cos na sezon ogorkowy

Data: 2009-07-07 09:32:56
Autor: Jerzy Olszewski
cos na sezon ogorkowy
Benzyna z dwutlenku węgla to nie science fiction

-- -> http://www.rp.pl/artykul/9129,330369.html

Puszczamy wodze fantazji i widzimy bankrutujące największe koncerny paliwowe , produkujące benzynę z ropy naftowej. Widzimy też Polskę jako wielkiego eksportera limitów na CO2. Lawinowy wzrost zapotrzebowania na węgiel kamienny. Każda elektrownia węglowa produkuje taniutką benzynę niejako mimochodem. Mało tego - powstają przydomowe mini rafinerie przy domowych kominkach przerabiające CO2 na własne potrzeby gospodarstwa domowego niczym bimbrownie. Ceny Bogdanki idą na 1000 zł za akcję ...

Każdy czasem miewa głupie sny,
ale potem się budzimy i...

Data: 2009-07-07 03:21:03
Autor: macieks
cos na sezon ogorkowy
W Polsce monopol na paliwa ma Orlen i PGNiG.
Skarb państwa nie pomoże w podcinaniu zysków "swoich" spółek.

A bariery postawi takie, że odechce się innowacyjności.
Tak "im" wygodniej (czyli każdej kolejnej władzy).

Data: 2009-07-17 00:04:21
Autor: macieks
cos na sezon ogorkowy
On 7 Lip, 12:21, macieks <mmmaciek...@gmail.com> wrote:
W Polsce monopol na paliwa ma Orlen i PGNiG.
Skarb państwa nie pomoże w podcinaniu zysków "swoich" spółek.

A bariery postawi takie, że odechce się innowacyjności.
Tak "im" wygodniej (czyli każdej kolejnej władzy).

 Tak na potwierdzenie
http://biznes.onet.pl/orlen-i-lotos-moga-zablokowac-rurociag-z-tanszym-d,18574,1566777,1,prasa-detal

I proszę ostrożnie politycznie. KAŻDEJ kolejnej władzy jest na rękę
mieć monopol w tej dziedzinie.

Data: 2009-07-07 09:49:19
Autor: \\n
cos na sezon ogorkowy
Jerzy Olszewski pisze:

-- -> http://www.rp.pl/artykul/9129,330369.html

Skoro już mowa o energetyce to tu są ciekawe wyliczenia:
http://www.rp.pl/artykul/329872.html

--
Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

Data: 2009-07-07 11:37:06
Autor: skippy
cos na sezon ogorkowy

Użytkownik "Jerzy Olszewski" <jerzyo@it.com.pl> napisał w wiadomości news:h2utr6$chu$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Mam o tyle sceptyczne podejście do tego, że ogólnie jest wrażenie jakby wszystkie technologie oderwane od ropy i gazu były skutecznie dołowane.
Nie mówie tu o PL konkretnie.

Data: 2009-07-07 11:48:18
Autor: kigam
cos na sezon ogorkowy

[...]

Po czym urzędnicy dochodzą do wniosku, że tak nie może być zeby każdy miał
przydomową elektrownię bo to gorsze od bimbrowni. Wprowadzają więc koncesję
na produkcję po 100 tys którą trzeba odnawiać co roku oraz nakładają podatek
vat 22%, akcyza 60% i ekologiczny 10%. Ponadto urzędnicy chcą wziątki za
wydanie koncesji, rozpoczynają męczące cię kontrole skarbowe bo może
oszukujesz na akcyzie i podatku, i czy z procesem produkcyjnym jest wszystko
ok. I 50 tys nowych urzędników ma sie w jak najlepsze a Ty nie możesz się
obudzić bo to REAL.

Data: 2009-07-07 12:31:56
Autor: Jerzy Olszewski
cos na sezon ogorkowy
kigam pisze:
[...]

I powstaje szara i coraz bardziej czarna strefa. I pojawia się Alfons Kaponowski, który w warunkach konspiracyjnych zakłada sieć podziemnych "bimbrowni" energetycznych. Pewnego dnia powstaje Komisja do walki z benzynowym podziemiem na czele którego staje młody Eliot Balcerowicz (brat Leszka) i likwidują cały szkodliwy proceder. Happy End. Kurtyna :)

Data: 2009-07-07 13:12:33
Autor: kigam
cos na sezon ogorkowy

kigam pisze:
> [...]

benzynowym podziemiem na czele którego staje młody Eliot Balcerowicz
(brat Leszka) i likwidują cały szkodliwy proceder. Happy End. Kurtyna :)

No jak kurtyna to już nic nie piszę ;-)

Data: 2009-07-07 12:29:44
Autor: skippy
cos na sezon ogorkowy
Co do bimbrowni - to rzeczywiście ponoć dosyć często poza Polską prawo do tego typu produkcji jest dosyć liberalne.
Natomiast czy takie chałupnicze benzynownie to fajna sprawa; nie wim.
Co i rusz by sie cos zjarało.
A chrzciliby jeszcze lepiej niz przy hipermarketach.

Data: 2009-07-07 15:43:04
Autor: pb158
cos na sezon ogorkowy
skippy pisze:
[...]

Produkcja benzyny to trochę wyższa szkoła jazdy i robi się ją z ropy.

Natomiast produkcja paliwka do ropniaków z oleju rzepakowego to kaszka z mleczkiem i aparatura o niewielkim koszcie, składniki do katalizy ogólnodostępne :)

Poczytaj o produkcji estru z rzepaku do ropniaków, produkcja prosta a główny odpad po reakcji oddzielenia estru od oleju rzepakowego można sprzedać fabrykom produkującym kosmetyki.

Problem w tym, że nawet na własne potrzeby nie możesz tego robić legalnie :) a paliwo jest ekstra klasa, spalinami można prawie oddychać, cenowo też wychodzi się dobrze jak przerobi się minimum ze dwie beczki oleju :) kupione od rolnika i co najważniejsze do jazdy na estrze nie trzeba przerabiać układu wtryskowego nawet w nowoczesnych silnikach.

Nie pamietam gdzie ale czytałem jak jednemu rolnikowi dopięli się do du.y z urzędu skarbowego jak robił dla siebie i sąsiada paliwko :) akcyzą na początek go poczęstowali i sprawą karno skarbową :)

PZDR

Data: 2009-07-07 16:38:53
Autor: Michal Grzechowiak
cos na sezon ogorkowy
Jerzy Olszewski pisze:
Benzyna z dwutlenku węgla to nie science fiction

Nawet jeśli to prawda, to:

"Nie ma nic trudniejszego do zaplanowania, nic bardziej wątpliwego do osiągnięcia, i nic bardziej niebezpiecznego do wprowadzenia niż stworzenie nowego systemu. Jest tak, gdyż inicjator zmiany ma przeciwko sobie wszystkich tych, którzy mogliby czerpać korzyści z utrzymania starego systemu oraz niewielu obojętnych sprzymierzeńców wśród tych, którzy mogliby skorzystać na nowym systemie"

:)

Pozdr.
Michał

Data: 2009-07-07 18:38:20
Autor: Jerzy Olszewski
cos na sezon ogorkowy
Michal Grzechowiak pisze:
Jerzy Olszewski pisze:
[...]

No. Dlatego Kaczuszkom nie udało się z IV RP :)

Data: 2009-07-07 18:59:37
Autor: skippy
cos na sezon ogorkowy

Użytkownik "Jerzy Olszewski"

No. Dlatego Kaczuszkom nie udało się z IV RP :)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Roman_Kry%C5%BCe
http://pl.wikipedia.org/wiki/Andrzej_Kry%C5%BCe

cos na sezon ogorkowy