Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   cwaniactwo sklepu komputerowego

cwaniactwo sklepu komputerowego

Data: 2012-01-12 21:59:22
Autor: Irokez
cwaniactwo sklepu komputerowego
Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości news:jeifju$7pa$1inews.gazeta.pl...
 jestem w podobnej. w
sierpniu kupilem dysk samsunga 500gb 2,5".
....
czy ktos moze poradzic, jak to wyglada od strony prawnej w przypadku:
- gdyby jednak udalo sie zwrocic pieniadze bez paragonu (ta opcja mnie nie interesuje)?
- gdyby nie chcieli wymienic dysku na podobny?


Oddajesz do sklepu?

Ja zgłosiłem dysk bezpośrednio do serwisu Samsunga i dostałem drugi nowy
http://telmark.waw.pl/

ale kurde widzę że nie masz wyjścia:
http://telmark.waw.pl/index.php?id=9
"
Od dnia 5 grudnia 2011 zostanie wstrzymana bezpowrotnie obsługa gwarancyjna dysków HDD przez firmę Samsung.

Dyski które otrzymały RMA w Samsung przed 5 grudnia powinny zostać dostarczone do serwisu do dnia 7 grudnia 2011.

Klientów indywidualnych prosimy o zwrot uszkodzonych dysków u sprzedawcy.

Szczegółowe informacje są dostępne na stronach firm Samsung oraz Seagate. Informacje te mogą ulec zmianie, zależnie od etapu przejęcia obsługi przez Seagate.

Za wszystkie niedogodności przepraszamy"



No więc nie dziwię się, że chce Cię sklep w chu..a zrobić.



ALE !!

http://www.seagate.com/www/pl-pl/support/warranty_%26_returns_assistance/verify_warranty_%26_submit_rma

Krok 3: Sprawdzenie gwarancji i uruchomienie nowej procedury zwrotu

Widzę jest Samsung - a weź spróbuj, ja nie mam dysku samsunga przed sobą.

Jak wyjdzie ok, to ślij do serwisu Seagate. Wymienią na drugi.



Pozdr


--
Irokez

Data: 2012-01-12 22:02:54
Autor: Irokez
cwaniactwo sklepu komputerowego
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:4f0f49ab$0$1255$65785112news.neostrada.pl...
Jak wyjdzie ok, to ślij do serwisu Seagate. Wymienią na drugi.

kurde węszę dalej... Sklep odda Ci kase a sobie weźmie nowy i sprzeda...ale cyrk

Tylko że może sklep dostać taki z naklejką Refurb (ja taki dostałem rok temu) ale sprawny.




--
Irokez

Data: 2012-01-12 22:20:42
Autor: Irokez
cwaniactwo sklepu komputerowego
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:4f0f4a7f$0$1213$65785112news.neostrada.pl...
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:4f0f49ab$0$1255$65785112news.neostrada.pl...
Jak wyjdzie ok, to ślij do serwisu Seagate. Wymienią na drugi.
kurde węszę dalej... Sklep odda Ci kase a sobie weźmie nowy i
sprzeda...ale  cyrk
Tylko że może sklep dostać taki z naklejką Refurb (ja taki dostałem rok temu) ale sprawny.

http://www.seagate.com/www/pl-pl/support/warranty_%26_returns_assistance/samsung-warranty-faq

Ja bym kazał oddać mi dysk i sam bym załatwił. I gwno by mnie obchodziło że gdzieś tam poszedł jakby się tłumaczyli. Nie zgadzasz się na ich propozycję i odbierasz dysk.
Wysyłasz do przedstawiciela. Tutaj paragon nie jest potrzebny, decyduje gwarancja fabryczna.
Drukujesz RMA, i wysyłasz kurierem na swój koszt (jak wysyłałem przez TanieKrurier za 19 zeta), spowrotem odsyłają na ich koszt. Musisz kurierem wysłać.


Pozdro

--
Irokez

Data: 2012-01-15 12:32:05
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 12-01-2012 22:20, Irokez pisze:
bym kazał oddać mi dysk i sam bym załatwił. I gwno by mnie obchodziło że
gdzieś tam poszedł jakby się tłumaczyli. Nie zgadzasz się na ich
propozycjÄ™ i odbierasz dysk.
Wysyłasz do przedstawiciela. Tutaj paragon nie jest potrzebny, decyduje
gwarancja fabryczna.
Drukujesz RMA, i wysyłasz kurierem na swój koszt (jak wysyłałem przez
TanieKrurier za 19 zeta), spowrotem odsyłają na ich koszt. Musisz
kurierem wysłać.

o i tak chyba zrobie.

Data: 2012-01-18 14:50:21
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 15-01-2012 12:32, K pisze:
W dniu 12-01-2012 22:20, Irokez pisze:
bym kazał oddać mi dysk i sam bym załatwił. I gwno by mnie obchodziło że
gdzieś tam poszedł jakby się tłumaczyli. Nie zgadzasz się na ich
propozycjÄ™ i odbierasz dysk.
Wysyłasz do przedstawiciela. Tutaj paragon nie jest potrzebny, decyduje
gwarancja fabryczna.
Drukujesz RMA, i wysyłasz kurierem na swój koszt (jak wysyłałem przez
TanieKrurier za 19 zeta), spowrotem odsyłają na ich koszt. Musisz
kurierem wysłać.

o i tak chyba zrobie.

sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal pieniadze.

Data: 2012-01-18 18:08:47
Autor: Czeslawek
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 2012-01-18 14:50, K pisze:
sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
pieniadze.
Ciekawe dlaczego gwarant zniszczy³ Twoj± w³a¶no¶æ, wszak do chwili zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien byæ Twoj± w³asno¶ci±.
Móg³by¶ napisaæ jakiej marki by³ to dysk?

--
Pozdrawiam,
Czes³awek

Data: 2012-01-18 17:11:54
Autor: AZ
cwaniactwo sklepu komputerowego
On 2012-01-18, Czeslawek <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> wrote:
sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
pieniadze.

Ciekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien być Twoją własnością.
Mógłbyś napisać jakiej marki był to dysk?

Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep
dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a
jemu oddadza kase.

--
Artur

Data: 2012-01-18 18:29:17
Autor: Irokez
cwaniactwo sklepu komputerowego
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:jf6ugq$dji$4node2.news.atman.pl...
On 2012-01-18, Czeslawek <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> wrote:
sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
pieniadze.
Ciekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili
zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien
być Twoją własnością.
Mógłbyś napisać jakiej marki był to dysk?
Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep
dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a
jemu oddadza kase.

Dokładnie jest tak jak mówisz.
Jaki to sklep ku pamięci potomnym?
A poza tym jaki dysk? Aha i stan dysku możesz sprawdzić u dystrybutora. Tylko potrzebny serial i typ.
UOKiK się takimi sprawami czasami nie zajmuje? A może i PIH?
Bo mi się dwie rzeczy nie podobają - nie oddadzą kasy bo nie ma paragonu (to na jakiej podstawie wiedzą ile kosztował)?
Ale zutylizowali (gwarant.. hahaha.. pierwsze słyszę..) i jednak dają jakąś tam kasę?
hmm.. może nawet zgłoszenie podejrzenia wyłudzenia

Pozdro


--
Irokez

Data: 2012-01-18 21:19:04
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 18-01-2012 18:29, Irokez pisze:
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości
news:jf6ugq$dji$4node2.news.atman.pl...
On 2012-01-18, Czeslawek <czeslawek-1Ctrl+X@gazeta.pl> wrote:
sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
pieniadze.
Ciekawe dlaczego gwarant zniszczył Twoją właśność, wszak do chwili
zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien
być Twoją własnością.
Mógłbyś napisać jakiej marki był to dysk?
Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep
dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a
jemu oddadza kase.

Dokładnie jest tak jak mówisz.
Jaki to sklep ku pamięci potomnym?
A poza tym jaki dysk? Aha i stan dysku możesz sprawdzić u dystrybutora.
Tylko potrzebny serial i typ.
UOKiK się takimi sprawami czasami nie zajmuje? A może i PIH?
Bo mi siÄ™ dwie rzeczy nie podobajÄ… - nie oddadzÄ… kasy bo nie ma paragonu
(to na jakiej podstawie wiedzą ile kosztował)?
Ale zutylizowali (gwarant.. hahaha.. pierwsze słyszę..) i jednak dają
jakÄ…Å› tam kasÄ™?
hmm.. może nawet zgłoszenie podejrzenia wyłudzenia

Pozdro



Sklep to Gral w Gdańsku/Gdyni, dysk Samsung HM500JI. numer seryjny oraz numer paragonu mam na zgloszeniu reklamacyjnym. teraz sklep twierdzi ze moze mi dac pieniadze i paragon (chyba duplikat?).

Data: 2012-01-18 21:32:13
Autor: Irokez
cwaniactwo sklepu komputerowego
Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości news:jf79fo$1ln$2inews.gazeta.pl...

Sklep to Gral w Gdańsku/Gdyni, dysk Samsung HM500JI. numer seryjny oraz numer paragonu mam na zgloszeniu reklamacyjnym. teraz sklep twierdzi ze moze mi dac pieniadze i paragon (chyba duplikat?).

Zaraz bo nie trybię. Zgubiłeś paragon a jednak oni mają numer paragonu? To jak imienny był?
Druga sprawa dostałeś papier zatytułowany "gwarancja" ? kto był gwarantem na nim jak tak?
Jak nie to gwarantem jest obecnie Seagate, a ten nic nie utylizuje za kasÄ™ tylko zamienia sztukÄ™ na sztukÄ™.
Ja bym żadał dysku na zasadach jak tutaj:
http://www.seagate.com/www/pl-pl/support/warranty_%26_returns_assistance/samsung-warranty-faq
a jak nie to potraktował jak próbę wyłudzenia pieniędzy.

--
Irokez

Data: 2012-01-18 21:42:38
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 18-01-2012 21:32, Irokez pisze:
Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości
news:jf79fo$1ln$2inews.gazeta.pl...

Sklep to Gral w Gdańsku/Gdyni, dysk Samsung HM500JI. numer seryjny
oraz numer paragonu mam na zgloszeniu reklamacyjnym. teraz sklep
twierdzi ze moze mi dac pieniadze i paragon (chyba duplikat?).

Zaraz bo nie trybię. Zgubiłeś paragon a jednak oni mają numer paragonu?
To jak imienny był?

tak, ale to chyba normalne ze maja przypisany numer paragonu do numeru seryjnego dysku. po za tym numer paragonu jest tez na zgloszeniu reklamacyjnym ktore otrzymalem.

Druga sprawa dostałeś papier zatytułowany "gwarancja" ? kto był
gwarantem na nim jak tak?

Papier zatytulowany jest Zloszenie reklamacyjne xxxxx/xx
na dokumencie nie jest jednoznacznie napisae kto jest gwarantem.

Jak nie to gwarantem jest obecnie Seagate, a ten nic nie utylizuje za
kasÄ™ tylko zamienia sztukÄ™ na sztukÄ™.
Ja bym żadał dysku na zasadach jak tutaj:
http://www.seagate.com/www/pl-pl/support/warranty_%26_returns_assistance/samsung-warranty-faq

a jak nie to potraktował jak próbę wyłudzenia pieniędzy.


tak tez im napisalem. jutro zadzwonie do samsung polska i do pihu albo do uokik.

Data: 2012-01-18 21:35:47
Autor: januszek
cwaniactwo sklepu komputerowego
K napisa?(a):

Sklep to Gral w Gdańsku/Gdyni, dysk Samsung HM500JI. numer seryjny oraz numer paragonu mam na zgloszeniu reklamacyjnym. teraz sklep twierdzi ze moze mi dac pieniadze i paragon (chyba duplikat?).

Odpisz grzecznie, ze nie zgadzasz sie na zaproponowany zwrot pieniedzy i prosisz o zwrot reklamowanego dysku, bo chcesz samodzielnie oddac go producentowi :)

j.

--
http://www.predkosczabija.pl/
"Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

Data: 2012-01-18 23:54:31
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 18-01-2012 22:35, januszek pisze:
Odpisz grzecznie, ze nie zgadzasz sie na zaproponowany zwrot pieniedzy i
prosisz o zwrot reklamowanego dysku, bo chcesz samodzielnie oddac go
producentowi :)

tak napisalem. poinformuje tu, co odpisali.

Data: 2012-01-18 20:19:24
Autor: Mateusz
cwaniactwo sklepu komputerowego

Przeciez to sciema jest. Niech mu pokaza odpowiedz producenta. Sklep
dostal "za darmo" dysk ktory sprzeda po aktualnej wyzszej cenie a
jemu oddadza kase.

Hurtownia Action na moje rz±danie wymiany na podobny dysk w ramach
gwarancji stwierdzi³a, ¿e przy tych cenach im sie to nie op³aca i woli
oddaæ kasê. Dodam, ¿e argumentacja by³a na poziomie nieprzystaj±cym do
Spó³ki Akcyjnej: "Pan przys³a³ dysk SATA II a teraz mamy tylko SATA III i
dlatego nie mo¿emy wymieniæ."  Teraz wysy³am HDD bezpo¶rdnio do serwisu producenta.
Dla klienta musia³em kupiæ nowy dysk, wiêc ten post to na pewno nie o moim
sklepie.

pozdrawiam

Data: 2012-01-18 21:17:06
Autor: K
cwaniactwo sklepu komputerowego
W dniu 18-01-2012 18:08, Czeslawek pisze:
W dniu 2012-01-18 14:50, K pisze:
sklep twierdzi ze dysk zostal zutylizowany przez gwaranta, ktory oddal
pieniadze.
Ciekawe dlaczego gwarant zniszczy³ Twoj± w³a¶no¶æ, wszak do chwili
zaakceptowania przez Ciebie sposobu rozpatrzenia gwarancji dysk powinien
byæ Twoj± w³asno¶ci±.
Móg³by¶ napisaæ jakiej marki by³ to dysk?


samsung 2,5" HM500JI

cwaniactwo sklepu komputerowego

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona