czary mary?

Data: 2013-08-28 21:43:57
Autor: megrims
czary mary?
Pacjent to X3 2.0d.
Po wymianie oleju nie bierze go zupełnie. Po jakichś
6000 km zapala mu sie kontrolka oleju taka żółta, że
sprawdzić. Jak doleje pierwszy raz, to już cały czas
wpierdala 1 litr na 1000km. Wychodzi, ĹĽe taniej
będzie wymieniać olej niż dolewać.
Ale jaka przyczyna?

Data: 2013-08-28 14:34:39
Autor: kogutek444
czary mary?
W dniu ¶roda, 28 sierpnia 2013 21:43:57 UTC+2 użytkownik megrims napisał:
Pacjent to X3 2.0d.

Po wymianie oleju nie bierze go zupełnie. Po jakich¶

6000 km zapala mu sie kontrolka oleju taka żółta, że

sprawdzić. Jak doleje pierwszy raz, to już cały czas

wpierdala 1 litr na 1000km. Wychodzi, że taniej

będzie wymieniać olej niż dolewać.

Ale jaka przyczyna?

Trzymaj doln± strefę stanów niskich to trochę mniej będziesz dolewał.

Data: 2013-08-28 22:56:57
Autor: Szklana
czary mary?
W dniu 2013-08-28 21:43, megrims pisze:
[...]

Może ci sprzedali dwusuwa?

--
Żubrówka Biała leczy zawała

Data: 2013-08-28 22:59:44
Autor: DJ Abelson®
czary mary?
[...]

Jaki olej lejesz ĹĽe spytam?

Data: 2013-08-28 14:33:42
Autor: kogutek444
czary mary?
W dniu ¶roda, 28 sierpnia 2013 22:59:44 UTC+2 użytkownik DJ Abelson(R) napisał:
> [...]

> sprawdzić. Jak doleje pierwszy raz, to już cały czas

> wpierdala 1 litr na 1000km. Wychodzi, że taniej

Jaki olej lejesz że spytam?

--

Chyba normalne że jak mu kotłuje litr na tysi±c to przepracowany.

Data: 2013-08-28 14:36:13
Autor: kogutek444
czary mary?
W dniu ¶roda, 28 sierpnia 2013 23:18:01 UTC+2 użytkownik hisjusz napisał:
W dniu 2013-08-28 22:59, DJ Abelson(R) pisze:

> Jaki olej lejesz że spytam?

Jaki przebieg?

Ja bym jeszcze dopytał jak mocno ci¶nięty.

Data: 2013-08-28 23:46:50
Autor: megrims
czary mary?
[...]
olej dolewam ten sam, co zalany. jakiĹ›-tam 10w30
do diesla. Przebieg 230000. Co do traktowania, to
na autostradach 140-190.

Data: 2013-08-28 23:51:27
Autor: J.F.
czary mary?
Dnia Wed, 28 Aug 2013 21:43:57 +0200, megrims napisał(a):
[...]

Polymer shearing ?
http://www.thehulltruth.com/boating-forum/191015-engine-oil-shearing-specs-explained.html
http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=82915547&contentId=7025207

Ale jakos inni nie zauwazyli ... wiec moze bardziej prozaiczna
przyczyna, np 6000 km mija, zaczynasz szalec na autostradach :-)

Przeciek paliwa do oleju i rozrzedzanie ? Zimno sie robi i odma zatyka ?

J.

Data: 2013-08-29 13:21:31
Autor: Uncle Pete
czary mary?
On 2013-08-28 21:43, megrims wrote:
Pacjent to X3 2.0d.
[...]

Nie aż tak drastycznie, ale mam podobne zjawisko w Ficusie I 1,6 benzyna, przebieg ok. 150 tys. km. Jako wersję usłyszałem, że po wymianie nowy filtr paliwa nie stawia takiego oporu olejowi, jak zaczyna się zatykać, ciśnienie oleju wzrasta i on zaczyna wuchodzić różnymi szpzrkami. Na ile to jest możliwe, nie wiem.

Data: 2013-08-29 13:23:19
Autor: Uncle Pete
czary mary?
Nie aĹĽ tak drastycznie, ale mam podobne zjawisko w Ficusie I 1,6

Fokusie rzecz jasna ))

Data: 2013-08-29 16:41:34
Autor: megrims
czary mary?
W dniu 2013-08-29 13:23, Uncle Pete pisze:
Nie aĹĽ tak drastycznie, ale mam podobne zjawisko w Ficusie I 1,6

Fokusie rzecz jasna ))
Fikus może być

Data: 2013-08-29 18:30:17
Autor: Uncle Pete
czary mary?
[...]
szpzrkami. Na ile to jest moĹĽliwe, nie wiem.

I filtr oleju, nie paliwa. Mam dziś zły dzień.

Data: 2013-08-29 14:30:50
Autor: Przemek
czary mary?
[...]

U mnie w Omedze 2.5TD jest podobnie - zmieniam olej co 10000km i po przejechaniu ok 6500km zaczyna łykać więcej oleju. Tyle, że ja mam do wyczyszczenia odmę i jako¶ nie mogę się zebrać...
Zmiana oleju z Mobila na Motula pomogła o tyle, że łyka zdecydowanie mniej.

czary mary?