czas pracy - a doba pracownicza

Data: 2009-07-20 08:36:06
Autor: lukeskyobi
czas pracy - a doba pracownicza
Jak rozwiązać problem zarządzania czasem pracy pracowników, jesli potrzebuję aby byli w pracy mnioej więcej wg. takiego harmonogramu:

pn  : 7-15
wt  : 7-15
śr  : 12-20
czw : 7-15 (!!!)
pt. : 7-15

Dodam, że zadaniowy nie wchodzi w grę, chodzi tutaj o pracę lekarzy w przychodni, zatem muszą być dostępni w okreslonych godzinach i pracują na miejscu.

Jak rozwiązać ten problem, bardzo proszę Was o pomoc. --

Data: 2009-07-20 10:05:25
Autor: Kocureq
czas pracy - a doba pracownicza
lukeskyobi@vp.pl pisze:

pn  : 7-15
wt  : 7-15
śr  : 12-20
czw : 7-15 (!!!)
pt. : 7-15

W środowej dobie jest 5 nadgodzin, w czwartkowej ok, a w piątek 5 niedogodzin :)

--
      /\ /\ [   Jakub 'Kocureq' Anderwald   ] /\ /\
      =^;^= [   [nick][at][nick].com        ] =^;^=

Data: 2009-07-20 11:30:09
Autor: Paweł
Użytkownik <lukeskyobi@vp.pl> napisał w wiadomości news:12d2.00000283.4a641056newsgate.onet.pl...
[...]

A gdzie jest problem? W poinformowaniu ich kiedy mają przychodzić do pracy? --
Paweł

Data: 2009-07-20 13:00:38
Autor: Herald
Dnia Mon, 20 Jul 2009 11:30:09 +0200, Paweł napisał(a):

[...]

Nie - chodzi o minimalny nieprzerwany odpoczynek dobowy - tak sądzę.
Jak wiadomo wynosi on wedle art. 132 KP - 11 godzin.

Data: 2009-07-20 05:18:26
Autor: przypadek
czas pracy - a doba pracownicza

Nie - chodzi o minimalny nieprzerwany odpoczynek dobowy - tak sądzę.
Jak wiadomo wynosi on wedle art. 132 KP - 11 godzin.

Policzmy teraz szybko, ile jest godzin między 20 a 7 rano...

Data: 2009-07-20 19:46:13
Autor: Wiktor
przypadek pisze:

Policzmy teraz szybko, ile jest godzin między 20 a 7 rano...

poczytaj co to jest tzw. "doba pracownicza"
W tym przypadku doba taka rozpoczyna się w środę o 12 i trwa do godziny 12 w czwartek

Wiktor

Data: 2009-07-20 20:16:19
Autor: Johnson
Wiktor pisze:
przypadek pisze:

Policzmy teraz szybko, ile jest godzin między 20 a 7 rano...

poczytaj co to jest tzw. "doba pracownicza"
W tym przypadku doba taka rozpoczyna się w środę o 12 i trwa do godziny 12 w czwartek

Ale czy to coś zmienia w tym zakresie? Bo nie rozumiem .... w tak określonej dobie też będzie 11 godzin odpoczynku.

Problem leży w art. 129 §1 kp  ?? Gdzie jest autor ??!!!

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2009-07-20 20:19:16
Autor: Jotte
czas pracy - a doba pracownicza
W wiadomości
przypadek <przypadek@gazeta.pl> pisze:

Nie - chodzi o minimalny nieprzerwany odpoczynek dobowy - tak sądzę.
Jak wiadomo wynosi on wedle art. 132 KP - 11 godzin.
Policzmy teraz szybko, ile jest godzin między 20 a 7 rano...

Ale najpierw powoli przeczytajmy to:
http://www.prawo-pracy.pl/czas_pracy_doba_pracownicza_tydzien-a-2.html

--
Jotte

Data: 2009-07-20 14:45:08
Autor: Paweł
czas pracy - a doba pracownicza
Użytkownik "Herald" <herald@onet.eu> napisał w wiadomości news:jmdb5a6z4849.137wdu4ihmuvm.dlg40tude.net...

śr  : 12-20
czw : 7-15 (!!!)

Nie - chodzi o minimalny nieprzerwany odpoczynek dobowy - tak sądzę.
Jak wiadomo wynosi on wedle art. 132 KP - 11 godzin.

W krytycznym momencie od 20 do 7 jest 11 godzin przerwy, wiec chyba nie tu jest problem. --
Paweł

Data: 2009-07-21 07:51:29
Autor: Waldek \"Jakec\" Bulkowski
[...]

Problem jest tu, że w ciągu kolejnych 24 godzin jesli jest więcej niż 8h
pracy to płaci się jak za nadgodziny. Nie ważne ile było przerwy. Czyli w
omawianym przypadku za pracę w czwartek trzeba zapłacić jak za pracę w
nadgodzinach.

3mcie się.
--
Waldek "Jakec" Bulkowski
http://film.e-informator.pl

Data: 2009-07-20 20:21:14
Autor: Johnson
lukeskyobi@vp.pl pisze:

chodzi tutaj o pracę lekarzy w przychodni, zatem muszą być dostępni w okreslonych godzinach i pracują na miejscu.

Jak rozwiązać ten problem, bardzo proszę Was o pomoc.

Twój problem jest rozwiązany w art. 32i ustawy o zakładach opieki zdrowotnej

Data: 2009-07-22 08:19:55
Autor: lukeskyobi
lukeskyobi@vp.pl pisze:

> chodzi tutaj o pracę lekarzy w przychodni, zatem muszą być dostępni w
okreslonych godzinach i pracują na
> miejscu.

Art. 32i. 1. Jeżeli jest to uzasadnione rodzajem pracy lub jej organizacją, w stosunku do pracowników zakładu opieki zdrowotnej mogą być stosowane rozkłady czasu pracy, w których dopuszczalne jest przedłużenie wymiaru czasu pracy do 12 godzin na dobę, z zastrzeżeniem art. 32g ust. 3 i 4. W tych rozkładach czas pracy nie może przekraczać przeciętnie 40 godzin na tydzień w przyjętym okresie rozliczeniowym, a w stosunku do pracowników technicznych, gospodarczych i obsługi - przeciętnie 42 godzin na tydzień w przyjętym okresie rozliczeniowym. Przepraszam za moją nieobecność !!! ale temat nadal aktualny.

pn  : 7-15
wt  : 7-15
śr  : 12-20
czw : 7-15 (!!!)
pt. : 7-15

Co mi da wprowadzenie 12-stek ?
Nie chcę tak naprawdę aby pracowali dłużej niż 7:35
Potrzebuję złamać dobę pracowniczą, aby jednego dnia tygodnia, zaczęli później, co spowoduje że dnia kolejnego kiedy wrócą do "podstawowych"
godzin pracy wystąpi praca w godzinach nadliczbowych. NIe mogę zrobić przerywanego czasu. --

Data: 2009-07-22 08:36:38
Autor: Johnson
lukeskyobi@vp.pl pisze:

Co mi da wprowadzenie 12-stek ?

Nic nie poradzę że nie rozumiesz ....

Data: 2009-07-22 08:43:00
Autor: lukeskyobi
czas pracy - a doba pracownicza
Oj zabrzmiało niemiło .... dlaczego, gdybym rozumiał to nie prosiłbym o pomoc ... jeśli więc mogę Cię prosić "przełam się" i mi powiedz, jak "krowie na rowie" :)) Z góry serdecznie dziękuję. - mówię poważnie.

Możę mój bład tkwi w tym, że dobę o której mowa w art. 32 i rozumiem, jako dobę pracowniczą ??

Data: 2009-07-22 08:57:48
Autor: Johnson
czas pracy - a doba pracownicza
lukeskyobi@vp.pl pisze:

Oj zabrzmiało niemiło ....

A czemu miałoby być miło? Tobie za to płacą a nie mi.

dlaczego, gdybym rozumiał to nie prosiłbym o pomoc ...

Ustawa o ZOZ zawiera - według mnie - kompleksowe uregulowania czasu pracy.

Data: 2009-07-22 09:01:01
Autor: lukeskyobi
lukeskyobi@vp.pl pisze:

> Oj zabrzmiało niemiło .... A czemu miałoby być miło? Tobie za to płacą a nie mi.

SKĄD taki wniosek, że mi płacą ??? Jeśli chcesz wiedzieć, chcę pomóc mojej znajomej, która jest kadrową i ma taki problem - nie wszyscy robią wszystko za pieniądze
> dlaczego, gdybym rozumiał to nie prosiłbym o pomoc ... Ustawa o ZOZ zawiera - według mnie - kompleksowe uregulowania czasu pracy.

Kompleksowe, czyli jak rozumiem, nie stosuje się KP ??? Czyli nie stosuje się zapisów o dobie pracowniczej ???

Data: 2009-07-22 09:02:38
Autor: Johnson
lukeskyobi@vp.pl pisze:

A czemu miałoby być miło? Tobie za to płacą a nie mi.

SKĄD taki wniosek, że mi płacą ??? Jeśli chcesz wiedzieć, chcę pomóc mojej znajomej, która jest kadrową i ma taki problem - nie wszyscy robią wszystko za pieniądze

Takie hipotetyczne założenie. Może niesłuszne.

Data: 2009-07-22 09:19:59
Autor: lukeskyobi
lukeskyobi@vp.pl pisze:

> pieniądze Takie hipotetyczne założenie. Może niesłuszne.

ZMUSIŁEŚ MNIE DO MYŚLENIA :)

OK wprowadzam 12-stki (32i)

pn:  12:25 - 20:00 // doba trwa 12:25 pn: do 12:25 wt:
wt:  7:25 - 15:00  // pracownik więc przepracował w tej pn: dobie 12 godz
śr:  7:25 - 15:00
czw: 7:25 - 15:00
pt:  7:25 - 15:00

o to ci chodziło ???

Data: 2009-07-22 09:30:41
Autor: Johnson
czas pracy - a doba pracownicza
lukeskyobi@vp.pl pisze:

o to ci chodziło ???

Mi o nic nie chodziło.
A przede wszystkim nie napisałeś że te godziny nie są "sztywne". Nieładnie :)

No dobra nie doczytałem tego "mniej więcej"

Data: 2009-07-22 09:46:51
Autor: lukeskyobi
czas pracy - a doba pracownicza
Cięzko, ale sympatycznie się z Tobą pisze ;)

WARIANT 1
[...]

WARIANT 2
pn:  7:25  - 15:00 wt:  7:25  - 15:00 śr:  7:25  - 15:00 czw: 12:25 - 20:00 // doba trwa 12:25 czw: do 12:25 pt:
pt:  7:25  - 15:00 // pracownik więc przepracował w tej czw: dobie 12 godz

Tylko obawiam się że 32i nie zastosuję do pracowników ze skróconym czasem pracy !!!

a co jeśli

Data: 2009-07-22 09:58:13
Autor: Johnson
lukeskyobi@vp.pl pisze:

Tylko obawiam się że 32i nie zastosuję do pracowników ze skróconym czasem pracy !!!

Po pierwsze nie rozumiem skąd te obawy.
A po drugie jeśli dzień "po południu" jest wolny to zrób go w piątek i wtedy możesz sobie zrobić nawet bez art. 32i.

Data: 2009-07-22 10:07:36
Autor: lukeskyobi
lukeskyobi@vp.pl pisze:

> Tylko obawiam się że 32i nie zastosuję do pracowników ze skróconym czasem > pracy !!!
> Po pierwsze nie rozumiem skąd te obawy.

cyt.art 32i (...)z zastrzeżeniem art. 32g ust. 3 i 4.(...)

A po drugie jeśli dzień "po południu" jest wolny to zrób go w piątek i wtedy możesz sobie zrobić nawet bez art. 32i.

Niestety nie tylko w pt. będzie przypadać dzień pracy popołudniowej ;(

Data: 2009-07-22 10:16:13
Autor: Johnson
lukeskyobi@vp.pl pisze:

Po pierwsze nie rozumiem skąd te obawy.

cyt.art 32i (...)z zastrzeżeniem art. 32g ust. 3 i 4.(...)

A mówiłeś że chodzi o niewidomych albo radiologów?

Data: 2009-07-22 10:22:33
Autor: lukeskyobi
lukeskyobi@vp.pl pisze:

A mówiłeś że chodzi o niewidomych albo radiologów?

Czyli też potwierdzasz, że nie rozwiązują nam 12-problemu radiologów w poopołudniówkach.

To chore bo NFZ wymaga tego aby lekarze pracowali jednego dnia tygodnia popołudniem, czyli co planowanie nadgodzin ?

Data: 2009-07-22 10:48:16
Autor: Johnson
lukeskyobi@vp.pl pisze:

To chore bo NFZ wymaga tego aby lekarze pracowali jednego dnia tygodnia popołudniem,

Ale czemu tym dniem nie może być piątek?

Data: 2009-08-10 08:33:08
Autor: lukeskyobi
lukeskyobi@vp.pl pisze:

> [...]

Możę być piątek, ale nie dla wszystkich i na tym polea problem, że w środku tygodnia trzeba złamać dobę.

ds