Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   cwaniactwo sklepu komputerowego

cwaniactwo sklepu komputerowego

Data: 2012-01-10 23:54:54
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
witam,
niedawno bylem swiadkiem sytuacji, gdzie klientowi padl dysk twardy 1,5TB, dysk pojechal na gwarancje po czym przyszla adnotacja od sprzedawcy, ze moga zwrocic pieniadze. oczywiscie nie chca wymienic na inny z powodu rownicy w cenach teraz i kilka miesiecy wczesniej. nie wiem jak zakonczyla sie ta sytuacja ale teraz sam jestem w podobnej. w sierpniu kupilem dysk samsunga 500gb 2,5". dysk wlozylem do komputera i tam sobie chodzil do grudnia, mielac jalowo. na poczatku grudnia postanowilem zalozyc partycje, sformatowac i zaczac uzywac. przy formatowaniu dysk padl. oddalem na gwarancji, dzis dostaje info ze moga mi zwrocic pieniadze (300pln +/- kilka pln). okazuje sie ze zgubilem paragon, a bez tego nie moga mi oddac pieniedzy (zrobic korekty). w tej chwili w tej kwocie, mozna dostac dysk co najwyzej 250GB. napisalem do sklepu z zapytaniem czy wymienia na dysk o podobnych parametrach (glownie chodzi o pojemnosc), ale spodziewam sie ze odpowiedz uzyskam negatywna.

czy ktos moze poradzic, jak to wyglada od strony prawnej w przypadku:
- gdyby jednak udalo sie zwrocic pieniadze bez paragonu (ta opcja mnie nie interesuje)?
- gdyby nie chcieli wymienic dysku na podobny?

Data: 2012-01-11 07:59:47
Autor: Liwiusz
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 2012-01-10 23:54, K pisze:
witam,
niedawno bylem swiadkiem sytuacji, gdzie klientowi padl dysk twardy
1,5TB, dysk pojechal na gwarancje po czym przyszla adnotacja od
sprzedawcy, ze moga zwrocic pieniadze. oczywiscie nie chca wymienic na
inny z powodu rownicy w cenach teraz i kilka miesiecy wczesniej. nie
wiem jak zakonczyla sie ta sytuacja ale teraz sam jestem w podobnej. w
sierpniu kupilem dysk samsunga 500gb 2,5". dysk wlozylem do komputera i
tam sobie chodzil do grudnia, mielac jalowo. na poczatku grudnia
postanowilem zalozyc partycje, sformatowac i zaczac uzywac. przy
formatowaniu dysk padl. oddalem na gwarancji, dzis dostaje info ze moga
mi zwrocic pieniadze (300pln +/- kilka pln). okazuje sie ze zgubilem
paragon, a bez tego nie moga mi oddac pieniedzy (zrobic korekty). w tej
chwili w tej kwocie, mozna dostac dysk co najwyzej 250GB. napisalem do
sklepu z zapytaniem czy wymienia na dysk o podobnych parametrach
(glownie chodzi o pojemnosc), ale spodziewam sie ze odpowiedz uzyskam
negatywna.

czy ktos moze poradzic, jak to wyglada od strony prawnej w przypadku:
- gdyby jednak udalo sie zwrocic pieniadze bez paragonu (ta opcja mnie
nie interesuje)?
- gdyby nie chcieli wymienic dysku na podobny?

Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od zarania komputerów, ceny spadały...

--
Liwiusz

Data: 2012-01-11 08:03:28
Autor: Andrzej Lawa
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 11.01.2012 07:59, Liwiusz pisze:

Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od
zarania komputerów, ceny spadały...

Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam produkowali).

Data: 2012-01-11 08:38:07
Autor: Liwiusz
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 2012-01-11 08:03, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 11.01.2012 07:59, Liwiusz pisze:

Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od
zarania komputerów, ceny spadały...

Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam produkowali).

Pamiętam, jak paręnaście lat temu było podobnie z pamięciami RAM - też zalało, czy zawiało, czy coś innego, jakąś prawie jedyną fabrykę tych wyrobów, windując ceny na długie miesiące. Dobrze wiedzieć o dyskach, nie będę planował zakupów obecnie ;)

Ad rem: pomimo żądania wymiany lub naprawy, sprzedawca może zwrócić gotówkę, chyba że wymiana lub naprawa "wymagają nadmiernych kosztów".

Koszt wymiany/naprawy przewyższający cenę zakupu z pewnością spełnia ten warunek.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-11 08:38:45
Autor: Liwiusz
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 2012-01-11 08:38, Liwiusz pisze:

Ad rem: pomimo żądania wymiany lub naprawy, sprzedawca może zwrócić
gotówkę, chyba że wymiana lub naprawa "wymagają nadmiernych kosztów".


"jeśli wymiana", a nie "chyba że wymiana".

--
Liwiusz

Data: 2012-01-11 08:44:37
Autor: januszek
cwaniactwo sklepu komputerowego
Liwiusz napisa?(a):

Dobrze wiedzieć o dyskach, nie będę planował zakupów obecnie ;)

Tym razem, zbieglo sie to takze ze spadkiem wartosci zlotowki. Oprocz wzrostu cen (czasem i 2,5 - 3 krotnie) obserwuje takze, ze producenci skrocili okresy gwarancyjne na hdd.

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2012-01-11 08:59:50
Autor: qwerty
cwaniactwo sklepu komputerowego
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jeje8t$561$1@inews.gazeta.pl...
Pamiętam, jak paręnaście lat temu było podobnie z pamięciami RAM - też zalało, czy zawiało, czy coś innego, jakąś prawie jedyną fabrykę tych wyrobów, windując ceny na długie miesiące.

Akurat obserwuję ceny DDR 3 do laptopa i ceny idą w górę.

Data: 2012-01-11 13:19:29
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 11-01-2012 08:38, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-01-11 08:03, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 11.01.2012 07:59, Liwiusz pisze:

Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od
zarania komputerów, ceny spadały...

Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam
produkowali).

Pamiętam, jak paręnaście lat temu było podobnie z pamięciami RAM - też
zalało, czy zawiało, czy coś innego, jakąś prawie jedyną fabrykę tych
wyrobów, windując ceny na długie miesiące. Dobrze wiedzieć o dyskach,
nie będę planował zakupów obecnie ;)

Ad rem: pomimo żądania wymiany lub naprawy, sprzedawca może zwrócić
gotówkę, chyba że wymiana lub naprawa "wymagają nadmiernych kosztów".

Koszt wymiany/naprawy przewyższający cenę zakupu z pewnością spełnia ten
warunek.


ok, ale kasy bez paragonu oddac nie chca.

Data: 2012-01-11 13:44:50
Autor: Liwiusz
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 2012-01-11 13:19, K pisze:
W dniu 11-01-2012 08:38, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-01-11 08:03, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 11.01.2012 07:59, Liwiusz pisze:

Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile
pamiętam, od
zarania komputerów, ceny spadały...

Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam
produkowali).

Pamiętam, jak paręnaście lat temu było podobnie z pamięciami RAM - też
zalało, czy zawiało, czy coś innego, jakąś prawie jedyną fabrykę tych
wyrobów, windując ceny na długie miesiące. Dobrze wiedzieć o dyskach,
nie będę planował zakupów obecnie ;)

Ad rem: pomimo żądania wymiany lub naprawy, sprzedawca może zwrócić
gotówkę, chyba że wymiana lub naprawa "wymagają nadmiernych kosztów".

Koszt wymiany/naprawy przewyższający cenę zakupu z pewnością spełnia ten
warunek.


ok, ale kasy bez paragonu oddac nie chca.

Jeśli potrafisz w inny sposób udowodnić, że tam kupiłeś, to w sądzie powinieneś wygrać :)

Paragon nie jest niezbędny do dokonania zwrotu.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-11 19:08:20
Autor: cyklista
cwaniactwo sklepu komputerowego
U¿ytkownik Liwiusz napisa³:

Je¶li potrafisz w inny sposób udowodniæ, ¿e tam kupi³e¶, to w s±dzie
powiniene¶ wygraæ :)

Paragon nie jest niezbêdny do dokonania zwrotu.


Skoro przyjêli mu dysk do naprawy gwarancyjnej to chyba wcze¶niej udowodnij ¿e kupi³ u nich? Chyba ¿e to nie by³o w miejscu zakupu a w serwisie firmowym.

Data: 2012-01-15 12:30:16
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 11-01-2012 19:08, cyklista pisze:
U¿ytkownik Liwiusz napisa³:

Je¶li potrafisz w inny sposób udowodniæ, ¿e tam kupi³e¶, to w s±dzie
powiniene¶ wygraæ :)

Paragon nie jest niezbêdny do dokonania zwrotu.


Skoro przyjêli mu dysk do naprawy gwarancyjnej to chyba wcze¶niej
udowodnij ¿e kupi³ u nich? Chyba ¿e to nie by³o w miejscu zakupu a w
serwisie firmowym.


bylo w sklepie w ktorym kupilem, na ta okolicznosc otrzymalem druk RMA ze wszystkimi danymi.

Data: 2012-01-11 08:56:01
Autor: qwerty
cwaniactwo sklepu komputerowego
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:4f0d343f$1@news.home.net.pl...
Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam produkowali).

Nie przesadzaj. Tam było tylko 80% światowej produkcji. ;)

Data: 2012-01-11 09:04:38
Autor: neoniusz
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 11.01.2012 08:03, Andrzej Lawa pisze:
Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od
zarania komputerów, ceny spadały...

Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam produkowali).

W Tajlandi. Mala roznica.

Data: 2012-01-11 10:31:25
Autor: neoniusz
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 11.01.2012 09:04, neoniusz pisze:
Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od
zarania komputerów, ceny spadały...

Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam
produkowali).

W Tajlandi. Mala roznica.


Oczywiscie jedno "i" mi ucieklo ;)

Data: 2012-01-11 16:28:31
Autor: Czeslawek
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 2012-01-10 23:54, K pisze:

czy ktos moze poradzic, jak to wyglada od strony prawnej w przypadku:
- gdyby jednak udalo sie zwrocic pieniadze bez paragonu (ta opcja mnie
nie interesuje)?
- gdyby nie chcieli wymienic dysku na podobny?
Korzysta³e¶ z gwarancji czy z niezgodno¶ci z umow±?

--
Pozdrawiam,
Czes³awek

Data: 2012-01-15 12:30:28
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 11-01-2012 16:28, Czeslawek pisze:
W dniu 2012-01-10 23:54, K pisze:

czy ktos moze poradzic, jak to wyglada od strony prawnej w przypadku:
- gdyby jednak udalo sie zwrocic pieniadze bez paragonu (ta opcja mnie
nie interesuje)?
- gdyby nie chcieli wymienic dysku na podobny?
Korzysta³e¶ z gwarancji czy z niezgodno¶ci z umow±?


z gwarancji.

Data: 2012-01-15 16:17:12
Autor: Czeslawek
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 2012-01-15 12:30, K pisze:
Korzysta³e¶ z gwarancji czy z niezgodno¶ci z umow±?


z gwarancji.
A przeczyta³e¶ warunki gwarancji? Za gwarancjê z regu³y odpowiada producent, a dla niego taniej i ³atwiej jest daæ nowy dysk ni¿ oddawaæ pieni±dze.

Kiedy¶ kupi³em sobie dysk 250GB na z³±czu ATA z 5 letni± gwarancj±. Dysk pad³ po dwóch latach, wiêc postanowi³em skorzystaæ z gwarancji i zanios³em go do sklepu.
W okresie kiedy ten dysk siê uszkodzi³ producent nie produkowa³ ju¿ takiego modelu i ciê¿ko by³o dostaæ jakikolwiek dysk na z³±czu ATA. A te, które mo¿na by³o nabyæ mia³y pojemno¶æ 500 GB i kosztowa³y ok 2,5 razy tyle, co da³em za swój.
Po trzech tygodniach od dostarczenia dysku otrzyma³em od sklepu informacjê, ¿e uszkodzenie zosta³o uznane i ¿e zwróc± mi pieni±dze, bo producent takich dysków ju¿ nie produkuje.
Przeczuwaj±c szwindel za¿±da³em dysku o nie gorszych parametrach lub zwrotu starego dysku. Po d³u¿szej wymianie korespondencji otrzyma³em dysk 500GB ba z³±czu ATA. Podsumowuj±c jestem prawie pewien, ¿e producent w ramach gwarancji wymieni³ dysk na 500 GB, a sklep próbowa³ na tym skorzystaæ.

--
Pozdrawiam,
Czes³awek

Data: 2012-01-18 14:50:56
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 15-01-2012 16:17, Czeslawek pisze:
W dniu 2012-01-15 12:30, K pisze:
Korzysta³e¶ z gwarancji czy z niezgodno¶ci z umow±?


z gwarancji.
A przeczyta³e¶ warunki gwarancji? Za gwarancjê z regu³y odpowiada
producent, a dla niego taniej i ³atwiej jest daæ nowy dysk ni¿ oddawaæ
pieni±dze.

Kiedy¶ kupi³em sobie dysk 250GB na z³±czu ATA z 5 letni± gwarancj±. Dysk
pad³ po dwóch latach, wiêc postanowi³em skorzystaæ z gwarancji i
zanios³em go do sklepu.
W okresie kiedy ten dysk siê uszkodzi³ producent nie produkowa³ ju¿
takiego modelu i ciê¿ko by³o dostaæ jakikolwiek dysk na z³±czu ATA. A
te, które mo¿na by³o nabyæ mia³y pojemno¶æ 500 GB i kosztowa³y ok 2,5
razy tyle, co da³em za swój.
Po trzech tygodniach od dostarczenia dysku otrzyma³em od sklepu
informacjê, ¿e uszkodzenie zosta³o uznane i ¿e zwróc± mi pieni±dze, bo
producent takich dysków ju¿ nie produkuje.
Przeczuwaj±c szwindel za¿±da³em dysku o nie gorszych parametrach lub
zwrotu starego dysku. Po d³u¿szej wymianie korespondencji otrzyma³em
dysk 500GB ba z³±czu ATA. Podsumowuj±c jestem prawie pewien, ¿e
producent w ramach gwarancji wymieni³ dysk na 500 GB, a sklep próbowa³
na tym skorzystaæ.


sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal pieniadze.

Data: 2012-01-12 21:59:22
Autor: Irokez
cwaniactwo sklepu komputerowego
Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości news:jeifju$7pa$1inews.gazeta.pl...
 jestem w podobnej. w
sierpniu kupilem dysk samsunga 500gb 2,5".
....
czy ktos moze poradzic, jak to wyglada od strony prawnej w przypadku:
- gdyby jednak udalo sie zwrocic pieniadze bez paragonu (ta opcja mnie nie interesuje)?
- gdyby nie chcieli wymienic dysku na podobny?


Oddajesz do sklepu?

Ja zgłosiłem dysk bezpośrednio do serwisu Samsunga i dostałem drugi nowy
http://telmark.waw.pl/

ale kurde widzę że nie masz wyjścia:
http://telmark.waw.pl/index.php?id=9
"
Od dnia 5 grudnia 2011 zostanie wstrzymana bezpowrotnie obsługa gwarancyjna dysków HDD przez firmę Samsung.

Dyski które otrzymały RMA w Samsung przed 5 grudnia powinny zostać dostarczone do serwisu do dnia 7 grudnia 2011.

Klientów indywidualnych prosimy o zwrot uszkodzonych dysków u sprzedawcy.

Szczegółowe informacje są dostępne na stronach firm Samsung oraz Seagate. Informacje te mogą ulec zmianie, zależnie od etapu przejęcia obsługi przez Seagate.

Za wszystkie niedogodności przepraszamy"



No więc nie dziwię się, że chce Cię sklep w chu..a zrobić.



ALE !!

http://www.seagate.com/www/pl-pl/support/warranty_%26_returns_assistance/verify_warranty_%26_submit_rma

Krok 3: Sprawdzenie gwarancji i uruchomienie nowej procedury zwrotu

Widzę jest Samsung - a weź spróbuj, ja nie mam dysku samsunga przed sobą.

Jak wyjdzie ok, to ślij do serwisu Seagate. Wymienią na drugi.



Pozdr


--
Irokez

Data: 2012-01-12 22:02:54
Autor: Irokez
cwaniactwo sklepu komputerowego
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:4f0f49ab$0$1255$65785112news.neostrada.pl...
Jak wyjdzie ok, to ślij do serwisu Seagate. Wymienią na drugi.

kurde węszę dalej... Sklep odda Ci kase a sobie weźmie nowy i sprzeda...ale cyrk

Tylko że może sklep dostać taki z naklejką Refurb (ja taki dostałem rok temu) ale sprawny.




--
Irokez

Data: 2012-01-12 22:20:42
Autor: Irokez
cwaniactwo sklepu komputerowego
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:4f0f4a7f$0$1213$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:4f0f49ab$0$1255$65785112news.neostrada.pl...
Jak wyjdzie ok, to ślij do serwisu Seagate. Wymienią na drugi.
kurde węszę dalej... Sklep odda Ci kase a sobie weźmie nowy i
sprzeda...ale  cyrk
Tylko że może sklep dostać taki z naklejką Refurb (ja taki dostałem rok temu) ale sprawny.

http://www.seagate.com/www/pl-pl/support/warranty_%26_returns_assistance/samsung-warranty-faq

Ja bym kazał oddać mi dysk i sam bym załatwił. I gwno by mnie obchodziło że gdzieś tam poszedł jakby się tłumaczyli. Nie zgadzasz się na ich propozycję i odbierasz dysk.
Wysyłasz do przedstawiciela. Tutaj paragon nie jest potrzebny, decyduje gwarancja fabryczna.
Drukujesz RMA, i wysyłasz kurierem na swój koszt (jak wysyłałem przez TanieKrurier za 19 zeta), spowrotem odsyłają na ich koszt. Musisz kurierem wysłać.


Pozdro

--
Irokez

Data: 2012-01-15 12:32:05
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 12-01-2012 22:20, Irokez pisze:
bym kazał oddać mi dysk i sam bym załatwił. I gwno by mnie obchodziło że
gdzieś tam poszedł jakby się tłumaczyli. Nie zgadzasz się na ich
propozycjÄ™ i odbierasz dysk.
Wysyłasz do przedstawiciela. Tutaj paragon nie jest potrzebny, decyduje
gwarancja fabryczna.
Drukujesz RMA, i wysyłasz kurierem na swój koszt (jak wysyłałem przez
TanieKrurier za 19 zeta), spowrotem odsyłają na ich koszt. Musisz
kurierem wysłać.

o i tak chyba zrobie.

Data: 2012-01-18 14:50:21
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 15-01-2012 12:32, K pisze:
W dniu 12-01-2012 22:20, Irokez pisze:
bym kazał oddać mi dysk i sam bym załatwił. I gwno by mnie obchodziło że
gdzieś tam poszedł jakby się tłumaczyli. Nie zgadzasz się na ich
propozycjÄ™ i odbierasz dysk.
Wysyłasz do przedstawiciela. Tutaj paragon nie jest potrzebny, decyduje
gwarancja fabryczna.
Drukujesz RMA, i wysyłasz kurierem na swój koszt (jak wysyłałem przez
TanieKrurier za 19 zeta), spowrotem odsyłają na ich koszt. Musisz
kurierem wysłać.

o i tak chyba zrobie.

sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal pieniadze.

Data: 2012-01-18 18:08:47
Autor: Czeslawek
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 2012-01-18 14:50, K pisze:
sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
pieniadze.
Ciekawe dlaczego gwarant zniszczy³ Twoj± w³a¶no¶æ, wszak do chwili zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien byæ Twoj± w³asno¶ci±.
Móg³by¶ napisaæ jakiej marki by³ to dysk?

--
Pozdrawiam,
Czes³awek

Data: 2012-01-18 17:11:54
Autor: AZ
cwaniactwo sklepu komputerowego
On 2012-01-18, Czeslawek <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> wrote:
sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
pieniadze.

Ciekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien być Twoją własnością.
Mógłbyś napisać jakiej marki był to dysk?

Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep
dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a
jemu oddadza kase.

--
Artur

Data: 2012-01-18 18:29:17
Autor: Irokez
cwaniactwo sklepu komputerowego
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:jf6ugq$dji$4node2.news.atman.pl...
On 2012-01-18, Czeslawek <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> wrote:
sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
pieniadze.
Ciekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili
zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien
być Twoją własnością.
Mógłbyś napisać jakiej marki był to dysk?
Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep
dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a
jemu oddadza kase.

Dokładnie jest tak jak mówisz.
Jaki to sklep ku pamięci potomnym?
A poza tym jaki dysk? Aha i stan dysku możesz sprawdzić u dystrybutora. Tylko potrzebny serial i typ.
UOKiK się takimi sprawami czasami nie zajmuje? A może i PIH?
Bo mi się dwie rzeczy nie podobają - nie oddadzą kasy bo nie ma paragonu (to na jakiej podstawie wiedzą ile kosztował)?
Ale zutylizowali (gwarant.. hahaha.. pierwsze słyszę..) i jednak dają jakąś tam kasę?
hmm.. może nawet zgłoszenie podejrzenia wyłudzenia

Pozdro


--
Irokez

Data: 2012-01-18 21:19:04
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 18-01-2012 18:29, Irokez pisze:
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości
news:jf6ugq$dji$4node2.news.atman.pl...
On 2012-01-18, Czeslawek <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> wrote:
sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
pieniadze.
Ciekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili
zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien
być Twoją własnością.
Mógłbyś napisać jakiej marki był to dysk?
Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep
dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a
jemu oddadza kase.

Dokładnie jest tak jak mówisz.
Jaki to sklep ku pamięci potomnym?
A poza tym jaki dysk? Aha i stan dysku możesz sprawdzić u dystrybutora.
Tylko potrzebny serial i typ.
UOKiK się takimi sprawami czasami nie zajmuje? A może i PIH?
Bo mi siÄ™ dwie rzeczy nie podobajÄ… - nie oddadzÄ… kasy bo nie ma paragonu
(to na jakiej podstawie wiedzą ile kosztował)?
Ale zutylizowali (gwarant.. hahaha.. pierwsze słyszę..) i jednak dają
jakÄ…Å› tam kasÄ™?
hmm.. może nawet zgłoszenie podejrzenia wyłudzenia

Pozdro



Sklep to Gral w Gdańsku/Gdyni, dysk Samsung HM500JI. numer seryjny oraz numer paragonu mam na zgloszeniu reklamacyjnym. teraz sklep twierdzi ze moze mi dac pieniadze i paragon (chyba duplikat?).

Data: 2012-01-18 21:32:13
Autor: Irokez
cwaniactwo sklepu komputerowego
Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości news:jf79fo$1ln$2inews.gazeta.pl...

Sklep to Gral w Gdańsku/Gdyni, dysk Samsung HM500JI. numer seryjny oraz numer paragonu mam na zgloszeniu reklamacyjnym. teraz sklep twierdzi ze moze mi dac pieniadze i paragon (chyba duplikat?).

Zaraz bo nie trybię. Zgubiłeś paragon a jednak oni mają numer paragonu? To jak imienny był?
Druga sprawa dostałeś papier zatytułowany "gwarancja" ? kto był gwarantem na nim jak tak?
Jak nie to gwarantem jest obecnie Seagate, a ten nic nie utylizuje za kasÄ™ tylko zamienia sztukÄ™ na sztukÄ™.
Ja bym żadał dysku na zasadach jak tutaj:
http://www.seagate.com/www/pl-pl/support/warranty_%26_returns_assistance/samsung-warranty-faq
a jak nie to potraktował jak próbę wyłudzenia pieniędzy.

--
Irokez

Data: 2012-01-18 21:42:38
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 18-01-2012 21:32, Irokez pisze:
Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości
news:jf79fo$1ln$2inews.gazeta.pl...

Sklep to Gral w Gdańsku/Gdyni, dysk Samsung HM500JI. numer seryjny
oraz numer paragonu mam na zgloszeniu reklamacyjnym. teraz sklep
twierdzi ze moze mi dac pieniadze i paragon (chyba duplikat?).

Zaraz bo nie trybię. Zgubiłeś paragon a jednak oni mają numer paragonu?
To jak imienny był?

tak, ale to chyba normalne ze maja przypisany numer paragonu do numeru seryjnego dysku. po za tym numer paragonu jest tez na zgloszeniu reklamacyjnym ktore otrzymalem.

Druga sprawa dostałeś papier zatytułowany "gwarancja" ? kto był
gwarantem na nim jak tak?

Papier zatytulowany jest Zloszenie reklamacyjne xxxxx/xx
na dokumencie nie jest jednoznacznie napisae kto jest gwarantem.

Jak nie to gwarantem jest obecnie Seagate, a ten nic nie utylizuje za
kasÄ™ tylko zamienia sztukÄ™ na sztukÄ™.
Ja bym żadał dysku na zasadach jak tutaj:
http://www.seagate.com/www/pl-pl/support/warranty_%26_returns_assistance/samsung-warranty-faq

a jak nie to potraktował jak próbę wyłudzenia pieniędzy.


tak tez im napisalem. jutro zadzwonie do samsung polska i do pihu albo do uokik.

Data: 2012-01-18 21:35:47
Autor: januszek
cwaniactwo sklepu komputerowego
K napisa?(a):

Sklep to Gral w Gdańsku/Gdyni, dysk Samsung HM500JI. numer seryjny oraz numer paragonu mam na zgloszeniu reklamacyjnym. teraz sklep twierdzi ze moze mi dac pieniadze i paragon (chyba duplikat?).

Odpisz grzecznie, ze nie zgadzasz sie na zaproponowany zwrot pieniedzy i prosisz o zwrot reklamowanego dysku, bo chcesz samodzielnie oddac go producentowi :)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2012-01-18 23:54:31
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 18-01-2012 22:35, januszek pisze:
Odpisz grzecznie, ze nie zgadzasz sie na zaproponowany zwrot pieniedzy i
prosisz o zwrot reklamowanego dysku, bo chcesz samodzielnie oddac go
producentowi :)

tak napisalem. poinformuje tu, co odpisali.

Data: 2012-01-18 20:19:24
Autor: Mateusz
cwaniactwo sklepu komputerowego

Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep
dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a
jemu oddadza kase.

Hurtownia Action na moje rz±danie wymiany na podobny dysk w ramach
gwarancji stwierdzi³a, ¿e przy tych cenach im sie to nie op³aca i woli
oddaæ kasê. Dodam, ¿e argumentacja by³a na poziomie nieprzystaj±cym do
Spó³ki Akcyjnej: "Pan przys³a³ dysk SATA II a teraz mamy tylko SATA III i
dlatego nie mo¿emy wymieniæ."  Teraz wysy³am HDD bezpo¶rdnio do serwisu producenta.
Dla klienta musia³em kupiæ nowy dysk, wiêc ten post to na pewno nie o moim
sklepie.

pozdrawiam

Data: 2012-01-18 21:17:06
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 18-01-2012 18:08, Czeslawek pisze:
W dniu 2012-01-18 14:50, K pisze:
sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
pieniadze.
Ciekawe dlaczego gwarant zniszczy³ Twoj± w³a¶no¶æ, wszak do chwili
zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien
byæ Twoj± w³asno¶ci±.
Móg³by¶ napisaæ jakiej marki by³ to dysk?


samsung 2,5" HM500JI

cwaniactwo sklepu komputerowego

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona