cofanie zapachów przez pralkę

Data: 2011-12-19 12:08:02
Autor: Ada
cofanie zapachów przez pralkę
Witam, proszę o pomoc. Łazienka 2x3 m2 w bloku i od ok. 1 miesiąca bardzo cuchnie z pralki, tak jakby cofało smrodzik z kanalizacji... Sprawdzone: gdy pralka zamknięta, to nie śmierdzi!
Czy pralka ma jakieś zamknięcie przed cofką, czy tylko to przy syfonie ma zamykać? Za syfonem, przed ścianą jest zainstalowany specjalny syfon pralkowy ( z kulką w środku i sprężynką),  który jest chyba do bani! Kiedyś mieliśmy wpięcie pralki przed głównym syfonem umywalkowym (odcinek pionowy)i zdaje się, że było to lepsze rozwiązanie. Co robić?

Data: 2011-12-20 08:09:39
Autor: pablo eldiablo
 Ada <adaxis01@NOSPAM.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

A waz odplywowy masz polaczony z kanalizacja na krotko, czy zrobiles petle
a'la kolanko? --

Data: 2011-12-20 08:10:45
Autor: pablo eldiablo
pablo eldiablo <jazzee.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):

A waz odplywowy masz polaczony z kanalizacja na krotko, czy zrobiles petle
a'la kolanko?

...zrobilAs ;-)

Data: 2011-12-20 09:46:51
Autor: wolim
W dniu 2011-12-20 09:09, pablo eldiablo pisze:
[...]

Otóż to. Część węża powinna być ponad wpustem od kanalizacji.
Wtedy w wężu zostaje zawsze trochę wody i działa to jak syfon.

Pozdrawiam,
MW

Data: 2011-12-20 17:08:01
Autor: Ada+Jarek
cofanie zapachów przez pralkę
(...)
Otóż to. Część węża powinna być ponad wpustem od kanalizacji.
Wtedy w wężu zostaje zawsze trochę wody i działa to jak syfon.

Pozdrawiam,
MW

Dzięki wszystkim w imieniu własnym i kobiety. Zrobiłem to zgodnie z instrukcją pralki (kolor niebieski), czyli taki łuk do góry. Ale teraz jak patrzę znowu do instrukcji i myślę, że to chyba to jakaś bzdura, bo syfon wygląda przecież inaczej, więc teraz  zrobiłem taki pseudo  syfon z tej rurki odprowadzającej... (kolor czerwony).
Szkic: http://img11.imageshack.us/img11/6916/pralka2.jpg

Czy tak ma wyglądać ta pętelka i jak duża powinna być, czy  H= ok. 10 cm wystarczy? Niewykluczone, że w bład wprowadzil mnie sprzedawca tego "syfonu pralkowego", tzn. tego z kulką i sprężynką (szkic). To ustroistwo to chyba kpina -nie trzyma! Co Wy na to? Pozdrawiam, mam nadzieję, że załatwię problem cofki pzred świętami :)

Data: 2011-12-20 18:36:00
Autor: Grzexs
[...]

Wystarczy by H było nieco większe od średnicy rury.

Kulka i sprężynka przeważnie działa do pierwszego podłączenia pralki, znaczy zatyka niepodłączone wejście do kanalizacji.

--
Grzexs

Data: 2011-12-20 20:48:24
Autor: Jaro
cofanie zapachów przez pralkę
(....)
Wystarczy by H było nieco większe od średnicy rury.

Kulka i sprężynka przeważnie działa do pierwszego podłączenia pralki, znaczy zatyka niepodłączone wejście do kanalizacji.

Dzięki! Niestety test nie zdał egzaminu pomimo uzyskania syfonu z rurki o H=20 cm! Kurcze czy może być nadciśnienie w kanalizacji i wybijanie smrodu? :(

Data: 2011-12-20 21:13:11
Autor: _ąćęłńóśźż.
cofanie zapachów przez pralkę
Być może Twoja pralka ma jakąś super-hiper pompę, co wydmuchuje cała wodę?
W marketach budowlanych jest kilka rodzajów syfonów pralkowych, do wyboru.
Ja używam tzw. podtynkowy i nie sprawia problemów żadnych.

-- -- -

Data: 2011-12-20 21:20:38
Autor: pablo eldiablo
cofanie zapachów przez pralkę
Ada+Jarek <adaxis01.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
(...)
> [...]

czy? Niewykluczone, że w bład wprowadzil mnie sprzedawca tego "syfonu pralkowego", tzn. tego z kulką i sprężynką (szkic). To ustroistwo to chyba kpina -nie trzyma! Co Wy na to? Pozdrawiam, mam nadzieję, że załatwię problem cofki pzred świętami :)

Oczywiscie kolanko z weza zrob jak na schemacie zaznaczone czerwonym, nie
niebieskim. Im petla bedzie wieksza, tym mniejsze prawdopodobienstwo cofki, bo
wyzszy bedzie slup wody ;-)

Data: 2011-12-20 21:28:25
Autor: pablo eldiablo
> [...]

niebieskim. Im petla bedzie wieksza, tym mniejsze prawdopodobienstwo cofki, bo

PS. Moze instrukcje masz do gory nogami? :-) Jak odwrocisz calosc, to
niebieski jest prawidlowy :-)Tym bardziej, ze wiekszosc pralek wg. zdjec z
googla odplywy ma w gornej czesci (moj Bosch tez)..? :-)

Data: 2011-12-21 12:38:45
Autor: Jackare
cofanie zapachów przez pralkę
Miejsce ma jedna z poniższych sytuacji:
- pomiędzy pralką a odpływem nie ma syfonu i smród przedostaje się jakąś przestrzenią niewypełnioną wodą. Normlanie wystaczy by odpływ z pralki był powyżej środka bębna.
- wystąpiło uszkodzenie kanalizacji - konkretnie niedrożne odpowietrzenie ponad dachem lub przewężenie rury na odcinku odpowietrzającym. Czasami ktoś na ostatnim piętrze zwęża przekrój pionu aby zyskać miejsce w łazience. To niedopuszczalne i niezgodne z przepisami. Im dłuższy pion tym większe oddziaływanie ma takie przewężenie. Gazy z pionu z niedrożnym wywiewem przedostają się przez przyboru które stawiają albo najmniejszy opór albo umożliwiają rozpuszczanie gazu w wodzie syfonu. Najczęściej takie gazy wydostają się w postaci smrodu przez WC - tak jest syfon o największej powierzchni sprzyjającej rozpuszczaniu gazó w wodzie
- woda zalegająca na spodzie bębna pralki i tworząca naturalny syfon gnije i śmierdzi. To nieco inny smród niż ten z kanalizacji. Takie zjawisko może być spowodowane: używaniem jakichś specyficznych detergentów podatnych na gnicie, rzadkim praniem i rzadką wymianą wody zalegającej w pralce, podniesiem się temperatury otoczenia sprzyjające procesom gnilnym. Rozwiązaniem jest:
- wyczyścić pojemniki i kanał podawania detergentu
- puścić pranie na samej wodzie w najwyższej temperaturze i dodać środka zwierającego podchloryn sodu lub inne związki chloru - dowolny wybielacz, płyc do WC, potem wypłukać dodatkowo na programi płukania. Przy okazji sole chloru jako związki kwaśne rozpuszczą osady z kamienia kotłowego. Katalizatorem jest tu temperatura która zwiększa skuteczność i szybkość działania środka wybielającego czy odkażającego.  Przed odkażaniem, dobrze jest odkręcić i wyczyścić filtr pralki - mogą w nim zalegać włosy i inne resztki które gnijąc mogą stanowić żródło. Można też zastosować do odkażania środek typu kret w żelu ale NIE WOLNO STOSOWAĆ GO RAZEM Z ŚRODKAMI CHLOROWYMI. Krety są preparatami zasadowymi których głównym składnikiem jest ługa (NaOH), wybielacze to preparaty kwaśne których głónymi składnikami są związki chloru. Pomiędzy obydwoma preparatami będą więc zachodziły reakcje neutralizacyjne.
--
Jackare

Data: 2011-12-21 08:43:38
Autor: Przesmiewca
[...]

A do tej pory bylo ok? Zmieniales ulozenie weza w miedzyczasie?
Imho jego ulozenie nie powinno jednak miec znaczenia, poniewaz syfon ograniczajacy wydobywanie sie
smrodu z rur znajduje sie juz w samej pralce (tak jest np. u mnie).

Data: 2011-12-21 09:07:53
Autor: Pooh
Dnia Wed, 21 Dec 2011 08:43:38 +0100, Przesmiewca napisał(a):
[...]

Może po prostu podciśnienie w kanalizacji wyciąga mu tę wodę z syfonu -
przed chwilą był tu wątek na temat wyciągania wody z syfonu w zlewie.

--
Dzisiaj dziennikarstwo bardziej funkcjonuje na tej grupie, niż w tych
rzekomych mediach. I nawet kiedy tutaj się bluzga i pisze po pijaku,

Data: 2011-12-21 20:52:16
Autor: Koteczek
[...]

Zobacz czy kulka nie jest oblepiona i moze przez to jest przedmuch, wg mnie pierzesz proszkami sypkimi z tona wypelniacza a to pelesnieje i psuje powietrze. Wymyj pralke, sprawdz syf w sitku no kombinuj chlopie :)
U mnie z pralki walilo wlasnie tym, trzeba na ogrod i cisnieniowo usunac tony szlamu. Od tego czasu pierzemy zelami, pralke trzeba wietrzyc po praniu.

Data: 2011-12-21 21:49:25
Autor: Jaro
cofanie zapachów przez pralkę
(...)
Dzięki wszystkim za podpowiedzi...
Dodam, że mieszkamy tutaj 8 miesięcy i przez 6 mies. było OK. Nic nie robiono i nagle ten smrodzik -trzeba zamykać pralkę! Teraz nie mam czasu, pewnie w piątek będę kontynuował śledztwo w kierunkach, o których pisaliście, a które również sam brałem pod uwagę. Co ciekawe, proszku też nie zmienialiśmy od wielu miesięcy, a płukanie pralki też robiłem. Na ten czas uważam, że smród pochodzi z kanalizacji... :)

Data: 2011-12-22 06:54:47
Autor: Jackare
Użytkownik " Jaro" <adaxis01.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jctk95$m5t$1inews.gazeta.pl...

Co ciekawe, proszku też nie zmienialiśmy od wielu
miesięcy, a płukanie pralki też robiłem. Na ten czas uważam, że smród pochodzi z
kanalizacji... :)

To akrurat prosto sprawdzić: odpinasz pralkę od odpływu i sprawdzasz czy z rury śmierdzi tym samym smrodem co z pralki. Drugi etap to pozostawienie pralki odpiętej i sprawdzenie czy np po jednym dniu nadal z niej śmierdzi czy nie. I będziesz już wszystko wiedział
--
Jackare

Data: 2011-12-22 21:22:09
Autor: Ann
[...]

mialam podobna sytuacje, bardzo mala lazienka, przez 3-4 lata spokoj a pozniej zaczelo smierdziec z pralki, smrodek przechodzil tez na pranie, polaczylo sie to z powieszeniem w lazience sufitowej suszarki i suszeniem duzej ilosci prania w lazience. Lazienke i pralke czesto zamykalam, bo drzwi utrudnialy przejscie, wiec bylo tam dosc wilgotno. Pomoglo nam zapuszczeni 2 pran ze szklanka ace i chyba jeszcze z 2 z butelka  octu - doradzone przez znajomego naprawiacza pralek, wyjecie i wyszorowanie dozownika na proszek oraz wneki na dozownik - bylo tam sporo czarnego osadu, wyjecie filtra. Smierdziec przestalo. Od tej pory po praniu wyjmuje dozownik i otwieram szeroko drzwi pralki i tak zostawiam do nastepnego prania. Jak czasem zapomne wyjac dozownik, to po 2-3 praniach mam znow smrodek, ktory likwiduje butelka octu. I skonczylam z suszeniem prania w lazience.

Data: 2011-12-23 14:24:45
Autor: Przesmiewca
"Ann" <ananke@abc.pl> napisał(a):

[...]

To musisz miec jakas okropna wilgoc w lazience albo pralke strasznie zasyfiala.
Moja pralka ma 10lat i otwieralem przez ten czas tylko drzwiczki do czasu wyschniecia
bebna - czyli pare godzin. Potem zamykalem i  tak stala zamknieta
do nastepnego prania. Nic z niej nie smierdzi i nigdy nie smierdzialo.
Nie uzywalem nigdy zadnej dodatkowej chemii do jej czyszczenia  - raz tylko czy dwa
wymylem sam pojemnik i komore do ktorej sie go wklada. Zadnych calgonow tez nie uzywalem. Pralka ma neutralny zapach, a  wlasciwie to nie ma zadnego. Nie wiem skad ludziom
taki syf sie robi w tych pralkach...

cofanie zapachów przez pralkę