ale wi臋ksza pakowno艣膰 si臋 przyda.

- chce zmieni膰 bo obecnie u偶ytkowane auto (focus II)  ma 6 lat i jak dla
mnie robi si臋 ju偶 troche stary, troche mi si臋 znudzi艂 (mam go 4 lata)

No c贸偶, tutaj mog臋 powiedzie膰 tylko ROTFL ale to tylko moja opinia -
chocia偶 twoja wypowied藕 sugeruje, 偶e samoch贸d dla ciebie to ewentualnie
_dodatkowo_ narz臋dzie, a g艂贸wnie ma by膰 to zabawka i symbol
statusu/ozdoba. Nie popieram takiego podej艣cia nap臋dzanego przez
marketoid贸w, ale to twoja prywatna sprawa i jak ciebie sta膰, to tylko
zysk dla po艣rednik贸w i kupuj膮cych ta艅sze u偶ywki ;-)

Zatem warto by艣 doda艂, jaka stylistyka ci odpowiada, a jaka nie. Z
kolorami w艂膮cznie - bo niekt贸rzy producenci maj膮 do艣膰 ograniczone palety
kolor贸w.

Pewnie te偶 wyposa偶enie b臋dzie istotne, czy偶 nie?

ad tertio: Ok mo偶e 藕le napisa艂em 偶e nie chce s艂yszec o turbinie itp
poprostu ma by膰 benzyna najlepiej wolnoss膮ca.

O wtrysku te偶 pisa艂e艣 ;) (tak si臋 tylko czepiam ;) )

Data: 2011-07-06 11:38:43
Autor: Tomisk
co za 80 tys
W dniu 2011-07-06 11:13, Andrzej 艁awa pisze:
[...]

tak

- do czego? Nie bardzo rozumiem. Ale jak pytasz to do codziennych
dojazd贸w do pracy, czasem dalszych wyjazd贸w (wakacje weekendy, inne)

Czyli znowu: ma niezbyt du偶o pali膰, ale wi臋ksza pakowno艣膰 si臋 przyda.

  dobrze by by艂o ale nie s膮  to jakie艣 pierwszorz臋dne kryteria

[...]

mam inne zdanie

[...]

kolor: opr贸cz zielonego czerwonego i bia艂ego
na w miare przyzwoitym poziome nie musi mie膰 sk贸ry, navi.

ad tertio: Ok mo偶e 藕le napisa艂em 偶e nie chce s艂yszec o turbinie itp
poprostu ma by膰 benzyna najlepiej wolnoss膮ca.

O wtrysku te偶 pisa艂e艣 ;) (tak si臋 tylko czepiam ;) )

te偶 tak my艣l臋 ;)

Pozdrawiam Tomek

Data: 2011-07-06 11:56:58
Autor: Andrzej 艁awa
co za 80 tys
W dniu 06.07.2011 11:38, Tomisk pisze:

[...]

Wolny kraj ;)

Swoj膮 szos膮 mi si臋 marzy co艣, co nie musia艂oby si臋 "nudzi膰" ale
jednocze艣nie mog艂o by膰 u偶ywane prze kogo艣, kto chce mie膰 "wieczny" pojazd...

Oczywi艣cie nierealne z przyczyn polityczno-ekonomicznych, ale
technicznie trywialne - solidna rama i udost臋pnianie specyfikacji tak,
aby do艣膰 swobodnie i 艂atwo mo偶na by艂o modyfikowa膰 pojazd, w艂膮cznie ze
zmian膮 karoserii, silnika itepe.

[ciach]

na w miare przyzwoitym poziome nie musi mie膰 sk贸ry, navi.

Tak a'propos nawigacji, to z tego co widz臋 te "fabryczne" to drogi syf -
cz臋sto lepiej nawet jak膮艣 w telefonie mie膰.

Data: 2011-07-06 15:41:59
Autor: grzeda
co za 80 tys
W dniu 2011-07-06 07:05, Tomisk pisze:

3. Passat 1.8 TSI sedan

Popatrz lepiej na Superba z tym samym silnikiem.

pozdr
PG

Data: 2011-07-06 21:20:52
Autor: Pawe
co za 80 tys
 Nowe Renault Latitude 2.0 16v z 5 letnia gwarancja na 150 000 km za 79 900,
dodatkowo mozesz ponegocjowa jeszcze cen ...

Data: 2011-07-06 22:30:44
Autor: dudley
co za 80 tys
U偶ytkownik "Tomisk" <tomisz@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci
bud偶et plus minus 80 tys 2. Ford Mondeo 2.0 hatchback, kombi

Z tym bud偶etem to spokojnie kupisz fabrycznie nowego mondka 2.0, a nie dwuletni膮 u偶ywk臋...
Pozdrawiam,
--
dudley, ckmk
szarobe偶owa astra III

Data: 2011-07-20 17:30:41
Autor: Wojciech Wrodarczyk
co za 80 tys
[...]

Z tych autem honda zdecydowanie najlepiej si臋 prowadzi, wi臋c jak je藕dzisz po trasach pow. 140 km/h to b臋dziesz najbardziej zadowolony.
poza tym silniki vvti hondy daj膮 wi臋cej ni偶 wynika ze specyfkacji moc_max / mom_max. w sensie ich krzywa momentu jest ciekawsza ni偶 w innych silnikach wolnoss膮cych, co daje niespotykan膮 dynamik臋 przy rozs膮dnym zu偶yciu pali. wady hondy : niskie siedzisko, droga blachara.

co za 80 tys