"czarna skrzynka" w samolocie wojskowym

Data: 2009-09-01 12:23:19
Autor: bukov
"czarna skrzynka" w samolocie wojskowym
Witam i mam pytanie

Czy takie urządzenie jak "czarna skrzynka" występuje w samolotach wojskowych ?

Całkiem niedawno czytałem że niema obowiązku instalowania tego typu urządzeń w maszynach wojskowych, a właśnie słucham w radio że znaleziono "czarne skrzynki" z SU-27 który rozbił się w Radomiu. Czy to błąd dziennikarzy ??

dzięki i pozdrawiam

Data: 2009-09-01 10:32:38
Autor: uriuk

Czarnych nie ma, sa pomaranczowe ;)

uriuk

www.uriuk.com

Data: 2009-09-01 14:17:57
Autor: Dariusz K. Ładziak
Użytkownik bukov@op.pl napisał:
[...]

Już ci Uriuk napisał że są pomarańczowe (a moim zdaniem powinny być w pomarańczowo - błękitną kratę).
A że nie ma obowiązku? Może i nie ma ale rozsądek nakazuje taki rejestrator mieć i w samolocie wojskowym - w razie nieszczęścia pomoże to ustalić przyczyny i uniknąć powtórki w przyszłości. A żadna armia nie ma samolotów do radosnego rozbijania.

--
Darek

Data: 2009-09-01 14:24:03
Autor: myszek
"Dariusz K. Ładziak" wrote:

[...]

No, w lotach bojowych raczej sie ich nie stosuje - zbyt cenne
bylyby zarejestrowane dane dla ewentualnego przeciwnika.

pozdrowienia

krzys

--
_^..^_)_
\      /

Data: 2009-09-01 11:20:39
Autor: Wilku
On 1 Wrz, 14:24, myszek <k...@lodz.tpsa.pl> wrote:
"Dariusz K. Ładziak" wrote:
> [...]

No, w lotach bojowych raczej sie ich nie stosuje - zbyt cenne
bylyby zarejestrowane dane dla ewentualnego przeciwnika.

Bzdura;-)))

w naszym lotnictwie są stosowane i bardzo się przydają;-)))

nawet po każdym locie są wykorzystywane i sprawdzane są przez OKL aby
potwierdzić zdolność do następnego lotu samolotu;-)))

pozdrawiam serdecznie;-))))

Data: 2009-09-01 20:59:34
Autor: J.Kolina
"czarna skrzynka" w samolocie wojskowym

Bzdura;-)))

To dopiero bzdura. Nie masz zielonego o czym piszesz. Kiedy polskie smoloty były w boju ostatnio?

jk

Data: 2009-09-02 10:50:12
Autor: Sebastian Kaliszewski
J.Kolina wrote:
Bzdura;-)))

To dopiero bzdura. Nie masz zielonego o czym piszesz. Kiedy polskie smoloty były w boju ostatnio?

Kolina, spadaj do swojej nory

Data: 2009-09-02 21:47:51
Autor: Paweł Kasztelan.
Sebastian Kaliszewski pisze:
J.Kolina wrote:
Bzdura;-)))

To dopiero bzdura. Nie masz zielonego o czym piszesz. Kiedy polskie smoloty były w boju ostatnio?

Kolina, spadaj do swojej nory

No tym razem to ma rację. :)
Pokrzykujesz na niego tak dla zasady ?

Data: 2009-09-01 21:12:21
Autor: myszek
Wilku wrote:

w naszym lotnictwie są stosowane i bardzo się przydają;-)))

nawet po każdym locie są wykorzystywane i sprawdzane są przez OKL aby
potwierdzić zdolność do następnego lotu samolotu;-)))

Hm, i nie przewiduje sie ich demontowania w lotach bojowych?
Bo jezeli rejestruja to co w samolotach pasazerskich, to znalazca
ma jak na dloni wszystkie osiagi samolotu i tresc calej
komunikacji radiowej skorelowana z czynnosciami pilota - bezcenne...

Znaczy, nie wiem jakie sa procedury, pytam z ciekawosci.

pozdrowienia

krzys

--
_^..^_)_
\      /

Data: 2009-09-01 12:52:10
Autor: Wilku
On 1 Wrz, 21:12, myszek <k...@lodz.tpsa.pl> wrote:
Wilku wrote:
> [...]

komunikacji radiowej skorelowana z czynnosciami pilota - bezcenne...

Znaczy, nie wiem jakie sa procedury, pytam z ciekawosci.

Nie wiem jak w Stanach czy w Niemczech ale u nas są na Su-22 czy na
Mig 29 itp sam widziałem i dotykałem hihihi
a J. Kolina czy coś tam takiego to jak nie wie to niech nie gada bo na
oglądał się chyba filmów;-))))

albo nalatał się na FS 2004 i bredzi;-)))

Pozdrawiam a w szczególności Kolina;-)))

Data: 2009-09-01 22:14:33
Autor: Maciek K.
[...]

Chyba łatwiej wpisać hasłow wikipedię, niż próbować odczytać jakąś przywęgloną skrzynkę w celu odgadnięcia osiągów takiego su-27 czy dowolnego innego f-16. a korespondencji w takim locie bojowym to też chyba nie ma zbyt wiele.

Maciek K.

"czarna skrzynka" w samolocie wojskowym