cross czy trekking

Data: 2011-04-05 11:08:21
Autor: ms.joda
cross czy trekking
Dla kręgosłupa lepiej bardziej poziomo. Najgorsze są siły ściskające
kręgi. Jest tylko kwestia, czy taka bardziej pozioma pozycja będzie Ci
odpowiadać. Są takie wynalazki jak amortyzator w sztycy podsiodłowej,
który powinien torchę pomóc.

Data: 2011-04-05 11:21:32
Autor: Michał Wolff
cross czy trekking
Data: 2011-04-05 11:32:18
Autor: Aleksandra
cross czy trekking
On 5 Kwi, 20:08, "ms.joda" <ms.j...@gmail.com> wrote:
[...]

Nie chodzi mi o kwestię komfortu, lecz raczej o kręgosłup (praca za
biurkiem daje się niekiedy we znaki części lędźwiowej mojego
kręgosłupa).
Wczoraj mierzyłam Trans Alpa z amorkiem w sztycy (http://
www.roweria.pl/kross-trans-alp-damski-bialy-p-1547.html) . Poczułam
się superwygodnie, niczym na miejskim rowerze. Zastanawiam się tylko,
czy taka wyprostowana sylwetka po 2 dniach pedałowania podczas wyprawy
nie będzie już niezdrowa.

Piszesz, że siły ściskające kręgi są najgorsze. Co jednak z częścią
szyjną, która przy jeździe crossem dość mocno pracuje?

Data: 2011-04-05 21:58:29
Autor: maksWYTNIJTO
cross czy trekking
[...]

 W mojej ocenie wybór tego krossa jest bardzo dobry...to jest rower dla Ciebie
 A jesli chodzi o jazdę całodzienną szczególnie bez wcześniejszego
 przygotowania to może być zbyt duży jednorazowy wysiłek..musisz potrenować
 wczesniej jazdy 2,3 godzinne z krótkiemi przerwami.
 Odradzam Ci takie jazdy bez przygotowania.

 Ignac

Data: 2011-04-06 01:45:20
Autor: AL
cross czy trekking
W dniu 2011-04-05 20:32, Aleksandra pisze:
[...]

mamy z zona wlasnie TransAlpy - ale jeszcze poprzedni model, gdy osprzet byl caly na Alivio a sztyca amortyzowana byla wielowahaczowo (podobno to lepiej niz w linii rury podsiodlowej ze wzgl. na stala odleglosc od kierownicy - ale pewnie wiecej w tym chwytu marketingowego)

Rowerki sa spoko - moge polecic z czystym sumieniem.
Pozycje moszesz dodatkowo wyregulowac sobie poprzez odpowiednie ulozenie mostka, wys. kierownicy.
Ja dodatkowo zmienilem kierownice na wilopozycyjna - tak, ze w czasie jazdy moge przyjac co najmniej trzy rozne pozycje (chwyty kierownicy) i mysle, ze w tym tkwi sposob by sie nie meczyc w czasie jazdy (nalezy co jakis czas zmienic pozycje). Spokojnie robi sie na jeden rzut po 100km tym rowerkiem bez jakiegos bulu w kregoslupie (predzej czuc tylek ;).

Pamietaj jedynie by dobrac wlasciwy rozmiar ramy.
Dla przykladu zona ma 170 wzrostu i rame 17", Ja mam 180cm i rame 19" (choc wg roznych tabel znajdowanych w sieci powinienem miec 20-21").

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-06 01:51:21
Autor: Piotr M
cross czy trekking
Dnia 06-04-2011 o 01:45:20 AL <adam@skads.tam> napisał(a):

Ja mam 180cm i rame 19" (choc wg roznych tabel znajdowanych w sieci  powinienem miec 20-21")

Więc dlaczego?

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2011-04-06 01:52:51
Autor: AL
cross czy trekking
W dniu 2011-04-06 01:51, Piotr M pisze:
Dnia 06-04-2011 o 01:45:20 AL <adam@skads.tam> napisał(a):

Ja mam 180cm i rame 19" (choc wg roznych tabel znajdowanych w sieci
powinienem miec 20-21")

Więc dlaczego?

bo jak siadlem na 21" to czulem sie jak na koniu a nie na rowerze ;)

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-04-06 04:54:44
Autor: Aleksandra
cross czy trekking
On 6 Kwi, 01:45, AL <a...@skads.tam> wrote:

> [...]

Dla przykladu zona ma 170 wzrostu i rame 17", Ja mam 180cm i rame 19"
(choc wg roznych tabel znajdowanych w sieci powinienem miec 20-21").

Ja mam 172 cm wzrostu i według tabelek powinnam mieć ramę 18'', ale
długość nogi (82 cm) sprawia, że na takiej ramie haczę nogą o koło
(przy skręcie).
Też zastanawiam się nad starszym modelem TransAlpa, bo ma lepszy
osprzęt, problem tylko, że we Wrocławiu jest już niedostępny i nie
mogę go przymierzyć.

Data: 2011-04-06 14:12:09
Autor: Menel
cross czy trekking
Aleksandra <wiacek.a@gmail.com> napisał(a):

Ja mam 172 cm wzrostu i wed=B3ug tabelek powinnam mie=E6 ram=EA 18'', ale
d=B3ugo=B6=E6 nogi (82 cm) sprawia, =BFe na takiej ramie hacz=EA nog=B1 o
k=
o=B3o
(przy skr=EAcie).

Czy możesz to opisać dokładniej bo oprócz zakrzywienia czasoprzestrzeni żaden inny sposób nie przychodzi mi do głowy.

Te=BF zastanawiam si=EA nad starszym modelem TransAlpa, bo ma lepszy
osprz=EAt, problem tylko, =BFe we Wroc=B3awiu jest ju=BF niedost=EApny i
ni=
mog=EA go przymierzy=E6.

Jeżeli rama jest identyczna to osprzęt nie ma znaczenia (przy mierzeniu)

--

cross czy trekking