część procesora - krzyżówka

Data: 2010-10-17 21:47:39
Autor: BQB
część procesora - krzyżówka
Mama miała w krzyżówce takie pytanie: "część procesora" na 10 liter druga litera r, dwie ostatnie tr. Nie miałem pojęcia o co chodzi. Później wyszło, że to Arytmometr. Nie miałem pojęcia o takim czymś w procesorze. http://pl.wikipedia.org/wiki/Arytmometr
Ciekawe ile osób z was by zgadło.

Data: 2010-10-17 21:57:07
Autor: konieczko
część procesora - krzyżówka
W dniu 2010-10-17 21:47, BQB pisze:
[...]

pewnie nikt bo tylko w wikipedii to jest arytmometr, w jezyku fachowym to jest ALU czyli zapozyczenie z angielskiego ALU jednostka arytmetyczno logiczna

Data: 2010-10-17 22:43:29
Autor: Radosław Sokół
część procesora - krzyżówka
W dniu 17.10.2010 21:47, BQB pisze:
[...] Ciekawe ile osób z was by zgadło.

Każdy, kto studiował elektronikę cyfrową i trochę czytał,
szczególnie literaturę z czasów gdy starano się jeszcze
pisać po polsku, a nie zżynano obcojęzycznych skrótów w
stylu "ALU" :)

PS. Ja parę dni temu właśnie na wykładzie tłumacząc ramową
     budowę mikroprocesora użyłem tego słowa :)

Data: 2010-10-18 07:48:04
Autor: Andrzej S.
część procesora - krzyżówka
W dniu 2010-10-17 22:43, Radosław Sokół pisze:
[...]

Arytmometr tez nie jest po polsku. I bez sensu Angol
to urobil, bo co tu jest mierzone?
Moim zdaniem slowo śmieć.
--
A S

Data: 2010-10-18 10:25:48
Autor: MC
część procesora - krzyżówka
Użytkownik "Andrzej S." <AndrewStasiewicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:4cbbdfa0$1news.home.net.pl...

PS. Ja parę dni temu właśnie na wykładzie tłumacząc ramową
budowę mikroprocesora użyłem tego słowa :)

Arytmometr tez nie jest po polsku. I bez sensu Angol
to urobil, bo co tu jest mierzone?

Mierzony jest wynik działania arytmetycznego.

Moim zdaniem slowo śmieć.

Po co chcesz je wyrzucać?

Data: 2010-10-18 11:24:14
Autor: Andrzej S.
część procesora - krzyżówka
W dniu 2010-10-18 10:25, MC pisze:

Arytmometr tez nie jest po polsku. I bez sensu Angol
to urobil, bo co tu jest mierzone?

Mierzony jest wynik działania arytmetycznego.

Nie mierzony. Wyliczany.

pozdr serd
--
A S

Data: 2010-10-18 13:57:07
Autor: MC
część procesora - krzyżówka
Użytkownik "Andrzej S." <AndrewStasiewicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:4cbc1249$1news.home.net.pl...
W dniu 2010-10-18 10:25, MC pisze:

Arytmometr tez nie jest po polsku. I bez sensu Angol
to urobil, bo co tu jest mierzone?

Mierzony jest wynik działania arytmetycznego.

Nie mierzony. Wyliczany.

Serio? a w jaki sposób?

Data: 2010-10-18 14:05:02
Autor: Grzegorz Krukowski
część procesora - krzyżówka
On Mon, 18 Oct 2010 07:48:04 +0200, "Andrzej S."
<AndrewStasiewicz@gmail.com> wrote:

[...]

Na komputerach świat się nie kończy. To słowo istniało dłuuugo przed
komputerem.
--
Grzegorz Krukowski

Data: 2010-10-18 07:53:36
Autor: konieczko
część procesora - krzyżówka
[...]

Niewiem gdzie ty studiowales bo za moich czasow to byla jednostka arytmetyczno logicznma nie zaden tam arytmometr.

Data: 2010-10-18 09:30:25
Autor: marko1a
część procesora - krzyżówka

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2010101720433100grush.one.pl...
[...]

Panie psorze a co ta jednostka mierzy? A już wiem... do pomiaru arytmii serca?
Ja znam od początku lat 80'  "jednostka arytmetyczno-logiczna"

Marek

Data: 2010-10-18 10:29:17
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
część procesora - krzyżó wka
Dnia 2010-10-17, o godz. 22:43:29
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

> [...]

szczególnie literaturę z czasów gdy starano się jeszcze
pisać po polsku, a nie zżynano obcojęzycznych skrótów w

Mi się obiło o uszy więc kojarzyłem nazwę ale jednak ALU powszechniej
występowało. W sumie słowa sprzęg na interfejs tez mało kto używa. ;-)

Zdrówko

Data: 2010-10-18 10:37:24
Autor: Yakhub
część procesora - krzyżó wka
Dnia Mon, 18 Oct 2010 10:29:17 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):
[...]

Przynajmniej w informatyce. W kolejnictwie się przyjęło :).

--
Yakhub

Data: 2010-10-18 11:01:24
Autor: Maciek "Babcia" Dobosz
część procesora - krzyżó wka
Dnia 2010-10-18, o godz. 10:37:24
Yakhub <yakhub@gazeta.pl> napisał(a):

> powszechniej występowało. W sumie słowa sprzęg na interfejs tez
> mało kto używa. ;-)

Przynajmniej w informatyce. W kolejnictwie się przyjęło :).

Ale chyba nie na interfejs i  chyba ciut wcześniej? ;-)

Zdrówko

Data: 2010-10-18 11:03:45
Autor: Yakhub
część procesora - krzyżó wka
Dnia Mon, 18 Oct 2010 11:01:24 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

[...]

Zdaje się, że właśnie na interface. W każdym razie, pomiędzy wagonami też
znajduje się coś, co w langłidżu się nazywa "interface", i ma jakiś związek
ze sprzęgiem. :)

--
Yakhub

Data: 2010-10-18 11:21:22
Autor: Robbo
część procesora - krzyżówka

Użytkownik "Yakhub" <yakhub@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:apjo7zy3467n.dlgwazzenon.pl...
[...]

Ja uwielbiam tłumaczenie "międzymordzie" :-)

--
rb

część procesora - krzyżówka