czarne nyple DT ale nie ALU

Data: 2009-02-24 23:38:46
Autor: mariuszmo
czarne nyple DT ale nie ALU
Czy DT produkuje obecnie niealuminiowe nyple w kolorze czarnym?
Teoretycznie na stronach DT ich nie ma ale kupiłem competitiony w zestawie z czarnymi nyplami do jednego koła, niestety nie bardzo mogę teraz takie kupić na drugie koło, wszyscy mają czarne alu a mosiężne tylko srebrne. właściwie mała różnica ale wolałbym już mieć całość taką samą
Więc są czy nie ma?
To, że do pierwszego koła kupiłem competitiony to jestem pewien szprycha ma logo na łebku ale nypel nie ma więc te czarne co mam nawet nie wiem czy są od DT czy gość w sklepie ich tylko wrzucił do pudełka DT z czarnymi szprychami.

Data: 2009-02-24 17:47:35
Autor: Brkzzz
czarne nyple DT ale nie ALU
On 24 Lut, 23:38, "mariuszmo" <kos...@nie.spamowi.pl> wrote:
[...]

A jaka roznice robia ci nyple alu i stalowe?

Data: 2009-02-25 10:46:56
Autor: Sławek Rz.
czarne nyple DT ale nie ALU

A jaka roznice robia ci nyple alu i stalowe?

Po przejechaniu 2 zim nie jestem w stanie wycentrować przedniego koła. Pod
wpływem soli sypanej na śnieg (czy aby tylko soli?..) aluminiowe nyple
skorodowały i zapiekły się na szprychach do tego stopnia, że każda próba ich
pokręcenia kończy się rozsypaniem/ukruszeniem tej ich części, na którą zakłada
się klucz. Czyli w praktyce pozostało mi uciąć wszystkie szprychy i na nowo
zapleść koło.

W tylnym kole mam nyple mosiężne i tam takiego spustoszenia nie ma.

--
Pozdrawiam.
Sławek

Data: 2009-02-25 11:48:04
Autor: Brkzzz
czarne nyple DT ale nie ALU
On 25 Lut, 11:46, " Sławek Rz." <stev...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]

wpływem soli sypanej na śnieg (czy aby tylko soli?..) aluminiowe nyple

Aluminium skorodowało? :)

Data: 2009-02-25 12:41:08
Autor: Kuba Abuk
czarne nyple DT ale nie ALU
On Feb 25, 8:48 pm, Brkzzz <el-bura...@tlen.pl> wrote:

Aluminium skorodowało? :)

Zapytaj Rafała W. o zapieczone sztyce z aluminium w ramach Cr-Mo i
technikach "odpieczania" przypieczaniem.
Zaszło to samo zjawisko, co przy skorodowanych nyplach.

Kuba

Data: 2009-02-25 21:53:58
Autor: Rafał Wawrzycki
czarne nyple DT ale nie ALU
Dnia 25 lut 2009 w liście [news:78d56da2-0f08-486f-838a-
8611d25bab7f@f24g2000vbf.googlegroups.com] Kuba Abuk [J.Gruchota@gmail.com] napisał(a):

Zapytaj Rafała W. o zapieczone sztyce z aluminium w ramach Cr-Mo i
technikach "odpieczania" przypieczaniem.
Zaszło to samo zjawisko, co przy skorodowanych nyplach.

Tyle że ja tam smaru nie dałem przy wsadzaniu sztycy w ramę. I nie ruszałem jej z rok. Ale przyznać trzeba - próbowaliśmy z Grubensem chyba wszystkich sposobów na wyciągnięcie tej sztycy, poza wrzuceniem w nią naboju z gazem :)

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-02-25 20:26:58
Autor: Sławek Rz.
czarne nyple DT ale nie ALU
Brkzzz <el-burakos@tlen.pl> napisał(a):
Aluminium skorodowało? :)

No to użyję innego określenia: zaszła jakaś reakcja pomiędzy solą i
aluminiowymi nyplami. Na ich powierzchni pokazał się jakiś białawy nalot oraz
powstały wżery. Dodatkowo zapiekło się na szprychach tak, że nie idzie
odkręcić/dokręcić nypli. Jeśli będę miał trochę czasu, to po niedzieli mogę
cyknąć fotkę i pokazać jak to wygląda.

Z tego samego zresztą powodu 3 lata temu na śmietnik poszedł mój RS Duke XC -
w miejscach gdzie odprysł lakier i widać było goły stop, po zimie zaczęły
powstawać paskudne wżery. Po 2 zimach wywaliłem go, bo bałem się, że pęknie w
czasie jazdy.

--
Pozdrawiam.
Sławek

Data: 2009-02-26 00:21:28
Autor: mariuszmo
czarne nyple DT ale nie ALU

[...]

a z czego te golenie były?
kilka wątków wcześniej poruszałem ten temat a także szukałem info w internecie
dla goleni magnezowych i dowiedziałem się, ze koroduje zewnętrzna warstwa tlenków zabezpieczając
jednoczesnie dalszy postęp korozji.
W innym przypadku zaraz by zgniły haki kół, które zawsze w pierwszej kolejności przy mocowaniu zacisku tracą powłoke ochronną

Data: 2009-02-25 23:29:48
Autor: Rado bladteth Rzeznicki
czarne nyple DT ale nie ALU
On 25/02/2009 19:48, Brkzzz wrote:
[...]

Co w tym dziwnego? Tak wyglądały moje stare korby DA:

http://bladteth.pwp.blueyonder.co.uk/cranks.jpg

Nic innego jak skorodowane aluminium.

--
Pozdrawiam!
Rado bladteth Rzeźnicki

Data: 2009-02-26 01:17:09
Autor: Coaster
czarne nyple DT ale nie ALU

http://www.metale.pl/o_metalach.php?id=korozja&?w=p&name=Korozja%20aluminium

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-02-25 16:50:20
Autor: Brkzzz
czarne nyple DT ale nie ALU
On 26 Lut, 01:17, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Brkzzz wrote:

> Aluminium skorodowało? :)

http://www.metale.pl/o_metalach.php?id=korozja&?w=p&name=Korozja%20al...

--
PoZdR

Dziękuję za wnikliwe sprostowania, link ląduje w zakładkach i później
sobie poczytam :]

Zaciekawiły mnie te wżery, o których wspomniał Sławek Rz., do dzisiaj
byłem przekonany że alu podlega tylko pasywacji.

Data: 2009-02-26 09:21:28
Autor: Coaster
czarne nyple DT ale nie ALU
Brkzzz wrote:
[...]

Jakbys zobaczyl karter skrzyni biegow w moim starym samochodzie (stop alu) jezdzonym z maksymalnie zasolonych warunkach - powstawaly ubytki obudowy skrzyni na 0.5 cm i niczym sie nie dalo tego zatrzymac - skrzynia powoli zamieniala sie w szarosrebrzysty pyl...

Data: 2009-02-26 17:03:09
Autor: Wojtek
czarne nyple DT ale nie ALU
Coaster pisze:

[...]

a może obudowa była z elektronu, hmm? :)

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-02-25 12:38:04
Autor: Kuba Abuk
czarne nyple DT ale nie ALU
On Feb 25, 11:46 am, " Sławek Rz." <stev...@gazeta.SKASUJ-TO.pl>
wrote:
> [...]

pokręcenia kończy się rozsypaniem/ukruszeniem tej ich części, na którą zakłada

Można spróbować zalać amoniakiem, który redukuje tlenki glinu
powstające na styku stal-aluminium. Dobry zwyczaj mówi - nałóż gęsty,
wodoodporny smar na gwinty szprych, jeśli stosujesz nyple aluminiowe.
W przypadku nypli mosiężnych (zwanych przez ciebie stalowymi)
faktycznie nie ma takiej potrzeby, aczkolwiek Sheldon podpowiada, żeby
i tak posmarować.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-02-25 21:51:57
Autor: Rafał Wawrzycki
czarne nyple DT ale nie ALU
Dnia 25 lut 2009 w liście
[news:49b01c70-d4b8-4d8c-a394-9551283e5653s28g2000vbp.googlegroups.c
[...]

Pamiętam jak się wygadałeś kiedyś, że rozplotłeś nowo zaplecione koło, bo zapomniałeś smaru dać na gwinty. Kupa śmiechu była wtedy, ale z czasem wyszło, że jednak miałeś (i Sheldon) rację.
Wiele razy widziałem u Olsha na Wilczej jak nie dawało się przepleść koła na tych samych szprychach i nyplach tylko dlatego, że się zrosły ze sobą.

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-02-26 00:19:08
Autor: Kuba Abuk
czarne nyple DT ale nie ALU
On Feb 25, 9:51 pm, Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl> wrote:

Pamiętam jak się wygadałeś kiedyś, że rozplotłeś nowo zaplecione koło,
bo zapomniałeś smaru dać na gwinty. Kupa śmiechu była wtedy, ale z
czasem wyszło, że jednak miałeś (i Sheldon) rację.

To akurat moje najlepiej złożone koła:) Kręcą się w ostrym prawie 4
lata,  w tym 2,5 pod moją Żoną,  i zero bicia w którejkolwiek
płaszczyźnie. Rozplatanie nie zaszkodziło w niczym. Skład: Rigida
Flyer, DT Comp, nyple mosiężne, Formula Track Flip-Flop.

Zdravim,
Kuba

Data: 2009-02-25 23:31:45
Autor: Rado bladteth Rzeznicki
czarne nyple DT ale nie ALU
On 25/02/2009 20:38, Kuba Abuk wrote:

[...]

Generalna zasada mówi, że jeśli masz zamiar coś w przyszłości odkręcić,
to daj smar na gwint. Mosiężne nyple też należy smarować.

Data: 2009-02-26 00:17:17
Autor: mariuszmo
czarne nyple DT ale nie ALU

[...]

a DT mówi aby nie smarować przynajmniej wersji pro lock zarówno alu jak i mosiądzu
"The use of oil or grease during assembling procedure is not recommended."
tak więc nie jest to do końca tak oczywiste, wszystko zależy od tego co mamy,
bo zwykłe to bym obowiązkowo smarował

Data: 2009-02-26 17:04:19
Autor: Wojtek
czarne nyple DT ale nie ALU
mariuszmo pisze:

[...]

to zupełnie oczywiste! przecież to wersja pro lock... z klejem na gwintach

Data: 2009-02-26 01:30:48
Autor: Coaster
czarne nyple DT ale nie ALU
wrote:
[...]

faktycznie nie ma takiej potrzeby, aczkolwiek Sheldon podpowiada, Ĺźeby
i tak posmarować.

I tak i nie:
http://www.sheldonbrown.com/wheelbuild.html#preparation

Data: 2009-02-25 11:31:45
Autor: Rafał Wawrzycki
czarne nyple DT ale nie ALU
Dnia 25 lut 2009 w liście
[news:78c59a2b-f58c-419b-ade5-67c8e194f51eh20g2000yqn.googlegroups.c
om] Brkzzz [el-burakos@tlen.pl] napisał(a):
A jaka roznice robia ci nyple alu i stalowe?

Alu to raczej jednorazówki.

--
Pozdrawiam, Rafał W.

Data: 2009-02-25 10:51:50
Autor: Sławek Rz.
czarne nyple DT ale nie ALU
mariuszmo <kosmos@nie.spamowi.pl> napisał(a):
Czy DT produkuje obecnie niealuminiowe nyple w kolorze czarnym?

Widzę, że już znalazłeś :-D

http://www.allegro.pl/item560560482.html

--
Pozdrawiam.