co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne

Data: 2009-08-23 15:33:21
Autor: Robert Tomasik
co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
Użytkownik "R.M." <fowerem@gmail.com> napisał w wiadomości news:h6qsq7$f6n$1news.vectranet.pl...

Wystarczylo by wprowadzic nagrody da osob, ktorzy nagraja film a autem przekraczajacym predkosc i dostarcza go na policje, powiedzmy 30%-50% mandatu

inne kraje juz wprowadzily podobne przepisy

http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/343096,film_z_komorki_moze_byc_koronnym_dowodem_w_sadzie.html

a polska oczywiscie pozostaje bierna, a ludzie gina, naprawde nie mozna pozwac rzad za brak przepisow? chyba jest konstytucja, ktora mowi ze panstwo ma ochraniac obywateli ...

U nas nie ma nagród, ale nagrywać i przesyłać do Policji możesz. Prędkość mimo wszystko na takim filmie trudno dokładnie określić, ale jakieś niebezpieczne wyprzedzania czy inne wykroczenia spokojnie przejdą. Tylko, ze musisz się liczyć z koniecznością stawienia się w sądzie, gdyby kierujący kwestionował nagranie i nie poddał się dobrowolnie karze.

Swego czasu u nas był gość który wkurzył się na samochody jeżdżące po zakazie ruchu. Taka stroma górka kończąca się niestrzeżonym przejazdem kolejowym. Nie ma tego jak posypać w zimie, więc na wszelki wypadek w zimie jest tam ustawiany zakaz ruchu. Przysłał serię zdjęć (widzi przejazd kolejowy z okna) i każdy z kierujących został ukarany.

Nagród za coś takiego ustanawiać nie można, bo istnieje realne zagrożenie, że znalazłoby się kilku oszustów chcących w ten sposób zarobić. Poza tym zrobiła by się niezdrowa sytuacja. Teoretycznie możnaby jakąś fundacje powołać pośredniczącą w całym zamieszaniu, która by jakoś tam autorów wynagradzała, ale na pewno nie na zasadzie płatności za film.

A swoją drogą już dawno myślałem, że ktoś mógłby zarobić niezła kasę na takich kamerkach monitoringu montowanych do samochodów. Są na ALLEGRO po cirkla 200 zł kamerki w długopisach z pamięcią pozwalającą zapisać kilka godzin. Adaptacja tego do samochodu musiałoby polegać na zasilaniu z instalacji samochodowe i zapętleniu obrazu. W ten sposób mamy nagrane ostatnie kilka godzin jazdy. Idealne w razie wątpliwości przy wielu kolizjach czy wypadkach (przykładowo na jakim świetle ktoś wjechał na skrzyżowanie). No i przy okazji można by od czasu do czasu wysłać takie nagranie Policji, gdyby się jakiś szczególnie niebezpieczny kierujący załapał. Aż dziwię się, że jeszcze ktoś na to nie wpadł.

Nie chodzi tu o wyłapywanie wszelkich wykroczeń drogowych, bo powiedzmy sobie strzeże, ze chyba nikt absolutnie dokładnie do przepisów nie jeździ, ale o wyłapanie osób rażąco przeginających i powodujących realne zagrożenie w ruchu drogowym.

Data: 2009-08-23 07:02:24
Autor: WS
co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
On 23 Sie, 15:33, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:

A swoj± drog± ju¿ dawno my¶la³em, ¿e kto¶ móg³by zarobiæ niez³a kasê na
takich kamerkach monitoringu montowanych do samochodów. S± na ALLEGRO po
cirkla 200 z³ kamerki w d³ugopisach z pamiêci± pozwalaj±c± zapisaæ kilka
godzin. Adaptacja tego do samochodu musia³oby polegaæ na zasilaniu z
instalacji samochodowe i zapêtleniu obrazu.

takich kamerek jest sopro..
mozna poczytac np. tu:  http://tnij.org/kam01

Nie chodzi tu o wy³apywanie wszelkich wykroczeñ drogowych, bo powiedzmy
sobie strze¿e, ze chyba nikt absolutnie dok³adnie do przepisów nie je¼dzi,
ale o wy³apanie osób ra¿±co przeginaj±cych i powoduj±cych realne zagro¿enie
w ruchu drogowym.

....tylko jak stwierdzic to "realne zagrozenie"? Z tego co widze, to
3/4 kierowcow uwaza jezdzacych szybciej od siebie za wariatow, a
wolniej za cioty :)  (a predkosc z jaka jada nie ma z tym nic
wspolnego...)

WS

Data: 2009-08-23 08:29:06
Autor: Rafal M
co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
On 23 Sie, 15:33, "Robert Tomasik" <robert.toma...@gazeta.pl> wrote:

nagranie Policji, gdyby siê jaki¶ szczególnie niebezpieczny kieruj±cy
za³apa³. A¿ dziwiê siê, ¿e jeszcze kto¶ na to nie wpad³.

Wpadl wpadl, jak opcja w niektorych modelach Forda w USA. Sam tam 3
kamery - jedna do przodu, po jednej w lewo i prawo. Zapisuje chyba
ostatnie 10h, i w razie przeciazenia (nagle hamowanie, wypadek)
zachowuje ta konkretna czesc nagrania dluzej. Zbiera tez dane o
predkosci.
Moim zdaniem to swietny pomysl.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-08-23 16:01:16
Autor: to
Rafal M wrote:

[...]

Kamerkę nad sedesem już zamontowałeś?

--
cokolwiek

Data: 2009-08-23 12:02:22
Autor: Rafal M
On 23 Sie, 18:01, to <t...@abc.xyz> wrote:

> [...]
> ostatnie 10h, i w razie przeciazenia (nagle hamowanie, wypadek)
> zachowuje ta konkretna czesc nagrania dluzej. Zbiera tez dane o

Kamerkê nad sedesem ju¿ zamontowa³e¶?

A jaki to jest zwiazek?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-08-23 19:12:13
Autor: to
Rafal M wrote:

Kamerkę nad sedesem już zamontowałeś?

A jaki to jest zwiazek?

Skoro lubisz być monitorowany to powinieneś sobie zamontować i tam.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-23 12:20:08
Autor: Rafal M
co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
On 23 Sie, 21:12, to <t...@abc.xyz> wrote:

Skoro lubisz byæ monitorowany to powiniene¶ sobie zamontowaæ i tam.

A kto tu mowi o monitorowaniu?
Zapis z jazdy autem jest na TWOIM HDD w aucie. nagarnie moze byc
dowodem np w sprawie wypadku, gdy ktos przejechal na czerwonym swietle
(a Ty jechales na zielonym).

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2009-08-23 21:49:39
Autor: to
Rafal M wrote:

Zapis z jazdy autem jest na TWOIM HDD w aucie. (...)

Nagranie znad sedesu też byłoby na TWOIM HDD.

--
cokolwiek

Data: 2009-08-23 17:57:17
Autor: R.M.
Robert Tomasik wrote:
[...]

tak, ale bez prowizji/nagrody bedzie tak robila bardzo niewielka liczba osob i efekt bedzie znikomy lub zaden

prowizje/nagrody zachecilo by cale grupy

Data: 2009-08-24 08:58:39
Autor: MichałG
R.M. pisze:
Robert Tomasik wrote:
[...]

"kupie donos" ?  - juz wole ideowców... ;)

Michał

Data: 2009-08-25 10:58:51
Autor: stepow
co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne

A swoj± drog± ju¿ dawno my¶la³em, ¿e kto¶ móg³by zarobiæ niez³a kasê na takich kamerkach monitoringu montowanych do samochodów. S± na ALLEGRO po cirkla 200 z³ kamerki w d³ugopisach z pamiêci± pozwalaj±c± zapisaæ kilka godzin. Adaptacja tego do samochodu musia³oby polegaæ na zasilaniu z instalacji samochodowe i zapêtleniu obrazu. W ten sposób mamy nagrane ostatnie kilka godzin jazdy. Idealne w razie w±tpliwo¶ci przy wielu kolizjach czy wypadkach (przyk³adowo na jakim ¶wietle kto¶ wjecha³ na skrzy¿owanie). No i przy okazji mo¿na by od czasu do czasu wys³aæ takie nagranie Policji, gdyby siê jaki¶ szczególnie niebezpieczny kieruj±cy za³apa³. A¿ dziwiê siê, ¿e jeszcze kto¶ na to nie wpad³.

Ka¿dy kij ma dwa koñce :-)

Taka kamerka rejestrowalaby takze to, co ty wyrabiasz za kierownica
blachosmroda. Po swoich wyczynach w ramach samokrytyki moglbys sam dostarczyc nagranie
do drogowki, moze byc przez FTP czy jakis youtube. Moze jakis sofware
DriverPirat czy cos, moglby sam przeszukiwac nagranie i wylapywac co
ciekawsze fragmenty i robic jakis fajny montaz (plus dane takie jak
uzytkownik, data godzina, namiar z GPS, adres korespondencyjny pod ktory
mozna wyslac mandat itd.).

Kamerka w kazdym samochodzie, na kierownicy roweru, na czapce
(okularach(?)). Generalnie jestem za :-) moze to jest jakis sposob...

 Pozdrawiam,
Marek, Wroclaw

Data: 2009-08-26 01:05:33
Autor: Silinde Ringëril
co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne
Robert Tomasik pisze:
powiedzmy sobie strzeże,
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Yyy? Że co?

SR
--
http://qck.pl/Rc
"Dlaczego Krzyżacy przegrali pod Grunwaldem? Bo mieli

Data: 2009-08-26 01:24:06
Autor: Robert Tomasik
co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne

Użytkownik "Silinde Ringëril" <silinde1@vp.pl> napisał w wiadomości news:h71qjf$aav$1news.onet.pl...
Robert Tomasik pisze:
powiedzmy sobie strzeże,

szczerze.

co zrobic aby polskie drogie byly super bezpieczne