cyfrowa kablowka zamiast dvb-c to w dvb-t

Data: 2009-07-01 00:07:50
Autor: adresss
cyfrowa kablowka zamiast dvb-c to w dvb-t
http://www.promaxelectronics.com/ing/news/extdnew.asp?text=156

cyfrowa kablowka kompatybilna z dvb-t - inne podejscie do tematu.

Dla mnie najwiekszym bezsensem jest to, ze aby ogladac programy z
kablowki jestem zmuszany do wziecia dodatkowego pudla, ktore zre prad.

Mozna miec np. tv z hybrydowym tunerem dvb-c/dvb-t - sa takie, albo
prosciej tv pod dvb-t i takiz sygnal zamiast z anteny naziemnej to
wziac po prostu z kabla bez dodatkowych sprzetow.

Nie sadzicie, ze to jest bardziej normalne zastosowanie?

--
ThinkXtra

Data: 2009-07-01 08:04:53
Autor: Szymon Wyrembak
adresss@poczta.pl pisze:
[...]

Zalety podałeś, ale:
1. jeśli ktoś nie ma odbiornika DVB-T w tv (albo ma tylko dekoder MPEG2 a w kablu pojawią się kanały MPEG4) to też musi postawić osobne pudełko.
2. W tej modulacji w kablu zmieści się mniej kanałów.

--
(popraw adres e-mail: imie at nazwisko . eu)

Data: 2009-07-01 10:02:11
Autor: Cezar
[...]

3. Mozna zapomniec o wszelkich uslugach interaktywnych. Tunery DVB-C posiadają kanał zwrotny do komunikowania się ze stacją czlową.

c.

Data: 2009-07-01 16:00:48
Autor: sensei
Użytkownik "Cezar" <cezar91@BEZtlen.pl> napisał w wiadomości news:h2f8mt$m7k$1inews.gazeta.pl...
[...]

są tunery DVB-T z kanałem zwrotnym więc to nie problem

Data: 2009-07-01 15:17:22
Autor: Cezar

"sensei" <nieznany@nieznany.pl> wrote in message news:h2fq6j$k4u$1inews.gazeta.pl...
[...]

To wtedy nie ma zadnego sensu. Jesli potrzebny jest dodakowy tuner to juz lepiej wejsc w DVB-C.
Sens wpuszczania DVB-T w kablowke jest tylko wtedy gdy nie chce sie stosowac dodatkowych skrzynek. Tunery wbudowane w telewizory raczej nie maja kanalu komunikacji zwrotnej.

c.

Data: 2009-07-01 20:14:08
Autor: sensei
Użytkownik "Cezar" <cezar91@BEZtlen.pl> napisał w wiadomości news:h2fr5t$o0v$1inews.gazeta.pl...

[...]

sa tez telewizory z tunerem DVB-T i kanałem zwrotnym ;-)

Data: 2009-07-02 09:47:11
Autor: Cezar

"sensei" <nieznany@nieznany.pl> wrote in message news:h2g91l$n37$1inews.gazeta.pl...
[...]

Podaj przyklad, napisz tez jaki jest ich % na rynku.
c.

Data: 2009-07-06 11:00:53
Autor: Toworek
sensei pisze:
[...]

i co? tym kanałem zwrotnym telewizor nadaje do nadajnika DVB-T odległego o kilkadziesiąt km? :)

Data: 2009-07-06 23:11:43
Autor: sensei
Użytkownik "Toworek" <Toworek@0net.com> napisał w wiadomości news:h2segt$23v4$1news.ett.com.ua...

sa tez telewizory z tunerem DVB-T i kanałem zwrotnym ;-)
i co? tym kanałem zwrotnym telewizor nadaje do nadajnika DVB-T odległego o kilkadziesiąt km? :)

wyboraz sobie ze tak tez mozna. Ale latwiej jest robic to np. po gsm-gprs czy po telefonie analogowym.

Data: 2009-07-22 10:39:58
Autor: Skinner
On 6 Lip, 23:11, "sensei" <niezn...@nieznany.pl> wrote:
Użytkownik "Toworek" <Towo...@0net.com> napisał w wiadomościnews:h2segt$23v4$1news.ett.com.ua...

> [...]
> kilkadziesiąt km? :)

wyboraz sobie ze tak tez mozna. Ale latwiej jest robic to np. po gsm-gprs

O ten sam Gość pozdrawiam sensei'a
Też mnie to zdziwiło. Tv z kanałem zwrotnym po eterze??? Nadajnik w
kieronku klienta musi miec kilka KW, zwrotnie telewizor chyba też
powinien mieć sporo W.
Ale mam taki TV z wejściem ethernet rj45. Był też taki z WLAN'em ale
troszkie drogi. Logiczniej, prościej i taniej jest wysyłać informacje
zwrtone netem np z tv kablowej, neostrady, itp

Data: 2009-07-02 14:52:26
Autor: adresss
cyfrowa kablowka zamiast dvb-c to w dvb-t
generalnie chodzilo mi, ze nie trzeba zmuszac abonentow do tego, aby
mieli dodatkowe skrzynki do odbioru, skoro sam odbiornik wystarczy. W
tym przypadku nawet dvb-t. A sa przeciez  dostepne na rynku tv
dvb-c/dvb-t - z CI pod modul CAM (jak potrzeba). A to ze jakis kanal zwrotny, to tylko tym co chca dodatkowych uslug
lub kanalow premium (wtedy specjalny tuner z bajerami). A poza tym
takim kanalem zwrotnym, to pewnie szpieguja abonentow, co
ogladaja.....- np. Kowalski oglada pornosy.....

--
ThinkXtra

Data: 2009-07-02 19:05:52
Autor: Szymon Wyrembak
adresss@poczta.pl pisze:
[...]
Tak, ale na początku były dostępne AFAIK tylko graty DVB-C. COFDM to
sprawa do przemyślenia dla kablówek, które jeszcze nie wprowadziły TV
cyfrowej.

cyfrowa kablowka zamiast dvb-c to w dvb-t