co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne

Data: 2009-08-23 16:20:02
Autor: Tomasz Pyra
co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
R.M. pisze:
Witam,
Wystarczylo by wprowadzic nagrody da osob, ktorzy nagraja film a autem przekraczajacym predkosc i dostarcza go na policje, powiedzmy 30%-50% mandatu

Zasadniczo celem powołania takich instytucji jak policja czy sądy jest właśnie to, żeby to nie obywatele musieli ganiać za łamiącymi prawo.
Żeby to policja dbała o bezpieczeństwo, a sądy karały przestępców.

To pomysł żeby to obywatele ścigali kierowców łamiących przepisy jest tego zaprzeczeniem.
A po co dzielić się z 50-70% z policją która nic nie zrobiła? Kierowcy rozliczą się między sobą z ręki do ręki. W razie wątów zawsze można zastosować na miejscu prawo pięści.

Bo pomysły takie żeby to obywatele wykrywali, w konsekwencji również karali przerodzą się w anarchię - za chwile ci co silniejsi obywatele będą od razu na miejscu jeszcze to prawo stanowić i karać (być może Ciebie) za jego nieprzestrzeganie.

Data: 2009-08-23 16:51:35
Autor: R.M.
Tomasz Pyra wrote:
Zasadniczo celem powołania takich instytucji jak policja czy sądy jest właśnie to, żeby to nie obywatele musieli ganiać za łamiącymi prawo.
Żeby to policja dbała o bezpieczeństwo, a sądy karały przestępców.

wszystko pieknie i ladnie, tylko policji jest zamalo, niedaja rady, nie sa we wszystkich miejscach, rozwiazaniem bylo wlasnie zachecenie ludzi prowizja

[...]

to byl tylko przyklad, moze i byc 100%, po za tym z reki do reki byloby nielegalnie, po za tym taki palant nie dostanie punktow karnych, i nie odbiora mu prawa jazdy

[...]

zadnego karania, od tego sa sady

Data: 2009-08-23 14:55:22
Autor: to
R.M. wrote:

wszystko pieknie i ladnie, tylko policji jest zamalo, niedaja rady, nie
sa we wszystkich miejscach, rozwiazaniem bylo wlasnie zachecenie ludzi
prowizja

Pewnie marzysz o kamerce nad sedesem, co? Mogłaby filmować, czy nie zużywasz zbyt wiele papieru na jedno posiedzenie, a tym samym nie przyczyniasz się do nadmiernej emisji CO2 do atmosfery.

zadnego karania, od tego sa sady

Sądy tez się nie wyrabiają, a Ty chcesz je dodatkowo zarzucić filmikami psychicznych ORMOwców. Gratuluje.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-23 17:02:22
Autor: Jotte
co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
W wiadomości news:h6rib1$u64$2news.vectranet.pl R.M. <fowerem@gmail.com>
pisze:

policji jest zamalo, niedaja rady
(...)
po za tym
(...)
POZA tym niektórzy są tak tępi, że NIE DAJĄ rady posłużyć się prawidłowo ojczystym językiem.
Moşe dlatego, şe policji jest ZA MAŁO??

--
Jotte

Data: 2009-08-23 15:13:07
Autor: to
Jotte wrote:

POZA tym niektórzy są tak tępi, że NIE DAJĄ rady posłużyć się prawidłowo
ojczystym językiem.
Moşe dlatego, şe policji jest ZA MAŁO??

Powinien dostać za to mandat. I od razu awansem jakieś punkty, skoro nie umie pisać to pewnie i czytać, więc jak czyta znaki? Pewnie nie czyta i popełnia wykroczenia. Więc punkty jak znalazł.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-23 17:19:13
Autor: Jotte
W wiadomości news:4a915c83$1news.home.net.pl to <to@abc.xyz> pisze:

Jotte wrote:
POZA tym niektórzy są tak tępi, że NIE DAJĄ rady posłużyć się prawidłowo
ojczystym językiem.
Moşe dlatego, şe policji jest ZA MAŁO??
Powinien dostać za to mandat.
Dlatego porobiłem screeeny oraz zachowałem pełne message source - w celach dowodowych

I od razu awansem jakieś punkty, skoro nie
umie pisać to pewnie i czytać, więc jak czyta znaki?
Tak jak dawniej milicjanci, a dziś policjanci. Chodzą parami, bo jeden umie trochę czytać, a drugi nieco pisać.

Pewnie nie czyta i
popełnia wykroczenia. Więc punkty jak znalazł.
A jak przekroczy oczko to odciąć vectraneta.

--
Jotte

Data: 2009-08-23 17:08:14
Autor: Mariusz Kruk
co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
["Followup-To:" header set to pl.rec.rowery.]
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Tomasz Pyra"
Zasadniczo celem powołania takich instytucji jak policja czy sądy jest właśnie to, żeby to nie obywatele musieli ganiać za łamiącymi prawo.
Żeby to policja dbała o bezpieczeństwo, a sądy karały przestępców.

Mam rozumieć, że jak dostaniesz w pysk w ciemnej uliczce, to nie
pójdziesz zgłosić tego faktu na komendzie, bo przecież policja jest po
to, żeby uganiać się za łamiącymi prawo, a nie Ty, tak?
Ja rozumiem, że mamy pierdyliard lat podziału na Nas i Onych jako
dziedzictwo po poprzednim systemie, ale czas się kiedyś opamiętać i
samemu zacząć zwracać uwagę na to, co się wokół nas dzieje.

--
\-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / Microsoft Office 2000: Współużytkowanie kodu

Data: 2009-08-23 19:12:08
Autor: Tomasz Pyra
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Nie bardzo rozumiem co te przykłady mają ze sobą wspólnego poza słowem "policja".
Jak dostaniesz w pysk to idziesz na policje właśnie po to żeby to policjanci uganiali się za łamiącym prawo.

Zapewne nie chodzisz po okolicy z kamerą licząc na to że sfilmujesz kogoś dającego Ci po pysku, celem przekazania nagrania policji, ukarania sprawcy i zainkasowania części grzywny.

Data: 2009-08-23 20:42:49
Autor: Mariusz Kruk
[...]

No co Ty. Przecież policja powinna się uganiać całkiem bez twojego
udziału.
(nie, nie namawiam do inwestowania w kamery w celu zarabiania na
raportach, ale mierzi mnie prezentowany tutaj stosunek "nie będę pomagać
policji, będę tylko marudzić")

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ (A)bort, (R)etry, (U)se the Force?
..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2009-08-25 07:06:39
Autor: Coaster
Tomasz Pyra wrote:
Mariusz Kruk pisze:
[...]

Za chodzenie z kamera i filmowanie, jak najbardziej mozna dostac po pysku ;-)

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2009-08-23 18:17:20
Autor: Rem
co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
Remek wymodził:

R.M. pisze:
> [...]

Zasadniczo celem powołania takich instytucji jak policja czy sądy jest właśnie to, żeby to nie obywatele musieli ganiać za łamiącymi prawo.

W krajach o wyżej rozwiniętej cywilizacji niż Polska ludzie robią coś w
tym rodzaju i to za darmo.
Gdy w Holandii postawisz krzywo samochód pod domem że na jakąś tam linię
wejdzie to siąsiad dzwoni po policję. Nie zwraca tobie uwagi (jak np. w
Niemczech) tylko od razu dzwoni.

Data: 2009-08-23 17:05:07
Autor: to
Rem wrote:

W krajach o wyżej rozwiniętej cywilizacji niż Polska ludzie robią coś w
tym rodzaju i to za darmo.

ZaleĹźy w ktĂłrych.

Gdy w Holandii postawisz krzywo samochód pod domem że na jakąś tam linię
wejdzie to siąsiad dzwoni po policję. Nie zwraca tobie uwagi (jak np. w
Niemczech) tylko od razu dzwoni.

A potem przypalając trawkę jedzie ze swoim homoseksualnym partnerem odebrać adoptowane dziecko z przedszkola.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-23 18:32:26
Autor: Jotte
W wiadomości news:h6rq2f$qhv$1news.onet.pl Rem <reme.k@vp.pl> pisze:

[...]
Może to i nie dziwne?
Niektóre kraje o dziś tzw. "wyżej rozwiniętej cywilizacji" (Holandia, Dania, Norwegia, Belgia) nie tylko nie stawiły hitlerowskiemu najźdźcy oporu, ale były podczas II WŚ dużym zapleczem _ochotników_ do jednostek Waffen SS. Rzeczona Holandia dorobiła się także jednej z przodujących lokat (proporcjonalnie do zaludnienia) co do liczby volksdeutschów.
Tradycja jest tradycją...

--
Jotte

Data: 2009-08-23 22:08:37
Autor: Rem
> [...]
Niektóre kraje o dziś tzw. "wyżej rozwiniętej cywilizacji" (Holandia, Dania, Norwegia, Belgia) nie tylko nie stawiły hitlerowskiemu najźdźcy oporu, ale były podczas II WŚ dużym zapleczem _ochotników_ do jednostek Waffen SS. Rzeczona Holandia dorobiła się także jednej z przodujących lokat (proporcjonalnie do zaludnienia) co do liczby volksdeutschów.

Tylko co to ma do tematu?

Data: 2009-08-23 22:13:40
Autor: Jotte
W wiadomości news:h6s7k6$uvj$1news.onet.pl Rem <reme.k@vp.pl> pisze:

[...]
Przepraszam za podejrzenie o rozumienie niełopatologicznych tekstów.

--
Jotte

Data: 2009-08-24 09:06:06
Autor: MichałG
co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
Rem pisze:
Remek wymodził:
[...]

Tradiszn, kolego, tradiszyn!

M.

Data: 2009-08-23 19:08:59
Autor: Tomasz Pyra
Rem pisze:

[...]

A niech dzwoni i u nas - od tego jest policja.

Ale czy ten Holender również jeździ za tym swoim sąsiadem z kamerą i czeka aż ten najedzie na tą linie?

No i skąd pomysł że Holandia miałaby być o wiele wyżej rozwinięta niż Niemcy?

Data: 2009-08-23 17:20:19
Autor: to
Tomasz Pyra wrote:

No i skąd pomysł że Holandia miałaby być o wiele wyżej rozwinięta niż
Niemcy?

....albo kraje południowe, gdzie wszyscy mają gdzieś, kto jak jeździ i gdzie parkuje?

--
cokolwiek

Data: 2009-08-23 22:06:26
Autor: Rem
> [...]

Ale czy ten Holender również jeździ za tym swoim sąsiadem z kamerą i czeka aż ten najedzie na tą linie?
O takim czymś nie słyszałem.

No i skąd pomysł że Holandia miałaby być o wiele wyżej rozwinięta niż Niemcy?
No właśne, skąd?

Data: 2009-08-23 23:19:53
Autor: stefandora
co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
Rem wrote:
Remek wymodził:

R.M. pisze:
> [...]

Gdy w Holandii postawisz krzywo samochód pod domem że na jakąś tam linię
wejdzie to siąsiad dzwoni po policję. Nie zwraca tobie uwagi (jak np. w

W Niemczech też nie zwracają.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-08-24 02:48:07
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
Rem pisze:
Remek wymodził:

R.M. pisze:
[...]

I tak może być! W Szwajcarii tak jest. Ale pomysł z nagrodami to idiotyzm wysokich lotów.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-08-23 23:08:08
Autor: stefandora
Tomasz Pyra wrote:
R.M. pisze:
[...]

Te 50-70% to właśnie za to, by obywatele nie stanowili prawa i nie karali.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-08-24 00:13:45
Autor: Tomasz Pyra
stefandora pisze:

Te 50-70% to właśnie za to, by obywatele nie stanowili prawa i nie karali.

Ale przecież to jest wydumana teoria.
Po co ktoś będzie miał fatygować policje żeby gość dostał 500zł mandatu z czego np. 100zł będzie dla tego który to wykrył?
Dogadają się na miejscu jak człowiek z człowiekiem i pójdzie 200zł z ręki do reki.
Tyle będzie z tej całej praworządności.
Nawet że nie jestem przekonany czy takie postępowanie łamie prawo (może tam za wyjątkiem jakiegoś skarbowego).

Data: 2009-08-24 00:26:43
Autor: stefandora
Tomasz Pyra wrote:
stefandora pisze:

[...]

Hesos, to jakaś paranoja! Ty zaczynasz już wyliczać kto ile może dostać?! Dlatego tak wszystko w Polsce funkcjonuje - bo każdy kalkuluje co *jemu* się opłaca bez uwzględnienia innych. Bo przecież to Kowalski jest "king of the hill" (królem pagórka).

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-08-24 00:53:50
Autor: Tomasz Pyra
stefandora pisze:
Tomasz Pyra wrote:
stefandora pisze:

[...]

To się nazywa przewidywanie.
Przed wprowadzeniem "nowego i genialnego" pomysłu należy się zastanowić co on spowoduje.

Wiele jest "zbożnych" pomysłów, które lekkomyślnie wprowadzone w życie powodują skutek odwrotny od zamierzonego.

Bo teoria super - a okaże się że ludzie jak ginęli na drogach tak giną nadal, do tego doszło tylko trochę rękoczynów i wypadków drogowych spowodowanych walczącymi ze sobą filmowcami o to kto pierwszy zgłosi się na policję w sytuacji kiedy dwóch sfilmowało jedno wykroczenie.

Dlatego tak wszystko w Polsce funkcjonuje - bo każdy kalkuluje co *jemu* się opłaca bez uwzględnienia innych.

Przez prawie 50 lat obowiązywał odwrotny system kalkulacji i jakoś się nie sprawdzało.

Data: 2009-08-24 00:59:58
Autor: stefandora
Tomasz Pyra wrote:
[...]

To, co piszesz, jest niesamowite. Tak niesamowite, że aż żal nie przeprowadzić takiego eksperymentu społecznego na wielką skalę.

Dlatego tak wszystko w Polsce funkcjonuje - bo każdy kalkuluje co *jemu* się opłaca bez uwzględnienia innych.

Przez prawie 50 lat obowiązywał odwrotny system kalkulacji i jakoś się nie sprawdzało.

Są kraje, w których ten system kalkulacji nigdy nie obowiązywał.

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-08-24 01:13:55
Autor: Tomasz Pyra
stefandora pisze:
Tomasz Pyra wrote:
[...]

No i właśnie dlatego takich zabaw się nie robi - bo społeczeństwo to nie zabawka.

Jak Zimbardo zrobił eksperyment, wziął normalnych i wydawałoby się że zrównoważonych studentów, podzielił na grupy udające więźniów i strażników, a po chwili trzeba było eksperyment przerwać, bo były obawy że "strażnicy" zakatują "więźniów".

Wprowadzisz takie "mądre" prawo w ramach eksperymentu i się okaże że ludzie się zaczną zabijać.

Data: 2009-08-24 01:17:58
Autor: stefandora
Tomasz Pyra wrote:
stefandora pisze:
Tomasz Pyra wrote:
[...]

Uważam, że dramatyzujesz i podajesz nieadekwatne przykłady, na wyrost. Poza tym, (dla mnie) najwyższy czas już spać - dobranoc.

--
Dorota,
Szprota.

co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne