(cross) Podatek od gara?y (projekt)

Data: 2014-02-03 11:03:18
Autor: Gotfryd Smolik news
(cross) Podatek od gara?y (projekt)

  Jako że z rana rzucili hasłem w radiu, odszukałem:

http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1039639,Masz-garaz-plac-podatek-za-luksus
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/774909,podatek-od-nieruchomosci-od-garazy-podwyzka-stawek.html

  W zupełności się zgadzam, że sytuacja jest nienormalna - z jednej strony,
w okolicach blokowisk całe drogi są pozastawiane samochodami, miejscami
tak że trudno się np. autobusowi lub ciężarówce przepchnąć, z drugiej,
zamiast naciskać na *nie*stawianie na drodze, ministerstwo ma zamiar
zachęcać do... dalszego zastawiania.
  Toć jeśli powinien być podatek, to od *braku* miejsca parkingowego :>
(a nawet dwu, jeśli chodzi o dojeżdżających do pracy autem :>)
  Inna sprawa, że zróżnicowanie stawek też jest wątpliwe, pytanie
tylko, w którą stronę zmieniać podatki.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-03 11:14:02
Autor: Maciek
(cross) Podatek od gara?y (projekt)
  Inna sprawa, że zróżnicowanie stawek też jest wątpliwe, pytanie
tylko, w którą stronę zmieniać podatki.
Ja jestem za dodatkowym podatkiem od każdego rodzaju luksusu. Więcej niż
jednak izba - podatek, garaż - podatek, łazienka - podatek, oddzielna
toaleta - podatek, woda w budynku - podatek, ciepła woda w kranie -
podatek, powietrze o zawartości cząstek stałych < xxx - podatek, prawo
do głosowania na partię inną niż rządząca - podatek, niezgadzanie się z
poglądami Prezesa Rady Ministrów - podatek, itd itd.

Maciek

Data: 2014-02-03 11:32:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 3 Feb 2014, Maciek wrote:

Ja jestem za dodatkowym podatkiem od każdego rodzaju luksusu. Więcej niż
jednak izba - podatek,

  To mieszkania będą budowane wzorem "przestrzeni otwartych"
w biurowcach ;)

garaż - podatek,

  No już mamy, nie czepiaj się.

łazienka - podatek, oddzielna
toaleta - podatek, woda w budynku - podatek, ciepła woda w kranie
- podatek,

  W przypadkach przeciwnych również podatek.
  Na podstawie art.11 UoPDoOF, "nieodpłatne korzyści".

powietrze o zawartości cząstek stałych < xxx - podatek,

  O zawartości > xxx takoż podatek.
  Przecież co się nałykasz to twoje.
  Jak to tak, za darmo?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-03 11:59:06
Autor: Maciek
[...]
Masz na myśli nieodpłatne korzyści w postaci hartowania organizmu, przy
wycieczce w mroźną noc do sławojki, bądź studni? Przyznam, że to
naprawdę dobra koncepcja :->

Maciek

Data: 2014-02-03 12:24:18
Autor: mlodz
Dnia Mon, 3 Feb 2014 11:32:23 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

[...]

To pachnie podymnym... a jeśli pójść dalej, to i pogłównym.

Weźcie może idźcie na jakieś zakonspirowane forum? Bo zacząłem w tę
stronę iść jeszcze dalej i na horyzoncie zamajaczył taki prawdziwy,
najprawdziwszy komunizm.

Nie no, akurat ja rozumiem... ;>

Data: 2014-02-03 12:34:13
Autor: z
W dniu 2014-02-03 12:24, mlodz pisze:
Weźcie może idźcie na jakieś zakonspirowane forum?
Pójście na forum nic nie da. Komunizm się wdziera do naszych domów jak tylko może. A Donald Gierek twierdzi że świetlana przyszłość przed nami.

Co musi się wydarzyć żeby ten naród przejrzał na oczy?

Zima stulecia? Jak patrzę na obrazki z tv to już tylko pusty śmiech zostaje. :-)

Data: 2014-02-03 11:42:56
Autor: AZ
(cross) Podatek od gara??y (projekt)
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On 2014-02-03, z <z@z.pl> wrote:
[...]

Co chcesz, teraz pierwszoklasisci dostana za darmo ksiazke a ich rodzice
obowiazkowa oplate audiowizualna ;-)

Co musi się wydarzyć żeby ten naród przejrzał na oczy?

Zima stulecia? Jak patrzę na obrazki z tv to już tylko pusty śmiech zostaje. :-)

A co to jest to TV?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-03 12:41:05
Autor: Maciek
W dniu 2014-02-03 12:34, z pisze:
Zima stulecia? Jak patrzę na obrazki z tv to już tylko pusty śmiech zostaje. :-)
A abonament chociaż płacisz?? :->

Maciek

Data: 2014-02-03 14:33:00
Autor: z
W dniu 2014-02-03 12:41, Maciek pisze:
W dniu 2014-02-03 12:34, z pisze:
Zima stulecia? Jak patrzę na obrazki z tv to już tylko pusty śmiech
zostaje. :-)
A abonament chociaż płacisz?? :->

Nie ponieważ nie posiadam telewizora :-) a jak wiadomo czasy takie że oglądać można i bez. :-) A nawet jeśli to nie ma jak wyegzekwować.
Jak ma być porządek z podatkami od garaży jak z abo. rtv nie można zrobić porządku. :-)

Data: 2014-02-03 13:02:24
Autor: RoMan Mandziejewicz
(cross) Podatek od gara?y (projekt)
Hello z,

[...]

Idź na pl.soc.polityka z tym badziewiem.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-02-03 11:26:00
Autor: Jacek
(cross) Podatek od gara?y (projekt)

  Jako że z rana rzucili hasłem w radiu,
Ja odszukałem w pamięci, że jeszcze za PRL był też podatek od płotów. Pobierano go jednorazowo i tylko od płotów metalowych (jako luksusowych). Warto ten pomysł podsunąć politykom. Podatku od płotu (na razie) nie było, a płotów ci u nas dostatek, ukryć się ich nie da, zmierzyć łatwo więc i na obfite wpływy liczyć można :-(
Jacek

Data: 2014-02-04 00:20:41
Autor: Gotfryd Smolik news
(FUW) Podatek od gara?y (projekt)
FUT warning - na .podatki, bo .samochody mało związane
On Mon, 3 Feb 2014, Jacek wrote:

  Jako że z rana rzucili hasłem w radiu,
Ja odszukałem w pamięci, że jeszcze za PRL był[1] też podatek od płotów.

  No i chcesz flejma :>

Pobierano go jednorazowo i tylko od płotów metalowych (jako luksusowych).

  To akurat pomysł z kategorii "głupi".
  Premiuje walące się sztachety.
  Za to sam podatek od płotów - zdecydowanie powinien być, ale w inną
stronę, tak samo jak "z grubsza każdy" podatek typu gruntowego.
  Opodatkowane powinnien być każdy poziom "wyłączania z przestrzeni
publicznie dostępnej", czyli trzymając się płota (czasami się przydaje
trzymać ;)), płot "100% zasłoniecia" powinien, owszem, być obłożony
daniną. Skala kwadratowa (kwadrat procentu zasłonięcia), do 1%
skali (10% zasłonięcia) się nie płaci. Szczegółowa regulacja do
omówienia osobno ;) (idzie o pomijanie "spodu", blokowanie
obchodzenia ograniczeń itede)

  Przecież to co się miejscami dzieje, że zaczynasz iść w tunelach
zrobionych nad gruntem, to tragedia.

Warto ten pomysł podsunąć politykom.

  Ba, już oni to "zrozumieją" po swojemu :>

Podatku od płotu (na razie) nie było

  Jak nie było, skoro[->1] był?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-03 12:35:57
Autor: BartekK
(cross) Podatek od gara??y (projekt)
  Jako Ĺźe z rana rzucili hasłem w radiu, odszukałem:
Zamiast kawy, na podniesienie ciśnienia?

Sama definicja "garażu" już jest abstrakcyjna, jak zwykle wywołuje pytanie - dlaczego w tym kraju prawo ustanawiają/chcą ustanawiać idioci, na prawie nie znający się wcale, a na pozostałych dziedzinach (zwłaszcza przez to prawo dotykanych) tym bardziej?
Czy "do przechowywania i niezawodowej obsługi *do przechowywania i niezawodowej obsługi samochodów osobowych *samochodów* *osobowych*" należy rozumieć "osobowych" czyli nie-ciężarowych w rozumieniu ustawy o vat, ewentualnie znowelizowanej/po zmianach "bez kratki", czy prawo o ruchu drogowym, czy jakoś inaczej? ;)
  I czy przeznaczenie konstrukcyjne liczy się "na papierze projektu budynku", wg. planu funkcjonalno-uĹźytkowego, czy wg. planu zagospodarowania przestrzennego (skoro np w mojej dzielnicy plan nie przewiduje moĹźliwości istnienia garaĹźy?), czy w jakiś inny sposĂłb? ;)

Btw mam "garaż" który całkowicie garażem nie jest - może byłby, gdyby 3m przed "bramą garażową" nie było płotu (chyba nawet pojazdem gąsienicowym by się nie dało zawrócić na 3m do bramy 3.5m szerokiej). Ot takie pomieszczenie magazynowo-użytkowe na miotły i kosiarkę. Teraz to mogę w nim trzymać rower, spacerówkę-wózek dziecka wstawiam. Ciekawe kiedy stanie się garażem wg przepisów?

Data: 2014-02-03 12:59:51
Autor: yabba
Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości news:lcnv8g$dde$1node2.news.atman.pl...
[...]

Prawa nie ustanawiają idioci. Ci co są u władzy muszą mieć tęgie umysły, żeby się tak wysoko wkręcić.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-03 12:40:21
Autor: yabba
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1402031055550.1192quad...

[...]

Powtórzę się z innego postu, że jestem na tak. Pod warunkiem, że kwota podatku będzie 2 razy wyższa dla następujących grup zawodowych:
- posłowie
- senatorowie,
- ministrowie,
- pozostali urzędnicy i pracownicy rządowi i samorządowi (za wyjątkiem
straży pożarnej i służby zdrowia).

Podatek również nie powinien być dla nich liczony od jednego miejsca postojowego samochodu, tylko od każdego miejsca postojowego jakim styka się z podłożem pojazd. Czyli rower i motocykl - stawka x2, samochód - stawka x3 itd.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-03 13:20:08
Autor: John Kołalsky
(cross) Podatek od gara?y (projekt)

Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

[...]

Czemu x3 ? x4 od każdego koła i jeszcze od zapasowego, czyli x5, które rzadko bo rzadko, ale jest używane a więc podatek się należy...

Data: 2014-02-03 13:52:08
Autor: yabba
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:lco2d6$br6$1mx1.internetia.pl...

[...]

Moja wina, moja wina. Powinno być samochód - stawka x4. Ale x5 tez jest dobre - zapas też czasem opiera się o podłoże.

I oprócz tego dodatkowy podatek w wysokości oznaczenia cyfrowego modelu. Np. Peugeot 307 - dodatkowe 307 zł. Mercedes W124 - dodatkowe 124 zł. BMW x5 - poprzedni podatek razy 5.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-03 17:41:36
Autor: BartekK
W dniu 2014-02-03 13:52, yabba pisze:
I oprócz tego dodatkowy podatek w wysokości oznaczenia cyfrowego modelu.
Np. Peugeot 307 - dodatkowe 307 zł. Mercedes W124 - dodatkowe 124 zł.
BMW x5 - poprzedni podatek razy 5.
A dla niektórych modeli hyundaia - będzie podatek miał składnik urojony?

Data: 2014-02-03 17:48:47
Autor: WOJO
(cross) Podatek od gara??y (projekt)
A dla niektórych modeli hyundaia - będzie podatek miał składnik urojony?
Tak, ale wartość bezwzględną z tego składnika.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 18:19:12
Autor: Shrek
On 2014-02-03 13:20, John Kołalsky wrote:

Czemu x3 ? x4 od każdego koła i jeszcze od zapasowego, czyli x5, które
rzadko bo rzadko, ale jest używane a więc podatek się należy...

Od tego że rzadko używasz zapasu to od wzbogacenia;)

Shrek.

Data: 2014-02-03 14:07:17
Autor: WOJO
[...]

No nie bądź taki - minister ma płacić Twoje podatki x2 (jako minister i (p)oseł)?
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 14:33:46
Autor: yabba
Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości news:lco4a6$mhq$1node1.news.atman.pl...
[...]

No niestety, taki mamy klimat. Czasem trzeba płacić podwójnie. Można też zrzec się jednej lub obu funkcji.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-03 15:13:39
Autor: AL
On 2014-02-03 11:03, Gotfryd Smolik news wrote:

[...]

ciekawe jak to sie odniesie do garazy na prywatnych posesjach.
Mam dwa (albo jeden podwojny z dwoma bramami) - to tez bede placil za to jako luksus?
Zmienie ich status na 'szopy' i powiem, ze parkuje auto w szopie (nie w garazu) ;)

Data: 2014-02-03 14:17:05
Autor: AZ
On 2014-02-03, AL <adam@skads.tam.pl> wrote:

[...]

-- -
Dom z garaĹźem
Jak wyjaśnia dr Bogumił Pahl z Katedry Prawa Finansowego Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, również osoby, które mają garaże w bryle jednorodzinnego budynku mieszkalnego, zapłacą podatek od nieruchomości według stawki właściwej dla budynków lub ich części pozostałych. Dotychczas płaciły niższą stawkę, jak za część mieszkalną.

Garaże w budownictwie jednorodzinnym są zazwyczaj większe niż miejsca postojowe w blokach. A zatem podwyżki podatku dotkną mocniej właścicieli domów niż mieszkań. Przykładowo, posiadacz domu z garażem o powierzchni 40 mkw. w tym roku zapłaci maksymalnie 29,6 zł od części garażowej, a po zmianach będzie musiał uiścić 309,2 zł rocznie.
-- -

Ile w tym prawdy to nie wiem.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2014-02-03 19:09:28
Autor: Arbiter

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:lco8d1$3mb$10node1.news.atman.pl...

Garaże w budownictwie jednorodzinnym są zazwyczaj większe niż miejsca
postojowe w blokach.

Nie jest to prawdą w świetle tego jak miasto liczy za miejsca postojowe pod blokami. Ponieważ miejsce ma standardowo 2,5x5m czyli jakies 12,5m2 a płaci się podatek uwzględniający część dojazdową. Ja za swoje miejsce pod blokiem płacę za 40m2 i chyba z 8zł za m2

Działa to wg logiki: cała część pod budynkiem ma 1000m2, jest tam 20 miejsc więc 1 miejsce =1000/20= 50m2.

Złodziejstwo

A zatem podwyżki podatku dotkną mocniej właścicieli
domów niż mieszkań. Przykładowo, posiadacz domu z garażem o powierzchni
40 mkw. w tym roku zapłaci maksymalnie 29,6 zł od części garażowej,

Nie tylko domu, ale i miejsca postojowego pod blokiem w którym nie ustanowiono odrębnej nieruchomości ( i księgi wieczystej) dla części garażowej. Wtedy się również płaci jak za mieszkanie czyli 10x mniej niż za garaż

a po zmianach będzie musiał uiścić 309,2 zł rocznie.

mniej więcej tyle płacę teraz za 1 miejsce pod blokiem.

A jak ktos ma dom i powiedzmy mały garaz na 1 samochód czyli 16m2 - zaplaci nawet po tych durnych zmianach 2xmniej niż ja w bloku

Data: 2014-02-03 19:51:11
Autor: Przemek
(cross) Podatek od gara?y (projekt)

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:lco8d1$3mb$10node1.news.atman.pl...
\> Dom z garażem
[...]

Przeciez to jest normalne pomieszczenie gospodarcze a nie zaden garaz bo auto stoi przed domem :))

Data: 2014-02-03 15:55:52
Autor: Mari@
W dniu 2014-02-03 15:13, AL pisze:

[...]
*** Nie masz garażu a inni mają? Nie musisz płacić podatku od luksusu więc osiągasz zysk - musisz zapłacić podatek od wzbogacenia :D
Paragraf 22 :)
http://www.prw.pl/articles/view/32666/podatek-od-niemania-windy

--
+-- "Mari@" & "BrownSugar" - GSX 1100F -- +
+  Slow Rider & Road Lamer MC President  +

Data: 2014-02-03 20:06:18
Autor: z
W dniu 2014-02-03 15:55, Mari@ pisze:
http://www.prw.pl/articles/view/32666/podatek-od-niemania-windy

Ja bym tego POsła co skonstruował takie prawo i tego urzędnika co je tak interpretuje PO...

Panie premierze. Jest co robić zamiast się na konferencjach lansować.
Czy Pan zdaje sobie sprawę jak złe długoterminowe skutki (i spadki w sondażach oczywiście) powoduje takie debilne ustawodawstwo???

Zresztą. Co Pan może wiedzieć o życiu...
Pan przecież już jedną nogą w brukselce.

Data: 2014-02-03 15:46:42
Autor: robot
(cross) Podatek od gara?y (projekt)
Hurrrrrrrrrraaaaaaaaaaa!

--
pozdro

Data: 2014-02-03 16:28:27
Autor: Marcin N
[...]

Zastanawiam się, jaki temat chcą ukryć ogłaszając taki projekt.
Idę o zakład, że jest drugie dno tej sprawy.

My zaczniemy gardłować o garaże i przestaniemy marudzić o podwyżkach mandatów i nakazie ich płacenia przez niewinnych właścicieli pojazdów.

Potem cofną nam ten podatek od garaży i odetchniemy z ulgą, że tylko te mandaty wprowadzili a mogli więcej.

--
MN

Data: 2014-02-03 19:53:40
Autor: Przemek

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:52efb59b$0$2219$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Moze trzeba zrobic jakas liste do wp...dolenia
1) Miller - juz dostal choc akurat nie wiem dlaczego on bo przeciez podatki obnizal a nie podwyzszal
2) Tusk
3) Kopacz
itd ....

Data: 2014-02-05 08:26:59
Autor: BartekK
(cross) Podatek od gara??y (projekt)
  Inna sprawa, Ĺźe zróşnicowanie stawek teĹź jest wątpliwe, pytanie
tylko, w którą stronę zmieniać podatki.
U nas? zawsze w górę:
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/775554,samorzady-chca-opodatkowac-auta-z-kratka-i-juz-licza-zyski.html

Data: 2014-02-05 14:05:31
Autor: masti
(cross) Podatek od gara?y (projekt)
Dnia pięknego Wed, 05 Feb 2014 08:26:59 +0100 osobnik zwany BartekK
napisał:

[...]

nie ma to jak dzielić skóre na żywym niedźwiedziu. W obecnym stanie prawnym to se mogą pomarzyć

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-02-05 15:48:35
Autor: Marcin N
W dniu 2014-02-05 08:26, BartekK pisze:
[...]

Niech opodatkują auta z kołami. Więcej zgarną.

--
MN

Data: 2014-02-06 09:42:16
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 5 Feb 2014, Marcin N wrote:

W dniu 2014-02-05 08:26, BartekK pisze:
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/775554,samorzady-chca-opodatkowac-auta-z-kratka-i-juz-licza-zyski.html

Niech opodatkują auta z kołami. Więcej zgarną.

  Pojawią się na rynku sanie z kratką, będzie heca.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-02-06 09:59:23
Autor: Marcin N
[...]

Trafiłeś w samo sedno tarczy.
Rynek zawsze będzie szukał wyjścia.
Opodatkują garaże? Przerobi się je na stodoły, albo pomniejszy się je do wielkości "samochód plus 1 m2" - na papierze oczywiście.

Aż w końcu ciemny lud się wkurzy i rozgoni to towarzystwo.

--
MN

Data: 2014-02-06 18:08:41
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 06.02.2014 09:59, Marcin N pisze:

[...]

Ciemny? Tak. To znaczy może próbować.

(cross) Podatek od gara?y (projekt)