Data: 2012-01-10 23:54:54 | |
Autor: K | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
witam,
niedawno bylem swiadkiem sytuacji, gdzie klientowi padl dysk twardy 1,5TB, dysk pojechal na gwarancje po czym przyszla adnotacja od sprzedawcy, ze moga zwrocic pieniadze. oczywiscie nie chca wymienic na inny z powodu rownicy w cenach teraz i kilka miesiecy wczesniej. nie wiem jak zakonczyla sie ta sytuacja ale teraz sam jestem w podobnej. w sierpniu kupilem dysk samsunga 500gb 2,5". dysk wlozylem do komputera i tam sobie chodzil do grudnia, mielac jalowo. na poczatku grudnia postanowilem zalozyc partycje, sformatowac i zaczac uzywac. przy formatowaniu dysk padl. oddalem na gwarancji, dzis dostaje info ze moga mi zwrocic pieniadze (300pln +/- kilka pln). okazuje sie ze zgubilem paragon, a bez tego nie moga mi oddac pieniedzy (zrobic korekty). w tej chwili w tej kwocie, mozna dostac dysk co najwyzej 250GB. napisalem do sklepu z zapytaniem czy wymienia na dysk o podobnych parametrach (glownie chodzi o pojemnosc), ale spodziewam sie ze odpowiedz uzyskam negatywna. czy ktos moze poradzic, jak to wyglada od strony prawnej w przypadku: - gdyby jednak udalo sie zwrocic pieniadze bez paragonu (ta opcja mnie nie interesuje)? - gdyby nie chcieli wymienic dysku na podobny? |
|
Data: 2012-01-11 07:59:47 | |
Autor: Liwiusz | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 2012-01-10 23:54, K pisze:
witam, Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od zarania komputerów, ceny spadały... -- Liwiusz |
|
Data: 2012-01-11 08:03:28 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 11.01.2012 07:59, Liwiusz pisze:
Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam produkowali). |
|
Data: 2012-01-11 08:38:07 | |
Autor: Liwiusz | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 2012-01-11 08:03, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 11.01.2012 07:59, Liwiusz pisze: Pamiętam, jak paręnaście lat temu było podobnie z pamięciami RAM - też zalało, czy zawiało, czy coś innego, jakąś prawie jedyną fabrykę tych wyrobów, windując ceny na długie miesiące. Dobrze wiedzieć o dyskach, nie będę planował zakupów obecnie ;) Ad rem: pomimo żądania wymiany lub naprawy, sprzedawca może zwrócić gotówkę, chyba że wymiana lub naprawa "wymagają nadmiernych kosztów". Koszt wymiany/naprawy przewyższający cenę zakupu z pewnością spełnia ten warunek. -- Liwiusz |
|
Data: 2012-01-11 08:38:45 | |
Autor: Liwiusz | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 2012-01-11 08:38, Liwiusz pisze:
"jeśli wymiana", a nie "chyba że wymiana". -- Liwiusz |
|
Data: 2012-01-11 08:44:37 | |
Autor: januszek | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
Liwiusz napisa?(a):
Dobrze wiedzieć o dyskach, nie będę planował zakupów obecnie ;) Tym razem, zbieglo sie to takze ze spadkiem wartosci zlotowki. Oprocz wzrostu cen (czasem i 2,5 - 3 krotnie) obserwuje takze, ze producenci skrocili okresy gwarancyjne na hdd. j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "Prędkość zabija. Włącz myślenie!" |
|
Data: 2012-01-11 08:59:50 | |
Autor: qwerty | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jeje8t$561$1@inews.gazeta.pl...
Pamiętam, jak paręnaście lat temu było podobnie z pamięciami RAM - też zalało, czy zawiało, czy coś innego, jakąś prawie jedyną fabrykę tych wyrobów, windując ceny na długie miesiące. Akurat obserwuję ceny DDR 3 do laptopa i ceny idą w górę. |
|
Data: 2012-01-11 13:19:29 | |
Autor: K | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 11-01-2012 08:38, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-01-11 08:03, Andrzej Lawa pisze: ok, ale kasy bez paragonu oddac nie chca. |
|
Data: 2012-01-11 13:44:50 | |
Autor: Liwiusz | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 2012-01-11 13:19, K pisze:
W dniu 11-01-2012 08:38, Liwiusz pisze: Jeśli potrafisz w inny sposób udowodnić, że tam kupiłeś, to w sądzie powinieneś wygrać :) Paragon nie jest niezbędny do dokonania zwrotu. -- Liwiusz |
|
Data: 2012-01-11 19:08:20 | |
Autor: cyklista | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
U¿ytkownik Liwiusz napisa³:
Skoro przyjêli mu dysk do naprawy gwarancyjnej to chyba wcze¶niej udowodnij ¿e kupi³ u nich? Chyba ¿e to nie by³o w miejscu zakupu a w serwisie firmowym. |
|
Data: 2012-01-15 12:30:16 | |
Autor: K | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 11-01-2012 19:08, cyklista pisze:
U¿ytkownik Liwiusz napisa³: bylo w sklepie w ktorym kupilem, na ta okolicznosc otrzymalem druk RMA ze wszystkimi danymi. |
|
Data: 2012-01-11 08:56:01 | |
Autor: qwerty | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4f0d343f$1@news.home.net.pl...
Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam produkowali). Nie przesadzaj. Tam było tylko 80% światowej produkcji. ;) |
|
Data: 2012-01-11 09:04:38 | |
Autor: neoniusz | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 11.01.2012 08:03, Andrzej Lawa pisze:
Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od W Tajlandi. Mala roznica. |
|
Data: 2012-01-11 10:31:25 | |
Autor: neoniusz | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 11.01.2012 09:04, neoniusz pisze:
Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od Oczywiscie jedno "i" mi ucieklo ;) |
|
Data: 2012-01-11 16:28:31 | |
Autor: Czeslawek | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 2012-01-10 23:54, K pisze:
czy ktos moze poradzic, jak to wyglada od strony prawnej w przypadku:Korzysta³e¶ z gwarancji czy z niezgodno¶ci z umow±? -- Pozdrawiam, Czes³awek |
|
Data: 2012-01-15 12:30:28 | |
Autor: K | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 11-01-2012 16:28, Czeslawek pisze:
W dniu 2012-01-10 23:54, K pisze: z gwarancji. |
|
Data: 2012-01-15 16:17:12 | |
Autor: Czeslawek | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 2012-01-15 12:30, K pisze:
A przeczyta³e¶ warunki gwarancji? Za gwarancjê z regu³y odpowiada producent, a dla niego taniej i ³atwiej jest daæ nowy dysk ni¿ oddawaæ pieni±dze.Korzysta³e¶ z gwarancji czy z niezgodno¶ci z umow±? Kiedy¶ kupi³em sobie dysk 250GB na z³±czu ATA z 5 letni± gwarancj±. Dysk pad³ po dwóch latach, wiêc postanowi³em skorzystaæ z gwarancji i zanios³em go do sklepu. W okresie kiedy ten dysk siê uszkodzi³ producent nie produkowa³ ju¿ takiego modelu i ciê¿ko by³o dostaæ jakikolwiek dysk na z³±czu ATA. A te, które mo¿na by³o nabyæ mia³y pojemno¶æ 500 GB i kosztowa³y ok 2,5 razy tyle, co da³em za swój. Po trzech tygodniach od dostarczenia dysku otrzyma³em od sklepu informacjê, ¿e uszkodzenie zosta³o uznane i ¿e zwróc± mi pieni±dze, bo producent takich dysków ju¿ nie produkuje. Przeczuwaj±c szwindel za¿±da³em dysku o nie gorszych parametrach lub zwrotu starego dysku. Po d³u¿szej wymianie korespondencji otrzyma³em dysk 500GB ba z³±czu ATA. Podsumowuj±c jestem prawie pewien, ¿e producent w ramach gwarancji wymieni³ dysk na 500 GB, a sklep próbowa³ na tym skorzystaæ. -- Pozdrawiam, Czes³awek |
|
Data: 2012-01-18 14:50:56 | |
Autor: K | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 15-01-2012 16:17, Czeslawek pisze:
W dniu 2012-01-15 12:30, K pisze: sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal pieniadze. |
|
Data: 2012-01-12 21:59:22 | |
Autor: Irokez | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości news:jeifju$7pa$1inews.gazeta.pl...
jestem w podobnej. w sierpniu kupilem dysk samsunga 500gb 2,5"..... czy ktos moze poradzic, jak to wyglada od strony prawnej w przypadku: Oddajesz do sklepu? Ja zgłosiłem dysk bezpośrednio do serwisu Samsunga i dostałem drugi nowy http://telmark.waw.pl/ ale kurde widzę że nie masz wyjścia: http://telmark.waw.pl/index.php?id=9 " Od dnia 5 grudnia 2011 zostanie wstrzymana bezpowrotnie obsługa gwarancyjna dysków HDD przez firmę Samsung. Dyski które otrzymały RMA w Samsung przed 5 grudnia powinny zostać dostarczone do serwisu do dnia 7 grudnia 2011. Klientów indywidualnych prosimy o zwrot uszkodzonych dysków u sprzedawcy. Szczegółowe informacje są dostępne na stronach firm Samsung oraz Seagate. Informacje te mogą ulec zmianie, zależnie od etapu przejęcia obsługi przez Seagate. Za wszystkie niedogodności przepraszamy" No więc nie dziwię się, że chce Cię sklep w chu..a zrobić. ALE !! http://www.seagate.com/www/pl-pl/support/warranty_%26_returns_assistance/verify_warranty_%26_submit_rma Krok 3: Sprawdzenie gwarancji i uruchomienie nowej procedury zwrotu Widzę jest Samsung - a weź spróbuj, ja nie mam dysku samsunga przed sobą. Jak wyjdzie ok, to ślij do serwisu Seagate. Wymienią na drugi. Pozdr -- Irokez |
|
Data: 2012-01-12 22:02:54 | |
Autor: Irokez | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:4f0f49ab$0$1255$65785112news.neostrada.pl...
Jak wyjdzie ok, to ślij do serwisu Seagate. Wymienią na drugi. kurde węszę dalej... Sklep odda Ci kase a sobie weźmie nowy i sprzeda...ale cyrk Tylko że może sklep dostać taki z naklejką Refurb (ja taki dostałem rok temu) ale sprawny. -- Irokez |
|
Data: 2012-01-12 22:20:42 | |
Autor: Irokez | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:4f0f4a7f$0$1213$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:4f0f49ab$0$1255$65785112news.neostrada.pl... http://www.seagate.com/www/pl-pl/support/warranty_%26_returns_assistance/samsung-warranty-faq Ja bym kazał oddać mi dysk i sam bym załatwił. I gwno by mnie obchodziło że gdzieś tam poszedł jakby się tłumaczyli. Nie zgadzasz się na ich propozycję i odbierasz dysk. Wysyłasz do przedstawiciela. Tutaj paragon nie jest potrzebny, decyduje gwarancja fabryczna. Drukujesz RMA, i wysyłasz kurierem na swój koszt (jak wysyłałem przez TanieKrurier za 19 zeta), spowrotem odsyłają na ich koszt. Musisz kurierem wysłać. Pozdro -- Irokez |
|
Data: 2012-01-15 12:32:05 | |
Autor: K | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 12-01-2012 22:20, Irokez pisze:
bym kazał oddać mi dysk i sam bym załatwił. I gwno by mnie obchodziło że o i tak chyba zrobie. |
|
Data: 2012-01-18 14:50:21 | |
Autor: K | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 15-01-2012 12:32, K pisze:
W dniu 12-01-2012 22:20, Irokez pisze: sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal pieniadze. |
|
Data: 2012-01-18 18:08:47 | |
Autor: Czeslawek | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 2012-01-18 14:50, K pisze:
sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddalCiekawe dlaczego gwarant zniszczy³ Twoj± w³a¶no¶æ, wszak do chwili zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien byæ Twoj± w³asno¶ci±. Móg³by¶ napisaæ jakiej marki by³ to dysk? -- Pozdrawiam, Czes³awek |
|
Data: 2012-01-18 17:11:54 | |
Autor: AZ | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
On 2012-01-18, Czeslawek <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> wrote:
Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklepsklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddalCiekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien być Twoją własnością. dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a jemu oddadza kase. -- Artur |
|
Data: 2012-01-18 18:29:17 | |
Autor: Irokez | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:jf6ugq$dji$4node2.news.atman.pl...
On 2012-01-18, Czeslawek <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> wrote: Dokładnie jest tak jak mówisz. Jaki to sklep ku pamięci potomnym? A poza tym jaki dysk? Aha i stan dysku możesz sprawdzić u dystrybutora. Tylko potrzebny serial i typ. UOKiK się takimi sprawami czasami nie zajmuje? A może i PIH? Bo mi się dwie rzeczy nie podobają - nie oddadzą kasy bo nie ma paragonu (to na jakiej podstawie wiedzą ile kosztował)? Ale zutylizowali (gwarant.. hahaha.. pierwsze słyszę..) i jednak dają jakąś tam kasę? hmm.. może nawet zgłoszenie podejrzenia wyłudzenia Pozdro -- Irokez |
|
Data: 2012-01-18 21:19:04 | |
Autor: K | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 18-01-2012 18:29, Irokez pisze:
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości Sklep to Gral w Gdańsku/Gdyni, dysk Samsung HM500JI. numer seryjny oraz numer paragonu mam na zgloszeniu reklamacyjnym. teraz sklep twierdzi ze moze mi dac pieniadze i paragon (chyba duplikat?). |
|
Data: 2012-01-18 21:32:13 | |
Autor: Irokez | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości news:jf79fo$1ln$2inews.gazeta.pl...
Sklep to Gral w Gdańsku/Gdyni, dysk Samsung HM500JI. numer seryjny oraz numer paragonu mam na zgloszeniu reklamacyjnym. teraz sklep twierdzi ze moze mi dac pieniadze i paragon (chyba duplikat?). Zaraz bo nie trybię. Zgubiłeś paragon a jednak oni mają numer paragonu? To jak imienny był? Druga sprawa dostałeś papier zatytułowany "gwarancja" ? kto był gwarantem na nim jak tak? Jak nie to gwarantem jest obecnie Seagate, a ten nic nie utylizuje za kasę tylko zamienia sztukę na sztukę. Ja bym żadał dysku na zasadach jak tutaj: http://www.seagate.com/www/pl-pl/support/warranty_%26_returns_assistance/samsung-warranty-faq a jak nie to potraktował jak próbę wyłudzenia pieniędzy. -- Irokez |
|
Data: 2012-01-18 21:42:38 | |
Autor: K | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 18-01-2012 21:32, Irokez pisze:
Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości tak, ale to chyba normalne ze maja przypisany numer paragonu do numeru seryjnego dysku. po za tym numer paragonu jest tez na zgloszeniu reklamacyjnym ktore otrzymalem. Druga sprawa dostałeś papier zatytułowany "gwarancja" ? kto był Papier zatytulowany jest Zloszenie reklamacyjne xxxxx/xx na dokumencie nie jest jednoznacznie napisae kto jest gwarantem. Jak nie to gwarantem jest obecnie Seagate, a ten nic nie utylizuje za tak tez im napisalem. jutro zadzwonie do samsung polska i do pihu albo do uokik. |
|
Data: 2012-01-18 21:35:47 | |
Autor: januszek | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
K napisa?(a):
Sklep to Gral w Gdańsku/Gdyni, dysk Samsung HM500JI. numer seryjny oraz numer paragonu mam na zgloszeniu reklamacyjnym. teraz sklep twierdzi ze moze mi dac pieniadze i paragon (chyba duplikat?). Odpisz grzecznie, ze nie zgadzasz sie na zaproponowany zwrot pieniedzy i prosisz o zwrot reklamowanego dysku, bo chcesz samodzielnie oddac go producentowi :) j. -- http://www.predkosczabija.pl/ "Prędkość zabija. Włącz myślenie!" |
|
Data: 2012-01-18 23:54:31 | |
Autor: K | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 18-01-2012 22:35, januszek pisze:
Odpisz grzecznie, ze nie zgadzasz sie na zaproponowany zwrot pieniedzy i tak napisalem. poinformuje tu, co odpisali. |
|
Data: 2012-01-18 20:19:24 | |
Autor: Mateusz | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep Hurtownia Action na moje rz±danie wymiany na podobny dysk w ramach gwarancji stwierdzi³a, ¿e przy tych cenach im sie to nie op³aca i woli oddaæ kasê. Dodam, ¿e argumentacja by³a na poziomie nieprzystaj±cym do Spó³ki Akcyjnej: "Pan przys³a³ dysk SATA II a teraz mamy tylko SATA III i dlatego nie mo¿emy wymieniæ." Teraz wysy³am HDD bezpo¶rdnio do serwisu producenta. Dla klienta musia³em kupiæ nowy dysk, wiêc ten post to na pewno nie o moim sklepie. pozdrawiam |
|
Data: 2012-01-18 21:17:06 | |
Autor: K | |
cwaniactwo sklepu komputerowego | |
W dniu 18-01-2012 18:08, Czeslawek pisze:
W dniu 2012-01-18 14:50, K pisze: samsung 2,5" HM500JI |