Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   cwaniactwo sklepu komputerowego

cwaniactwo sklepu komputerowego

Data: 2012-01-11 07:59:47
Autor: Liwiusz
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 2012-01-10 23:54, K pisze:
witam,
niedawno bylem swiadkiem sytuacji, gdzie klientowi padl dysk twardy
1,5TB, dysk pojechal na gwarancje po czym przyszla adnotacja od
sprzedawcy, ze moga zwrocic pieniadze. oczywiscie nie chca wymienic na
inny z powodu rownicy w cenach teraz i kilka miesiecy wczesniej. nie
wiem jak zakonczyla sie ta sytuacja ale teraz sam jestem w podobnej. w
sierpniu kupilem dysk samsunga 500gb 2,5". dysk wlozylem do komputera i
tam sobie chodzil do grudnia, mielac jalowo. na poczatku grudnia
postanowilem zalozyc partycje, sformatowac i zaczac uzywac. przy
formatowaniu dysk padl. oddalem na gwarancji, dzis dostaje info ze moga
mi zwrocic pieniadze (300pln +/- kilka pln). okazuje sie ze zgubilem
paragon, a bez tego nie moga mi oddac pieniedzy (zrobic korekty). w tej
chwili w tej kwocie, mozna dostac dysk co najwyzej 250GB. napisalem do
sklepu z zapytaniem czy wymienia na dysk o podobnych parametrach
(glownie chodzi o pojemnosc), ale spodziewam sie ze odpowiedz uzyskam
negatywna.

czy ktos moze poradzic, jak to wyglada od strony prawnej w przypadku:
- gdyby jednak udalo sie zwrocic pieniadze bez paragonu (ta opcja mnie
nie interesuje)?
- gdyby nie chcieli wymienic dysku na podobny?

Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od zarania komputerów, ceny spadały...

--
Liwiusz

Data: 2012-01-11 08:03:28
Autor: Andrzej Lawa
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 11.01.2012 07:59, Liwiusz pisze:

Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od
zarania komputerów, ceny spadały...

Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam produkowali).

Data: 2012-01-11 08:38:07
Autor: Liwiusz
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 2012-01-11 08:03, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 11.01.2012 07:59, Liwiusz pisze:

Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od
zarania komputerów, ceny spadały...

Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam produkowali).

Pamiętam, jak paręnaście lat temu było podobnie z pamięciami RAM - też zalało, czy zawiało, czy coś innego, jakąś prawie jedyną fabrykę tych wyrobów, windując ceny na długie miesiące. Dobrze wiedzieć o dyskach, nie będę planował zakupów obecnie ;)

Ad rem: pomimo żądania wymiany lub naprawy, sprzedawca może zwrócić gotówkę, chyba że wymiana lub naprawa "wymagają nadmiernych kosztów".

Koszt wymiany/naprawy przewyższający cenę zakupu z pewnością spełnia ten warunek.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-11 08:38:45
Autor: Liwiusz
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 2012-01-11 08:38, Liwiusz pisze:

Ad rem: pomimo żądania wymiany lub naprawy, sprzedawca może zwrócić
gotówkę, chyba że wymiana lub naprawa "wymagają nadmiernych kosztów".


"jeśli wymiana", a nie "chyba że wymiana".

--
Liwiusz

Data: 2012-01-11 08:44:37
Autor: januszek
cwaniactwo sklepu komputerowego
Liwiusz napisa?(a):

Dobrze wiedzieć o dyskach, nie będę planował zakupów obecnie ;)

Tym razem, zbieglo sie to takze ze spadkiem wartosci zlotowki. Oprocz wzrostu cen (czasem i 2,5 - 3 krotnie) obserwuje takze, ze producenci skrocili okresy gwarancyjne na hdd.

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2012-01-11 08:59:50
Autor: qwerty
cwaniactwo sklepu komputerowego
Użytkownik "Liwiusz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:jeje8t$561$1@inews.gazeta.pl...
Pamiętam, jak paręnaście lat temu było podobnie z pamięciami RAM - też zalało, czy zawiało, czy coś innego, jakąś prawie jedyną fabrykę tych wyrobów, windując ceny na długie miesiące.

Akurat obserwuję ceny DDR 3 do laptopa i ceny idą w górę.

Data: 2012-01-11 13:19:29
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 11-01-2012 08:38, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-01-11 08:03, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 11.01.2012 07:59, Liwiusz pisze:

Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od
zarania komputerów, ceny spadały...

Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam
produkowali).

Pamiętam, jak paręnaście lat temu było podobnie z pamięciami RAM - też
zalało, czy zawiało, czy coś innego, jakąś prawie jedyną fabrykę tych
wyrobów, windując ceny na długie miesiące. Dobrze wiedzieć o dyskach,
nie będę planował zakupów obecnie ;)

Ad rem: pomimo żądania wymiany lub naprawy, sprzedawca może zwrócić
gotówkę, chyba że wymiana lub naprawa "wymagają nadmiernych kosztów".

Koszt wymiany/naprawy przewyższający cenę zakupu z pewnością spełnia ten
warunek.


ok, ale kasy bez paragonu oddac nie chca.

Data: 2012-01-11 13:44:50
Autor: Liwiusz
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 2012-01-11 13:19, K pisze:
W dniu 11-01-2012 08:38, Liwiusz pisze:
W dniu 2012-01-11 08:03, Andrzej Lawa pisze:
W dniu 11.01.2012 07:59, Liwiusz pisze:

Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile
pamiętam, od
zarania komputerów, ceny spadały...

Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam
produkowali).

Pamiętam, jak paręnaście lat temu było podobnie z pamięciami RAM - też
zalało, czy zawiało, czy coś innego, jakąś prawie jedyną fabrykę tych
wyrobów, windując ceny na długie miesiące. Dobrze wiedzieć o dyskach,
nie będę planował zakupów obecnie ;)

Ad rem: pomimo żądania wymiany lub naprawy, sprzedawca może zwrócić
gotówkę, chyba że wymiana lub naprawa "wymagają nadmiernych kosztów".

Koszt wymiany/naprawy przewyższający cenę zakupu z pewnością spełnia ten
warunek.


ok, ale kasy bez paragonu oddac nie chca.

Jeśli potrafisz w inny sposób udowodnić, że tam kupiłeś, to w sądzie powinieneś wygrać :)

Paragon nie jest niezbędny do dokonania zwrotu.

--
Liwiusz

Data: 2012-01-11 19:08:20
Autor: cyklista
cwaniactwo sklepu komputerowego
U¿ytkownik Liwiusz napisa³:

Je¶li potrafisz w inny sposób udowodniæ, ¿e tam kupi³e¶, to w s±dzie
powiniene¶ wygraæ :)

Paragon nie jest niezbêdny do dokonania zwrotu.


Skoro przyjêli mu dysk do naprawy gwarancyjnej to chyba wcze¶niej udowodnij ¿e kupi³ u nich? Chyba ¿e to nie by³o w miejscu zakupu a w serwisie firmowym.

Data: 2012-01-15 12:30:16
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 11-01-2012 19:08, cyklista pisze:
U¿ytkownik Liwiusz napisa³:

Je¶li potrafisz w inny sposób udowodniæ, ¿e tam kupi³e¶, to w s±dzie
powiniene¶ wygraæ :)

Paragon nie jest niezbêdny do dokonania zwrotu.


Skoro przyjêli mu dysk do naprawy gwarancyjnej to chyba wcze¶niej
udowodnij ¿e kupi³ u nich? Chyba ¿e to nie by³o w miejscu zakupu a w
serwisie firmowym.


bylo w sklepie w ktorym kupilem, na ta okolicznosc otrzymalem druk RMA ze wszystkimi danymi.

Data: 2012-01-11 08:56:01
Autor: qwerty
cwaniactwo sklepu komputerowego
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:4f0d343f$1@news.home.net.pl...
Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam produkowali).

Nie przesadzaj. Tam było tylko 80% światowej produkcji. ;)

Data: 2012-01-11 09:04:38
Autor: neoniusz
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 11.01.2012 08:03, Andrzej Lawa pisze:
Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od
zarania komputerów, ceny spadały...

Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam produkowali).

W Tajlandi. Mala roznica.

Data: 2012-01-11 10:31:25
Autor: neoniusz
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 11.01.2012 09:04, neoniusz pisze:
Nie siedzę w temacie, ale dlaczego ceny dysków rosną? O ile pamiętam, od
zarania komputerów, ceny spadały...

Głośno o tym było - ogromna powódź na Tajwanie (czy gdzie tam
produkowali).

W Tajlandi. Mala roznica.


Oczywiscie jedno "i" mi ucieklo ;)

cwaniactwo sklepu komputerowego

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona