cukierek albo psikus

Data: 2020-07-20 18:53:25
Autor: J.F.
cukierek albo psikus
https://www.rp.pl/Polityka/200719543-Areszt-za-obchody-Halloween-Pochyla-sie-nad-tym-poslowie.html

Komisja sejmowa zajmie się ustawą przewidującą kary za wypowiadanie słów ,,cukierek albo psikus". Wpłynęła w formie petycji, a bieg nadała jej marszałek Elżbieta Witek.

,,Kto w dniu 31 października danego roku kalendarzowego przebiera się za straszną postać, w szczególności za kościotrupa, czarownicę, wampira, diabła lub inną kojarzącą się z piekłem istotę, podlega karze ograniczenia wolności lub aresztu na okres nie krótszy od 15 dni"

Projekt skierował do Sejmu anonimowy obywatel, zatroskany obchodzeniem przez dzieci Halloween, które ,,nie tylko szkodzi pamięci zmarłych i niszczy katolicką tradycję, lecz także zagraża duszy". I nad propozycją z całą powagą będą musieli pochylić się posłowie, a wcześniej zaopiniują ją eksperci z Biura Analiz Sejmowych. Powód? Bieg petycji nadała marszałek Sejmu Elżbieta Witek.

Rozpatrywanie przez Sejm takich pism to efekt uchwalonej w 2014 roku ustawy o petycjach. Przewiduje, że każda osoba fizyczna, prawna, nawet jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną może złożyć petycję do dowolnego organu władzy publicznej. W efekcie wejścia ustawy w życie utworzono w Sejmie Komisję do Spraw Petycji, do której od tamtego czasu skierowano ponad 740 spraw."

Wytlumaczcie mi cos.
Inicjatywa ustawodawcza jest w kraju ograniczona.
Nawet posel, ba - nawet marszalek, nie moze sam jeden zglosic projektu.

A tu sie okazuje, ze kazdy jeden obywatel moze zglosic, byle w trybie petycji ?

To ja chyba zaraz kilka zglosze :-)

J.

Data: 2020-07-20 19:55:10
Autor: ąćęłńóśźż
cukierek albo psikus
Daj spokój, popsujesz ministrowi statystyki COVID-19 ;-)

-- -- -
To ja chyba zaraz kilka zglosze

Data: 2020-07-20 20:59:59
Autor: u2
cukierek albo psikus
W dniu 20.07.2020 o 18:53, J.F. pisze:
[...]

jak przebieraniec wzbudza uzasadniony strach swoim zachowaniem to obywatel zawsze może skierować prywatny akt oskarżenia z art. 190 kk

Data: 2020-07-20 21:22:39
Autor: Robert Tomasik
cukierek albo psikus
[...]

Ciekawe jak zdefiniowano w ustawie "czarownicę" albo "straszną postać".
Dla mnie strasznie wygląda kilku polityków, ale rozumiem, ze oni się nie
przebierają. A jak ktoś jest po prostu brzydki? No i ciekawe, co się
komu z z piekłem kojarzy :-)

--
Robert Tomasik

Data: 2020-07-20 22:03:43
Autor: u2
cukierek albo psikus
Dla mnie strasznie wygląda kilku polityków, ale rozumiem, ze oni się nie
przebierają.

bo starzy, czy niegustownie ubrani ? zawsze możesz zagłosować na kogoś innego, na ładniutkiego, ale głupiego:)

Data: 2020-07-21 10:30:15
Autor: Uncle Pete
cukierek albo psikus
On 2020-07-20 22:03, u2 wrote:
[...]

Duda jest ładniutki? Każdy ma własny gust...

Data: 2020-07-21 10:56:00
Autor: u2
cukierek albo psikus
W dniu 21.07.2020 o 10:30, Uncle Pete pisze:
On 2020-07-20 22:03, u2 wrote:
[...]

Doodah na pewno nie taki niechlujny jak twój trzask-prask:))))))))))))))

Data: 2020-07-21 16:14:12
Autor: Uncle Pete
cukierek albo psikus
On 2020-07-20 22:03, u2 wrote:
[...]

Czasami zastanawiam się, czy skończyłeś już podstawówkę.

Data: 2020-07-21 16:40:54
Autor: u2
cukierek albo psikus
W dniu 21.07.2020 o 16:14, Uncle Pete pisze:
Czasami zastanawiam się, czy skończyłeś już podstawówkę.

zastanawiaj się dalej, mędrzec z ciebie jak Wałęsa:))))))))))))

Data: 2020-07-21 17:10:23
Autor: RadoslawF
cukierek albo psikus
W dniu 2020-07-21 o 16:40, u2 pisze:

Czasami zastanawiam się, czy skończyłeś już podstawówkę.

zastanawiaj się dalej, mędrzec z ciebie jak Wałęsa:))))))))))))

Nie ma co ukrywać, robi zaocznie.
I jak się przyłoży to ten ostatni rok zrobi w trzy czy cztery lata
i zostanie absolwentem.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2020-07-21 09:43:27
Autor: u2
cukierek albo psikus
W dniu wtorek, 21 lipca 2020 17:13:17 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

Nie ma co ukrywać, robi zaocznie.
I jak się przyłoży to ten ostatni rok zrobi w trzy czy cztery lata
i zostanie absolwentem.  :-)

Pozdrawiam

a ja rzydo-ubeków nie pozdrawiam:)))))))))))))))))

Data: 2020-07-21 20:16:20
Autor: RadoslawF
cukierek albo psikus
W dniu 2020-07-21 o 18:43, u2 pisze:

[...]

Masz za niskie wykształcenie aby to zrobić i nikogo nie pozdrawiasz.
A i tak twoi rodzice są dumni z ciebie.
Podstawówkę skończysz za kilka lat jak dobrze pójdzie.
Tak trzymać.  :(

Pozdrawiam

Data: 2020-07-21 11:24:40
Autor: u2
cukierek albo psikus
W dniu wtorek, 21 lipca 2020 20:19:43 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]
A i tak twoi rodzice są dumni z ciebie.
Podstawówkę skończysz za kilka lat jak dobrze pójdzie..

nadal ciebie rzydo-ubeku nie pozdrawiam:))))))))))))))))

Data: 2020-07-21 15:14:17
Autor: u2
cukierek albo psikus
W dniu środa, 22 lipca 2020 00:12:14 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

Masz za niskie wykształcenie aby to zrobić.
A i tak twoi rodzice są dumni z ciebie.
Podstawówkę skończysz za kilka lat jak dobrze pójdzie..
Tak trzymać.

Pozdrawiam

widać żeś debil

nie pozdrawiam ciebie debilu

Data: 2020-07-22 00:32:59
Autor: RadoslawF
cukierek albo psikus
W dniu 2020-07-22 o 00:14, u2 pisze:

[...]

Masz za niskie wykształcenie debilu.

Data: 2020-07-21 23:02:57
Autor: u2
cukierek albo psikus
W dniu środa, 22 lipca 2020 00:36:00 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

Masz za niskie wykształcenie debilu.
A i tak twoi rodzice są dumni z ciebie.
Podstawówkę skończysz za kilka lat jak dobrze pójdzie..
Tak trzymać.

Pozdrawiam

widać żeś palant

nie pozdrawiam ciebie palancie

Data: 2020-07-22 03:34:58
Autor: u2
cukierek albo psikus
W dniu środa, 22 lipca 2020 12:18:32 UTC+2 użytkownik RadoslawF napisał:

Masz za niskie wykształcenie debilu.
A i tak twoi rodzice są dumni z ciebie.
Podstawówkę skończysz za kilka lat jak dobrze pójdzie..
Tak trzymać.

Pozdrawiam

a ja ciebie palancie nie pozdrawiam:)))))))))))))))))

Data: 2020-07-22 16:47:39
Autor: RadoslawF
cukierek albo psikus
W dniu 2020-07-22 o 12:34, u2 pisze:

[...]

A ja pozdrawiam twojego tatkę mośka i twoją mame rebekę.
Oraz całą resztę twojej ubeckiej rodzinki która jest dumna z ciebie.
Wszak podstawówkę skończysz już za trzy lata jak dobrze pójdzie.

Pozdrawiam

cukierek albo psikus