cuda niepojęte...

Data: 2018-01-06 13:11:42
Autor: denat 'POPIS/EU
cuda niepojęte...
Ktoś tu pytał o drukarkę kolorową laserową,
a ja że to wielkie krowy... a tu proszę, masakra:
http://allegro.pl/samsung-drukarka-laserowa-xpress-c430w-kolorowa-i7107830575.html

czy Ktoś ma jakieś opinie? skąd ta cena 300 pln?

Data: 2018-01-06 14:32:47
Autor: Adam
cuda niepojęte...
W dniu 2018-01-06 o 13:11, denat 'POPIS/EU pisze:
Ktoś tu pytał o drukarkę kolorową laserową,
a ja że to wielkie krowy... a tu proszę, masakra:

W jakim sensie masakra?

http://allegro.pl/samsung-drukarka-laserowa-xpress-c430w-kolorowa-i7107830575.html czy Ktoś ma jakieś opinie? skąd ta cena 300 pln?

To nie jest drukarka w sensie ścisłym, tylko urządzenie GDI.
Więc utrudnione (lub niemożliwe) drukowanie z systemów, dla których brak sterowników.
Dla porównania: jeśli dysponujemy drukarką z jednym ze znanych języków (np. PCL, PS, ESC/P2), to w zasadzie można przyjąć założenie, że wydrukujemy ze wszystkiego, począwszy od programów DOS, przez Win 3.x do Win10, wszystkie "makówki", wszystkie linuksy, także androidy.

Drugi aspekt: Samsung zamknął linię drukarek.

Kolejny aspekt: koszt materiałów eksploatacyjnych i ich mała pojemność.

Dalej: ubogie możliwości (np. brak dupleksu), długi czas wydruku w kolorze (prawdopodobnie archaiczny mechanizm "karuzelowy"), niska rozdzielczość.

To wszystko wpływa na cenę i podaż.

Swego czasu kupiłem Lexmarka C762 z dodatkowym podajnikiem i z dodatkowym dwutorowym dupleksem za bodajże 400 zł. Każdy z pojemników na toner jest na 15 tys. stron wydruku.
To wydaje mi się tanim zakupem, zwłaszcza, że tonery były na ok. 80 do 90 procent pełne.
Problem jeden: waży to ponad 60 kg (bez sorterów i finiszerów, których nie mam) i jest wielkości dziecięcego biurka.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-01-06 15:22:56
Autor: denat 'POPIS/EU
cuda niepojęte...
> Problem jeden: waży to ponad 60 kg (bez sorterów i finiszerów, których
> nie mam) i jest wielkości dziecięcego biurka.
Ktoś tam chciał do domu, a właśnie o to chodzi - jak samsungowi udało się zrobić drukarkę kolorową wielkości czarno białej?

Data: 2018-01-06 22:39:10
Autor: Animka
cuda niepojęte...
[...]

Bo używana. Zresztą już ją ktoś kupił.
Tu jest tańsza-Lexmark.
http://allegro.pl/drukarka-kolorowa-laserowa-lexmark-c540n-i7096610885.html#thumb/3

Chyba celowo nie podają wymiarów takich drukarek, żeby ludzie nie przestraszyli się wielkich kobył, a na zdjęciu to nie widać czy nieduża czy kobyła.
Nie napisali także jak drogie są tonery do tych drukarek.

--
animka

cuda niepojęte...