Data: 2011-04-05 10:44:54 | |
Autor: Aleksandra | |
cross czy trekking | |
Cześć,
orientuje się ktoś z Was, który rower jest zdrowszy dla kręgosłupa na kilkudniowe wyprawy: cross czy trekking? Lepiej, by większość masy ciała została na siodle, czy też korzystniej jest rozłożyć ciężar jak w crossie na siodło, pedały i kierownicę? Pozdrawiam Ola |
|
Data: 2011-04-05 11:08:21 | |
Autor: ms.joda | |
cross czy trekking | |
Dla kręgosłupa lepiej bardziej poziomo. Najgorsze są siły ściskające
kręgi. Jest tylko kwestia, czy taka bardziej pozioma pozycja będzie Ci odpowiadać. Są takie wynalazki jak amortyzator w sztycy podsiodłowej, który powinien torchę pomóc. |
|
Data: 2011-04-05 11:21:32 | |
Autor: Michał Wolff | |
cross czy trekking | |
Data: 2011-04-05 11:32:18 | |
Autor: Aleksandra | |
cross czy trekking | |
On 5 Kwi, 20:08, "ms.joda" <ms.j...@gmail.com> wrote:
Dla kręgosłupa lepiej bardziej poziomo. Najgorsze są siły ściskające Nie chodzi mi o kwestię komfortu, lecz raczej o kręgosłup (praca za biurkiem daje się niekiedy we znaki części lędźwiowej mojego kręgosłupa). Wczoraj mierzyłam Trans Alpa z amorkiem w sztycy (http:// www.roweria.pl/kross-trans-alp-damski-bialy-p-1547.html) . Poczułam się superwygodnie, niczym na miejskim rowerze. Zastanawiam się tylko, czy taka wyprostowana sylwetka po 2 dniach pedałowania podczas wyprawy nie będzie już niezdrowa. Piszesz, że siły ściskające kręgi są najgorsze. Co jednak z częścią szyjną, która przy jeździe crossem dość mocno pracuje? |
|
Data: 2011-04-05 21:58:29 | |
Autor: maksWYTNIJTO | |
cross czy trekking | |
Wczoraj mierzyłam Trans Alpa z amorkiem w sztycy (http:// www.roweria.pl/kross-trans-alp-damski-bialy-p-1547.html) . Poczułam się superwygodnie, niczym na miejskim rowerze. Zastanawiam się tylko, czy taka wyprostowana sylwetka po 2 dniach pedałowania podczas wyprawy nie będzie już niezdrowa. W mojej ocenie wybór tego krossa jest bardzo dobry...to jest rower dla Ciebie A jesli chodzi o jazdę całodzienną szczególnie bez wcześniejszego przygotowania to może być zbyt duży jednorazowy wysiłek..musisz potrenować wczesniej jazdy 2,3 godzinne z krótkiemi przerwami. Odradzam Ci takie jazdy bez przygotowania. Ignac -- |
|
Data: 2011-04-06 01:45:20 | |
Autor: AL | |
cross czy trekking | |
W dniu 2011-04-05 20:32, Aleksandra pisze:
On 5 Kwi, 20:08, "ms.joda"<ms.j...@gmail.com> wrote: mamy z zona wlasnie TransAlpy - ale jeszcze poprzedni model, gdy osprzet byl caly na Alivio a sztyca amortyzowana byla wielowahaczowo (podobno to lepiej niz w linii rury podsiodlowej ze wzgl. na stala odleglosc od kierownicy - ale pewnie wiecej w tym chwytu marketingowego) Rowerki sa spoko - moge polecic z czystym sumieniem. Pozycje moszesz dodatkowo wyregulowac sobie poprzez odpowiednie ulozenie mostka, wys. kierownicy. Ja dodatkowo zmienilem kierownice na wilopozycyjna - tak, ze w czasie jazdy moge przyjac co najmniej trzy rozne pozycje (chwyty kierownicy) i mysle, ze w tym tkwi sposob by sie nie meczyc w czasie jazdy (nalezy co jakis czas zmienic pozycje). Spokojnie robi sie na jeden rzut po 100km tym rowerkiem bez jakiegos bulu w kregoslupie (predzej czuc tylek ;). Pamietaj jedynie by dobrac wlasciwy rozmiar ramy. Dla przykladu zona ma 170 wzrostu i rame 17", Ja mam 180cm i rame 19" (choc wg roznych tabel znajdowanych w sieci powinienem miec 20-21"). -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-04-06 01:51:21 | |
Autor: Piotr M | |
cross czy trekking | |
Dnia 06-04-2011 o 01:45:20 AL <adam@skads.tam> napisał(a):
Ja mam 180cm i rame 19" (choc wg roznych tabel znajdowanych w sieci powinienem miec 20-21") Więc dlaczego? -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2011-04-06 01:52:51 | |
Autor: AL | |
cross czy trekking | |
W dniu 2011-04-06 01:51, Piotr M pisze:
Dnia 06-04-2011 o 01:45:20 AL <adam@skads.tam> napisał(a):bo jak siadlem na 21" to czulem sie jak na koniu a nie na rowerze ;) -- pozdr Adam (AL) TG |
|
Data: 2011-04-06 04:54:44 | |
Autor: Aleksandra | |
cross czy trekking | |
On 6 Kwi, 01:45, AL <a...@skads.tam> wrote:
W dniu 2011-04-05 20:32, Aleksandra pisze: Ja mam 172 cm wzrostu i według tabelek powinnam mieć ramę 18'', ale długość nogi (82 cm) sprawia, że na takiej ramie haczę nogą o koło (przy skręcie). Też zastanawiam się nad starszym modelem TransAlpa, bo ma lepszy osprzęt, problem tylko, że we Wrocławiu jest już niedostępny i nie mogę go przymierzyć. |
|
Data: 2011-04-06 14:12:09 | |
Autor: Menel | |
cross czy trekking | |
Aleksandra <wiacek.a@gmail.com> napisał(a):
k= o=B3o Czy możesz to opisać dokładniej bo oprócz zakrzywienia czasoprzestrzeni żaden inny sposób nie przychodzi mi do głowy. Te=BF zastanawiam si=EA nad starszym modelem TransAlpa, bo ma lepszyni= eJeżeli rama jest identyczna to osprzęt nie ma znaczenia (przy mierzeniu) -- |
|
Data: 2011-04-05 20:48:15 | |
Autor: ToMasz | |
cross czy trekking | |
Aleksandra pisze:
Cześć,cross to treking bez osprzętu, tak mniej wiecej. JAk już pisałem, człowiek ma 3 punkty styku z rowerem. kierownica siodło pedały. ich odległość od ziemi mało jest zależna od typu roweru. amor ciagnie w górę kierownice, a ahead ja mocno obniża. tak wiec wejdź łaskawie na rower który Ci sie podoba i spróbuj Lepiej, by większość masy ciała została na siodle, jeśli uprawiasz sportowy zjazd - masa rozłożona równomiernie. jeśli wygodną spokojną turystykę, - całość (bez przesady) przenieś na tyłek. Tak to neistety jest z nami, ze naturalna jest dla nas pozycja pionowa, albo leżąca, na plecach. wiec jak nie skusisz sie na poziomkę, to sizedź na pupie, a rękami utrzymuj tyle cieżaru głowy i tułowia - ile zechcesz. Tu uwaga do samych rowerów - kierownica w dół to w 90% przypadkół nie problem, w góre - kaszana. Moim zdaniem (i nikt z koneserów kolaży nie musie sie z tym zgadzać) po pierwsze wsiądź na rower w sklepie. JEśli już zawęzisz wybór do paru modeli, druga brzmi: kup najlżejszy i bez aheda. ToMasz |
|
Data: 2011-04-05 12:54:14 | |
Autor: Michał Wolff | |
cross czy trekking | |
On 5 Kwi, 20:48, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
wiec jak nie skusisz sie na poziomkę, to sizedź Na takie sprawy nie ma gotowej recepty, rower dający wyprostowaną pozycję wcale nie dla każdego jest wygodniejszy, na dłuższych trasach bardziej obciąża siedzenie. KolaRZe dlatego używają bardzo wąskich siodełek - bo u nich sporo ciężaru ciała wisi na rękach. Jednym pasuje taka pozycja, innym nie; myślę że na dłuższe trasy warto poszukać czegoś pośredniego pomiędzy rowerem sportowym a miejskim druga brzmi: kup najlżejszy i bez aheda. A co ma ahead do wygody pozycji??? To jest po prostu lepszy system mocowania widelca od tradycyjnego, eliminuje niemal całkowicie luzy i dlatego panuje na rynku w sposób niekwestionowany. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-04-06 22:28:50 | |
Autor: ToMasz | |
cross czy trekking | |
to ze widelca nie wydłużysz, nic nie dołożysz. a jak masz standardowydruga brzmi: kup najlżejszy i bez aheda. wspornik, to kupisz wyższy, o 20 cm bez łaski, potem mozesz go wsuwać i wysuwać jak Ci sie podoba. To jest po prostu lepszy system mocowania widelca od tradycyjnego,nie eliminuje bo jest ahedem tylko jest lepiej wykonany. Kup ster do zwykłego górala za 80zł to też zapomnisz o jego istnieniu i dlatego panuje na rynku w sposóbpanuje w jakim sensie? taki sposób mocowania łożysk nie jest wykorzystywany nigdzie indziej niż w ahedzie. Wiekszość rowerów nie posiada aheda. ToMasz |
|
Data: 2011-04-07 05:47:13 | |
Autor: Michał Wolff | |
cross czy trekking | |
On 6 Kwi, 22:28, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
to ze widelca nie wydłużysz, nic nie dołożysz. a jak masz standardowy Kraczesz Waćpan i tyle... Jak masz takie problemy - to kupujesz mostek regulowany, który bardzo łatwo podwyższyć. Poza tym widelce ścina się z zapasem, raczej żeby za długie niż za krótkie i z reguły jest pole manewru przez podkładki dystansowe, w granicach 3-5cm, co zupełnie wystarcza na problemy z sylwetką, zmian o 20cm nikt przy zdrowych zmysłach nie robi, jeśli takich rower wymaga - to znaczy, że przede wszystkim powinno się wymienić ramę, bo jest w niewłaściwym rozmiarze bądź geometrii. A w ostateczności (o czym co widać z Twojego postu nie wiesz) są patenty na łatwe przedłużanie wysokości widelca nawet w systemie ahead: http://www.roseversand.com/article/speedlifter-classic-t-100/aid:106238 nie eliminuje bo jest ahedem tylko jest lepiej wykonany. Kup ster do No takie bajki to opowiadaj w przedszkolu. Używałem długie lata sterów klasycznych bo takie miałem w kupionym rowerze wyprawowym, bynajmniej nie tanie. Notorycznie łapało to luzy, żeby nie wiem jak to ustawiać, na wyprawy musiałem przez to wozić ogromny klucz, bodajże 36. Odkąd założyłem stery ahead - do łożysk się NIE DOTYKAM. panuje w jakim sensie? taki sposób mocowania łożysk nie jest W klasie marketowej i "holendro-ukrainnej" pewnie nie :)) Ale dostać rower wyższej klasy (powiedzmy powyżej 1500-2000zł) bez sterów a-head nie należy do łatwych zadań, nawet w rowerach szosowych, gdzie klasyka zawsze utrzymuje się dłużej - obecnie ahead panuje w sposób niekwestionowany. A dlaczego tak się dzieje? Ano dlatego, że po prostu jest to system LEPSZY, nie łapie luzów, jest sztywniejszy itd.; wyparł klasyczne stery na takiej samej zasadzie jak hamulce V wyparły cantilevery, czy manetki STI wyparły manetki na ramie. Są jeszcze dalej entuzjaści używający canti, manetek na ramie i sterów klasycznych; ale na rynku królują nowsze i lepsze rozwiązania; po prostu postęp. Spróbuj gdzieś dostać dobry gwintowany widelec karbonowy 1 i 1/8 czy amortyzator, nie są to łatwe zadania. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-04-07 19:13:17 | |
Autor: ToMasz | |
cross czy trekking | |
Michał Wolff pisze:
On 6 Kwi, 22:28, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:jeśli mam rurę kierownicy blisko widelca - niedasie. jeśli kupuje 15cm wspornik to mam rower o 15cm dłuższy. wtedy podnoszę go o....10cm? Wolene żarty. przez ostatnie 20 lat, mam 50 pytan rocznie jak dzwignąć aheda i zero dokładnie zero jak obniżyć kierownice w dowolnym rowerze. Poza tym widelce ścina się z zapasem,5cm? raczej żeby zaczyli każdy kto chce na posiadanym crosie, (po przekroczeniu 40stki), mieć pozycje na rowerze jak na "holendrze" jest nienormalny? Feruj wyroki łagodniej jeśliW takim razie pokaż na www rower(kros, romet, maximm, ew author) którego siodło pasuje pod pupe osoby o wzroscie 190cm a kierownica jest 10 cm wyżej niż pupa jeśli tego nie zrobisz, nie masz jaj. A wczyli nienormalni mogą kupić dodatkowy cieżarek do aheda, aby uzyskać satysfakcjomującą pozycje? wierze, czym jednak nie wykazałeś niczego. Chyba jedynie ze jesteś marnym mechanikiem. we wspomnianej klasie - wszystkie. ja, w słowie rowery, rozumiem rowery,panuje w jakim sensie? taki sposób mocowania łożysk nie jest a nie rowery dla nowobogackich snobów. Dużo wiecej porodukuje sie tanich rowerów, wygodnych rowerów niż tego na czym sie ludzie wyżywają. A ze u Ciebie na podwórku jest inaczej? sory, masz małe podwórko. Ale dostać rower wyższej klasy (powiedzmy powyżej 1500-2000zł) bezzdefiniuj "panuje" A dlaczego tak się dzieje? Ano dlatego, że poskoro uważasz ze zespół łożyskowy stosowany w ahedach jest lepszym rozwiązaniem to podaj tego uzasadnienie. Pytam o ZESPÓŁ ŁOzyskowy, nie widelec i kawałek roweru. Spróbuj gdzieś dostać dobry gwintowany widelec ToMasz |
|
Data: 2011-04-07 10:56:34 | |
Autor: Michał Wolff | |
cross czy trekking | |
On 7 Kwi, 19:13, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
czyli ka dy kto chce na posiadanym crosie, (po przekroczeniu 40stki), Po prostu uĹźywa niewĹaĹciwego roweru do tego typu jazdy. Nie ma mowy by geometria roweru byĹa poprawna w dwĂłch w rozwiÄ zaniach róşniÄ cych siÄ aĹź o 20cm. Da siÄ w ten sposĂłb jeĹşdziÄ oczywiĹcie, ale jest to Ĺapanie siÄ prawÄ rÄkÄ za lewe ucho, z Porshe nigdy siÄ nie zrobi malucha i vice versa. W takim razie poka na www rower(kros, romet, maximm, ew author) kt rego Nie oĹmieszaj siÄ takimi tekstami, sÄ dziesiÄ tki takich seryjnych rowerĂłw, 190cm to nie jest 220cm i rowery pod takich ludzi sÄ robione seryjnie, pierwszy z brzegu: http://www.kross.pl/rower/115-TEMPO_ADAGIO.html ProsiĹeĹ o rower z niskiej pĂłĹki cenowej - wiÄc tu jest oczywiĹcie na sterach klasycznych, ale sÄ jak najbardziej i takie rowery na aheadzie: http://www.roseversand.com/article/red-bull-black-water-ii-men/aid:459675 czyli nienormalni mog kupi dodatkowy cie arek do aheda, aby uzyska Nie odwracaj kota ogonem! TwierdziĹeĹ, Ĺźe ahead-a siÄ nie da przedĹuĹźyÄ - to ci czarno na biaĹym udowodniĹem, Ĺźe siÄ spokojnie da nawet o 20cm, po prostu nie wiedziaĹeĹ Ĺźe sÄ przedĹuĹźki pod ahead. wierze, czym jednak nie wykaza e niczego. Chyba jedynie ze jeste Powiedz to tym wszystkim producentom rowerĂłw i widelcĂłw ktĂłrzy ze sterĂłw klasycznych zrezygnowali. Pewnie teĹź marni mechanicy, Ĺźe nie zauwaĹźyli ile ten stary system daje :)) Otóş prawda jest taka, Ĺźe ahead jest o tyle lepszy, Ĺźe opĹaca siÄ ponieĹÄ koszta w postaci mniej wygodnej regulacji wysokoĹci kierownicy. we wspomnianej klasie - wszystkie. ja, w s owie rowery, rozumiem rowery, I co to ma byÄ za tekst? KtoĹ kto kupuje rower za 2-3tys czy nawet za 10tys jest od razu snobem? PoniĹźej 3tys nie ma mowy o naprawdÄ przyzwoitym, w miarÄ lekkim i niezawodnym rowerze, a jeĹli chodzi rowery gĂłrskie ta cena roĹnie, szczegĂłlnie przy tych z peĹnÄ amortyzacjÄ (tutaj granica minimum roweru ktĂłry ma speĹniaÄ swoje zadanie jazdy w typowo gĂłrskim terenie wynosi juĹź 5-6tys). Nie staÄ CiÄ na taki rower - to jeszcze nie powĂłd by nazywaÄ snobami tych ktĂłrych staÄ i ktĂłrzy widzÄ korzyĹci jakie daje lepszy sprzÄt. Du o wiecej porodukuje sie tanich Nie trzeba byÄ Einsteinem by wiedzieÄ, Ĺźe najwiÄcej sprzedaje siÄ rowerĂłw NAJTAĹSZYCH, podobnie jest ze wszystkim - jedzeniem, samochodami, wczasami itd. Ale gdyby zbadaÄ juĹź rowery pod wzglÄdem tego ile kto na nich przejeĹźdĹźa - parametry siÄ zmieniÄ , wĹrĂłd takich co robiÄ po 10tys km rocznie wielu takich na ukrainach nie znajdziesz. zdefiniuj "panuje" Panuje - to znaczy, Ĺźe wystÄpuje przynajmniej w 95% rowerĂłw z pĂłĹki cenowej powyĹźej 2-3tys zl. skoro uwa asz ze zesp o yskowy stosowany w ahedach jest lepszym Nie ma tak dobrze. Jedno wymusza drugie i dlatego moĹźna to rozpatrywaÄ jedynie w CAĹOĹCI, jako system. Czyli system ahead to ĹoĹźyska ĹÄ cznie z kompatybilnym widelcem i mostkiem, podobnie jak i stery klasyczne i gwintowanym widelcem i mostkiem wsuwanym w widelec. System ahead jest lĹźejszy, sztywniejszy, znacznie prostszy w obsĹudze - niemal caĹkowity brak problemĂłw z luzami, znacznie Ĺatwiejszy demontaĹź mostka bo w sterach klasycznych nieraz dochodziĹo do zaklinowania, szczegĂłlnie gdy podrdzewiaĹo wnÄtrze widelca. Nie ma kĹopotĂłw z gwintem na widelcu, za to nieco bardziej kĹopotliwa sprawa z regulacjÄ wysokoĹci kierownicy, ale dla ĹWIADOMEGO uĹźytkownika roweru nie jest to duĹźy problem. > Spr buj gdzie dosta dobry gwintowany widelec JakoĹ nie widzÄ odpowiedzi na to pytanie? Nie zauwaĹźyĹeĹ? :)) -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-04-07 11:41:47 | |
Autor: Fabian | |
cross czy trekking | |
W dniu 06.04.2011 22:28, ToMasz pisze:
to ze widelca nie wydłużysz, nic nie dołożysz. a jak masz standardowydruga brzmi: kup najlżejszy i bez aheda. Powiedz to mojemu widelcowi w którego prawidłowo mogę wsunąć tylko jeden mostek na kilka przymierzanych. Niestety łaski nie chce zrobić i wszystkie prócz jednego nie chowają się co najmniej tak głęboko jak zaleca producent. Fabian. |
|
Data: 2011-04-05 22:19:45 | |
Autor: Piotr M | |
cross czy trekking | |
Dnia 05-04-2011 o 19:44:54 Aleksandra <wiacek.a@gmail.com> napisał(a):
orientuje się ktoś z Was, który rower jest zdrowszy dla kręgosłupa na Pomijając kręgosłup i sylwetkę podczas jazdy. Mając w założeniu codzienne jazdy do max 50km i weekendowe dzienne do max 100km. Czy dobrym założeniem jest, oparcie decyzji wyboru trekking a cross, z uwagi na to, czy ktoś chce mieć torbę na bagażniku, błotnik, system oświetlenia? Gdy ktoś chce to mieć, to bierze trekking, jak nie jest to istotne, to bierze cross. Czy to doby sposób myślenia? -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2011-04-05 14:34:02 | |
Autor: Michał Wolff | |
cross czy trekking | |
On 5 Kwi, 22:19, "Piotr M" <x...@xx.xx> wrote:
Czy to doby sposób myślenia? Nie, bo w tym konkretnym wypadku chodzi o treking jako rower z łagodniejszą geometrią, a cross jako bardziej sportowy. Wiele osób tak oddziela trekingi od crossów, te pojęcia nie są specjalnie precyzyjne; nie dla każdego cross to treking bez osprzętu. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-04-06 00:22:36 | |
Autor: Piotr M | |
cross czy trekking | |
Dnia 05-04-2011 o 23:34:02 Michał Wolff <m-wolff@wp.pl> napisał(a):
On 5 Kwi, 22:19, "Piotr M" <x...@xx.xx> wrote: Czym może być zatem trekking z geometrią "bardziej sportową"? Znaczy jaki np nowy model roweru, ograniczając się do 2tyś -- pzdr, Piotr M "Najczęstsze kłamstwo w Internecie? - Szukałem, ale nie znalazłem." |
|
Data: 2011-04-07 17:11:54 | |
Autor: Titus Atomicus | |
cross czy trekking | |
In article <e77d6528-575b-49bd-8596-7172e0dcf552@a17g2000yqn.googlegroups.com>,
Aleksandra <wiacek.a@gmail.com> wrote: Cześć,Ale to podobno to samo... TA |