cyfra czy n-ka?

Data: 2009-07-29 21:57:26
Autor: Wojciech Apel
cyfra czy n-ka?
czy ktoś porównywał może która z tych platform oferuje lepszą jakość obrazu? Mam na codzień dekoder PVR cyfry + i nie wiem czy nie zmienić na ten nbox recorder.

Jeżeli zależy Ci na jakości to docelowo jednak porządna kablówka będzie lepsza. Coraz więcej cyfrowych kablówek bierze sygnał od nadawców bez pośrednictwa satelitów, a jeżeli już biorą z satelity to satelity dosyłowego gdzie jest większe pasmo niż na Hotbirdzie, gdzie wszystko jest tak zgniecione, że niektóre kanały sprzedawane jako premium wyglądają jak dobry Divix.

Jakoś obrazu zależy głównie od przepływności i kompresji. Nie jestem pewien jak jest teraz ale na Hotbirdzie Discovery HD spakowane do MPEG-4 zajmuje coś koło 8Mb/s (Filmbox HD chyba tylko w szczycie ma 7Mb/s, ale średna to bedzie koło 5). To samo Discovery HD w kablówce JAMBOX (brane z dosyłowego) w szczycie dochodzi do 18Mb/s (średnia koło 14) i wygląda już zupełnie inaczej niż na n-ce. Telewizja TVS produkowana w całości w HD a dystrybuowana do wielu kablówek światłowodami to strumień około 18Mb/s bo nikt sobie tam nie żałuje - niezaleznie od tego jakie śląskie disko polo tam puszczają wygląda to ładnie.

Drugi czynni mający wpływ na jakość to jakoś dekoderów w odbiorniku (lub STB). Ale tu już jest coraz lepiej i chyba trudno na oko wyczaić różnicę.

Tak więc sprawdź jeżeli nie mieszkasz w domku to sprawdź swoją kablówkę - może ma porządne HD już w swoich pakietach. (W JAMBOX już nawet VOD serwuje materiały w jakości HD).

W.

cyfra czy n-ka?