covid-19

Data: 2020-02-28 13:01:02
Autor: Marcin Debowski
covid-19
Czy w Polskim prawie są instrumenty prawne umożliwiające skuteczną egzekucję kwarantanny, penalizacje za jej nieprzestrzeganie, takoż narażanie innych na zarażenie, nie udzielenie informacji z kim zarażony się kontaktował etc. etc.?

--
Marcin

Data: 2020-02-28 14:04:07
Autor: nie ma emaila
covid-19
Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> napisał(-a):

[...]

zapewne tylko ogólne o narażaniu na niebezpieczeństwo

Data: 2020-02-28 13:16:24
Autor: Marcin Debowski
covid-19
On 2020-02-28, nie_ma_emaila@onet.pl <nie_ma_emaila@onet.pl> wrote:
[...]

No właśnie jestem ciekaw bo przecież i u nas bywały epidemie paskudnych chorób, np. takiej ospy prawdziwej jeszcze w latach 60 i jakieś dedykowane instrumenty być powinny.

--
Marcin

Data: 2020-02-28 15:08:07
Autor: J.F.
covid-19
Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:Io86G.11690$Dd4.2342@fx22.ams1...
On 2020-02-28, nie_ma_emaila@onet.pl <nie_ma_emaila@onet.pl> wrote:
[...]

Wtedy sie wladza przepisami nie przejmowala :-)

Podobnie zreszta jak dzis :-(

J.

Data: 2020-02-28 14:17:02
Autor: Michał Jankowski
covid-19
W dniu 28.02.2020 o 14:01, Marcin Debowski pisze:
[...]

Poczytaj sobie "Ustawę o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi"... Jakieś kary tam są.

   MJ

Data: 2020-02-28 15:10:39
Autor: J.F.
covid-19
Użytkownik "Michał Jankowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5e5912ce$0$17341$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

I zamkna do wiezienia, zamiast do szpitala ? :-)

No coz - jest to jakies rozwiazanie :-)

Czy najpierw do szpitala, a potem do wiezienia ... ale jesli sie okaze, ze nie byl chory ?

J.

Data: 2020-02-28 22:51:57
Autor: Animka
covid-19
W dniu 2020-02-28 o 15:10, J.F. pisze:
[...]

Pewien Polak opisał "izolatkę" we Włoszech oddzieloną kotarą na korytarzu, bo nie było dla niego miejsca na sali. Śmieci się wywalały z kosza, robale i mrówki chodziły po ścianach. Nikt prawie do niego nie zaglądał. Ciekawa jestem czy mu jedzenie przynosili, bo o tym nie napisał oraz czy wolno mu było wychodzić do toalety.

--
animka

Data: 2020-02-28 23:10:49
Autor: Marcin Debowski
covid-19
On 2020-02-28, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Więzienie w tej Ustawie jest wyłącznie jak operujesz czynnikami zakaźnymi, czyli handel, przewóz, namnażanie, słowem okolice teroryzmu.
Cała reszta to grzywna.

Co ciekawe, jest tam też lista chorób zakaźnych. Nie analizowałem Ustawy, ale jeśli jest to lista wyczerpująca, to covid-19 na niej z oczywistych powodów nie ma. Ale może obowiązek kwarantanny etc. nie jest z tą listą związany.

--
Marcin

Data: 2020-02-29 09:26:04
Autor: Shrek
covid-19
[...]

Jest coś takiego - http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20082341570/U/D20081570Lj.pdf

Chcesz to przeczytaj. Jak jest równie dobra jak o leczeniu czubów, to znaczy, że nie mamy żadnych instrumentów.

--
Shrek

Data: 2020-03-03 01:14:49
Autor: Marcin Debowski
covid-19
On 2020-02-29, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

No i dorobiliśmy się właśnie "spec" ustawy.

--
Marcin

Data: 2020-03-03 06:23:06
Autor: Shrek
covid-19

Chcesz to przeczytaj. Jak jest równie dobra jak o leczeniu czubów, to
znaczy, że nie mamy żadnych instrumentów.

No i dorobiliśmy się właśnie "spec" ustawy.

Właśnie czytałem. Całe mnóstwo sposobów jak wydymać obywatela. Przypomnę tylko, że jak jakaś ustawa umożliwia wydymanie obywatela (nawet jeśli nie jest to jej celem) to wczesniej czy później to nastąpi. A sąd będzie badał, czy zgodnie z ustawą, a nie jej celem.

Pierwszy kwiatek, to państwo nie odpowiada za żadne szkody wyrządzone przez jej przedstawicieli w związku z działaniami z covid. Mogą ci zburzyć dom bo będą tam chcieli zrobić szpital i chuj ci się należy. Szpital szpitalem, ale może twój dom spodoba się członkowi komisji do walki z wirusem? Itd...

Dla tych co im się te obawy wydają absurdalne przypomnę słowa zbysia babalskiego pełnomocnika p.o.remier "polityka prorodzinna" straszydło dotyczące ustawy o kowr.

"oczywiście kobiety na urlopach macierrzyńskich nie będą zwalniane. Pełnomocnik za każdym razem będzie bardzo dokładnie badał sytuację i zapewniam że taka ochrona będzie"

Rok później ten sam zenek babalski przed sądem jako pełnomocnik ds utrzwporzenia kowr "nie mogłem brać stanu szczególnej ocherony matek przed zwolnieniem pod uwagę, gdyż nie pozwalała mi na to ani ustawa ani zarzadzenie ministra". Pełnomocnik kowr stwierdził nawet że niezwalnianie matek byłoby sprzeczne z prawem, bo dyskryminowałoby innych... Także jak ustawa umożliwa jakieś kurewstwo to wcześniej czy później to kurewstwo zostanie popełnione. Tyle w temacie.

--
Shrek

Data: 2020-03-03 02:24:46
Autor: rowerex
covid-19
W dniu wtorek, 3 marca 2020 06:25:02 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

Pierwszy kwiatek, to państwo nie odpowiada za żadne szkody wyrządzone przez jej przedstawicieli w związku z działaniami z covid.

Mnie zaciekawiły "dni robocze" np. na odwołania od jakichś decyzji i ich rozpatrzenie - no bo co będzie działało i funkcjonowało, a co nie będzie, w dniach "nieroboczych"?

Pozd-
-Rowerex

Data: 2020-03-03 18:46:21
Autor: Shrek
covid-19
W dniu 03.03.2020 o 11:24, rowerex@op.pl pisze:

Mnie zaciekawiły "dni robocze" np. na odwołania od jakichś decyzji i ich
rozpatrzenie - no bo co będzie działało i funkcjonowało, a co nie będzie, w dniach
"nieroboczych"?

A co za różnica - instytucja do której będziesz się odwoływał, będzie czynna, tylko zamkięta dla interesantów z powodu koronowirusa - odwołuj się pan przez okno:P

--
Shrek

Data: 2020-03-03 10:01:08
Autor: rowerex
covid-19
W dniu wtorek, 3 marca 2020 18:46:22 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
> [...]

A co za różnica - instytucja do której będziesz się odwoływał, będzie czynna, tylko zamkięta dla interesantów z powodu koronowirusa - odwołuj się pan przez okno:P

Odwołanie to pikuś - ale "dni robocze" w obliczu zagłady ludzkości wymagałyby jakiegoś uregulowania - skoro będą istniały "dni robocze", to co ze świętami?

No chyba, że w dni nierobocze i święta świętowałby też wirus...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-03-03 19:05:06
Autor: Shrek
covid-19
W dniu 03.03.2020 o 19:01, rowerex@op.pl pisze:

Odwołanie to pikuś - ale "dni robocze" w obliczu zagłady ludzkości wymagałyby
jakiegoś uregulowania - skoro będą istniały "dni robocze", to co ze świętami?

Normalnie - jak masz termin do przyjęcia do szpitala za 258 dni, to liczą się robocze. Nierobocze się nie liczą do czekania:P

--
Shrek

Data: 2020-03-03 05:57:03
Autor: Marcin Debowski
covid-19
On 2020-03-03, Shrek <1@wp.pl> wrote:

[...]

To akurat wykreślono, ale premier nadal może arbitralnie nakazać to czy tamto przedsiębiorcom.

--
Marcin

Data: 2020-03-03 17:04:53
Autor: Shrek
covid-19

[...]

Powtórzę co napisałem. Jeśli prawo, choćby mimowlonie umożliwia popełnienie przez władzę jakiegoś kurewstwa, to znaczy że to kurewstwo wcześniej czy póżniej przez władzę na obywatelu zostanie popełnione.

--
Shrek

Data: 2020-03-03 10:06:45
Autor: rowerex
covid-19
W dniu wtorek, 3 marca 2020 17:04:56 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

popełnienie przez władzę jakiegoś kurewstwa

A czy władza będzie w ogóle istniała przy prawdziwym zagrożeniu zagładą?

No i gdzie i kto uregulował podejmowanie decyzji o tym, kogo warto ratować, a kogo poświęcić dla dobra "wybrańców" - kto tych wybrańców do "przeżycia" i "przedłużenia gatunku" będzie wskazywał i wg jakich kryteriów?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-03-03 20:46:19
Autor: Shrek
covid-19
W dniu 03.03.2020 o 19:06, rowerex@op.pl pisze:
W dniu wtorek, 3 marca 2020 17:04:56 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

popełnienie przez władzę jakiegoś kurewstwa

A czy władza będzie w ogóle istniała przy prawdziwym zagrożeniu zagładą?

Będzie. A co abdykuje wcześniej?

--
Shrek

Data: 2020-03-04 00:03:58
Autor: rowerex
covid-19
W dniu wtorek, 3 marca 2020 20:46:43 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

Będzie. A co abdykuje wcześniej?

A kogo abdykacja, czy nieabdykacja będzie wówczas interesowała?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-03-04 09:20:52
Autor: Shrek
covid-19
W dniu 04.03.2020 o 09:03, rowerex@op.pl pisze:

A czy władza będzie w ogóle istniała przy prawdziwym zagrożeniu zagładą?

Będzie. A co abdykuje wcześniej?

A kogo abdykacja, czy nieabdykacja będzie wówczas interesowała?

Samą władzę i obywateli pod jej butem. Apokaliptyczne czasy się już zdarzały. To nie pierwsza pandemia na świecie. Byływ wojny, były pandemie, były klęski ekologiczne. Władza zawsze miała się wtedy nieżle w stosunku do plebsu.

--
Shrek

Data: 2020-03-04 03:59:07
Autor: rowerex
covid-19
W dniu środa, 4 marca 2020 09:20:59 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

Samą władzę i obywateli pod jej butem. Apokaliptyczne czasy się już zdarzały. To nie pierwsza pandemia na świecie. Byływ wojny, były pandemie, były klęski ekologiczne. Władza zawsze miała się wtedy nieżle w stosunku do plebsu.

Z "zawsze" można polemizować. "Władza" występuje też u zwierząt i jest wymysłem biologicznym, ale w przypadku gatunku homo sapiens władza poszła dalej w stronę większej organizacji, a to już ochrzczono mianem "cywilizacji" - a cywilizacje homo sapiens pojawiały się i upadały...

W cywilizacji globalnej, kiedy miliony osobników dziennie przewalają się między kontynentami, a miliardy między krajami, nie było jeszcze globalnej pandemii - koronawirus przy wirusie Ebola jest jak mrówka przy czołgu. Gdyby coś na poziomie wirusa Ebola (z podobnym poziomem śmiertelności) zyskało możliwość takiego rozprzestrzeniania się po świecie jak "zwykła grypa", to należałoby chyba ogłosić "stan wojenny" na całym globie, łącznie z prawem do odstrzału bez ostrzeżenia każdego, kto wyściubi choćby czubek nosa zza drzwi - pytanie tylko, kto i jak długo by to wytrzymał...

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2020-03-04 13:47:03
Autor: Shrek
covid-19
W dniu 04.03.2020 o 12:59, rowerex@op.pl pisze:

[...]

Z "zawsze" można polemizować.

No z grubsza zwasze.

[...]

I na ogół przeciętny obywatel upadającej cywilizacji wychodził na tym gorzej niż przedstawiciel jej władzy.

[...]

Dalej twierdzę, że w obliczu nawet takiej zarazy władza by po prostu nie abdykowała;)

--
Shrek

Data: 2020-03-04 00:11:34
Autor: mrbluesky.pl
covid-19
Data: 2020-03-16 07:28:52
Autor: Marcin Debowski
covid-19
On 2020-02-28, Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> wrote:
[...]

https://www.rp.pl/Koronawirus-2019-nCoV/303159956-Klopoty-za-przerwanie-kwarantanny-Grozi-nawet-8-lat.html

"Są pierwsze śledztwa wobec osób, które złamały sanitarne zakazy i narażenie innych na niebezpieczeństwo. Dwie takie sprawy toczą się w Warszawie. Grozi za to 8 lat - ustaliła "Rzeczpospolita"."

--
Marcin

covid-19