æwierkanie centralnego zamka - zakazane?

Data: 2010-08-13 20:58:17
Autor: Wiktor S.
æwierkanie centralnego zamka - zakazane?
Witam, swego czasu kr±¿y³a legenda(?) jakoby to Unia(?) zakaza³a funkcji chirp w centralnych zamkach. Nawet miejscowy "alarmownik" wszystkim klientom wy³±cza³ æwierkanie alarmu podczas otwierania i zamykania.
Poniewa¿ nigdzie nie mogê znale¼æ ¼róde³ takich rewelacji, mam pytanie: czy to prawda i gdzie tak napisano?

--
Azarien

Data: 2010-08-13 21:11:59
Autor: Tomasz Pyra
Wiktor S. pisze:
[...]

Moim zdaniem chocia¿by rozporz±dzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów które ogranicza odgórnie poziom ha³asu przez nie generowany.
Dla samochodów to 93db, a "æwierkniêcie" to zazwyczaj oko³o 120db z syreny alarmowej na pe³ny regulator (tyle ¿e impuls jest krótki).

S± te¿ alarmy æwierkaj±ce cicho i takie siê zdarzaj± nadal nawet w nowych samochodach. Raczej nic takiego æwierkania nie zakazuje.

Inna sprawa po co to æwierkanie? Naparzanie syren± tak ¿e wieczorem czy w nocy ca³a dzielnica wie ¿e kto¶ otworzy³ albo zamkn±³ samochód to s³aby pomys³ :)

Data: 2010-08-13 21:23:09
Autor: Artur Ma¶l±g
W dniu 2010-08-13 21:11, Tomasz Pyra pisze:
Wiktor S. pisze:
[...]

Nie wiem jak to wygl±da od strony prawnej, ale æwierkanie bardzo wielu
alarmów do zwyczajne buractwo. W wielu krajach, w których tak podobno
lubimy je¼dziæ i przepisy s± dla ludzi, za takie æwierkanie (w
szczególno¶ci por± wieczorno/nocn±) mo¿na s³ono zap³aciæ za zak³ócanie
spokoju.

S± te¿ alarmy æwierkaj±ce cicho i takie siê zdarzaj± nadal nawet w
nowych samochodach. Raczej nic takiego æwierkania nie zakazuje.

Ka¿dy szanuj±cy siê autoalarm ma funkcjê cichego za³±czania - reszta
jak wy¿ej.

Powszechne - niech wszyscy wiedz±, ze przyjecha³em i mam taki z*****
samochód z z**** alarmem.

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2010-08-14 02:16:41
Autor: to
æwierkanie centralnego zamka - zakazane?
begin Tomasz Pyra
Inna sprawa po co to ćwierkanie? Naparzanie syreną tak że wieczorem czy
w nocy cała dzielnica wie że ktoś otworzył albo zamknął samochód to
słaby pomysł :)

Żeby było wiadomo, że alarm się uzbroił a drzwi zamknęły. Inna sprawa, ze robienie tego przy pomocy syreny to nonsens. Tyle, że tak było pewnie taniej.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-14 08:15:40
Autor: Grzegorz
æwierkanie centralnego zamka - zakazane?
On 14 Sie, 04:16, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin Tomasz Pyra

> Inna sprawa po co to æwierkanie? Naparzanie syren± tak ¿e wieczorem czy
> w nocy ca³a dzielnica wie ¿e kto¶ otworzy³ albo zamkn±³ samochód to
> s³aby pomys³ :)

¯eby by³o wiadomo, ¿e alarm siê uzbroi³ a drzwi zamknê³y. Inna sprawa, ze
robienie tego przy pomocy syreny to nonsens. Tyle, ¿e tak by³o pewnie
taniej.

Jak nie masz s³uchu zniszczonego "umcykami" to us³yszysz "strza³"
centralnego zamka. Zreszt± druga opcja to szarpniêcie za klamkê...

Data: 2010-08-14 15:36:58
Autor: to
æwierkanie centralnego zamka - zakazane?
begin Grzegorz
Jak nie masz słuchu zniszczonego "umcykami" to usłyszysz "strzał"
centralnego zamka.

Chyba w jakimś szrocie który cały rezonuje albo na polanie w środku lasu.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-15 00:05:33
Autor: Tomasz Pyra
ćwierkanie centralnego zamka - zakaza ne?
to pisze:
begin Grzegorz

Jak nie masz słuchu zniszczonego "umcykami" to usłyszysz "strzał"
centralnego zamka.

Chyba w jakimś szrocie który cały rezonuje albo na polanie w środku lasu.

Różnymi samochodami jeżdżę i jeszcze nie spotkałem się z bezszelestnym centralnym zamkiem.

Oczywiście nie wszystkie walą bardzo głośno, ale takiego żeby go nie było słychać z zewnątrz to nie widziałem.

Do tego nawet jak już znajdziesz taki którego nie słychać, to pozostaje zawsze zamruganie światłami.

Data: 2010-08-15 03:10:03
Autor: Grzegorz
æwierkanie centralnego zamka - zakazane?
On 14 Sie, 17:36, to <t...@abc.xyz> wrote:
begin Grzegorz

> Jak nie masz s³uchu zniszczonego "umcykami" to us³yszysz "strza³"
> centralnego zamka.

Chyba w jakim¶ szrocie który ca³y rezonuje

Czyli dla Ciebie wszystkie nowe auta to szroty...

albo na polanie w ¶rodku lasu.

Bzdura - na ruchliwym parkingu w centrum handlowym te¿ mo¿na...

Data: 2010-08-14 17:54:22
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2010-08-14 04:16, to pisze:
[...]

'Żeby było wiadomo, że alarm się uzbroił a drzwi zamknęły' to w
zupełności wystarczy delikatny sygnał optyczny - jakieś mrugnięcie
światłami(wybór dowolny). Oczywiście istnieje opcja, że kierowca jest
niewidomy, ale taki usłyszy bez problemu dźwięk zamykanych zamków...

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-08-14 16:32:54
Autor: to
æwierkanie centralnego zamka - zakazane?
begin Artur Maśląg
[...]

Mój miga też jak się próbuje otworzyć otwarty. Mam się uczyć na pamięć sekwencji mignięć? Nawet nie jestem pewien, czy jest inna.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-14 18:47:04
Autor: Artur Maśląg
ćwierkanie centralnego zamka - zakaza ne?
W dniu 2010-08-14 18:32, to pisze:
begin Artur Maśląg

[...]

Wytłumacz mi jak to jest, że sekwencję sygnałów akustycznych
rozpoznajesz (no chyba, że są zawsze takie same), a sygnałów optycznych
już nie? Jeździsz też na słuch? To w sumie prawdopodobne....

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2010-08-14 20:33:54
Autor: to
[...]

W pierwszym przypadku nie muszę gapić się na auto i liczyć ile razy mignęło tylko mogę je zamknąć odchodząc.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-15 00:08:02
Autor: Tomasz Pyra
to pisze:
[...]

Nie widzisz niczego niestosownego w używaniu w miejscu publicznym syreny alarmowej tylko po to, żebyś się nie musiał spojrzeć na samochód żeby upewnić się że jest zamknięty?

Data: 2010-08-14 22:27:23
Autor: to
[...]

Przecież napisałem, że to nie musi być syrena, a w każdym razie nie na pełną głośność.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-15 00:36:14
Autor: Tomasz Pyra
ćwierkanie centralnego zamka - zakaza ne?
to pisze:
begin Tomasz Pyra

[...]

Mimo wszystko wszelakiego hałasu jest już generowanie dość żeby się jeszcze dorzucać z kolejnym.

Jak dla mnie motywacja podobna co gościa co pod blokiem chce sobie równocześnie słuchać muzyki i gadać z kumplami, to otwiera szyby i włącza głośno radio.

Sygnały dźwiękowe centralnego zamka są tu tylko trochę mniej uciążliwe, bo trwają krócej. Z drugiej strony są powszechniejsze.

Data: 2010-08-14 23:42:00
Autor: to
[...]

To akurat pod zły adres kierujesz, bo np. w nocy włączam alarm bezdźwiękowo.

Sygnały dźwiękowe centralnego zamka są tu tylko trochę mniej uciążliwe,
bo trwają krócej. Z drugiej strony są powszechniejsze.

Gdyby sygnał był słyszalny z kilku metrów to nikomu normalnemu by nie przeszkadzał. Pies idący chodnikiem głośniej szczeka.

--
ignorance is bliss

Data: 2010-08-14 22:26:05
Autor: SALAMON
�?
[...]

Jak nie jesteś w stanie nauczyć się 4-ech sekwencji (zamknięte, otwarte, zamykam zamknięte, otwieram otwarte) to jak jesteś w stanie opanować sygnalizację świetlną (zielone, żółte, czerwone, czerwone z żółtym, migające żółte, że o braku jakiegokolwiek z powyższych nie wspomnę)?

SALAMON

Data: 2010-08-14 17:14:44
Autor: m4rkiz
"Artur Maśląg" <futrzak@polbox.com> wrote in message news:i46ea4$5dj$1inews.gazeta.pl...
Oczywiście istnieje opcja, że kierowca jest
niewidomy, ale taki usłyszy bez problemu dźwięk zamykanych zamków...

:D

Data: 2010-08-13 21:17:03
Autor: Bastion
æwierkanie centralnego zamka - zakazane?

U¿ytkownik "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> napisa³ w wiadomo¶ci news:i444ka$ge9$1news.onet.pl...
[...]

Nie wiem czy to jest przepis unijny ale w Niemczech
od paru lat obowiazuje zakaz uzywania "cwierkajacych" alarmow.

Data: 2010-08-13 21:25:13
Autor: Artur Ma¶l±g
æwierkanie centralnego zamka - zakazane?
W dniu 2010-08-13 21:17, Bastion pisze:
(...)
Nie wiem czy to jest przepis unijny ale w Niemczech
od paru lat obowiazuje zakaz uzywania "cwierkajacych" alarmow.

Mówisz, ze ju¿ wprowadzili taki zakaz explicite?

--
Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro.

Data: 2010-08-13 21:58:58
Autor: Bastion
æwierkanie centralnego zamka - zakazane?

U¿ytkownik "Artur Ma¶l±g" <futrzak@polbox.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:i4469c$alp$2inews.gazeta.pl...
[...]

Wlasnie ciezko powiedziec, w czasach kiedy czesto bywalem
w Niemczech 1996- 2002 obowiazywal rowniez np. nakaz
jazdy w ciagu dnia na swiatlach mijania. Obecnie nakaz
jest zlikwidowany.

Zdaje sie, ze oba nakazy/zakazy nie sa regulowane przez przepisy unijne.
Oczywiscie,  tylko tak sobie gdybam przy browczyku;)

æwierkanie centralnego zamka - zakazane?