czarne tablice rejestracyjne

Data: 2012-06-15 02:07:06
Autor: Feromon
czarne tablice rejestracyjne
Witam!
Kto mi wyjaśni, jakim cudem nowe w miarę samochody
jeĹĽdĹĽÄ… na czarnych blachach, mimo, ĹĽe po wyczerpaniu
miejsca w dowodzie rejestracyjnym zmuszono mnie
15 (plusminus)  lat temu do wymiany tablic na nowe???
PrzecieĹĽ przepisy UNII EUROBEJSKIEJ bla bla bla...

Pozdrawiam
Feromon

Data: 2012-06-15 00:16:18
Autor: Rafał Grzelak
Feromon wrote:

[...]

Nie zmuszono Cie, tylko dales sobie wcisnac. Do 2010 jezdzilem na
czarnych tablicach, a dowod w tym czasie byl wymieniany ze 2 razy (w
tym raz, bo zabraklo miejsc na pieczatki).

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-06-15 02:42:37
Autor: Feromon

Użytkownik "Rafał Grzelak" <spam@spam.com> napisał w wiadomości news:xn0hzcvmcl8emgi000news.gazeta.pl...
Feromon wrote:

[...]

Nie zmuszano. Usłyszałem "musi pan zmienić".
Żadnej alternatywy.
A teraz widzÄ™ takiego "murzyna tablicowego" i nie wiem skÄ…d on.
MoĹĽe z Konga? ;))))

Feromon

Data: 2012-06-15 01:09:00
Autor: Rafał Grzelak
Feromon wrote:

Nie zmuszano. Usłyszałem "musi pan zmienić".
Żadnej alternatywy.

To nie jest cywilizowany kraj, zeby urzednik mial doradzac obywatelowi
najlepsze dla ow obywatela rozwiazanie. :)

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-06-15 07:48:59
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Fri, 15 Jun 2012 01:09:00 +0000 (UTC), Rafał Grzelak napisał(a):

To nie jest cywilizowany kraj, zeby urzednik mial doradzac obywatelowi
najlepsze dla ow obywatela rozwiazanie. :)

Od kiedy ów wyraz jest nieodmienny?

AK

Data: 2012-06-15 06:48:44
Autor: Rafał Grzelak
Andrzej Kubiak wrote:

> [...]

> To nie jest cywilizowany kraj, zeby urzednik mial doradzac
> obywatelowi najlepsze dla ow obywatela rozwiazanie. :)

Codziennie od 3 do 5 rano.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-06-15 10:00:58
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Fri, 15 Jun 2012 06:48:44 +0000 (UTC), Rafał Grzelak napisał(a):

Od kiedy ów wyraz jest nieodmienny?
Codziennie od 3 do 5 rano.

Znowu mnie jaka¶ reforma ominęła, dzięki :)

AK

Data: 2012-06-15 08:49:35
Autor: Axel
"Feromon" <fer0m0n@wp.pl> wrote in message

Nie zmuszono Cie, tylko dales sobie wcisnac. Do 2010 jezdzilem na
czarnych tablicach, a dowod w tym czasie byl wymieniany ze 2 razy (w
tym raz, bo zabraklo miejsc na pieczatki).
Nie zmuszano. Uslyszalem "musi pan zmienic".
Zadnej alternatywy.

To miej pretensje do urzedasa. Nie ma takiego obowiazku.

--
Axel

Data: 2012-06-15 08:57:37
Autor: to
czarne tablice rejestracyjne
begin Axel
Nie ma takiego obowiazku.

A powinien być...

Data: 2012-06-15 09:58:17
Autor: Budzik
czarne tablice rejestracyjne
Osobnik posiadaj±cy mail to_usenet@interia.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Nie ma takiego obowiazku.

A powinien być...

bo?

--
Pozdrawia... Budzik
Nawet najdłuższa droga zaczyna się zawsze od pierwszego kroku.

Data: 2012-06-15 11:05:02
Autor: MadMan
czarne tablice rejestracyjne
Dnia Fri, 15 Jun 2012 08:57:37 +0000 (UTC), to napisał(a):

Nie ma takiego obowiazku.

A powinien być...

Po co?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2012-06-15 09:59:06
Autor: to
czarne tablice rejestracyjne
begin MadMan
Nie ma takiego obowiazku.

A powinien być...

Po co?

A po co kilkanaście lat temu zmieniono wzór tablic?

Data: 2012-06-15 11:58:17
Autor: Budzik
[...]

A po co kilkana¶cie lat temu zmieniono wzór tablic?

dobre pytanie...

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2012-06-15 12:30:56
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
czarne tablice rejestracyjne
Powitanko,

A po co kilkanaście lat temu zmieniono wzór tablic?

No wlasnie, po co? Objasnisz?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹĽek)

Data: 2012-06-16 08:55:43
Autor: to
czarne tablice rejestracyjne
begin Pawel \"O'Pajak\"
No wlasnie, po co? Objasnisz?

Są dużo bardziej czytelne, szczególnie w słabym oświetleniu. Możliwość używania starych, porozwalanych tablic kilkanaście lat po zmianie wzoru to jakiś absurd. Zrozumiałe, że powinien być jakiś okres przejściowy, ale 5-10 lat wydaje się aż nadto.

Data: 2012-06-16 11:39:57
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
czarne tablice rejestracyjne

Powitanko,

Są dużo bardziej czytelne, szczególnie w słabym oświetleniu.

Ja tam nie mam problemow z odczytaniem takich tablic, no chyba, ze zapomne okularow. Zreszta nie widze potrzeby czytania tablic, czarne tablice sa juz na tyle rzadko spotykane, ze sie wrecz wyrozniaja.
W szkolach pisze sie biala kreda po czarnej tablicy, czasem po ciemnozielonej i jest git.

Możliwość
używania starych, porozwalanych tablic kilkanaście lat po zmianie wzoru
to jakiĹ› absurd.

Absurdem to jest zmiana tablic przy kupnie auta, zmienianie literek PL na gwiazdki, "miekkie" dowody itd. Czarne tablice wykrusza sie razem z samochodami, w skrajnym przepadku wlasciciel zamieni je na zolte.

Data: 2012-06-16 19:36:15
Autor: to
czarne tablice rejestracyjne
begin Pawel \"O'Pajak\"
Ja tam nie mam problemow z odczytaniem takich tablic

Widziałeś kiedykolwiek jedne i drugie? W tych nowych białe tło jest odblaskowe, stare to po prostu litery wymalowane zwykłą białą farbą na czarnej blasze.

Data: 2012-06-17 12:19:56
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

Nie porownywalem, ale na prawde nie mam problemu z odczytaniem czarnych. Nie widze potrzeby czytania ich z przelatujacej ISS. To nie jest element poprawiajacy bezpieczenstwo, odblaski sa w tylnych swiatlach. Nie widze potrzeby wymieniania tych tablic, zawracania ludziom glowy i narazania ich na wydatki. Ludzie zwykle pracuja, nie ma potrzeby, zeby zwalniali sie z pracy i stali w wydz. komunikacji, bo ktos wymyslil sobie nowy wzor tablic. Wystarczy, ze jako kierowcy placimy najwieksze podatki, a urzedasy od switu do nocy pracuja nad tym, jak by tu utrudnic ludziom zycie.

Data: 2012-06-17 12:32:54
Autor: J.F.
czarne tablice rejestracyjne
Dnia Sun, 17 Jun 2012 12:19:56 +0200, Pawel "O'Pajak" napisał(a):
Powitanko,
Widziałe¶ kiedykolwiek jedne i drugie? W tych nowych białe tło jest
odblaskowe, stare to po prostu litery wymalowane zwykł± biał± farb± na
[...]

I dobrze mowisz, aczkolwiek policjant nie mogacy odczytac tablic samochodu
przejezdzajacego 150 obok suszarki, to jest element wplywajacy na
bezpieczenstwo :-)

A takie odczytanie jest dosc trudne ... aczkolwiek kiedys gdy wiekszosc
byla czarna, to sprawdzalem jak mi idzie odczyt tablic pojazdow z
naprzeciwka (a suma predkosci rzedu 150) ... i wtedy lepiej mi sie czytalo
stare tablice. Kwestia przyzwyczajenia. Na fotki w FR tez moglo miec wplyw ... a to element wplywajacy na
bezpieczenstwo ;-)

J,

Data: 2012-06-17 16:13:04
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
[...]

To mi przypomina historie, jak z kumplem scigalismy sie wracajac z praktyk. On jechal trabantem, ja skoda 105 tez 4 biegowa. No i tak wyprzedzam kumpla, silniki naszych bolidow przechodza w ultradzwieki, ped powietrza niemal unosi samochody. Tempo wyprzedzania przypomina wyprzedzanie sie ciagnikow siodlowych z wielkimi naczepami, ale niekt sie nie poddaje. No i tak w ferworze walki mijamy miska z suszarka, a misiek z otwarta buzia nie wierzy odczytom. W lusterku widze jak misiek potrzasa suszarka, bo to niemozliwe, by cos takiego jechalo tak szybko. Wtedy oczywiscie byly tylko czarne tablice, ale nie to przeszkodzilo miskowi zapisac nasze numery;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać mał± szkodliwo¶ć społeczn±?

Data: 2012-06-15 07:30:22
Autor: Przemysław Gubernat
W dniu 2012-06-15 02:07, Feromon pisze:
[...]

Dałeś sobie wcisnąć, bo urzędnik nie umiał obsługiwać aplikacji
dla "starych" tablic. Do momentu zmiany właściciela nie musiałeś zmieniać
tablic.

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2012-06-15 10:04:51
Autor: Big Jack
czarne tablice rejestracyjne
W wiadomo¶ci
*Przemysław Gubernat* napisał(-a):

Do momentu zmiany wła¶ciciela nie musiałe¶
zmieniać tablic.

Z ciekawo¶ci, bo nie wiem; jak kto¶ kupuje pojzad z czarnymi tablicami to już musi je zmienić na białe?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-06-15 08:14:47
Autor: Rafał Grzelak
Big Jack wrote:

> [...]

> zmieniać tablic.

Z ciekawo¶ci, bo nie wiem; jak kto¶ kupuje pojzad z czarnymi
tablicami to już musi je zmienić na białe?

Musi, ale chyba dalej nie ma kary za nieprzerejestrowanie.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2012-06-15 11:13:34
Autor: tck
czarne tablice rejestracyjne

Użytkownik "Rafał Grzelak" <spam@spam.com> napisał w wiadomo¶ci news:xn0hzd885lphzac000news.gazeta.pl...
Big Jack wrote:

> [...]

tablicami to już musi je zmienić na białe?

Musi, ale chyba dalej nie ma kary za nieprzerejestrowanie.

nawet jak w obrebie jednego miasta czy powiatu? biale tablice w takim wypadku sie nie zmieniaja

--
pozdr

tck(at)top.net.pl

Data: 2012-06-15 14:11:08
Autor: Bydlę

Big Jack wrote:

> [...]

Musi, ale chyba dalej nie ma kary za nieprzerejestrowanie.

nawet jak w obrebie jednego miasta czy powiatu?

Tak.

biale tablice w takim wypadku sie nie zmieniaja

Bo to jest zupełnie inny przypadek niz czarne.

--
Bydlę

Data: 2012-06-15 19:28:34
Autor: lublex
Użytkownik "Bydlę"  napisał:

[...]

Nie

biale tablice w takim wypadku sie nie zmieniaja
Bo to jest zupełnie inny przypadek niz czarne.

Białe to białe...
Sprzedałem jaki¶ czas temu poloneza z czarnymi tablicami. Został przerejestrowany na nowego wła¶ciciela. Tablice zostały czarne. WK ten sam.

pozdr
lublex

Data: 2012-06-15 23:28:34
Autor: Bydlę
On 2012-06-15 17:28:34 +0000, "lublex" <lublexNOSPAM@o2.pl> said:

Użytkownik "Bydlę"  napisał:

[...]

A czarne to czarne.
Przecież wypunktowałem to...
;>

Sprzedałem jaki¶ czas temu poloneza z czarnymi tablicami.

¦wietnie. I tak precyzyjnie...
;>>>

--
Bydlę

Data: 2012-06-16 10:58:33
Autor: lublex
czarne tablice rejestracyjne
Użytkownik "Bydlę" <pan.bydle@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:jrg9e2$l16$3inews.gazeta.pl...
On 2012-06-15 17:28:34 +0000, "lublex" <lublexNOSPAM@o2.pl> said:
Użytkownik "Bydlę"  napisał:
[...]

14.04.2006r. (Wielki Pi±tek). Teraz masz dokładnie, a skoro tak, to może podasz jakie¶ uzasadnienie Twoich pogl±dów nt. konieczno¶ci wymiany tablic czarnych przy sprzedaży pojazdu w tym samym powiecie. Albo chociaż podaj adres magla w którym tak warto¶ciow± wiedzę zdobywasz..
EOT

pozdr
lublex

Data: 2012-06-16 23:01:14
Autor: Bydlę

On 2012-06-15 17:28:34 +0000, "lublex" <lublexNOSPAM@o2.pl> said:
Sprzedałem jaki¶ czas temu poloneza z czarnymi tablicami.
¦wietnie. I tak precyzyjnie...

14.04.2006r. (Wielki Pi±tek). Teraz masz dokładnie

Jasne. ;>
Dalej bez sensu. Jedne pies, czy¶ katolik, czy była ¶roda, czy kupuj±cy chciał herbatę.
Ważne jest sk±d był on, a sk±d ty. A dokładniej - gdzie pojazd był rejestrowany i gdzie miał być.
;>>>

--
Bydlę

Data: 2012-06-15 11:21:52
Autor: Adampio
czarne tablice rejestracyjne
W dniu 2012-06-15 02:07, Feromon pisze:
Kto mi wyjaśni, jakim cudem nowe w miarę samochody
jeĹĽdĹĽÄ… na czarnych blachach

Co rozumiesz pod pojęciem "w miarę nowe"?
Bo ja jeżdżę na czarnych od maja 1998 (pierwszy właściciel) i jeszcze planuje na nich pojeździć :-)

Data: 2012-06-15 13:12:34
Autor: Smolk
czarne tablice rejestracyjne

Rok temu wymieniłem dowód na nowt z 1 piecz±tk± i tablice mam dalej czarne. Nie ma obowi±zku wymiany na białe :)

czarne tablice rejestracyjne