(cross) Podatek od gara?y (projekt)

Data: 2014-02-03 12:40:21
Autor: yabba
(cross) Podatek od gara?y (projekt)
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1402031055550.1192quad...

 Jako że z rana rzucili hasłem w radiu, odszukałem:

http://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1039639,Masz-garaz-plac-podatek-za-luksus
http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/774909,podatek-od-nieruchomosci-od-garazy-podwyzka-stawek.html

 W zupełności się zgadzam, że sytuacja jest nienormalna - z jednej strony,
w okolicach blokowisk całe drogi są pozastawiane samochodami, miejscami
tak że trudno się np. autobusowi lub ciężarówce przepchnąć, z drugiej,
zamiast naciskać na *nie*stawianie na drodze, ministerstwo ma zamiar
zachęcać do... dalszego zastawiania.
 Toć jeśli powinien być podatek, to od *braku* miejsca parkingowego :>
(a nawet dwu, jeśli chodzi o dojeżdżających do pracy autem :>)
 Inna sprawa, że zróżnicowanie stawek też jest wątpliwe, pytanie
tylko, w którą stronę zmieniać podatki.

Powtórzę się z innego postu, że jestem na tak. Pod warunkiem, że kwota podatku będzie 2 razy wyższa dla następujących grup zawodowych:
- posłowie
- senatorowie,
- ministrowie,
- pozostali urzędnicy i pracownicy rządowi i samorządowi (za wyjątkiem
straży pożarnej i służby zdrowia).

Podatek również nie powinien być dla nich liczony od jednego miejsca postojowego samochodu, tylko od każdego miejsca postojowego jakim styka się z podłożem pojazd. Czyli rower i motocykl - stawka x2, samochód - stawka x3 itd.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-03 13:20:08
Autor: John Kołalsky
(cross) Podatek od gara?y (projekt)

Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

[...]

Czemu x3 ? x4 od każdego koła i jeszcze od zapasowego, czyli x5, które rzadko bo rzadko, ale jest używane a więc podatek się należy...

Data: 2014-02-03 13:52:08
Autor: yabba
Użytkownik "John Kołalsky" <john@kowal.invalid> napisał w wiadomości news:lco2d6$br6$1mx1.internetia.pl...

[...]

Moja wina, moja wina. Powinno być samochód - stawka x4. Ale x5 tez jest dobre - zapas też czasem opiera się o podłoże.

I oprócz tego dodatkowy podatek w wysokości oznaczenia cyfrowego modelu. Np. Peugeot 307 - dodatkowe 307 zł. Mercedes W124 - dodatkowe 124 zł. BMW x5 - poprzedni podatek razy 5.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-02-03 17:41:36
Autor: BartekK
W dniu 2014-02-03 13:52, yabba pisze:
I oprócz tego dodatkowy podatek w wysokości oznaczenia cyfrowego modelu.
Np. Peugeot 307 - dodatkowe 307 zł. Mercedes W124 - dodatkowe 124 zł.
BMW x5 - poprzedni podatek razy 5.
A dla niektórych modeli hyundaia - będzie podatek miał składnik urojony?

Data: 2014-02-03 17:48:47
Autor: WOJO
(cross) Podatek od gara??y (projekt)
A dla niektórych modeli hyundaia - będzie podatek miał składnik urojony?
Tak, ale wartość bezwzględną z tego składnika.
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 18:19:12
Autor: Shrek
On 2014-02-03 13:20, John Kołalsky wrote:

Czemu x3 ? x4 od każdego koła i jeszcze od zapasowego, czyli x5, które
rzadko bo rzadko, ale jest używane a więc podatek się należy...

Od tego że rzadko używasz zapasu to od wzbogacenia;)

Shrek.

Data: 2014-02-03 14:07:17
Autor: WOJO
[...]

No nie bądź taki - minister ma płacić Twoje podatki x2 (jako minister i (p)oseł)?
:)
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-02-03 14:33:46
Autor: yabba
Użytkownik "WOJO" <sorry@address.unknown.hehe> napisał w wiadomości news:lco4a6$mhq$1node1.news.atman.pl...
[...]

No niestety, taki mamy klimat. Czasem trzeba płacić podwójnie. Można też zrzec się jednej lub obu funkcji.

--
Pozdrawiam,

yabba

(cross) Podatek od gara?y (projekt)