Data: 2009-03-23 20:02:13 | |
Autor: Grabosz | |
contiPremiumContact2 vs Dunlop sp sport 01 | |
szukałem jakichś testów tych opon i niestety straaszna posucha :-( Ja bym Cię namawiał jednak na CPC2. Sam użytkuje takie opony w rozmiarze 195/65/15 w VW Golf IV Variant - czyli bardzo podobne warunki eksploatacyjne do Twoich. Wcześniej w Golfie miałem fabrycznie założone Dunlopy Sport 200E, które nie zdążyły sie zużyć w sensie wysokości bieżnika natomiast zaczęły ściągać samochód w jedną stronę. Oczywiście już miałem zamiar ładować kasę w naprawę/diagnozę zawiasu, ale zaprzyjaźniony gumiarz namówił mnie żeby kupić na przód parę nowych opon - były to właśnie CPC2. Po zmianie na nowe Conti ściąganie ustało jak ręką odjął i w aucie zrobiło się znacznie ciszej. I tak jeżdżę na CPC2 już 3 sezon i uważam, że to naprawdę świetna guma. Poza tym CPC2 mają jak dla mnie świetną cechę, że doskonale wytłumiają małe nierówności nawierzchni. Mam świetne porównanie, ponieważ na przodzie mam wspomniane wcześniej Conti, natomiast na tył auta ciągle turla się na fabrycznych Dunlopach. To jeszcze nie koniec moich przygód z Dunlopami. Drugie auto kupiłem właśnie z takim samym modelem opon jakie proponuje Ci zamiennie sprzedawca. Były one, co prawda w rozmiarze 235/45/17 a ich mankament polegał na tym, że po dłuższym postoju przez kilka pierwszych kilometrów biła kierownica! Po przejechaniu tego dystansu efekt zanikał samoistnie. Żeby nie było niejasności pisząc o dłuższym postoju mam na myśli kilka, kilkanaście godzin. I na pewno nie jest to odosobniony przypadek, ponieważ o identycznym zachowaniu tych opon czytałem na forum marki BMW. Oczywiście wybór należy do Ciebie, ale ja po powyższych doświadczeniach póki, co wyleczyłem się z marki Dunlop. Pozdrawiam Grabosz Golf IV 1.6 Variant e39 530dA Touring |
|