cyfrowa kablowka w dvb-t

Data: 2009-07-13 13:06:37
Autor: adresss
cyfrowa kablowka w dvb-t
http://www.satkurier.pl/news/48098

mozna ja tez zrobic w dvb-t - i po mojemu w dzisiejszych czasach tak
wlasnie sie powinno robic kablowki - bez kodowania, aby w domu mozna
byloby podlaczyc np. 2 telewizory i ew. nagrywarke bez kombinowania.

W stanach kablowki sla sygnal bez kodowania (te podstawowe kanaly) i
nazywaja to ClearQAM   (dvb-c). Czy naprawde zawsze musimy miec
bardzie skomplikowanie????

--
ThinkXtra

Data: 2009-07-13 15:02:58
Autor: Tomasz Pyra
cyfrowa kablowka w dvb-t
adresss@poczta.pl pisze:
[...]

I sąsiada przez ścianę...
I sądzę że właśnie dlatego tak nie robią, bo innych rozsądnych przyczyn nie widzę (same zalety).

Data: 2009-07-13 15:21:50
Autor: adresss
cyfrowa kablowka w dvb-t
On Mon, 13 Jul 2009 15:02:58 +0200, Tomasz Pyra
<hellfire@spam.spam.spam> wrote:

adresss@poczta.pl pisze:
[...]

jak bedziemy uwazac, ze wszyscy jestesmy zlodziejami, to daleko na tym
nie zajedziemy.

Ja napewno nie zostane abonentem cyfrowej kablowki. Jak mialbym placic
drugie/trzecie abo za to, ze che miec jeszcze 2 telewizory w domu.
Teraz mam to w analogu i nie zamierzam zmieniac.

--
ThinkXtra

Data: 2009-07-13 16:07:34
Autor: ToTylkoJa
cyfrowa kablowka w dvb-t
Tomasz Pyra wrote:

I sąsiada przez ścianę...
I sądzę że właśnie dlatego tak nie robią, bo innych rozsądnych przyczyn
nie widzę (same zalety).

Czyli jeśli mam analogową kablówkę to mogę "i z sąsiadem przez ścianę" i
platforma kablowa ma się na to godzić. Ale już z cyfrową wersją co to to
nie.

MArek

Data: 2009-07-13 16:30:35
Autor: Cezar
cyfrowa kablowka w dvb-t

"ToTylkoJa" <marek.b@nie.chce.tego.poczta.fm> wrote in message news:h3ff27$bcf$1news.onet.pl...
Tomasz Pyra wrote:

[...]

Czy jesli w sklepie nie ma monitoringu i ochrony to mozna w nim kraść a po zalozeniu monitoingu i zatrudnieniu ochrony juz nie mozna?

c.

Data: 2009-07-21 14:44:20
Autor: Skinner
cyfrowa kablowka w dvb-t
On 13 Lip, 13:06, adre...@poczta.pl wrote:
[...]

Nie można nadawać w kablu w systemie DVB-T (Digital Video Broadcasting
- Terrestrial) - Jest to zupełnie inny rodzaj transmisji. W
telewizjach kablowych używam systemu DVB-C (Digital Video Broadcasting
- Cable)
Oba system różnią się rodzajem transmisji strumienia
DVB-T wykorzystuje COFDM, natomiast DVB-C QUAM. System kodowania to
już zupełnie inna bajka. Testowe transmisje w naszym kraju kanałów TVP
w systemie DVB-T nadawane są w trybie FTA, czyli są niekodowane.
Co do stanów - kablówki są kodowane, programy nadawane fta to TV Shop
itp. A Clear QUAM to kolejny długi temat.
Wszystko polątałeś odsyłam do literatury i zerknij na podstawy w WIKI.
Pozdrawiam

Data: 2009-07-22 08:46:10
Autor: sensei
cyfrowa kablowka w dvb-t
Użytkownik "Skinner" <drpartyzant@gmail.com> napisał w wiadomości news:052ef7e2-e9ce-4ebd-8c82-3ae3a21f18a6n11g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

Nie pleć facet. Można nadawać i DVB-T i DVB-C można też nadawać GSM czy UMTS jczy jakikolwiek inny sygnał radiowy akby się kto uparł ;-)
Kabel to po prostu medium transmisyjne dowolnych sygnałów radiowych.

Data: 2009-07-22 09:00:04
Autor: Skinner
cyfrowa kablowka w dvb-t
On 22 Lip, 08:46, "sensei" <niezn...@nieznany.pl> wrote:
Użytkownik "Skinner" <drpartyz...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:052ef7e2-e9ce-4ebd-8c82-3ae3a21f18a6n11g2000yqb.googlegroups.com...
> [...]

jczy jakikolwiek inny sygnał radiowy akby się kto uparł ;-)
Kabel to po prostu medium transmisyjne dowolnych sygnałów radiowych.

Przykro mi ale musze to tak określić
Tu widać brak oczytania. Nawet nie przeczytałeś uważnie tego co
napisałem. Moja wypowiedź odnosiła się do TELEWIZJI KABLOWEJ a nie
KABLA. Poczytaj chociaż wiki o tv kablowej
Pasmo przenoszenia w telewizji kablowej nie obejmuje częstotliwości
GSM. Pasmo kablowe zawiera sie między  111,25 MHz a 855,25 MHz. Wiec
nijak po tym GSM nie poleci. Poza tym, jak pewnie wiesz albo
powinieneś wiedzieć, transmisje GSM (między nadajnikiem a anteną) ze
względu na wysokie częstotliwości i co za tym idzie wysoki
współczynnik tłumienia odbywają się po kablu o impedancji 50 OHM, zaś
telewizja kablowa wykorzystuje kable 75 OHM. Oczywiście ze względu na
dosyć  wąskie pasmo TVK poszerzono je do 1 GHz, mimo to GSM też po tym
nie poleci.
Trzeba też miec wiedzę na temat tego, jak wygląda transmisja od strony
HeadEnd'u (Stacji Czołowej) Można by tu niejedną książkę napisać.

OSTRZEGAM WSZYSTKICH którzy mają zamiar słuchać takich wypowiedzi,
oszczędzi i kopić sobie telewizor tylko z tunerem DVB-T.
Telewizor z tunerem DVB-T nie będzie odbierał kanałów cyfrowych w
Telewizji Kablowej
Pozdrawiam

Data: 2009-07-22 18:09:34
Autor: sensei
cyfrowa kablowka w dvb-t
Użytkownik "Skinner" <drpartyzant@gmail.com> napisał w wiadomości news:53619859-bc0a-48b3-a916-2af4efd08697c1g2000yqi.googlegroups.com...

[...]

a po co ich ostrzegasz? beda odbierac tym tunerem kanały naziemne DVB-T a jeśli jakis operator kablowy pusci tez w kablu programy DVB-T to tez odbiorą. A ogladanie kanalow cyfrowych DVB-C przez klientow kablowki to problem wlasciciela kablowki ktory musi kupic klientom odpowiednie dekodery DVB-C (albo DVB-C2) a nie problem ludzi ktorzy nie musza sie poki co przejmowac tym co wlasciciel kablowki zrobi ze swoim problemem.

Data: 2009-07-22 09:30:54
Autor: Skinner
cyfrowa kablowka w dvb-t
On 22 Lip, 18:09, "sensei" <niezn...@nieznany.pl> wrote:
Użytkownik "Skinner" <drpartyz...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:53619859-bc0a-48b3-a916-2af4efd08697c1g2000yqi.googlegroups.com...

> [...]

DVB-C (albo DVB-C2) a nie problem ludzi ktorzy nie musza sie poki co
przejmowac tym co wlasciciel kablowki zrobi ze swoim problemem.

Ostrzegam nie przed problemem zakupu sprzętu, ale przed forumowiczami,
którzy wprowadzają ludzi nieznających problematyki w błąd.

Data: 2009-07-22 18:44:04
Autor: sensei
cyfrowa kablowka w dvb-t
Użytkownik "Skinner" <drpartyzant@gmail.com> napisał w wiadomości news:1e766a97-7f46-4940-832c-fa7fe8c87803a7g2000yqk.googlegroups.com...
> [...]

Ostrzegam nie przed problemem zakupu sprzętu, ale przed forumowiczami,
którzy wprowadzają ludzi nieznających problematyki w błąd.

a kto wprowadza w błąd poza Tobą?
Przypomne Twoja falszywa teze: "Nie można nadawać w kablu w systemie DVB-T"
A w kablu mozna nadawac w systemie DVB-T co wszyscy widac wiedza poza Toba...

Data: 2009-07-22 09:53:06
Autor: Skinner
cyfrowa kablowka w dvb-t
On 22 Lip, 18:44, "sensei" <niezn...@nieznany.pl> wrote:
Użytkownik "Skinner" <drpartyz...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:1e766a97-7f46-4940-832c-fa7fe8c87803a7g2000yqk.googlegroups.com...
> [...]

Przypomne Twoja falszywa teze: "Nie można nadawać w kablu w systemieDVB-T"
A w kablu mozna nadawac w systemieDVB-Tco wszyscy widac wiedza poza

Niedoczytany podaj przynajmniej jednego operatora który nadaje w
telewizji kablowej w systemie DVB-T.

Data: 2009-07-22 19:39:09
Autor: sensei
cyfrowa kablowka w dvb-t
Użytkownik "Skinner" <drpartyzant@gmail.com> napisał w wiadomości news:255e7852-a58f-4aac-9e61-61aea4f0bb88h18g2000yqj.googlegroups.com...
> [...]

Toba...

Niedoczytany podaj przynajmniej jednego operatora który nadaje w

a jaki to ma zwiazek z tym czy mozna czy nie mozna nadawac dvb-t?
wyluzuj wakacje sa wszystkim zdarzaja sie pomylki tobie tez...eot

Data: 2009-07-23 00:24:22
Autor: adresss
cyfrowa kablowka w dvb-t
Niedoczytany podaj przynajmniej jednego operatora który nadaje w
telewizji kablowej w systemie DVB-T.

http://www.satkurier.pl/news/48098

przeczytaj i zrozum w calosci.

--
ThinkXtra

Data: 2009-07-22 23:07:26
Autor: Skinner
cyfrowa kablowka w dvb-t
On 23 Lip, 00:24, adre...@poczta.pl wrote:
>Niedoczytany podaj przynajmniej jednego operatora który nadaje w
> [...]

Przeczytaj, pewnie i tak nie zrozumiesz.
Zanim zaczniesz cytować odnieś się do źródła.
Źródło poniżej
http://www.caiway.nl/site/nl/klantenservice/klantenservice/radioentelevisie/vraagenantwoord/algemeen/algemenevragenenantwoordenoverradioentv
pozdrawiam

Data: 2009-07-23 10:41:25
Autor: adresss
cyfrowa kablowka w dvb-t
Skinner,

jestes niereformowalny!!!!!

Skoro sygnal z anteny naziemnej dvb-t mozesz wrzucic do kabla (idac od
anteny do mieszkania), to rowniez mozesz go wzmocnic i rozdzielic na
wiele tv. Skoro sie to da, to rowniez mozesz inne programy dorzucic
np. odebrane z satelity (transmodulacja z dvb-s na dvb-t lub odebrane
wybiorczo i z audio/video zamodulowane w dvb-t) i wrzucic do tego
samego kabla, w ktorym juz jest sygnal z anteny naziemnej.

Wiec jest to nic innego jak kablowka (zalezy w jakiej skali patrzac).
Do odbioru nie jest potrzebna zadna dodatkowa skrzynka jak sie ma tv z
dvb-t mpeg-4/avc (bo takze jest zgodny z dvb-t/mpeg-2) a jak nie maja,
to wtedy moga sobie dokupic (a nie na odwrot). A ludzie takie tv beda
kupowac bo sa dostepne i beda chcieli miec alternatywe takze dla
kablowki. Ale jak im sie znudzi naziemna, to podlacza sie do kablowki
gdzie sygnal bylby w tym samym standardzie co z anteny naziemnej (tak
jak to jest teraz w przypadku odbioru analogowego - naziemnie i
kablowo jest to samo, wiec uwazam, ze takie rozwiazanie jest bardziej
normalnie, niz koniecznosc za kazda zmiana dostawiania kolejnej/innej
skrzynki.

Wiec zadne twoje argumenty ze nie wolno i ze wprowadzamy ludzi w blad
nie przemawiaja do mnie.

Ludzie chca po prostu ogladac tv i pierdoly nie sa im potrzebne w
stylu interakcja, kanal zwrotny (ktorym moga szpiegowac abonenta, co
oglada).......i ze moga podlaczyc sobie drugi tv lub nagrywarke
(zamiast wysluzonego juz vhs'a).

Kto sie nie zgadza, nie pierwszy rzuci we mnie kamien.....

--
ThinkXtra

Data: 2009-07-23 11:07:02
Autor: Jingiel
cyfrowa kablowka w dvb-t

[...]

Ludzie chcieć mogą. Są jeszcze przepisy i normy, które muszą to regulować.

Kto sie nie zgadza, nie pierwszy rzuci we mnie kamien.....

No to raczej się nie porównuj do tego co to pierwszy powiedział, bo ci do niego duuuuuuużzżżżoooooo brakuje. :))))

Jingiel

Data: 2009-07-23 23:23:51
Autor: adresss
cyfrowa kablowka w dvb-t
On Thu, 23 Jul 2009 11:07:02 +0200, Jingiel <XXX@XX.XX> wrote:

[...]

a sa jakies przepisy, ktore zabraniaja stworzyc kablowke w dvb-t? Dla
ludzie lepiej, bo nie musza miec dodatkowej skrzynki.

--
ThinkXtra

Data: 2009-07-24 00:02:39
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
cyfrowa kablowka w dvb-t
adresss@poczta.pl wrote:

a sa jakies przepisy, ktore zabraniaja stworzyc kablowke w dvb-t? Dla
ludzie lepiej, bo nie musza miec dodatkowej skrzynki.

Jeśli nie ma, to zawsze mogą być :-) Analogowa TVK miała swoje normy dot. siatki kanałów itp

M.

Data: 2009-07-22 10:15:27
Autor: Skinner
cyfrowa kablowka w dvb-t

Artykulik do poczytania http://wapedia.mobi/pl/DVB-T

Data: 2009-07-22 10:30:26
Autor: adresss
cyfrowa kablowka w dvb-t
On Tue, 21 Jul 2009 14:44:20 -0700 (PDT), Skinner
<drpartyzant@gmail.com> wrote:

[...]

a przeczytales ww. newsa?

kabel to kabel, to jest jakby "prywatny zakres czestotliwosci - eter w
drucie" i mozesz tam wrzucic co chcesz.

A to, ze ww. kablowka zastosowala dvb-t do nadawania, to chwala jej za
to, bo nie trzeba stawiac dodatkowych pudel.

Popatrz z tej strony, kupujesz sobie nagrywarke hdtv dvd/hdd z
budowanym tunerem dvb-t/mpeg-4 z CI pod CAM - panasonica za 900
funtow. Ale zachcialo ci sie podlaczyc do kablowki i teraz taka
nagrywarke mozesz sobie w d..... wsadzic, bo nie bedzie odbierala nic
z kabla. Bedziesz zadowolony??? I co pojdziesz do sklepu i kupisz
druga?

Gdyby w kablu i z powietrza bylo to samo - tak jak kiedys w analogu,
to taka w. opisana sytuacja nie mialaby miejsca.

Dla scislosci, to sa telewizory (chyba) Samsunga, co maja
analog/dvb-t/dvb-c i do tego CI pod CAM. I gdyby caly sprzet byl tak
skonstruowany, to nie byloby problemu. A tak naprawde to jest tylko
kwestia demodulatora w odbiorniku (bo pewnie cala reszta jest taka
sama).

-- -- -- --

z wiki

a QAM tuner is a device present in some digital televisions and
similar devices which enables direct reception of digital cable
channels without the use of a set-top box.

Local channels of the major networks are typically broadcast via clear
(unencrypted, free) QAM, often referred to as ClearQAM, often in high
definition.

In the United States a television that is labelled digital cable ready
can have a CableCARD installed by the cable provider to unscramble the
protected channels, allowing subscribers to tune all authorized
digital channels without the use of a set-top box.

--
ThinkXtra

cyfrowa kablowka w dvb-t