co ze starym olejem?

Data: 2021-04-07 21:01:16
Autor: ToMasz
co ze starym olejem?
witam
czy ktokolwiek jeszcze bawi się w samodzielną wymianę oleju? Co sie legalnie teraz robi ze starym olejem? Można to komuś oddać, albo sprzedać za 1 grosz, aby mieć papierek w razie draki? 25 lat temu można było wlać do baniaka na większych stacjach benzynowych.
ToMasz

Data: 2021-04-07 21:17:01
Autor: PiteR
co ze starym olejem?
in <news:s4kvhs$g2$1dont-email.me>
user ToMasz pisze tak:

[...]

Oddaje na złomie metali niekolorowych, jak się uzbiera
z 4 butelki 5L. Złom ma stacje demontażu samochodów.
Postaw pan tam przy koparce gdzie te beczki. Zadnych papierów nie chcę.

--
Piter

#ZawszeGratem
strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG klimy
smrodu z Costa i Starbucks

Data: 2021-04-07 22:55:26
Autor: Shrek
co ze starym olejem?
W dniu 07.04.2021 o 21:01, ToMasz pisze:
witam
czy ktokolwiek jeszcze bawi się w samodzielną wymianę oleju? Co sie legalnie teraz robi ze starym olejem?

Pszok. Tylko w "oryginalnym" opakowaniu.

--
Shrek

Data: 2021-04-08 14:49:46
Autor: JDX
co ze starym olejem?
On 2021-04-07 22:55, Shrek wrote:
[...]

Mniej więcej rok temu oddawałem do PSZOK-u w opakowniu po borygo. Olej
był nawet trochę wymieszany z borygo i było to widać. :-) Zero
problemów. W tym roku jeszcze nie oddawałem, ale nie przewiduję zmian.
Warto dodać, że do PSZOK-u oddaje się ,,bezpłatnie", jeśli ma się kwit
opłaty za wywóz zwykłych śmieci. Przynajmniej tak jest u mnie w gminie.

Filtr do tej pory wywalałem do odpadów zmieszanych (AFAIR można), ale
wkrótce mam zamiar się dowiedzieć, czy można go oddać do PSZOK. Trzeba
dbać o środowisko. :-)

Data: 2021-04-08 15:13:17
Autor: Cavallino
co ze starym olejem?
W dniu 08-04-2021 o 14:49, JDX pisze:
On 2021-04-07 22:55, Shrek wrote:
[...]

W Poznaniu warunkiem jest zamieszkanie na terenie GOAP (Poznań i okolice).

Data: 2021-04-08 17:30:17
Autor: Shrek
co ze starym olejem?
[...]

Bo to w teorii. Choć dla dobrego samopoczucia lepiej oddać olej w opalowaniu po oleju jak masz. W teorii go przetworzą. W praktyce...

Warto dodać, że do PSZOK-u oddaje się ,,bezpłatnie", jeśli ma się kwit
opłaty za wywóz zwykłych śmieci. Przynajmniej tak jest u mnie w gminie.

Nie pytali.

--
Shrek

Data: 2021-04-08 07:21:46
Autor: Cavallino
co ze starym olejem?
W dniu 07-04-2021 o 21:01, ToMasz pisze:
witam
czy ktokolwiek jeszcze bawi się w samodzielną wymianę oleju? Co sie legalnie teraz robi ze starym olejem? Można to komuś oddać,

Tak, do punktów gromadzenia odpadów problemowych.
O ile nie jesteś firmą - wtedy nie przyjmą.

Data: 2021-04-08 08:31:20
Autor: Mateusz Bogusz
co ze starym olejem?
On 07.04.2021 21:01, ToMasz wrote:
aby mieć papierek w razie draki?

A po co Ci papier? Przecież w cenie oleju płacisz teraz kaucje.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2021-04-08 22:30:28
Autor: ToMasz
co ze starym olejem?
On 07.04.2021 21:01, ToMasz wrote:
aby mieć papierek w razie draki?

A po co Ci papier? Przecież w cenie oleju płacisz teraz kaucje.

boję się "na zapas". na serio. co prawda to dotyczy firmy, ale słyszałem ze nałożyli sroga karę za niezutylizowanie świetlówki. nie tyle żeby wypierdzielenie świetlówki do kosza na śmieci było dobrym pomysłem, ale impulsem do wymierzenia kary był zakup nowej. kupiłeś nową - co zrobiłeś ze starą. nie masz kwitu - dostaniesz karę.

A ja właśnie zostałem obdarowany użytecznym prezentem w postaci pompki do spuszczania oleju. w domyśle "ogarnę" olej we wszystkich samochodach w rodzinie.
ToMasz

Data: 2021-04-09 14:57:01
Autor: J.F.
co ze starym olejem?
Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:s4np55$lu8$1@dont-email.me...
W dniu 08.04.2021 o 08:31, Mateusz Bogusz pisze:
[...]

No to kara sie slusznie nalezy :-)

impulsem do wymierzenia kary był zakup nowej. kupiłeś nową - co zrobiłeś ze starą. nie masz kwitu - dostaniesz karę.

a) rozbudowa oswietlenia ... ale dobrze byloby pokazac te nowa oprawe .... i fakture na nia :-)
b) pekla tak, ze nie bylo co zbierac .. ciekawe, co urzad na to :-)
    No - kara za niewezwanie sanepidu do zbadania miejsca pracy sie slusznie nalezy,
c) panie, jej nie bylo 20 lat, jeszcze za poprzedniego wlasciciela, teraz wsadzilismy :-)

LED niby malo/nietoksyczne, ale papierki ... czy nie te same ?

Zaraz ... a nie mozna zostawic starej w sklepie? Czy papier musi byc ?

J.

Data: 2021-04-09 00:35:55
Autor: adam
co ze starym olejem?
Rządowa strona
https://naszesmieci.mos.gov.pl/materialy/artykuly/148-pszok-legalny-i-wygodny-sposob-na-klopotliwe-odpady
podaje wykaz, a tam m.in.
- przepracowane lub przeterminowane oleje silników samochodowych

Data: 2021-04-11 23:07:02
Autor: ii
co ze starym olejem?
W dniu 09.04.2021 o 00:35, adam pisze:
[...]

To się powinno zostawiać przy najbliższym śmietniku.

Data: 2021-04-18 06:57:42
Autor: Eralo
co ze starym olejem?
Użytkownik "ii" <ii@op.invalid> napisał w wiadomości news:s4vodt$r3v$1news.icm.edu.pl...
[...]

I przy tym śmietniku dookoła będzie porozlewany olej.

Data: 2021-04-18 14:21:18
Autor: Mateusz Bogusz
co ze starym olejem?
On 11.04.2021 23:07, ii wrote:
To się powinno zostawiać przy najbliższym śmietniku.

Powinno się zostawiać przy własnym śmietniku. Inaczej przy tym "najbliższym" to by olej od okolicznych mechaników się ustawiał.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2021-04-28 19:58:20
Autor: PiteR
co ze starym olejem?
in <news:s4vodt$r3v$1news.icm.edu.pl>
user ii pisze tak:

przepracowane lub przeterminowane oleje silników samochodowych

To się powinno zostawiać przy najbliższym śmietniku.

nie bardzo pomysł, dzieciary plądrują i tuptusie

--
Piter

chciałem być taksówkarzem
chciałem mieć beczkę z gazem

Data: 2021-04-28 23:01:04
Autor: ii
co ze starym olejem?
user ii pisze tak:

przepracowane lub przeterminowane oleje silników samochodowych

To się powinno zostawiać przy najbliższym śmietniku.

nie bardzo pomysł, dzieciary plądrują i tuptusie

Ok ok, ale czujesz, że wymaganie by to wszystko odwozić jest absurdalne.

Data: 2021-04-28 23:58:00
Autor: szod
co ze starym olejem?
W dniu 28.04.2021 o 23:01, ii pisze:

Ok ok, ale czujesz, że wymaganie by to wszystko odwozić jest absurdalne.

Właśnie. Cokolwiek jest nietypowego, to trzeba samemu zawozić. U nas nawet stare meble. Nie stać ich na jakieś czasowe zbiórki takich rzeczy, ale kasę za śmiecie to biorą coraz większą. Jeszcze trochę i wszystko trzeba będzie samemu wozić i jeszcze za to płacić.

Data: 2021-04-29 23:05:37
Autor: ii
co ze starym olejem?
W dniu 28.04.2021 o 23:58, szod pisze:
[...]

Dzień Wolności Podatkowej jakoś tak w czerwcu jest, czyli 50% tego co zarabiamy oddajemy na co ... no właśnie na to zbieranie śmieci, drogi a nie dzieciorobów i innych pasożytów społecznych.

Data: 2021-04-30 06:40:05
Autor: ąćęłńóśźż
co ze starym olejem?
Gdyby nie "dziecioroby" to by nas było 20 milionów + przyjezdni.
Ile dzieci zrobiłeś i dlaczego tak mało?

-- -- -
a nie dzieciorobów

Data: 2021-05-02 12:47:57
Autor: adam
co ze starym olejem?
W dniu 2021-04-09 o 00:35, adam pisze:
[...]

Olej to jeszcze można oddać, ale jak zawiozłem pęknięty reflektor, to mnie wyrzucili z tym z powrotem. Jak sobie radzicie z innymi odpadami samochodowymi. Nie ze wszystkim jedzie się przecież do warsztatu.

Data: 2021-05-03 11:11:03
Autor: JDX
co ze starym olejem?
On 2021-05-02 12:47, adam wrote:
[...]

A jako odpad elektrotechniczny wziąć nie chcieli??? W każdym razie ja
bym wziął młotek, pobił szkło i wrzucił je do odpadów zmieszanych (u
mnie można), pobił plastik i wrzucił go do plastików, a żarówki i
ewentualną elektronikę do odpadów elektrotechnicznych (u mnie takie
odpady zbiera się i wywozi do PSZOK we własnym zakresie).

Data: 2021-05-03 11:30:11
Autor: LordBluzg(R)
co ze starym olejem?
W dniu 03.05.2021 o 11:11, JDX pisze:

[...]

Ja bym wystawił na OLX za 20zł+przesyłka :D Po sprzedaży kupiłbym 4pak a puszki do śmietnika...chociaż kiedyś teściowej zrobiłem z takich puszek kinkiety :D

--
LordBluzg(R)
                         <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2021-05-04 23:39:10
Autor: adam
co ze starym olejem?
Też tak robię, ale nie wszystko się da. Np taki zderzak - najpierw żeby go pociąć to trzeba parę godzin roboty, a potem jeszcze przez pół roku upychać go stopniowo do worków. Komu by się chciało.

Data: 2021-05-05 07:42:20
Autor: J.F.
co ze starym olejem?
Dnia Tue, 4 May 2021 23:39:10 +0200, adam napisał(a):
Też tak robię, ale nie wszystko się da. Np taki zderzak - najpierw żeby go pociąć to trzeba parę godzin roboty, a potem jeszcze przez pół roku upychać go stopniowo do worków. Komu by się chciało.

Nie cialem ... ale skoro popekal, to nie wystarczy troche poskakac?
A jakim elektronarzedziem ... pare minut ?

J.

Data: 2021-05-03 19:26:18
Autor: Tomasz Gorbaczuk
co ze starym olejem?
W dniu .05.2021 o 12:47 adam <adam@adam.pl> pisze:

[...]

PSZOK u mnie musi przyjąć wszystko. Jak przewieziesz przyczepkę opon to  cię zapiszą do "dzienniczka" i drugi raz w tym samym roku już ci tego nie  przyjmą - ale w detalu można oddać każdy rodzaj odpadu.

TG

Data: 2021-05-04 03:52:49
Autor: JDX
co ze starym olejem?
On 2021-05-03 19:26, Tomasz Gorbaczuk wrote:
[...]
PSZOK u mnie musi przyjąć wszystko. Jak przewieziesz przyczepkę opon to
cię zapiszą do "dzienniczka" i drugi raz w tym samym roku już ci tego
nie przyjmą - ale w detalu można oddać każdy rodzaj odpadu.
U mnie też można przywieźć do PSZOK przyczepkę opon, pod warunkiem, że
będą na niej nie więcej niż 4 opony. :-)

Data: 2021-05-04 11:07:53
Autor: Adam
co ze starym olejem?

On 2021-05-03 19:26, Tomasz Gorbaczuk wrote:
[...]
[...]

To można ich zaskoczyć i przywieźć cztery opony od Biełaza 75710.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2021-05-07 11:46:45
Autor: Uzytkownik
co ze starym olejem?
[...]

U mnie tylko 4 sztuki w roku mogę oddać i tylko od osobówki. Niestety rocznie trochę więcej zużywam, ale stare na szczęście mogę zostawić u oponiarzy, a samemu nie chce mi się pieprzyć z robotą.

Żadnych części samochodowych, a na autozłomie i na normalnym złomie nie chcieli przyjąć klapy od samochodu, bo była z włókna szklanego i żywicy. Na składowisku śmieci też nie chcieli przyjąć, bo nie mogą od osoby prywatnej. Na przepuszczenie przez firmę, mogli by się dojebać, że nie ma pozwolenia na demontaż pojazdów.

Wypadałoby wywieźć do lasu, bo to odpad, który każdemu jest niewygodny.

Chcąc nie chcąc, trzeba było ciąć na małe kawałki i dokładać do zmieszanych. Do plastików też nie za bardzo, bo włókno szklane, pozostałości szkła z okna, masy uszczelniające, elementy gumowe i metalowe zatopione w żywicy.

Data: 2021-05-07 12:08:34
Autor: Tomasz Gorbaczuk
co ze starym olejem?
W dniu .05.2021 o 11:46 Uzytkownik <adres@serwer.pl> pisze:

W dniu 2021-05-03 o 19:26, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

To u mnie jest to lepiej pomyślane - PSZOK bierze wszystko. Miałem stare  słupki ogrodzeniowe (rura zabetonowana w środku) - na złomie nie chcieli  tego za darmo. Bez problemu zostawiłem w PSZOK'u.
Jakby PSZOK nie brał wszystkiego to znowu zapełniłyby się lasy i rowy  przydrożne. Od kilku lat nie widziałem nowych śmieci w lesie - przed erą  PSZOKÓW co tydzień była nowa dostawa.
W moim pszoku jest jeden kontener na wszelkie zmieszane - idzie tam też  styro, opony, płyty meblowe, oleje, farby, dywany itp.
Na "hurtowników" jest "kapownik" - placowy wpisuje tam datę i asortyment i  sprawdza z dowodu czy "hurtownik" jest z terenu gminy.

TG

Data: 2021-05-07 12:25:12
Autor: TomN
co ze starym olejem?
Tomasz Gorbaczuk w <news:op.020o4pewg01fvfl-259.harvard.local>:

Na "hurtowników" jest "kapownik" - placowy wpisuje tam datę i asortyment i  sprawdza z dowodu czy "hurtownik" jest z terenu gminy.

Ke?

Po pierwsze nie ma podstawy prawnej żeby cieć oglądał DO, po drugie w DO już
nie ma adresu zamieszkania/zameldowania

--
'Tom N'

Data: 2021-05-07 12:45:29
Autor: Pete
co ze starym olejem?
Hello, TomN.
On 07.05.2021 12:25 you wrote:

> Ke? Po pierwsze nie ma podstawy prawnej żeby cieć oglądał DO, po > drugie w DO już nie ma adresu zamieszkania/zameldowania

U mnie przez pewien okres trzeba było okazać dowód wpłaty opłaty za śmierci za poprzedni miesiąc. Ale ostatnio już nie chcieli, więc nie wiem czy zrezygnowali czy była promocja.
 --
Pete

Data: 2021-05-07 15:41:00
Autor: Tomasz Gorbaczuk
co ze starym olejem?
W dniu .05.2021 o 12:25 TomN <newxs@inx.dyndnxs.invalid> pisze:

[...]

Jak nie pokażesz dowodu lub czegoś innego potwierdzającego Twój adres a  placowy cię nie zna to nie zostawisz przyczepki śmieci.

TG

Data: 2021-05-08 19:46:29
Autor: adam
co ze starym olejem?
[...]

Nie tak dawno takie były czasy:
Jakieś 5-6 lat temu robiłem porządki po budowie, plus miałem mnóstwo niepotrzebnych rzeczy, które zostały po przeprowadzce ze starego domu. Pojechałem z tym nie do PSZOKu, tylko oczko wyżej, tam, gdzie PSZOK oddaje. Gruz, resztki złomu, trochę styro, bańki z farbą, stare buty, ubrania, kilka par nart, stare buty. Rozmaitość niesamowita, wszystko poszło na jedną pupę. Wzięli chyba po 7 zł/m3.

Teraz takie sa czasy:
Zmarła teściowa, pozostała po niej cała gospodarka na wsi z rozmaitym dobytkiem zbieranym od stu lat. Złom poszedł na złom, a reszty nikt już nie chciał. Przyjechała koparka i paręnaście m3 śmieci siedzi teraz w ziemi.

co ze starym olejem?