'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust

Data: 2013-06-30 14:26:20
Autor: Titus Atomicus
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
Witam,
Jakos z miesiac temu kolega ktory przemigrowal na Nju dostal smsa, rzekomo z Cyfrowego Polsatu z wezwaniem do natychmiastowej platnosci.
W smsie byl numer konta i kwota (niewielka, okolo 40zl).
Pogooglowalismy, okazuje sie ze sprawa jest znana. Oszust.
Wlasnie, tez na Niu otrzymalem podobnego smsa.
Ze tez nikt sie tym nie zajmie. Ze kwota niewielka?
No, ale takie oszustwo moze miec spory zasieg...
--
TA

Data: 2013-06-30 13:31:48
Autor: W
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
 wystukał, co następuje:

Witam,
Jakos z miesiac temu kolega ktory przemigrowal na Nju dostal smsa, rzekomo z Cyfrowego Polsatu z wezwaniem do natychmiastowej platnosci.
[...]

SOT:
Heh, ja ostatnio kupiłem świeży starter OFnK i też po włożeniu do telefonu od razu smsy reklamowe, kilka z banków o zaległościach i komornikach i właśnie z Cyfrowego Polsatu - ale była tylko podana kwota zaległości bez numeru konta i numer COK do kontaktu...

Data: 2013-07-02 11:58:39
Autor: Titus Atomicus
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
Witam,
Sprawa czesciowo wyjasniona.
Zadzwonilem do biura obslugi klienta Cyfrowego Polsatu, mowiac ze chyba ktos sie pod nich podszywa.
A oni, bynajmniej nie speszeni, odpowiadaja, ze to pewnie pomylka ich systemu i juz wykasowuja z bazy danych moj numer, i wiecej smsow nie bedzie.
Dzis przyszedl kolejny sms z wezwaniem do zaplaty.
Niezly burdel tam maja chyba :-(
Znaczy ich system wysyla losowo smsy z wezwaniami do platnosci pod losowe numery???
--
TA

Data: 2013-07-03 09:25:02
Autor: Marek
On Tue, 02 Jul 2013 11:58:39 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Znaczy ich system wysyla losowo smsy z wezwaniami do platnosci pod losowe numery???

 czy w tych smsach jest podawany nr rachunku ?

--
Marek

Data: 2013-07-03 11:26:47
Autor: Titus Atomicus
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
In article <almarsoft.3801705922006899029@news.neostrada.pl>,
 Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

On Tue, 02 Jul 2013 11:58:39 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> Znaczy ich system wysyla losowo smsy z wezwaniami do platnosci pod > losowe numery???

 czy w tych smsach jest podawany nr rachunku ?

Tak, kwota do wplacenia, i numer rachunku.
--
TA

Data: 2013-07-03 23:16:10
Autor: Kamil
Użytkownik napisał:

Tak, kwota do wplacenia, i numer rachunku.

Możesz podac ten numer?

Pzdr

Data: 2013-07-05 02:42:38
Autor: Titus Atomicus
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
In article <51d56c0c$1$1463$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Kamil" <nospam@tlen.pl> wrote:

Użytkownik napisał:

> Tak, kwota do wplacenia, i numer rachunku.

Możesz podac ten numer?

699008888
--
TA

Data: 2013-07-05 14:08:57
Autor: Liwiusz
"Kamil" <nospam@tlen.pl> wrote:

Użytkownik napisał:

> Tak, kwota do wplacenia, i numer rachunku.

Możesz podac ten numer?

699008888

Powinny być 24 cyfry.

--
Liwiusz

Data: 2013-07-06 14:04:17
Autor: Titus Atomicus
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust

Powinny być 24 cyfry.

To numer telefonu.
--
TA

Data: 2013-07-06 19:51:52
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-06 14:04, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
In article <kr6d11$b0n$1@node1.news.atman.pl>,
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

W dniu 2013-07-05 02:42, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

> 699008888

Powinny być 24 cyfry.

To numer telefonu.

Po co go podajesz?

--
Liwiusz

Data: 2013-07-06 23:56:02
Autor: Titus Atomicus
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
In article <kr9lg1$dh$5@node2.news.atman.pl>,
 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

W dniu 2013-07-06 14:04, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

> To numer telefonu.

Po co go podajesz?

Numer telefonu ktory nalezy do Cyfrowego Polsatu, i z ktorego przychodza te nieszczesne smsy.
--
TA

Data: 2013-07-07 08:28:11
Autor: Titus Atomicus
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
In article <Titus_Atomicus-8532D6.23560206072013@news.atman.pl>,

In article <kr9lg1$dh$5@node2.news.atman.pl>,
 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Numer telefonu ktory nalezy do Cyfrowego Polsatu, i z ktorego przychodza te nieszczesne smsy.

O, faktycznie, pytanie bylo o numer rachunku.
Ale po co komu ten numer?
--
TA

Data: 2013-07-07 08:32:11
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-07-07 08:28, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

O, faktycznie, pytanie bylo o numer rachunku.
Ale po co komu ten numer?

Pytał Liwiusz, a Liwiusz wiele potrafi ;)
(Liwiusz chyba przeszedł na ciemną stronę mocy - nieprawdaż, Liwiuszu?)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-07-07 09:04:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-07 08:32, sqlwiel pisze:
[...]

O numer rachunku pytał ktoś inny.

A i bez przechodzenia na ciemną stronę można wiele wykoncypować. Jeśli to będzie numer rachunku cyfrowego polsatu, to całkiem możliwe, że uda się tą informację ustalić w internecie, czyli oszustwo obalimy.

Z drugiej strony przypadkiem po numerze można dojść, że to oszustwo, np. rachunek prowadzony przez bank, w którym Cyfrowy Polsat nie ma konta (zwykle masowi wierzyciele używają jednego banku do swoich rozliczeń z klientami), czy konto w banku, które w ogóle nie obsługuje tak dużych podmiotów (np. mbank).

--
Liwiusz

Data: 2013-07-04 01:04:12
Autor: Marek
On Wed, 03 Jul 2013 11:26:47 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Tak, kwota do wplacenia, i numer rachunku.

A nadawca jest Polsat (nazwa) czy nr telefonu? Bo jak nr to może być próba wyłudzenia.

--
Marek

Data: 2013-07-04 12:48:21
Autor: Titus Atomicus
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
In article <almarsoft.3605246620720818729@news.neostrada.pl>,
 Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

On Wed, 03 Jul 2013 11:26:47 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> Tak, kwota do wplacenia, i numer rachunku.

A nadawca jest Polsat (nazwa) czy nr telefonu? Bo jak nr to mo˝e byç próba wy∏udzenia.
E, co ty wygadujesz?
Numer nalezy do Cyfrowego Polsatu (potwierdzili mi w ich biurze obslugi klienta), ale skoro wczesniej go nie znalem, ani nie wpisalem go do addressbooka to jak ma sie niby wyswietlac jako nazwa???
--
TA

Data: 2013-07-04 11:16:49
Autor: W
> [...]

On Wed, 03 Jul 2013 11:26:47 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> Tak, kwota do wplacenia, i numer rachunku.

A nadawca jest Polsat (nazwa) czy nr telefonu? Bo jak nr to moË_e byç prĂłba wyâ__udzenia.
[...]

A dlaczego nie? Nie ma problemu wysyłać sms z nazwą zamiast numeru - chociażby ING tak hasła jednorazowe podpisuje z tego co pamiętam, a i Orange swoje reklamówki tak śle ;)

Data: 2013-07-03 23:15:21
Autor: Kamil
Użytkownik napisał:

A oni, bynajmniej nie speszeni, odpowiadaja, ze to pewnie pomylka ich systemu i juz wykasowuja z bazy danych moj numer, i wiecej smsow nie bedzie.

To sposób na dodatkowe dochody. Zgłaszaj na policję. Bezczelność operatorów rośnie jeśli ludzie tego nie zgłaszają. Być może kierownictwo Polsatu nie macza w tym palców, a jakaś grupa pracowników postanowiła dorobić. Gadka o pomyłce systemu o tym świadczy. Ciekawe, że nie zdarzaja się pomyłki na korzyść klienta.

Pzdr

Data: 2013-06-30 15:11:41
Autor: Grzexs
[...]

A kolega nie może pójść z tym na Policję i zgłosić usiłowanie przestępstwa?
--
Grzexs

Data: 2013-06-30 15:25:23
Autor: Titus Atomicus
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
In article <kqpaqf$vek$1@node1.news.atman.pl>,
 Grzexs <grzexs@g-a-zeta-apsik.pl> wrote:

> [...]
> No, ale takie oszustwo moze miec spory zasieg...

A kolega nie może pójść z tym na Policję i zgłosić usiłowanie przestępstwa?

Po pierwsze - pisze o sobie - w takich sprawach policja przyjmuje w dni powszednie.
Po drugie - jak sam piszesz - byla to _proba oszustwa_ i do tego na drobna kwote. Nie sadze, zeby policja potraktowala to powaznie.
Po trzecie - nie sadze zeby mi sie chcialo spedzac kilka godzin na komisariacie i brac udzial w szopce, jaka jest skladanie zeznan (a, ze szopka, wiem z moich poprzednich doswiadczen).

Czy masz jeszcze jakies pytania?
--
TA

Data: 2013-06-30 15:35:10
Autor: J.F.
Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world napisał(a):
A kolega nie może pójść z tym na Policję i zgłosić usiłowanie przestępstwa?
Po pierwsze - pisze o sobie - w takich sprawach policja przyjmuje w dni powszednie.

Hm, nie ma dyzurnego ?
Po drugie - jak sam piszesz - byla to _proba oszustwa_ i do tego na

Usilowanie. Karane tak samo jak dokonane.

drobna kwote. Nie sadze, zeby policja potraktowala to powaznie.

Kto ich tam wie, wysle 7, to juz usilowanie na duza kwote (>250)

Po trzecie - nie sadze zeby mi sie chcialo spedzac kilka godzin na komisariacie i brac udzial w szopce, jaka jest skladanie zeznan (a, ze szopka, wiem z moich poprzednich doswiadczen).

Moze szopka, moze nie, latwa sprawa, moga sie wykazac. A duzo ryzykuja jak zlekcewaza.

Czy masz jeszcze jakies pytania?

Patrzac po innym watku - policja powinna zabezpieczyc dowody - czyli
zatrzymac telefon z SMS, skoro nigdzie indziej sie nie zapisal :-)

Ale moze wlasnie wasza Matka wplaca komus 40zl, bo innemu sie nie
chcialo zglosic :-)

J.

Data: 2013-06-30 19:23:52
Autor: Czarek

W dniu 2013-06-30 15:35, J.F. napisał/a:
[...]

Przy oszustwie (próbie) nie ma kwoty granicznej, która istnieje przy np. kradzieży, powyżej której staje się ono przestępstwem a poniżej jest wykroczeniem.
Oszustwo nawet na 1 zł jest przestępstwem

--
Czarek

Data: 2013-06-30 20:02:40
Autor: DJ AbelsonÂŽ
W dniu 2013-06-30 15:25, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

Jak będziemy tolerować takich hujkow, to proceder będzie się rozwijał. Osobiście jestem zwolennikiem tak zwanego podpierdalania, czyli udaję się na policję, bez względu na czas wizyty i inne niedogodności.

Data: 2013-07-07 09:33:01
Autor: Irokez
W dniu 2013-06-30 20:02, DJ AbelsonÂŽ pisze:

Jak będziemy tolerować takich hujkow, to proceder będzie się rozwijał. Osobiście jestem zwolennikiem tak zwanego podpierdalania, czyli udaję się na policję, bez względu na czas wizyty i inne niedogodności.

Szkoda że w Polsce Policja jednak olewa wszystko - tolerujesz przekręcanie liczników w autach? Pewnie też nie.
A jak widzisz wszystko działa sobie w najlepsze.

--
Irokez

'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust