Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   [FOTO] cos dla wielbicieli TDI...

[FOTO] cos dla wielbicieli TDI...

Data: 2009-04-17 10:24:04
Autor: J.F.
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI...
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:gs7s3l$mkr$1inews.gazeta.pl...
byłem w mojej ex firmie i koledzy pokazali mi wybebeszony z samochodu silnik 2.0 TDI z Octavii II, oczom moim ukazał się taki oto widok: [sorry za jakość z telefonu]
http://i20.photobucket.com/albums/b218/pietrek28krk/16042009s.jpg
krótko: pękł korbowód, tłok z jego częścią zatrzymał się w GMP a dolna część w kolejnym obrocie wału zaklinowała się co spowodowało wyrwanie niemal 1/4 bloku, wyrwanie fragmentu obudowy skrzyni biegów, oderwanie kawałka misy oleju; niezła masakra,
widziałem różne dziury w bloku ale tego jeszcze nie grali...

A cos wiadomo o przyczynie ?
Bo zasadniczo jak w rozpedzonym silniku cos peknie to straty beda duze, i marka ani producent nie maja znaczenia, no chyba ze peka im znaczacy procent.


A tak swoja droga czy ja dobrze widze ze chlodzenie tego zdaje sie byc .. mierne ?
cylindry sie stykaja, z tylu silnika tylko waski kanalik w gornej czesci ..

J.

Data: 2009-04-17 12:25:48
Autor: bratPit[pr]
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI...

A cos wiadomo o przyczynie ?

widziałem ten pęknięty korbowód i dla mnie wyglądało jakby pewnien czas pękał - część powierzchni pęknięcia jakby pokryta osadem- reszta wyglądająca na ostateczne rozerwanie no i część powierzchni zupełnie zniszczona - efekt uderzenia w blok,

Bo zasadniczo jak w rozpedzonym silniku cos peknie to straty beda duze, i marka ani producent nie maja znaczenia, no chyba ze peka im znaczacy procent.

zgadzam się, tak jak napisałem wcześniej, wstawiłem jako ciekawostkę,

A tak swoja droga czy ja dobrze widze ze chlodzenie tego zdaje sie byc .. mierne ?
cylindry sie stykaja, z tylu silnika tylko waski kanalik w gornej czesci ..

niestety nie znam teorii budowy silników i praktyki z tej strony też nie, aby moc to ocenić ;-)
ale jeżeli tak mówisz to pewnie tak jest,
brat

Data: 2009-04-18 19:14:14
Autor: Tomasz Pyra
[FOTO] cos dla wielbicieli TDI...
J.F. pisze:
Użytkownik "bratPit" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:gs7s3l$mkr$1inews.gazeta.pl...
byłem w mojej ex firmie i koledzy pokazali mi wybebeszony z samochodu silnik 2.0 TDI z Octavii II, oczom moim ukazał się taki oto widok: [sorry za jakość z telefonu]
http://i20.photobucket.com/albums/b218/pietrek28krk/16042009s.jpg
krótko: pękł korbowód, tłok z jego częścią zatrzymał się w GMP a dolna część w kolejnym obrocie wału zaklinowała się co spowodowało wyrwanie niemal 1/4 bloku, wyrwanie fragmentu obudowy skrzyni biegów, oderwanie kawałka misy oleju; niezła masakra,
widziałem różne dziury w bloku ale tego jeszcze nie grali...

A cos wiadomo o przyczynie ?
Bo zasadniczo jak w rozpedzonym silniku cos peknie to straty beda duze, i marka ani producent nie maja znaczenia, no chyba ze peka im znaczacy procent.


A tak swoja droga czy ja dobrze widze ze chlodzenie tego zdaje sie byc .. mierne ?
cylindry sie stykaja, z tylu silnika tylko waski kanalik w gornej czesci ..

Czy to nie jest aluminiowy blok?
Przewodność cieplną aluminium ma dobrą i pewnie robi się kanalik na wysokość komory spalania w okolicach GMP gdzie nagrzewanie jest największe i wystarczy.

Z przodu też chyba coś jest - widać na tym drugim od prawej że między cylindrem a obudową silnika jakaś przerwa jeszcze jest.

[FOTO] cos dla wielbicieli TDI...

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona