'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust

Data: 2013-06-30 13:31:48
Autor: W
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
 wystukał, co następuje:

Witam,
Jakos z miesiac temu kolega ktory przemigrowal na Nju dostal smsa, rzekomo z Cyfrowego Polsatu z wezwaniem do natychmiastowej platnosci.
[...]

SOT:
Heh, ja ostatnio kupiłem świeży starter OFnK i też po włożeniu do telefonu od razu smsy reklamowe, kilka z banków o zaległościach i komornikach i właśnie z Cyfrowego Polsatu - ale była tylko podana kwota zaległości bez numeru konta i numer COK do kontaktu...

Data: 2013-07-02 11:58:39
Autor: Titus Atomicus
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
Witam,
Sprawa czesciowo wyjasniona.
Zadzwonilem do biura obslugi klienta Cyfrowego Polsatu, mowiac ze chyba ktos sie pod nich podszywa.
A oni, bynajmniej nie speszeni, odpowiadaja, ze to pewnie pomylka ich systemu i juz wykasowuja z bazy danych moj numer, i wiecej smsow nie bedzie.
Dzis przyszedl kolejny sms z wezwaniem do zaplaty.
Niezly burdel tam maja chyba :-(
Znaczy ich system wysyla losowo smsy z wezwaniami do platnosci pod losowe numery???
--
TA

Data: 2013-07-03 09:25:02
Autor: Marek
On Tue, 02 Jul 2013 11:58:39 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Znaczy ich system wysyla losowo smsy z wezwaniami do platnosci pod losowe numery???

 czy w tych smsach jest podawany nr rachunku ?

--
Marek

Data: 2013-07-03 11:26:47
Autor: Titus Atomicus
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
In article <almarsoft.3801705922006899029@news.neostrada.pl>,
 Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

On Tue, 02 Jul 2013 11:58:39 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> Znaczy ich system wysyla losowo smsy z wezwaniami do platnosci pod > losowe numery???

 czy w tych smsach jest podawany nr rachunku ?

Tak, kwota do wplacenia, i numer rachunku.
--
TA

Data: 2013-07-03 23:16:10
Autor: Kamil
Użytkownik napisał:

Tak, kwota do wplacenia, i numer rachunku.

Możesz podac ten numer?

Pzdr

Data: 2013-07-05 02:42:38
Autor: Titus Atomicus
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
In article <51d56c0c$1$1463$65785112@news.neostrada.pl>,
 "Kamil" <nospam@tlen.pl> wrote:

Użytkownik napisał:

> Tak, kwota do wplacenia, i numer rachunku.

Możesz podac ten numer?

699008888
--
TA

Data: 2013-07-05 14:08:57
Autor: Liwiusz
"Kamil" <nospam@tlen.pl> wrote:

Użytkownik napisał:

> Tak, kwota do wplacenia, i numer rachunku.

Możesz podac ten numer?

699008888

Powinny być 24 cyfry.

--
Liwiusz

Data: 2013-07-06 14:04:17
Autor: Titus Atomicus
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust

Powinny być 24 cyfry.

To numer telefonu.
--
TA

Data: 2013-07-06 19:51:52
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-06 14:04, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
In article <kr6d11$b0n$1@node1.news.atman.pl>,
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

W dniu 2013-07-05 02:42, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

> 699008888

Powinny być 24 cyfry.

To numer telefonu.

Po co go podajesz?

--
Liwiusz

Data: 2013-07-06 23:56:02
Autor: Titus Atomicus
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
In article <kr9lg1$dh$5@node2.news.atman.pl>,
 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

W dniu 2013-07-06 14:04, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

> To numer telefonu.

Po co go podajesz?

Numer telefonu ktory nalezy do Cyfrowego Polsatu, i z ktorego przychodza te nieszczesne smsy.
--
TA

Data: 2013-07-07 08:28:11
Autor: Titus Atomicus
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
In article <Titus_Atomicus-8532D6.23560206072013@news.atman.pl>,

In article <kr9lg1$dh$5@node2.news.atman.pl>,
 Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

Numer telefonu ktory nalezy do Cyfrowego Polsatu, i z ktorego przychodza te nieszczesne smsy.

O, faktycznie, pytanie bylo o numer rachunku.
Ale po co komu ten numer?
--
TA

Data: 2013-07-07 08:32:11
Autor: sqlwiel
W dniu 2013-07-07 08:28, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

O, faktycznie, pytanie bylo o numer rachunku.
Ale po co komu ten numer?

Pytał Liwiusz, a Liwiusz wiele potrafi ;)
(Liwiusz chyba przeszedł na ciemną stronę mocy - nieprawdaż, Liwiuszu?)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-07-07 09:04:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-07-07 08:32, sqlwiel pisze:
[...]

O numer rachunku pytał ktoś inny.

A i bez przechodzenia na ciemną stronę można wiele wykoncypować. Jeśli to będzie numer rachunku cyfrowego polsatu, to całkiem możliwe, że uda się tą informację ustalić w internecie, czyli oszustwo obalimy.

Z drugiej strony przypadkiem po numerze można dojść, że to oszustwo, np. rachunek prowadzony przez bank, w którym Cyfrowy Polsat nie ma konta (zwykle masowi wierzyciele używają jednego banku do swoich rozliczeń z klientami), czy konto w banku, które w ogóle nie obsługuje tak dużych podmiotów (np. mbank).

--
Liwiusz

Data: 2013-07-04 01:04:12
Autor: Marek
On Wed, 03 Jul 2013 11:26:47 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
Tak, kwota do wplacenia, i numer rachunku.

A nadawca jest Polsat (nazwa) czy nr telefonu? Bo jak nr to może być próba wyłudzenia.

--
Marek

Data: 2013-07-04 12:48:21
Autor: Titus Atomicus
'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust
In article <almarsoft.3605246620720818729@news.neostrada.pl>,
 Marek <fake@fakeemail.com> wrote:

On Wed, 03 Jul 2013 11:26:47 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> Tak, kwota do wplacenia, i numer rachunku.

A nadawca jest Polsat (nazwa) czy nr telefonu? Bo jak nr to mo˝e byç próba wy∏udzenia.
E, co ty wygadujesz?
Numer nalezy do Cyfrowego Polsatu (potwierdzili mi w ich biurze obslugi klienta), ale skoro wczesniej go nie znalem, ani nie wpisalem go do addressbooka to jak ma sie niby wyswietlac jako nazwa???
--
TA

Data: 2013-07-04 11:16:49
Autor: W
> [...]

On Wed, 03 Jul 2013 11:26:47 +0200, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world wrote:
> Tak, kwota do wplacenia, i numer rachunku.

A nadawca jest Polsat (nazwa) czy nr telefonu? Bo jak nr to moË_e byç prĂłba wyâ__udzenia.
[...]

A dlaczego nie? Nie ma problemu wysyłać sms z nazwą zamiast numeru - chociażby ING tak hasła jednorazowe podpisuje z tego co pamiętam, a i Orange swoje reklamówki tak śle ;)

Data: 2013-07-03 23:15:21
Autor: Kamil
Użytkownik napisał:

A oni, bynajmniej nie speszeni, odpowiadaja, ze to pewnie pomylka ich systemu i juz wykasowuja z bazy danych moj numer, i wiecej smsow nie bedzie.

To sposób na dodatkowe dochody. Zgłaszaj na policję. Bezczelność operatorów rośnie jeśli ludzie tego nie zgłaszają. Być może kierownictwo Polsatu nie macza w tym palców, a jakaś grupa pracowników postanowiła dorobić. Gadka o pomyłce systemu o tym świadczy. Ciekawe, że nie zdarzaja się pomyłki na korzyść klienta.

Pzdr

'cyfrowy polsat' - wezwanie do zaplaty - oszust