Data: 2009-04-16 20:06:45 | |
Autor: bratPit | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Witajcie,
byłem w mojej ex firmie i koledzy pokazali mi wybebeszony z samochodu silnik 2.0 TDI z Octavii II, oczom moim ukazał się taki oto widok: [sorry za jakość z telefonu] http://i20.photobucket.com/albums/b218/pietrek28krk/16042009s.jpg krótko: pękł korbowód, tłok z jego częścią zatrzymał się w GMP a dolna część w kolejnym obrocie wału zaklinowała się co spowodowało wyrwanie niemal 1/4 bloku, wyrwanie fragmentu obudowy skrzyni biegów, oderwanie kawałka misy oleju; niezła masakra, widziałem różne dziury w bloku ale tego jeszcze nie grali... brat |
|
Data: 2009-04-16 20:13:01 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
http://i20.photobucket.com/albums/b218/pietrek28krk/16042009s.jpg Wygląda jak pomoc naukowa. zyga |
|
Data: 2009-04-16 20:33:27 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
bratPit wydusił z siebie te słowy:
http://i20.photobucket.com/albums/b218/pietrek28krk/16042009s.jpg kogoś nie bylo stać na porządne V6 i dobra instalacje gazową .. wiec zainwestował w czipa do TDI ? ;) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r) HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI |
|
Data: 2009-04-16 20:49:25 | |
Autor: Pawel | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
kogoś nie bylo stać na porządne V6 i dobra instalacje gazową .. wiec zainwestował w czipa do TDI ? ;) ROTFL:) |
|
Data: 2009-04-16 21:34:58 | |
Autor: bratPit | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
http://i20.photobucket.com/albums/b218/pietrek28krk/16042009s.jpg ;-) raczej nie bo auto flotowe, chociaż z drugiej strony różne rzeczy PeHy odstawiają w samochodach firmowych, spokojnie to ono raczej nie było jeżdżone z tego co widać, brat |
|
Data: 2009-04-17 09:54:30 | |
Autor: Dman-666 | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Patrze a tu w szybce robal taki: news:gs7tlv$1ge$1inews.gazeta.pl ! Pewnie kiero jakis, ten Kuba (aka cita) . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy:
kogoś nie bylo stać na porządne V6 i dobra instalacje gazową .. wiec zainwestował w czipa do TDI ? ;) jestes ham i prostak! ;) pewnie tez kapeluszujesz ;) -- Dman-666 6A13, Stolec Srebrny Jarek szuka nowej norki |
|
Data: 2009-04-17 23:04:51 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Dman-666 pisze:
Patrze a tu w szybce robal taki: news:gs7tlv$1ge$1inews.gazeta.pl ! Pewnie kiero jakis, ten Kuba (aka cita) . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy: Koty ma! Ciekawe czy ma Prawo Jazdy? ;) -- Marcin "Kenickie" Mydlak [WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona. GG: 291246, skype: kenickie_PL |
|
Data: 2009-04-18 09:20:59 | |
Autor: Dman-666 | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Patrze a tu w szybce robal taki: news:gsaqud$g0g$1news.dialog.net.pl !
Pewnie kiero jakis, ten Marcin "Kenickie" Mydlak . Tak se patrze i patrze jak nawija makaron na uszy: Koty ma! Ciekawe czy ma Prawo Jazdy? ;) Konta w banku tez pewnie nie ma! ;) -- Dman-666 6A13, Stolec Srebrny Jarek szuka nowej norki |
|
Data: 2009-04-16 20:58:20 | |
Autor: Pan Piskorz | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
widziałem różne dziury w bloku ale tego jeszcze nie grali... zepsuć można wszystko, kuzyn drugą już oktawkę rozwala (kupioną na Litwie, co IMO mijało się z celem, bo różnica w cenie niewielka, wyposażenie tamtej elegance odpowiada polskiej ambiente i czekał bardzo długo), ma taki styl jazdy, że hamuje silnikiem (np. z biegu 5 na 2) bo szkoda mu klocków, skoda 1.9 tdi wydaje wtedy odgłos jak hamujący ikarus czy karosa, ale na wymianę sprzęgła 1,5 tys. + laweta pewnego razu mu nie było szkoda P. |
|
Data: 2009-04-16 22:31:39 | |
Autor: bratPit | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
widziałem różne dziury w bloku ale tego jeszcze nie grali... zgadza się, jednak jak kto by nie jeździł to wpływu na pękający korbowód raczej nie ma, kwestia jak sądzę wady produkcyjnej, musieliby prześwietlać każdy wyprodukowany egz. a na to w produkcji seryjnej nikogo pewnie nie stać, brat |
|
Data: 2009-04-17 08:24:29 | |
Autor: JKK | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:gs84ja$75c$1inews.gazeta.pl...
Gruntownie być może nie, aczkolwiek spotkałem się z "prześwietlaniem" nawet punktów klejenia w opakowaniach papierowych przy prędkości ileś-tam-tysięcy na godzinę :-) Pzdr JKK |
|
Data: 2009-04-17 08:47:07 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
bratPit pisze:
zgadza się, jednak jak kto by nie jeździł to wpływu na pękający korbowód raczej nie ma, kwestia jak sądzę wady produkcyjnej, musieliby prześwietlać każdy wyprodukowany egz. a na to w produkcji seryjnej nikogo pewnie nie stać, Jeśli jeżdżony był ekstremalnie to żaden producent zapewne nie projektuje części tak żeby pracowały cały czas pod maksymalnym obciążeniem. Ale takie rozłupanie to już ekstremum, ciekawe przy jakich obrotach silnika się to stało ?? i czy wszystko powiedziane zostało tak jak było ?? A nie rozleciała się tam turbina i przypadkiem nie zaczął się samoistnie rozkręcać ?? Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-04-17 09:08:50 | |
Autor: DoQ | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Czarek Daniluk pisze:
Jeśli jeżdżony był ekstremalnie to żaden producent zapewne nie projektuje części tak żeby pracowały cały czas pod maksymalnym obciążeniem. Caly czas pod maksymalnym obciazeniem w ruchu ulicznym to raczej ciezko dac rade :) Ale takie rozłupanie to już ekstremum, ciekawe przy jakich obrotach silnika się to stało ?? i czy wszystko powiedziane zostało tak jak było ?? To tez nie jest wytłumaczenie ;) Pozdrawiam Paweł |
|
Data: 2009-04-17 10:05:19 | |
Autor: bratPit[pr] | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Jeśli jeżdżony był ekstremalnie to żaden producent zapewne nie pytanie co znaczy ekstremalnie, nie jestem mechanikiem ale czy czasem korbowód nie przenosi największych obciążeń przy małych obrotach i dużym obciążeniu na wale [wysoki bieg i niskie obroty]? Ale takie rozłupanie to już ekstremum, ciekawe przy jakich obrotach silnika się to stało ?? i czy wszystko powiedziane zostało tak jak było ?? tego nie wiem, nie znam historii przypadku, sądząc raczej po skutkach obroty były wysokie A nie rozleciała się tam turbina i przypadkiem nie zaczął się samoistnie rozkręcać ?? turbina ZTCW jest cała, brat |
|
Data: 2009-04-17 10:28:24 | |
Autor: J.F. | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:gs84ja$75c$1inews.gazeta.pl... zgadza się,widziałem różne dziury w bloku ale tego jeszcze nie grali...zepsuć można wszystko, Sierre nie tak latwo :-) jednak jak kto by nie jeździł to wpływu na pękający korbowód raczej nie ma, No wiesz, jesli np z 5 na 2 wrzucal przy 150, bo szkoda mu klockow, to moze i wplyw mial :-) kwestia jak sądzę wady produkcyjnej, musieliby prześwietlać każdy wyprodukowany egz. a na to w produkcji seryjnej nikogo pewnie nie stać, Hm, rentgen sie zelektronizowal, a i doszlo pare nowych metod, np ultradzwieki. Mysle ze to w zakresie mozliwosci i nawet nie takie drogie .. A przebieg byl jaki ? J. |
|
Data: 2009-04-17 12:15:21 | |
Autor: bratPit[pr] | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Hm, rentgen sie zelektronizowal, a i doszlo pare nowych metod, np pewnie tak, ale ciekawe czy i jak są badane elementy silników? A przebieg byl jaki ? tego nie wiem, akumulator był wyjęty więc na samochodzie nie dało się sprawdzić, może następnym razem jak będę uda mi się dowiedzieć i napiszę, brat |
|
Data: 2009-04-16 20:58:34 | |
Autor: mlek | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
bratPit wrote:
Witajcie,Nie to, sciema. To pewnie silnik TDCI, HDI, czy inne DCI. To nie moze byc TDI |
|
Data: 2009-04-16 21:01:07 | |
Autor: Alex81 | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
In article <gs7v78$94d$1@news.onet.pl>, root79@op.pl says...
> Witajcie, Ależ może. Za to z pewnością nie jest to mityczne TEDEJI :) -- Pzdr Alex |
|
Data: 2009-04-16 21:44:05 | |
Autor: kml | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Użytkownik "Alex81" <a13x81@gmail.com> napisał w wiadomości news:MPG.24519ee2bd9c43bd9896ffnews.onet.pl... Ależ może. Za to z pewnością nie jest to mityczne TEDEJI :) Bo nie było TEDEJI "w dizlu" :))))) -- pozdrawiam kml |
|
Data: 2009-04-16 21:45:24 | |
Autor: Alex81 | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
In article <gs81q1$m8i$1@inews.gazeta.pl>, AflySteX@gaOzeFta.lp says...
Bo nie było TEDEJI "w dizlu" :))))) Ale były "we Pasku wariancie na automacie" :P -- Pzdr Alex |
|
Data: 2009-04-16 21:01:09 | |
Autor: zorby | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Nie to, sciema. To pewnie silnik TDCI, HDI, czy inne DCI. To nie moze byc TDI bo? |
|
Data: 2009-04-16 21:05:41 | |
Autor: Artur Maśląg | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
zorby pisze:
Trzeba było uważać :) -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2009-04-16 21:07:18 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Thu, 16 Apr 2009 21:01:09 +0200, w <gs7v9o$9oj$1@inews.gazeta.pl>, "zorby"
<zorby@poczta.beztego.onet.pl> napisał(-a): > Nie to, sciema. To pewnie silnik TDCI, HDI, czy inne DCI. To nie moze > byc TDI Bo świat wielu osób legnie w gruzach? |
|
Data: 2009-04-21 16:50:05 | |
Autor: Yacoos^ | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
radekp@konto.pl pisze:
Thu, 16 Apr 2009 21:01:09 +0200, w <gs7v9o$9oj$1@inews.gazeta.pl>, "zorby"Bo jechał bez świateł mijania? |
|
Data: 2009-04-16 21:18:28 | |
Autor: bratPit | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Nie to, sciema. To pewnie silnik TDCI, HDI, czy inne DCI. To nie moze bo istnieje na świecie coś takiego jak lekka nutka ironii... brat |
|
Data: 2009-04-17 09:14:52 | |
Autor: michaça | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Nie to, sciema. To pewnie silnik TDCI, HDI, czy inne DCI. To nie moze byc TDIalbo D4D i typowa przypadlosc corolli/ave ;-) |
|
Data: 2009-04-16 21:29:11 | |
Autor: bratPit | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Data: 2009-04-16 21:37:32 | |
Autor: Pan Piskorz | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
dwa kolejne jakieś czyste to wszystko, było kiedyś używane? bo wygląda toto jak szkolny eksponat wyrzucony przez okno P. |
|
Data: 2009-04-16 21:41:47 | |
Autor: bratPit | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
dwa kolejne raz to beznadziejna jakość, a dwa że zapewne umyte na myjce warsztatowej, inna sprawa że auto nie ma chyba 3 lat, bo wygląda toto jak szkolny eksponat wyrzucony przez okno ano :-) brat |
|
Data: 2009-04-16 23:15:44 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
bratPit pisze:
Witajcie, A co tam takie rude po prawej? |
|
Data: 2009-04-16 23:21:02 | |
Autor: bratPit | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
A co tam takie rude po prawej? zdaje sie po demontażu coś przykorodowało stąd ślady, brat |
|
Data: 2009-04-17 08:51:17 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
bratPit pisze:
A co tam takie rude po prawej? To ile to czasu stało tak rozwalone że aż rudą się tak pokryło ?? Nikt mi nie powie że przy takim pier... nie było wszystko uwalone olejem ;) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-04-17 09:20:10 | |
Autor: Karolek | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości news:gs98l5$tav$2news.onet.pl... bratPit pisze: Jak umyli silnik to juz nie bylo uwalone, a widac ze silnik zostal umyty. A potem to juz szybko rdzewieje. Karolek |
|
Data: 2009-04-17 01:13:00 | |
Autor: zinek | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:gs7s3l$mkr$1inews.gazeta.pl... Witajcie, i to juz mowi wszystko - 2.0 tdi wyjatkowo nieudane silniki. |
|
Data: 2009-04-17 08:26:11 | |
Autor: JKK | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Użytkownik "zinek" <unknown@op.pl> napisał w wiadomości news:gs8ejr$jm5$1mx1.internetia.pl... 2.0 nie-tdi zresztą też. W dwóch firmowych VW poleciał rozrząd miedzy przeglądami. Pzdr JKK |
|
Data: 2009-04-17 08:52:27 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
JKK pisze:
Eeeee tam gadasz - 2,0 115KM było nie do zajeżdżenia :) Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-04-17 20:35:11 | |
Autor: JG | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
JKK pisze:
2.0 nie-tdi zresztą też.2.0 TFSI ma normę wymiany napędu rozrządu na 180000 km - 1.8T miał jakoś podobnie. Nie wiem, jak jest obecnie, ale wcześniej paski lubiły strzelać dużo wcześniej - także na zdrowy rozsądek wcześniejsza wymiana jest bardziej opłacalna. pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-04-17 20:47:53 | |
Autor: JKK | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Użytkownik "JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> napisał w wiadomości news:gsai5b$cuk$1inews.gazeta.pl... No proszę - a jak w oplach paski strzelały między przeglądami,W dwóch firmowych VW poleciał rozrząd miedzy przeglądami.2.0 TFSI ma normę wymiany napędu rozrządu na 180000 km - 1.8T miał jakoś podobnie. Nie wiem, jak jest obecnie, ale wcześniej paski lubiły strzelać dużo wcześniej - także na zdrowy rozsądek wcześniejsza wymiana jest bardziej opłacalna. to ile to psów na GM powieszono ;-) Pzdr JKK |
|
Data: 2009-04-17 01:49:46 | |
Autor: JG | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
bratPit pisze:
Witajcie,Pozwoliłem sobie wkleić zdjęcia na forum A3, na którym trochę się udzielam. Właściciele tych silników się raczej nie ucieszą, zwłaszcza mając na uwadze, że prawie każdy z nich wymieniał już pękniętą głowicę :) pozdrawiam, JG |
|
Data: 2009-04-17 09:21:20 | |
Autor: Karolek | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Użytkownik "JG" <uzx@skasuj_antyspam_tlen.pl> napisał w wiadomości news:gs8g73$l2g$1inews.gazeta.pl... Pozwoliłem sobie wkleić zdjęcia na forum A3, na którym trochę się udzielam. Właściciele tych silników się raczej nie ucieszą, zwłaszcza mając na uwadze, że prawie każdy z nich wymieniał już pękniętą głowicę :) To teraz jeszcze tylko pekniety blok i nie ma sie czym przejmowac ;> Karolek |
|
Data: 2009-04-18 19:09:17 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Karolek pisze:
Nie ma problemu - dopóki pęka jedno albo drugie, to jakoś to się na śrubach będzie trzymać. Gorzej jak pęknie jedno i drugie - pół silnika wypadnie na jezdnie ;) |
|
Data: 2009-04-17 09:51:21 | |
Autor: bratPit[pr] | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Pozwoliłem sobie wkleić zdjęcia na forum A3, na którym trochę się udzielam. Właściciele tych silników się raczej nie ucieszą, zwłaszcza mając na uwadze, że prawie każdy z nich wymieniał już pękniętą głowicę :) nie trzeba było ludzi straszyć, będą spokojniej jeździć ;-) o ile pękające głowice to znany temat to te fotki wrzuciłem raczej jako ciekawostkę, w końcu pewnie w każdej firmie takie rzeczy się zdarzają, tyle że w tym przypadku w tak nieszczęśliwym miejscu pękł korbowód że skutki są wręcz spektakularne, brat |
|
Data: 2009-04-17 10:24:04 | |
Autor: J.F. | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:gs7s3l$mkr$1inews.gazeta.pl...
byłem w mojej ex firmie i koledzy pokazali mi wybebeszony z samochodu silnik 2.0 TDI z Octavii II, oczom moim ukazał się taki oto widok: [sorry za jakość z telefonu] A cos wiadomo o przyczynie ? Bo zasadniczo jak w rozpedzonym silniku cos peknie to straty beda duze, i marka ani producent nie maja znaczenia, no chyba ze peka im znaczacy procent. A tak swoja droga czy ja dobrze widze ze chlodzenie tego zdaje sie byc .. mierne ? cylindry sie stykaja, z tylu silnika tylko waski kanalik w gornej czesci .. J. |
|
Data: 2009-04-17 12:25:48 | |
Autor: bratPit[pr] | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
A cos wiadomo o przyczynie ? widziałem ten pęknięty korbowód i dla mnie wyglądało jakby pewnien czas pękał - część powierzchni pęknięcia jakby pokryta osadem- reszta wyglądająca na ostateczne rozerwanie no i część powierzchni zupełnie zniszczona - efekt uderzenia w blok, Bo zasadniczo jak w rozpedzonym silniku cos peknie to straty beda duze, i marka ani producent nie maja znaczenia, no chyba ze peka im znaczacy procent. zgadzam się, tak jak napisałem wcześniej, wstawiłem jako ciekawostkę, A tak swoja droga czy ja dobrze widze ze chlodzenie tego zdaje sie byc .. mierne ? niestety nie znam teorii budowy silników i praktyki z tej strony też nie, aby moc to ocenić ;-) ale jeżeli tak mówisz to pewnie tak jest, brat |
|
Data: 2009-04-18 19:14:14 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI... | |
J.F. pisze:
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:gs7s3l$mkr$1inews.gazeta.pl... Czy to nie jest aluminiowy blok? Przewodność cieplną aluminium ma dobrą i pewnie robi się kanalik na wysokość komory spalania w okolicach GMP gdzie nagrzewanie jest największe i wystarczy. Z przodu też chyba coś jest - widać na tym drugim od prawej że między cylindrem a obudową silnika jakaś przerwa jeszcze jest. |