czasopisma specjalistyczne w wersji elektronicznej a vat

Data: 2011-07-19 18:24:45
Autor: Maciej Ślużyński
czasopisma specjalistyczne w wersji elektronicznej a vat
Temat jest skomplikowany podwójnie - bo sprawdź na wszelki wypadek, czy to nie podchodzi pod "publikacje elektroniczne", czyli stawkę VAT 23% :-)

Ja przerabiałem niedawno podobne tematy z książkami- jakby co, zapraszam na priv.

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Ślużyński

Data: 2011-07-19 19:48:25
Autor: Rafal T.
W dniu 11-07-19 18:24, Maciej Ślużyński pisze:
Temat jest skomplikowany podwójnie - bo sprawdź na wszelki wypadek, czy
to nie podchodzi pod "publikacje elektroniczne", czyli stawkę VAT 23% :-)

o i znowu coś nowego - trafilem na tą informacje ale myślaem ze to chodzi o książki, które nie są na nośnikach trwałych

"Zgodnie z projektem ustawy stawka VAT na publikacje elektroniczne będzie uzależniona od rodzaju nośnika treści. 23-procentową stawką VAT mają być objęte publikacje pobierane bezpośrednio z Internetu oraz te, z których korzysta się online. Natomiast książki elektroniczne wydane na nośnikach trwałych (taśmy, płyty) i oznaczone odrębnym numerem ISBN będą objęte, podobnie jak książki drukowane, 5-procentową stawką podatku"

a prawna definicja publikacji elektronicznej? To jakiś obłęd. Może po prostu olać ISSN i po prostu robić to z 23% vatem?

Ja przerabiałem niedawno podobne tematy z książkami- jakby co, zapraszam
na priv.

ok. dzieki wielkie za chęć pomocy, pewnie się zgloszę

pozdr
rafal

Data: 2011-07-19 22:37:39
Autor: Maciej Ślużyński
Użytkownik "Rafal T." <rafal_grupy@vp.pl> napisał w wiadomości news:j04g19$cud$1news.onet.pl...
[...]

Wydaje mi się, że to chodzi o wszystkie materiały, które nie są na nośnikach trwałych, czyli takie, które mozna pobrać on-line.

[...]

ISBN ma w swoich "wytycznych" definicję publikacji elektronicznej, więc jak to "olejesz", to nie będziesz miał się czym podeprzeć jakby co ;-)

Zapraszam. A jak jesteś zainteresowany małym testem - wrzuć jakiś przykładowy tekst do serwisu www.rw2010.pl i zobacz, czy jest w ogóle jakieś zainteresowanie tego typu publikacjami. Bo jeśli nie zbadałeś zbyt dobrze rynku, to na tym przede wszystkim możesz się przejechać ;-)

--
Pozdrawiam serdecznie
Maciej Ślużyński

czasopisma specjalistyczne w wersji elektronicznej a vat