crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart± z przez internet - co zrobić?

Data: 2012-02-03 11:21:31
Autor: froff
crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart± z przez internet - co zrobić?
witam
Mam następuj±cy problem do rozgryzienia.
Rok temu pewnej słabo obeznanej z komputerem osobie z rodziny instalowałem różne oprogramowanie na nowym laptopie.
Przy okazji kupili¶my subskrybcję firewalla MCAFEE. Na komputerze po zakupie był zaintsalowany jaki¶ trial, który można było zamienić na pełn± wersję z subskrypcj± na rok.
Kupili¶my to w ten sposób, że podałem numer mojej karty kredytowej a ona mi potem te pieni±dze zwróciła. Rok póĽniej patrzę - a tu na wykazie z mojej karty nowe obci±żenie z enigmatycznym tytułem MCAFEE. Domy¶liłem się o co chodzi i dzwonię do rzeczonej osoby z rodziny. Ona zarzeka się, że absolutnie  nie klikała żadnej zgodny na przedłużenie - przez komputer to ona tylko strony www ogl±da i gdyby jakie¶ nowe okienka się pojawiły i czego¶ chciały to pewnie by zwróciła uwagę. Istnieje podejrzenie, że program zrobił to automatycznie przechowuj±c cały czas numer mojej karty kredytowej. Co prawda osoba, o której mowa zapewniła, że jak moje ¶ledztwo na jej komputerze wykaże, że faktycznie przedłużyła subskrypcję to mi forsę odda, ale ja nie chciałbym tak tego zostawić, bo ¶mierdzi mi to jakimi¶ skandalicznymi praktykami dostawcy.

I teraz mam pytanie:
W jaki sposób mam dochodzić zwrotu pieniędzy przez dostawcę, który mnie obci±żył i jakie mam szanse?
Czy powinienem zadzwonić do banku i odmówić autoryzowania tej transakcji, czy też domagać się zwrotu
prosto od MCAFEE?
Nie chcę narobić przy okazji bigosu wspomnianej osobie z rodziny, więc zakładam, że pójdę po linii,
że oprogramowanie samowolnie przechowywało numer mojej karty i bez pytania j± obci±żyło ponownie.

czy kto¶ może co¶ poradzić?

Data: 2012-02-03 11:26:36
Autor: Cpl
crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart± z przez internet - co zrobić?

Użytkownik "froff" <froff@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jggcgu$fum$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Je¶li MCAFEE ma polskie przedstawicielstwo tojako konsument masz 10 dni na rezygnację z usługi / softu itd bez podawania przyczyny. Najpro¶ciej.

Data: 2012-02-03 11:16:10
Autor: Olgierd
crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart±
On Fri, 03 Feb 2012 11:26:36 +0100, Cpl wrote:

Jeśli MCAFEE ma polskie przedstawicielstwo tojako konsument masz 10 dni
na rezygnację z usługi / softu itd bez podawania przyczyny.

Wystarczy, ĹĽe to europejski interes jest. --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-02-03 11:37:39
Autor: MK
[...]

NIe rozumiem problemu. Dokonywales transakcji? Z tego co piszesz to nie. Skladasz reklamacje na obciazenie wskazujac, ze nie dokonywales takiej transakcji i po sprawie. Reklamacje sklada sie w banku. Oczywiscie na wszelki wypadek karte bym zastrzegl.

MK

Data: 2012-02-03 12:42:33
Autor: Wojciech Bancer
crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kartą z przez internet - co zrobić?
On 2012-02-03, froff <froff@interia.pl> wrote:

[...]

Istnieje podejrzenie, że program zrobił to automatycznie przechowuj±c cały czas numer mojej karty kredytowej.

Program - nie. Serwer - tak.

[...]

http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=CS40115&lc=1033

If you have a subscription for McAfee products, you are entitled to updates and upgrades for 12 months. **All subscription products are automatically enrolled in McAfee's Auto-Renewal program upon purchase. For more details please read the End User License agreement (EULA). One month before your subscription is scheduled to expire, the credit card on file for your account will be automatically billed and your subscription will be extended for another year.**

Podkre¶lenie moje. Znaczy kupiłe¶ i pewnie nie zwróciłe¶ uwagi na to że to się odnawia. To do¶ć
częsta i normalna praktyka w przypadku subskrybcji i np. ja sobie to chwalę (nie muszę pamiętać
o tym kiedy minie).

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-02-03 14:12:43
Autor: Andrzej
crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart± z przez internet - co zrobić?
Ostatnio kupiłem komputer i dostałem na rok MCAFEE po bezpłatnym zarejestrowaniu.
Przed rejestracj± zacz±łem czytać warunki i jak doczytałem że je¶li przed upływem roku nie wypowiem umowy to automatycznie ulega przedłużeniu. Następnie zakończyłem czytanie i zdeinstalowałem MCAFEE. Zainstalowałem ten który kupuje firma na wszystkie kompy.
Być może u Ciebie warunki były identyczne i Ty nie wypowiedziałe¶ umowy i to jest skutek.
Andrzej

Data: 2012-02-03 14:08:08
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.02.2012 11:21, froff pisze:

[...]

Nie skandal, tylko klasyczny PEBKAC - gamonie niepotrafi±cy czytać klikaj± na ¶lepo i nie zauważaj±, że abonament ma standardowo opcję automatycznego odnowienia. A potem maj± pretensję do firmy, że zrobiła dokładnie to, czego sobie gamonie życzyli.

Na przyszło¶ć: nauczcie się czytać albo popro¶cie o pomoc kogo¶, kto potrafi.

Data: 2012-02-03 14:11:13
Autor: Massai
crosspost banki i prawo -
Andrzej Lawa wrote:

> [...]

zrobiła dokładnie to, czego sobie gamonie życzyli.

Na przyszło¶ć: nauczcie się czytać albo popro¶cie o pomoc kogo¶, kto

Dodajmy - wyj±tkowo przyjazny dla klienta:

"Automatyczne odnowienie subskrypcji: Wszystkie subskrypcje będ±
automatycznie odnawiane po obowi±zuj±cej w danym czasie cenie usług,
bez uwzględnienia cen promocyjnych i rabatów. W ci±gu 60
(sze¶ćdziesięciu) dni od automatycznego odnowienia subskrypcji na
życzenie klienta usługa może być anulowana, a klient otrzyma pełen
zwrot kosztów."

Możesz zrezygnować, oddadz± kasę.

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-02-03 18:43:26
Autor: Waldek
crosspost banki i prawo -

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jggpu0$dut$1inews.gazeta.pl...

[...]

Krotko i rzeczowo - pomijajac cely "belkot" ;)
Ja mam podpieta karte pod operatora tel. i automatyczne
obciazenie = doladowanie, gdy wartosc salda spadnie ponizej  X Euro
zas anulowanie dyspozycji to jeden klik ;)

Gosciu nie przeczytal tego na co sie zgodzil
akceptujac umowe - no i tyle w temacie.

Pozdro

Data: 2012-02-03 14:36:47
Autor: witrak()
crosspost banki i prawo - nieautoryzo wana transakcja kartą z przez internet - co zr obić?
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote on
2012-02-03_14:08
W dniu 03.02.2012 11:21, froff pisze:

kredytowej. Co prawda osoba, o której mowa zapewniła, że jak moje
śledztwo na jej komputerze wykaże, że faktycznie przedłużyła
subskrypcjÄ™
to mi forsę odda, ale ja nie chciałbym tak tego zostawić, bo
śmierdzi mi
to jakimiĹ› skandalicznymi praktykami dostawcy.

Nie skandal, tylko klasyczny PEBKAC - gamonie niepotrafiący czytać
klikają na ślepo i nie zauważają, że abonament ma standardowo
opcjÄ™ automatycznego odnowienia. A potem majÄ… pretensjÄ™ do firmy,
że zrobiła dokładnie to, czego sobie gamonie życzyli.

Na przyszłość: nauczcie się czytać albo poproście o pomoc kogoś,
kto potrafi.

Spadaj marketoidzie.
Jeśli chcesz wiedzieć, to tego rodzaju umowa ma cechy oszustwa -
_oferta_ nie zawiera pełnej informacji o obciążeniach, związanych
z zawieranÄ… umowÄ…. W  kierunku takiej interpretacji idÄ… kolejne
przepisy unijne i prawdopodobnie wkrĂłtce w ogĂłle tak
sformułowanych umów nie będzie wolno zawierać przez internet.

A Twoje gadanie to typowy bełkot handlowców - to samo już było w
loteriach SMSowych i paru innych przypadkach - zawsze siÄ™ znajdzie
ktoś, kto stwierdzi, że "trzeba było czytać 150 stron regulaminów".

witrak()

Data: 2012-02-03 08:47:53
Autor: witek
On 2/3/2012 7:36 AM, witrak() wrote:
i prawdopodobnie wkrĂłtce w ogĂłle tak
sformułowanych umów nie będzie wolno zawierać przez internet.

ale narazie wolno.

Data: 2012-02-03 16:26:28
Autor: witrak()
crosspost banki i prawo - nieautoryzo wana transakcja kartą z przez internet - co zr obić?
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote on 2012-02-03_15:47
On 2/3/2012 7:36 AM, witrak() wrote:
i prawdopodobnie wkrĂłtce w ogĂłle tak
sformułowanych umów nie będzie wolno zawierać przez internet.

ale narazie wolno.

Owszem. Ale z tego wynika, ĹĽe bardziej spostrzegawczy nie da siÄ™
nabrać, ale nie wynika, że mniej spostrzegawczy - jest sam sobie
winien, jak tego usiłował dowieść ten nieprzystosowany
społecznie... :-)

I - przy okazji - z samego faktu, że ma *nie być wolno* widać, że
jest tak jak jest, nie jest dobrze.

witrak()

Data: 2012-02-03 16:58:25
Autor: Andrzej Lawa
crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart± z przez internet - co zrobić?
W dniu 03.02.2012 16:26, witrak() pisze:

Owszem. Ale z tego wynika, że bardziej spostrzegawczy nie da się
nabrać, ale nie wynika, że mniej spostrzegawczy - jest sam sobie
winien, jak tego usiłował dowie¶ć ten nieprzystosowany
społecznie... :-)

I - przy okazji - z samego faktu, że ma *nie być wolno* widać, że
jest tak jak jest, nie jest dobrze.

Nie, z tego wynika tylko, że rz±dz±cy lubi± debili, bo takimi lepiej się rz±dzi, więc tworz± prawo pod debili, żeby taki niedorozwinięty umysłowo ćwok nie zrobił sobie krzywdy.

I potem mamy idiotyczne przepisy - w sumie niektóre s± już porównywalne z tym, co swego czasu opisywał Papcio Chmiel w tomie o wyspie Papierolubków: tam do zakupu lodów trzeba było okazać ¶wiadectwo wycięcia migdałków.

Data: 2012-02-03 19:06:52
Autor: witrak()
crosspost banki i prawo - nieautoryzo wana transakcja kartą z przez internet - co zr obić?
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote on
2012-02-03_16:58
[...]

Nie, z tego wynika tylko, ĹĽe rzÄ…dzÄ…cy lubiÄ… debili, bo takimi
lepiej się rządzi, więc tworzą prawo pod debili, żeby taki
niedorozwinięty umysłowo ćwok nie zrobił sobie krzywdy.

A co, mają tworzyć pod zarozumiałych bałwanów, którzy nie mają nic
lepszego do roboty, jak studiować bzdety generowane dla
utrudnienia wszystkim życia przez innych bałwanów ?

witrak()

Data: 2012-02-03 19:23:17
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.02.2012 19:06, witrak() pisze:

Nie, z tego wynika tylko, że rz±dz±cy lubi± debili, bo takimi
lepiej się rz±dzi, więc tworz± prawo pod debili, żeby taki
niedorozwinięty umysłowo ćwok nie zrobił sobie krzywdy.

A co, maj± tworzyć pod zarozumiałych bałwanów, którzy nie maj± nic
lepszego do roboty, jak studiować bzdety generowane dla
utrudnienia wszystkim życia przez innych bałwanów ?

Sęk w tym, że te "bzdety" s± generowanie dla takich idiotów jak ty - wszak "m±drej głowie do¶ć dwie słowie". Niestety idiotom trzeba wszystko napisać litera po literce, paragraf po paragrafie, żeby broń boże nie było miejsca na błędn± interpretację. I niestety wtedy pojawia się problem ilo¶ciowy...

Data: 2012-02-03 14:13:21
Autor: Massai
crosspost banki i prawo
witrak() wrote:

Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote on
moje >> śledztwo na jej komputerze wykaże, że faktycznie
> [...]

loteriach SMSowych i paru innych przypadkach - zawsze siÄ™ znajdzie
ktoś, kto stwierdzi, że "trzeba było czytać 150 stron
regulaminĂłw".

witrak()

http://home.mcafee.com/Root/Support.aspx

I McAfee Always On Protection.
Za trudno?
Znalezienie tego zajęło mi 10 sekund.
Nie wiem jak czytelniej można napisać coś takiego.

--
Pozdro
Massai

Data: 2012-02-03 14:56:01
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.02.2012 14:36, witrak() pisze:

Na przyszło¶ć: nauczcie się czytać albo popro¶cie o pomoc kogo¶,
kto potrafi.

Spadaj marketoidzie.

Nie jestem marketoidem tylko technonerdem.

Je¶li chcesz wiedzieć, to tego rodzaju umowa ma cechy oszustwa -
_oferta_ nie zawiera pełnej informacji o obci±żeniach, zwi±zanych
z zawieran± umow±. W  kierunku takiej interpretacji id± kolejne

Zawiera. Jak kto¶ zacytował - informacja o automatycznym odnowieniu abonamentu była jasno i wyraĽnie podana. Oczywi¶cie tacy debile jak ty czytać nie potrafi± - to znaczy literki może znacie, ale to taaaaaaki ból je poskładać w całe słowa, przeczytać i zrozumieć...

Ci±gle mam z takimi lamerami do czynienia - klikaj± na ¶lepo, nie czytaj±c co im na ekranie się pokazuje, a potem bredz±, że jaka¶ opcja "sama" się wł±czyła. A przeczytać instrukcję obsługi... ojojoj, taka straszna kara.

Kiedy¶ widziałem gamonia z twojego gatunku - stał przed drzwiami do tramwaju i czekał nie wiadomo na co. Mimo że dokładnie przed oczami miał wyraĽmy napis o konieczno¶ci wci¶nięcia przycisku w celu otworzenia drzwi.

Data: 2012-02-03 15:03:59
Autor: MK
crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart± z przez internet - co zrobić?
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomo¶ci news:4f2be771$1news.home.net.pl...

[...]

No, ale informacji o tym, ze zostanie obciazona karta innej osoby to chyba nie zawiera? Ostatnio pomagalem znajomemu przy zawieraniu umowy ubezpiecznienia OC przez internet, tzn. podalem swoj numer karty, a on mi dal gotowke. Jak wiadomo, niewypowiedziane umowy OC automatycznie sie przedluzaja, czy to oznacza, ze ubezpieczyciel moze sobie obciazyc moja karte, za jego ubezpieczenie? Kwestia przedluzenia umowy to cos innego niz pobrania oplaty z cudzej karty...

MK

Data: 2012-02-03 08:49:41
Autor: witek
On 2/3/2012 8:03 AM, MK wrote:
[...]

jakiej innej?
tej samej, ktora umowa zawarla rok temu.
Wiec gdzie tan inna?

tak moze.

Data: 2012-02-03 15:55:12
Autor: MK
crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart± z przez internet - co zrobić?
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:jggs65$buv$7inews.gazeta.pl...

jakiej innej?
tej samej, ktora umowa zawarla rok temu.
Wiec gdzie tan inna?

Hehe... a skad zalozenie, ze umowe zawieral posiadacz karty? Proponuje przeczytac posta inicjujacego watek... W zaleznosci od mojej fantacji moge splacic zobowiazanie dowolnej osoby na swiecie, ale nie generuje to mojego zobowiazania do splaty kolejnych zobowiazan w przyszlosci...

tak moze.

Chyba tylko w Twoim alternatywnym swiecie :D.

MK

Data: 2012-02-03 15:15:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-02-03, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale (przekładaj±c na obecn± sytuację) Ty zaznaczyłe¶ że *chcesz* płacić
za kolejne zobowi±zania tej osoby w przyszło¶ci (auto-odnowienie). To też nie jest zabronione.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-02-03 16:48:05
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 3 Feb 2012, MK wrote:

[...]

  No to albo złodziej i na policję, albo pełnomocnik... i tu masz
problem ze ¶ciaganiem pełnomocnika, że przekroczył jego zakres.
  Wcale nie byłoby to takie oczywiste.

  Do tego jest wersja że nabywca "daruje" nabytek - a przecież
daruje prawo (bo nie bity w drucie lub na DVD), wraz z warunkami.

[...]

  Nie generuje, ale je¶li spłacałe¶, to powiniene¶ sprawdzić co
spłacałe¶.
  Zwróć uwagę, że sytuacja jest *inna* niż w przypadku np. zapłacenia
komu¶ za ciepł± wodę, kiedy to kwit za zużycie *już* jest i spłacasz
istniej±cy dług.
  Strony sklepów internetowych potrafi± powi±zać jedno z drugim,
zapłata jest równoczesna z akceptacj± warunków.

tak moze.

Chyba tylko w Twoim alternatywnym swiecie :D.

  Ale tu już mocno pojechałe¶ - może, przecież ¶ci±gn±ł ;)
(przecież przedmiotem dyskusji jest tylko "czy legalnie ¶ci±gnęli",
a nie czy ¶ci±gnęli :D)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-03 16:59:24
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.02.2012 15:55, MK pisze:

[...]

Czyli prosisz się o kontrolę skarbow± ;->

Data: 2012-02-03 18:32:01
Autor: MK
crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart± z przez internet - co zrobić?
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomo¶ci news:4f2c045c$1news.home.net.pl...
[...]

Chyba nie mowisz powaznie. Moja kasa i ja z nia moge robic co chce. US moze sprawdzac tylko kwestie zwiazane z przychodami, jak juz mam kase i jest "czysta" to wara im od tego co z nia robie...

MK

Data: 2012-02-03 19:18:14
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.02.2012 18:32, MK pisze:

[...]

ROTFL

Ty trollujesz, czy poważnie jeste¶ aż takim ignorantem i naiwniakiem?

Je¶li płacisz za kogo¶, to on ma przychód! Dodatkowo trochę dziwne, że dostaje pieni±dze za nic, więc pewnie co¶ za to masz - czyli pewnie doszło do jakiej¶ transakcji, której przed fiskusem nie ujawniłe¶.

Mam kontynuować, czy wolisz żeby wytłumaczył ci to inspektor skarbowy? Tylko uprzedzam - ich konsultacje s± kłopotliwe i kosztowne.

Data: 2012-02-03 19:30:27
Autor: MK
crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart± z przez internet - co zrobić?
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomo¶ci news:4f2c24e7news.home.net.pl...

[...]

Dla mnie nie sa wcale klopotliwe. Wszystkie moje przychody sa na PITach i nikt mnie nie pyta na co wydaje kase. Nie moze tego tez sledzic. Jak sam napisales jesli zaplace za kogos to po jego stronie moze generowac powstanie obowiazku, mnie US moze cmoknac, bo moim prawem jest robic z kasa to co chce. Niestety czym wiecej w spoleczenstwie ludzi majacych takie poglady jak Ty, tym czesciej zdarzaja sie takie przypadki tak nowe uprawnienia dla NIK, czy podpisanie ACTA. Wypada miec tylko nadzieje, ze kolejne, bardziej ceniace wolnosc, pokolenie wyeliminuje tych rzewnie wspominajacych czasy stanu wojennego :).

MK

Data: 2012-02-03 20:04:26
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.02.2012 19:30, MK pisze:

Dla mnie nie sa wcale klopotliwe. Wszystkie moje przychody sa na PITach
i nikt mnie nie pyta na co wydaje kase. Nie moze tego tez sledzic. Jak

Ha! Naiwny¶.

sam napisales jesli zaplace za kogos to po jego stronie moze generowac
powstanie obowiazku, mnie US moze cmoknac, bo moim prawem jest robic z
kasa to co chce.

Taaaak? To idĽ kupić sobie np. pluton albo kokainę ;->

[...]

Ty na prawdę jeste¶ funkcjonalnym analfabet±.

Ja ci tłumaczę, jak jest - a ty sobie jak ostatni debil uroiłe¶, że ja chcę żeby tak było...

Data: 2012-02-03 21:45:03
Autor: MK
crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart± z przez internet - co zrobić?
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomo¶ci news:4f2c2fbb$1news.home.net.pl...

Ja ci tłumaczę, jak jest - a ty sobie jak ostatni debil uroiłe¶, że ja chcę żeby tak było...

Wez sie moze za uczciwa prace to nie bedziesz musial sie tak bac US :).

MK

Data: 2012-02-03 23:30:56
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.02.2012 21:45, MK pisze:
[...]

Ja się nie boję - bo wiem, czego mog± się przyczepić i tego nie robię.

A co do uczciwej pracy, to w±tpię żeby taki debilek, co ani czytać ze zrozumieniem ani nawet polskich znaków używać nie potrafi, byłby do niej zdolny....

Data: 2012-02-04 11:23:50
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 3 Feb 2012, MK wrote:

[...]

  Oczywi¶cie.
  Ale s± przypadki kiedy masz to sam ujawnić.

Nie moze tego tez sledzic.

  Jasne.
  Poczytaj sobie grupę allegrow± - wła¶nie który¶ US (albo IS) już
zaj±ł się (w znaczeniu zawarcia umowy z firm± która zrobi software)
"prze¶wietlaniem" transakcji.

  Hasło "PCC" kiedy¶ słyszałe¶?

Jak sam
napisales jesli zaplace za kogos to po jego stronie moze generowac powstanie obowiazku, mnie US moze cmoknac, bo moim prawem jest robic z kasa to co chce.

  Z grubsza bior±c tak, o ile "cmoknięcie" opisuje stan końcowy :)
(mam na my¶li ew. ci±ganie w roli ¶wiadka itede)

Niestety czym wiecej w spoleczenstwie ludzi majacych takie poglady jak Ty, tym czesciej zdarzaja sie takie przypadki tak nowe uprawnienia dla NIK, czy podpisanie ACTA.

  Hola.
  Przecież to Ty, neguj±c istnienie w prawie bardzo restrykcyjnych
regulacji, które co prawda *teraz* bywaj± egzekwowane ze skuteczno¶ci±
niższ± niż wykrywalno¶ć przekroczeń prędko¶ci per kilometr przekroczenia :>,
dajesz "społeczn± akceptację" na istnienie tych przepisów.
  A potem jeden z drugim zaczyna je stosować - i zdzwiko, "jak to tak".
  Wła¶nie dlatego, że wcze¶niej wszyscy mieli głęboko gdzie¶ że takie
przepisy s±.

Wypada miec tylko nadzieje, ze kolejne, bardziej ceniace wolnosc, pokolenie wyeliminuje tych rzewnie wspominajacych czasy stanu wojennego :).

  Głupio piszesz, nie wiem sk±d Ci się ubzdurało jakoby Andrzej
był zwolennikiem takich głupich przepisów, które ISTNIEJˇ.
  To wła¶nie ich istnienie stanowi zagrożenie, razem z faktem
niezdawania sobie z tego sprawy przez "przeciętnego człowieka".

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-03 19:45:42
Autor: Waldek
[...]

A dopiero co jakis dziennikarzyna sie dziwil
ze ludzie w tytule przelewu pisza np. "za udany seks" :D

Pozdro

Data: 2012-02-03 20:05:43
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.02.2012 19:45, Waldek pisze:

[...]

Można i tak ;)

Chociaż niestety nie jest to idealna ochrona przed upierdliwym inspektorem skarbowym ;) Przynajmniej przy większych kwotach ;->

Data: 2012-02-03 14:29:16
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-02-03, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

No i je¶li zostało to zarejestrowane jako usługa cykliczna (a o takich rzeczach
to informuj±), to czemu nie może pobrać ponownie? W Poleceniu Zapłaty też można
ustawić innego płatnika.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-02-03 15:38:35
Autor: MK
crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart± z przez internet - co zrobić?
Użytkownik "Wojciech Bancer" <proteus@post.pl> napisał w wiadomo¶ci news:slrnjinrps.7go.proteuspl-test.org...
On 2012-02-03, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

Direct Debit rzadzi sie wlasnymi prawami, mozna np. w ciagu 30 dni odwolac taka platnosc... Mozesz to zrobic przy innej formie zaplaty? Zeby mogli cyklicznie mnie obciazac to ja bym musial byc strona umowy.

MK

Data: 2012-02-03 08:50:35
Autor: witek
On 2012-02-03, MK <macka@interia.pl> wrote:

[...]

[...]

nie obciazaja twojego konta tylko karte kredytowa, a ta zadzi sie innymi prawami.

Zglos, ze to nie ty to wsadza twojego znajomego.

Data: 2012-02-03 16:08:21
Autor: MK
crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart± z przez internet - co zrobić?
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:jggs7r$buv$8inews.gazeta.pl...

nie obciazaja twojego konta tylko karte kredytowa, a ta zadzi sie innymi prawami.

Widzisz, a ja mam same debetowe ;). Masz racje, skladam w banku reklamacje, ze nie ja dokonywalem transakcji i kasa wraca.

Zglos, ze to nie ty to wsadza twojego znajomego.

A za co niby? Co za ulga, ze jestes tylko teoretykiem, bo inaczej swiat juz by sie zamienil w jedno wielkie wiezienie ;). Cholera tylko kto by to wszystko sprzatal i utrzymywal, bo wiezniow to chyba juz nie mozna zmuszac do pracy w cywilizowanych krajach, nieprawdaz?

MK

Data: 2012-02-03 16:49:44
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.02.2012 16:08, MK pisze:

nie obciazaja twojego konta tylko karte kredytowa, a ta zadzi sie
innymi prawami.

Widzisz, a ja mam same debetowe ;).

Nie ma znaczenia,

Masz racje, skladam w banku
reklamacje, ze nie ja dokonywalem transakcji i kasa wraca.

A potem znajomy zostaje zatrzymany przez policję, robi się niezły dym i albo znajomy lub ty idziecie siedzieć za oszustwa i jakie¶ szemrane transakcje finansowe.

Zglos, ze to nie ty to wsadza twojego znajomego.

A za co niby?

Za wyłudzenie opłacenia towaru/usługi.

Data: 2012-02-03 14:59:25
Autor: Olgierd
On Fri, 03 Feb 2012 15:03:59 +0100, MK wrote:

 Jak wiadomo, niewypowiedziane umowy OC automatycznie sie
przedluzaja, czy to oznacza, ze ubezpieczyciel moze sobie obciazyc moja
karte, za jego ubezpieczenie?

Jeśli wydałbyś taką dyspozycję, to teoretycznie tak.
W praktyce dopiero od października byłoby to możliwe, i to pod warunkiem dostosowania przez banki regulaminów karcianych do ustawy o usługach płatniczych.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-02-03 16:46:49
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.02.2012 15:03, MK pisze:

No, ale informacji o tym, ze zostanie obciazona karta innej osoby to
chyba nie zawiera? Ostatnio pomagalem znajomemu przy zawieraniu umowy

Jakiej "innej osoby"? Sk±d sklep miał wiedzieć, że kto¶ podał fałszywe (cudze) dane? Obci±żył t±, któr± podano do umowy i tyle.

[...]

Zależy od umowy. I nie z cudzej - z podanej przez zawieraj±cego umowę.

Data: 2012-02-03 15:29:32
Autor: witrak()
crosspost banki i prawo - nieautoryzo wana transakcja kartą z przez internet - co zr obić?
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote on
2012-02-03_14:56
[...]

Aha, teraz już rozumiem i współczuję :-)

Nerd is a derogatory slang term for an intellectual but
socially-impaired, [...] As with other pejoratives, nerd has been
reappropriated by some as a term of pride and group identity.
[Wikipedia]

Jeśli chcesz wiedzieć, to tego rodzaju umowa ma cechy oszustwa -
_oferta_ nie zawiera pełnej informacji o obciążeniach, związanych
z zawieranÄ… umowÄ…. W  kierunku takiej interpretacji idÄ… kolejne

Zawiera. Jak ktoś zacytował - informacja o automatycznym
odnowieniu abonamentu była jasno i wyraźnie podana.

Czy również była możliwość zrezygnowania z opcji automatycznego
przedłużenia ?

Ciągle mam z takimi lamerami do czynienia - klikają na ślepo, nie
czytajÄ…c co im na ekranie siÄ™ pokazuje, a potem bredzÄ…, ĹĽe jakaĹ›
opcja "sama" się włączyła. A przeczytać instrukcję obsługi...
ojojoj, taka straszna kara.

Czy potrafisz czytać ze zrozumieniem ? Przypuszczam, że masz z tym
trudności, bo z pierwotnego postu nie wynikało wcale, że piszący
zawierał tę umowę.

A sztuczki różnych firm typu pobieraczek bazują na ukryciu
istotnych elementów oferty, celem skłonienia potencjalnego klienta
do niekorzystnego dla niego rozporzÄ…dzenia swoim majÄ…tkiem. Co
jest w pewnych okolicznościach ścigane z urzędu, jednak niestety
przy odpowiednim przygotowaniu przekrętu trudno jest to udowodnić.

A Ty pewnie pewnego dnia trafisz w jakimĹ› europejskim kraju do
zautomatyzowanej toalety publicznej i będziesz miał trudności,
czego Ci ze względu na Twoją pyszałkowatość i wynoszenie się nad
innych (i to z powodu upośledzenia społecznego :) ) serdecznie
ĹĽyczÄ™ ;-)

witrak()

Data: 2012-02-03 08:52:47
Autor: witek
On 2/3/2012 8:29 AM, witrak() wrote:

Czy również była możliwość zrezygnowania z opcji automatycznego
przedłużenia ?

tak,

[...]

ale tam naprawde jest duzymi literami napisane ze umowa jest odnawiana co 12 miesiecy.trzeba tylko przeczytac co sie klika.

Data: 2012-02-03 16:22:31
Autor: witrak()
crosspost banki i prawo - nieautoryzo wana transakcja kartą z przez internet - co zr obić?
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote on 2012-02-03_15:52
ale tam naprawde jest duzymi literami napisane ze umowa jest
odnawiana co 12 miesiecy.trzeba tylko przeczytac co sie klika.

A default jest jaki ?

UE wprowadza regulacjÄ™ zakazujÄ…cÄ… defaultowe wybieranie opcji -
będziesz to musiał zrobić sam i wtedy faktycznie będzie to
wyłącznie Twoja wina.

witrak()

Data: 2012-02-03 14:32:01
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-02-03, witrak() <witrak@hotmail.com> wrote:

[...]

[...]

Czy również była możliwo¶ć zrezygnowania z opcji automatycznego
przedłużenia ?

Tak.

A sztuczki różnych firm typu pobieraczek bazuj± na ukryciu
istotnych elementów oferty, celem skłonienia potencjalnego klienta
do niekorzystnego dla niego rozporz±dzenia swoim maj±tkiem. Co
jest w pewnych okoliczno¶ciach ¶cigane z urzędu, jednak niestety
przy odpowiednim przygotowaniu przekrętu trudno jest to udowodnić.

Sugerowanie że duży potentat w branży IT jest firm± typu "pobieraczek"
i pozwala sobie na podobne zagrywki jest cokolwiek zabawne. Sorry,
ale najwła¶ciwsza wersja w omawianym przypadku to: "nie doczytałem,
nie interesowałem się tematem".

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-02-03 16:19:54
Autor: witrak()
crosspost banki i prawo - nieautoryzo wana transakcja kartą z przez internet - co zrobić?
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> wrote on 2012-02-03_15:32
On 2012-02-03, witrak() <witrak@hotmail.com> wrote:

Sugerowanie ĹĽe duĹĽy potentat w branĹĽy IT jest firmÄ… typu "pobieraczek"
i pozwala sobie na podobne zagrywki jest cokolwiek zabawne. Sorry,

Wybacz, ale jesteĹ› naiwny :-)
Wszak "pecunia non olet", jak mawiali starożytni, więc *każda*
firma "orze jak moĹĽe".
Sam miałem tego typu zdarzenie z firmą podobnej wielkości
(BulkRegister, jeden z większym rejestratorów domen na świecie).
Nie było opcji do zaznaczenia, a pierwszy miesiąc usługa była darmo.
Oczywiście to duża firma, więc jak tylko oprotestowałem
ściągnięcie kasy, to natychmiast bez dyskusji zwrócili.
Ale sama oferta miała tak umieszczoną opcję wyboru, że mimo, że
samodzielnie jej nie zaznaczyłem (jestem "pies na takie
kombinacje"), to przy ponownym wejściu na stronę podsumowania -
tuż przed płatnością - nagle zaznaczyła się automagicznie
(oczywiście z opisem, że to za darmo, i odesłaniem do regulaminu...).

Życzę więcej nieufności wobec wielkich, solidnych firm :-)

Pozdr.

witrak()

Data: 2012-02-03 15:27:03
Autor: Wojciech Bancer
On 2012-02-03, witrak() <witrak@hotmail.com> wrote:

[...]

Sugerowanie że duży potentat w branży IT jest firm± typu "pobieraczek"
i pozwala sobie na podobne zagrywki jest cokolwiek zabawne. Sorry,

Wybacz, ale jeste¶ naiwny :-)

Wybacz, ale może po prostu umiem czytać?

Sam miałem tego typu zdarzenie z firm± podobnej wielko¶ci
(BulkRegister, jeden z większym rejestratorów domen na ¶wiecie).
Nie było opcji do zaznaczenia, a pierwszy miesi±c usługa była darmo.

Nie musi być opcji. Bardzo często w amerykańskich jest X-day trial
free i automatycznie się przedłuża podanym numerem karty. Wszystko jasno opisane.

Oczywi¶cie to duża firma, więc jak tylko oprotestowałem
¶ci±gnięcie kasy, to natychmiast bez dyskusji zwrócili.

Czyli jednak nie jak pobieraczek. CBDU.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2012-02-03 18:49:31
Autor: witrak()
crosspost banki i prawo - nieautoryzo wana transakcja kartą z przez internet - c o zrobić?
Wojciech Bancer <proteus@post.pl> wrote on 2012-02-03_16:27
On 2012-02-03, witrak() <witrak@hotmail.com> wrote:

[...]

Sugerowanie ĹĽe duĹĽy potentat w branĹĽy IT jest firmÄ… typu "pobieraczek"
i pozwala sobie na podobne zagrywki jest cokolwiek zabawne. Sorry,

Wybacz, ale jesteĹ› naiwny :-)

Wybacz, ale może po prostu umiem czytać?

Nie - i sprawa się teraz wyjaśniła. Nie wiem, na jakiej zasadzie
wyinterpretowałeś sobie w dość dowolny sposób, że odwołanie do
pobieraczka dotyczy sposobu reagowania (na mniej lub bardziej
uzasadnione reklamacje), podczas gdy chodzi o nie wymagajÄ…cÄ…
"wydumywania" niczego, oczywistÄ… metodÄ™ naciÄ…gania na zawarcie
umowy na usługę.

[...]

Nie. Prawo amerykańskie dopuszcza jeszcze lepsze triki. Niemniej
jednak z punktu widzenia europejskiego sÄ… to praktyki rzadko
spotykane u uczciwych dostawców usług. Fakt, że przygotowywane
regulacje unijne mają definitywnie to wytępić, jasno świadczy o
tym, ĹĽe nie jest to coĹ›, co jest akceptowane.

Oczywiście to duża firma, więc jak tylko oprotestowałem
ściągnięcie kasy, to natychmiast bez dyskusji zwrócili.

Czyli jednak nie jak pobieraczek. CBDU.

Przeciwnie. Praktyka Ĺ‚apania klienta ktĂłrÄ… wykorzystuje
pobieraczek. Tyle, ĹĽe oryginalna - bo z Hameryki siÄ™ wywodzi, a
pobieraczek ją tylko skopiował. A że firma duża, to wie jak się
zachować, gdy ją ktoś przyłapie z ręką w jego kieszeni.

witrak()

Data: 2012-02-03 16:55:22
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.02.2012 15:32, Wojciech Bancer pisze:

Sugerowanie że duży potentat w branży IT jest firm± typu "pobieraczek"
i pozwala sobie na podobne zagrywki jest cokolwiek zabawne. Sorry,

Przestanie być zabawne, jak potentat poszczuje na niego swoich prawników ;->

Data: 2012-02-03 19:04:12
Autor: witrak()
crosspost banki i prawo - nieautoryzo wana transakcja kartą z przez internet - co zr obić?
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> wrote on
2012-02-03_16:55
[...]

prawnikĂłw ;->

Już raz zasygnalizowałem opinię - choć była to naprawdę delikatna
sugestia - że niedopasowani społecznie nie powinni interpretować
rzeczywistości na potrzeby normalnie uczestniczących w
społeczęństwie.

Zamiast martwić się takimi sprawami (nie będąc jednak w stanie
ukryć oczekiwanej Schadenfreude) zapytaj kogoś, bo sam pewnie nie
dasz rady wykoncypować, jak to jest, gdy trzeba przebić się przez
kilkanaście stron kretyńskich regulaminów.

witrak()

Data: 2012-02-03 19:21:12
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.02.2012 19:04, witrak() pisze:

[...]

rzeczywisto¶ci na potrzeby normalnie uczestnicz±cych w
społeczęństwie.

W społeczeństwie idiotów (twoim) tacy jak ja s± faktycznie niedopasowani. Ale to twój problem :)

Zamiast martwić się takimi sprawami (nie będ±c jednak w stanie
ukryć oczekiwanej Schadenfreude) zapytaj kogo¶, bo sam pewnie nie
dasz rady wykoncypować, jak to jest, gdy trzeba przebić się przez
kilkana¶cie stron kretyńskich regulaminów.

Literki dla ciebie za trudne? Biedaku... Ja jednak nigdy nie miałem problemu z przeczytaniem tego, co podpisuję.

Ty zreszt±, jak widać, masz jeszcze problemy z liczeniem - informacja o powtarzaniu obci±żenia wymagała przeczytania kilkunastu linijek, a nie kilkunastu stron.

Data: 2012-02-03 16:54:02
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 03.02.2012 15:29, witrak() pisze:

[...]

Skoro współczujesz, to najwyżej przeczytanie drugiej czę¶ci cytatu już ciebie przerosło.

Widać pewien wzorzec zachowania.

[...]

Je¶li chcesz, żeby za ciebie co¶ czytał i ci tłumaczył, to będziesz mi musiał za to zapłacić.

[...]

trudno¶ci, bo z pierwotnego postu nie wynikało wcale, że pisz±cy
zawierał tę umowę.

Podał swoje dane, które zostały wykorzystane przez kogo¶ innego za jego pozwoleniem. Czyli zawarł umowowę za czyim¶ po¶rednictwem.

[ciach]

A Ty pewnie pewnego dnia trafisz w jakim¶ europejskim kraju do
zautomatyzowanej toalety publicznej i będziesz miał trudno¶ci,
czego Ci ze względu na Twoj± pyszałkowato¶ć i wynoszenie się nad
innych (i to z powodu upo¶ledzenia społecznego :) ) serdecznie
życzę ;-)

Skoro uważasz, że obsługa toalet to co¶ na tyle trudnego, że może sprawiać kłopoty, to najwyraĽniej jeste¶ jeszcze bardziej niedorozwinięty umysłowo, niż mi się z pocz±tku wydawało... Biedny¶...

Data: 2012-02-03 15:40:39
Autor: Szymon von Ulezalka
crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart± z przez internet - co zrobić?
a tak offtopicznie: mcafee? czemu toto a nie np darmowego MS
Essentials?

Data: 2012-02-03 18:22:00
Autor: MarcinF
W dniu 2012-02-03 11:21, froff pisze:

Kupili¶my to w ten sposób, że podałem numer mojej karty kredytowej a ona
mi potem te pieni±dze zwróciła. Rok póĽniej patrzę - a tu na wykazie z
mojej karty nowe obci±żenie z enigmatycznym tytułem MCAFEE.

Komu podales numer karty ? Dostawca uslugi za ktora placiles caly czas jest w posiadaniu danych Twojej karty ?

Data: 2012-02-03 18:54:48
Autor: witrak()
crosspost banki i prawo - nieautoryzo wana transakcja kartą z przez internet - co zr obić?
MarcinF <marfi@interia.pl> wrote on 2012-02-03_18:22
W dniu 2012-02-03 11:21, froff pisze:

Kupiliśmy to w ten sposób, że podałem numer mojej karty
kredytowej a ona
mi potem te pieniądze zwróciła. Rok później patrzę - a tu na
wykazie z
mojej karty nowe obciążenie z enigmatycznym tytułem MCAFEE.

Komu podales numer karty ? Dostawca uslugi za ktora placiles caly
czas jest w posiadaniu danych Twojej karty ?

Jak się płaci kartą w Hameryce to praktycznie zawsze tak jest.

witrak()

Data: 2012-02-03 22:45:13
Autor: froff
On 03.02.2012 18:22, MarcinF wrote:
[...]

Wła¶nie jest - co więcej nie da się tych danych usun±ć!
Piszę o tym w osobnym w±tku, bo sprawa wydaje się jeszcze ciekawsza niż domy¶lne automatyczne
odnawianie.

Data: 2012-02-03 19:01:23
Autor: Marzena
crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart± z przez internet - co zrobić?

Użytkownik "froff" <froff@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:jggcgu$fum$1usenet.news.interia.pl...
(...)
[...]

Miał±m identyczny problem z McAfee - bez pytania pobrano mi pieni±dze na miesiac przed wygasnięceim subskrypcji.
Opisałam sprawę tu:

http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2012/02/Obsluga-klienta-w-McAfee.html

W tre¶ci jest też link do wcze¶niejszej notki.
Pieni±dze już mam.

marzatela
http://www.szultaset.pl

Data: 2012-02-04 13:29:58
Autor: W
crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart± z przez internet - co zrobić?
froff wystukał, co następuje:

[...]

Czy w trakcie kupowania nie było zaptaszonej gdzie¶ opcji automatycznego odnowienia licencji i automagicznego obci±żenia karty? Często się z takim czym¶ spotykam...

crosspost banki i prawo - nieautoryzowana transakcja kart± z przez internet - co zrobić?