co? zamiast Lenovo

Data: 2014-02-24 11:20:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
co? zamiast Lenovo
Czy to coś:

   http://overmania.pl/pl/p/Tablet-Mapa-OVERMAX-SOLUTION-10-II-3G-GPS-4-x-1%2C5GHZ/353

jest godną konkurencja dla Lenovo?

   http://www.skapiec.pl/site/cat/20/comp/7042265

Lenovo kosztuje ponad 950 pln, zaś Overmax 779,00 pln.

Wolałbym to:

   http://overmania.pl/pl/p/TABLET-OVERMAX-SteelCore-10-III-10%2C1-4x1%2C6GHz-IPS-Etui/308

bo ma wyższą rozdzielczość ekranu. Niestety nie ma GPS.

Ten:

  http://overmania.pl/pl/p/Tablet-dla-Seniorow-OVERMAX-INTUTAB-Aplikacje-GPS-/358

ma i GPS, i 3G, ale ma słabszy CPU i nie wiem, jaki ma ekran.
Cena stosunkowo niska (499,00 pln) ale nie wiem, czy z DVBT,
czy bez.

Data: 2014-02-24 15:51:54
Autor: Trybun
co? zamiast Lenovo
[...]

Trudno powiedzieć. Natomiast chciałbym nawiązać do tego pojęcia marketingowego "wysoka rozdzielczość" ekranu. Przecie to jest jakiś pusty slogan. Mam tablet 7" o rozdzielczosci 480x800 i w nim standardowe emotikony androida wyglądaja jak kryształ. Mam także telefon 4,5" i rozdzielczości 540x960, w nim z kolei emotki Andka wyglądaja tak że nie idzie odróżnić jednej od drugiej. Emotki innych programów wyglądają już normalnie, ale te Andrioidowskie są wręcz nierozpoznawalne.. I co tu się podniecać jakąś wyższą rozdzielczością przy zakupie sprzętu...?

Data: 2014-02-24 16:48:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
co? zamiast Lenovo

"Trybun" 530b5c6d$0$2213$65785112@news.neostrada.pl

Trudno powiedzieć. Natomiast chciałbym nawiązać do tego pojęcia marketingowego "wysoka rozdzielczość" ekranu. Przecie to jest jakiś pusty slogan. Mam tablet 7" o rozdzielczosci 480x800 i w nim standardowe

Jaki?

[...]

Zgodzę się z tym, że nie tylko rozdzielczość jest ważna.
Ogólnie Samsungi mają dobre ekrany. Sony XZ ma bardzo dobry.

Data: 2014-02-24 19:22:34
Autor: Trybun
co? zamiast Lenovo

http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Huawei-Ideos-S7-Slim.62066.0.html

emotikony androida wyglądaja jak kryształ. Mam także telefon 4,5" i

Jaki?

http://www.acermaniak.pl/17774/acer-liquid-e2-test/

Dość wierny opis, choć i parę fałszów. To na przykład że ma dobrą widoczność w słońcu - nic podobnego, pod tym względem jest znacznie gorzej niż miałem w dużo tańszym Alcatelu. Kolejny fałsz jest taki że nieprawdą jest że słabo się sprawuje wi-fi, jest wręcz przeciwnie - nie miałem jeszcze sprzętu który w tym zakresie sprawowałby się lepiej od tego Acera. No i największa i jedyna prawdziwa wada  - ten telefon autentycznie potrzebuje minuty, albo nieraz i więcej żeby GPS złapał fixa. Inne fony robia to w kilka/kilkanaście sekund.

[...]

Ja posunąłbym się do stwierdzenia że wcale nie ważna. Znacznie ważniejsze by było dobre odwzorcowanie kolorów i szeroki zakres regulacji jasności.
I tak nawiasem - udało mi się poprawić widok tych emotikon Androida w programie do SMS/MMSowania. Po prostu w programie Chomp SMS miałem ustawiony zbyt mało kontrastowy motyw dla zielonych emotikon. Po zmianie jest poprawa widoku, ale trzeba przyznać że rewelacji jakichś nie i tak nie ma. Całkiem dobrze za kolorystycznie wyglądają  emotki - styl iPhone`a, ale sam ich kształt jest tak brzydki że wolę zostać przy tych androidowskich.

Data: 2014-02-24 22:51:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
co? zamiast Lenovo

"Trybun" 530b8dcc$0$2154$65785112@news.neostrada.pl

Jaki?

http://www.acermaniak.pl/17774/acer-liquid-e2-test/

Kontrast... Ale jaki? W kolorze co najmniej jest kontrast
luminancji i chrominancji. Skoro człowiek nie określa
dokładniej, o jakim kontraście myśli -- nie ma pojęcia
o tym, co mówi. :) Taka opinia jest bezwartościowa!

W ogóle są trzy kontrasty lokalne.

Obok nich są kontrasty globalne (o ile można to tak określić)
czyli różnice pomiędzy pikselami położonymi daleko od siebie.
W tylnym (nie w krawędziowym) podświetleniu kontrast globalny
luminancji uzyskuje się także dzięki częściowemu gaszeniu części
LEDek podświetlających.

[...]

:) Co to w ogóle za recenzja -- słabo, dobrze, lepiej, dość dobrze?

No i największa i jedyna prawdziwa wada  - ten telefon autentycznie
potrzebuje minuty, albo nieraz i więcej żeby GPS złapał fixa.
Inne fony robia to w kilka/kilkanaście sekund.

To trudna sprawa. Trzeba by położyć obok siebie kilka
urządzeń i badać je jednocześnie, na dodatek zamieniając
je miejscami w trakcie sprawdzania.

Pamiętam jakąś recenzję, w której jakaś dziewczyna porównywała
dwa urządzenia zawierające ten sam odbiornik GPS. Jedno wg niej
było doskonałe, drugie -- bardzo słabe. Jedno sprawdzała ,,dziś''
a drugie kilka dni później. :) Może nawet w innym miejscu.

Netowe recenzje zwykle są bezwartościowe -- chyba że zawierają
stosowny film. Wówczas można sprawdzić występowanie lagów, ale
i do tego trzeba podchodzić z umiarkowanym zaufaniem. :) Snapy
ekranowe mają sens.

[...]

Czyli jasność maksymalna. :) To akurat wie każdy.

[...]

Od kiedy ten Acer jest w sprzedaży? Chyba nie od początku sierpnia ubr.?

O Acerach mam bardzo dobre zdanie.

Data: 2014-02-26 15:57:17
Autor: Trybun
co? zamiast Lenovo

[...]

Tak prawdę mówiąc nie mam pojęcia o co tamtemu recenzentowi z "Acermaniaka" chodzi z tym kontrastem. Ja poza  słabą widocznością w słońcu nie mam o tym wyświetlaczu uwag krytycznych. Kąty widzenia, kolory itd. ok., naprawdę nie ma się do czego doczepić.

[...]

Ja ostrożnie napiszę - "dobrze", bo ja nie miałem do czynienia ze zbyt dużą liczbą urządzeń które się posługuje łącznością po przez wi-fi. Ten mój Acer jak na razie jest najlepszym urządzeniem pod tym względem jakie do tej pory miałem. Nie mam uwag co do zasięgu, a samo łączenie się z siecią to chyba już lepiej nie można -  dotykam ikonki wi-fi, ikonka dwa-trzy razy mignie i jest połączenie.

[...]

Ale tu nie chodzi o aż takie dokładne pomiary. W nawigacji, poprzednich telefonach, czy tablecie GPS fix złapany był/jest już gdy wyjeżdżałem z garażu. W Acerze wyjadę z garażu na drogę, wyjdę zamknąć bramę, wsiadam do auta i przejeżdżam kilka kilometrów i dopiero jest łączność z satelitami. Nie mam pojęcia czym to idzie, tym bardziej że jak stracę na chwilę sygnał, np. w tunelu, to po wyjechaniu z niego sygnał łapany jest od razu...

Myślę że jednak mają wartość. Jadnak trzeba ich przeczytać kilkanaście/dziesiąt dla uwiarygodnienia tym opinii. I najlepiej na różnych stronach www.

[...]

No tak, ale w specyfikacjach fabrycznych telefonów ten ważny szczegół jest często pomijany. ..

[...]

Oj nie potrafię dokładnie odpowiedzieć, ale chyba istotnie jest w sprzedaży od drugiej połowy 2013 roku..

Ja go kupiłem przez przypadek. Normalnie na pewno bym nie kupił, jedno że za drogi, a drugie że firma o której nie wiem nic. Ale tak sie złożyło że Komputronik nie był w stanie naprawić poprzedniego zareklamowanego telefonu i zaproponowali mi inny. Zobaczyłem co maja w ofercie, poczytałem recenzje, no i padło na Acera. Dopłata wyniosła 180zł. I muszę powiedzieć że jak na razie sprawuje się wręcz wzorowo. Żadnych problemów z dualsim i czymkolwioek innym, no, poza tym powolnym łapaniem fixa przez GPS.

Data: 2014-02-26 18:54:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
co? zamiast Lenovo

"Trybun" 530e00ac$0$2150$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Monster z WiFi łapie łączność niechętnie.

[...]

Rozumiem, że AGPS pracuje poprawnie. Spróbuje czegoś takiego:

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eclipsim.gpsstatus2&hl=pl

lub takiego:

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chartcross.gpstest&hl=pl

i zobacz, jak pracuje AGPS. Możesz także wyczyścić dane z AGPS lub je uaktualnić.

Od kiedy ten Acer jest w sprzedaży? Chyba nie od początku sierpnia ubr.?
O Acerach mam bardzo dobre zdanie.

Oj nie potrafię dokładnie odpowiedzieć, ale chyba istotnie
jest w sprzedaży od drugiej połowy 2013 roku..

Szkoda, że nie zaczekałem z przesiadką z Ace.

Trochę dziwne. :)

Data: 2014-02-28 10:46:35
Autor: Trybun
co? zamiast Lenovo

[...]

Tz -  długo?

[...]

Mam zainstalowany bardzo podobny program "GPS Status", bez "Toolbox.  On także nie przyspiesza łączenia z satelitami.

No nie wiem, niby ten AGPS działa, ale jego precyzja woła o pomstę do nieba. Rozrzut na na kilka kilometrów. Tak przynajmniej widać na Google Maps.
Gdzie się czyści te dane z AGPSu?

[...]

Ale wtedy w czasie debiutu ten Acer był jeszcze droższy niż teraz kosztuje. A więc pewnie i tak byś nie kupił. No bo kto wykłada aż taką kasę na sprzęt mało popularnej marki....

Co dziwne?

Data: 2014-02-28 23:20:12
Autor: John Kołalsky
co? zamiast Lenovo

Użytkownik "Trybun" <CHE@jahu.com>

Mam zainstalowany bardzo podobny program "GPS Status", bez "Toolbox.  On także nie przyspiesza łączenia z satelitami.

A co to jest to "łączenie z satelitami" ? :-)

Data: 2014-03-01 14:09:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
co? zamiast Lenovo

"Trybun" 53105ad5$0$2354$65785112@news.neostrada.pl

Monster z WiFi łapie łączność niechętnie.

Tz -  długo?

Długo -- nawet kilka minut. Bywa, że potrzebny jest restart telefonu.

No nie wiem, niby ten AGPS działa,

Więc sprawdź.

Gdzie się czyści te dane z AGPSu?

Na przykład tu:

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chartcross.gpstest&hl=pl

AGPS nie służy do poprawy dokładności wskazań GPS.

Ale wtedy w czasie debiutu ten Acer był jeszcze droższy niż teraz kosztuje. A więc pewnie i tak byś nie kupił. No bo kto wykłada aż
taką kasę na sprzęt mało popularnej marki....

Acer to marka niepopularna? Ciekawe...

[...]

Powolne ustalanie pozycji.

Data: 2014-02-25 06:20:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
co? zamiast Lenovo

[...]

() WiFi:

   Wi-Fi nie pracuje z należytą czułością. Bezpośrednio przy routerze
   uzyskaliśmy odczyt na poziomie -52 dBm, podczas gdy średnia w tym
   ustawienia nie wychodzi zazwyczaj poza -35 dBm.

Czyli im dalej tym lepiej? ;)

   W najtrudniejszym scenariuszu smartfon sieci nie widział w ogóle.

A co to jest ten ,,najtrudniejszym scenariusz''?

() GPS:

    GPS w E2 działa poprawnie. Z włączonym transferem danych
    będziemy potrzebować ok. minuty, by telefon był w stanie
    wskazać naszą pozycję.

22 metry niedokładności to raczej słaby wynik; minuta to
bardzo dużo -- gdzie zatem poprawność?

-=-

Test zero warty. :)

Data: 2014-02-26 15:57:32
Autor: Trybun
co? zamiast Lenovo

[...]

Chyba chodzi mu o to że Acer ma mniej czułą antenę wi-fi niż wynosi średnia na innych urządzeniach...

co? zamiast Lenovo