czego uczy wojna obronna

Data: 2018-09-26 11:52:55
Autor: Trybun
czego uczy wojna obronna
W dniu 2018-09-26 o 11:27, Bolko pisze:
Jest na youtubie seria wykładów z historykiem prof Pawłem Wieczorkiewiczem.
Od 1918 do dzisiaj.
Jestem na początku II wojny światowej.
I ten pan prof stwierdzi że w okolicach 1930 roku
byliśmy mocarstwem lotniczym.
Rydz śmigły nakupił tyle samolotów że tylko Francja miała więcej.
Tylko że gdy wojna wybuchła to te samolotu już były przestarzałe.

Druga sprawa przytaczał opinie jakie zapisał Grot Rowecki w swoim
pamiętniku na temat poszczególnych generałów którzy dowodzili
poszczególnymi armiami.
Powiem tak: opinie z czasu pokoju rozmijały się z działaniem w czasie wojny.
Co warto pamietać to że dwóch generałów zachowało się poniżej minimum
delikatnie mówiąc mowa o dowódcach Armia Łódź i armia Pomorze.

A druga sprawa.
Wg tego profesora lepiej się sprawdzili generałowie którzy byli szkoleni
przez zaborców niż ci którzy zostali generałami za II RP.

I taką mam refleksje na dzisiaj.
Czy my naprawdę musimy mieć już DZISIAJ te wszystkie
czołgi samoloty rakiety kupować?
Niemcy tak naprawdę zaczeli się zbroić 2-3 lata przed II wojną światową.
Piłsudski a potem Beck chceli im wypowiedzieć wojnę prewencyjną.

Może lepiej dzisiaj wydać kasę zamiast na patryjoty to na wywiad żeby
ocenić czy to już jest moment na to żeby rozpocząć zakupy.

I druga rzecz.
Zawsze zastanawiałem się czy obecni generałowie wyszkoleni
w Moskwie mają jakąkolwiek wartość dla nas.
Ale patrząc na przykład powyżej to może jednak
jest w tym jakiś sens żeby nadal służyli w WP.

Niestety, musimy. Opracowanie nowych technologii to potężne koszty, a nam nie potrzeba tysięcy wyrzutni rakietowych, na użytek własny.. Jak widać nawet taka potęga i czołowy handlarz bronią jak Rosja też okręty na ogół zamawia w zagranicznych stoczniach. O opracowywaniu technologii i handlem nimi lepiej zapomnijmy - jankesi zamknęli agentów Łucznika już za samą próbę sprzedaży zwykłych pukawek.

Co masz do zarzucenia generałom szkolonym w Moskwie?

Data: 2018-09-26 03:23:22
Autor: Bolko
czego uczy wojna obronna
W dniu środa, 26 września 2018 11:53:23 UTC+2 użytkownik Trybun napisał:
> [...]

Co masz do zarzucenia generałom szkolonym w Moskwie?

sorry nie ta grupa :(
opracowanie technologii to jedno a produkcja to drugie
zresztą ja piszę o zakupach

Co masz do zarzucenia generałom szkolonym w Moskwie?

zastanawiam się kto jest ich dowódcą

Data: 2018-09-26 14:19:48
Autor: Jacek Maciejewski
czego uczy wojna obronna
Dnia Wed, 26 Sep 2018 03:23:22 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

zastanawiam się kto jest ich dowódcą

A nie zastanawiałbyś się jak by byli szkoleni w Point West?
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2018-09-26 22:05:39
Autor: (c)RaSz
czego uczy wojna obronna
Dnia Wed, 26 Sep 2018 03:23:22 -0700 (PDT), Bolko napisał(a):

zastanawiam się kto jest ich dowódcą

A nie zastanawiałbyś się jak by byli szkoleni w Point West?

Póki co, to *bezpośredni* konflikt zbrojny z samym Wujem Samem -- raczej
nam nie grozi. A dla Moskwy nadal jesteśmy "bliską zagranicą", i to nie
zmieni się przez wieki!
No i co do takiej "bliskości" to, wg mnie, nie mają racji tacy, co
natrząsają z różnych naszych "egzotycznych sojuszy". Warto pamiętać, że
jakiś nazbyt terytorialnie bliski "sojusznik", może mieć (delikatnie
mówiąc) "swoje plany" co do jakiegoś "zacieśniania" sojuszu.
Hameryka daljeko, daljeko, no i dobrze!
Zaś co do krytyki Kościoła w naszym kraju, to (sięgając w wieki minione)
też nie doceniają oni tego, że Rzym leżał na tyle daleko, że podróż
trwała miesiące! I gwarantowało to, że wtrącać się zanadto papiestwo nie
mogło. Natomiast niezależność Kościoła od Władzi pozwalała chronić
poddanych przed jakimiś przerostami centralizacji tejże Władzi.

W tych krajach, których kościoły od Rzymu się oderwały, efektem było ich
postępujące uzależnienie od państwa, co skutkowało narastającym
zamordyzmem, opiewanym jako "oświecenie": to władca decydował, kto ma
pisać historyczne annały, a komu od tego wara! A nie miał na to wpływy w
krajach, gdzie nad Kościołem pieczę sprawował Rzym. I dobrze!

--
Goszyści, zamiast rzetelnego programu nakierowanego na rozwój
gospodarczy -- serwują pasztet dobrze brzmiących hasełek, których

Data: 2018-09-27 01:08:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
czego uczy wojna obronna

"(c)RaSz" 5babe692$0$523$65785112@news.neostrada.pl

Póki co, to *bezpośredni* konflikt zbrojny z samym Wujem Samem - raczej nam nie grozi.

Bo w XXI wieku nie militarne konfliktu rozstrzygają,
lecz inne... Kres wojnom dała detonacja carbomby, ale
jeszcze wcześniej zauważano, że zamiast zrzucać na
miasta tysiące ton pochodnych trójnitrotoluenów, by
burzyć obce gospodarki, można użyć po prostu swojej
gospodarki, pieniędzy, polityki, wiedzy itd...

Jeszcze wcześniej zauważono, że zamiast mordować miliony
ludzi podczas wojny, można ,,w białych rękawiczkach''
przydeptać niewygodnych ludzi tak, by nie rozwinęli się.

  Ponoć pewien Niemiec, zapytany o to, dlaczego morduje
  ludzi w obozie zagłady, powiedział, że dlatego, aby
  tych ludzi nie palić żywcem.

  Pewien student zapytał wykładowcę, dlaczego ów wykładowca
  gnoi dobrego studenta i dostał odpowiedź, z której wynikało,
  że łatwiej/taniej/miłosierniej dziś gnoić ,,obcych'' niż
  pozwolić im na rozrastanie się, po którym nastąpić musi
  czystka etniczna poprzedzona makabryczną wojną.

A dla Moskwy nadal jesteśmy "bliską zagranicą",

    Kurica nie ptica, Polsza nie zagranica

krajach, gdzie nad Kościołem pieczę sprawował Rzym. I dobrze!

Dobrze, ;) ale szkoda, że to, co piszesz
tak sobie ;) jest zgodne z rzeczywistością. :)

-=-

Jak to Kaczmarski śpiewał -- szaławiła dbał o to, by
obrana władza nie zabrała mu tego, czego sam jej nie
dał, czyli grożenia drewnem i wyjaśnił, że Polak za
posła nie chciał Jezuity... [jak wzorcowy AEichmann]

    http://www.tekstowo.pl/piosenka,jacek_kaczmarski_i_zbigniew_lapinski,z_xvi_wiecznym_portretem_trumiennym_rozmowa.html

Franciszek jest Jezuitą z Argentyny. :)
Przypadek? Zbiegi ;) z okoliczności?

   Polak z okolic obozów zagłady
   Niemiec z pogranicza niemiecko-austriackiego
   Argentyński Jezuita

Aby było jasne -- do Argentyny uciekł AEichmann.

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Adolf_Eichmann

Żydki w xupie mają potęgę FR -- zadrwiły z systemów
obrony przeciwlotniczej tak, że Ruscy zestrzelili
swój własny samolot, grzebiąc swych 15 lotników...

-=-

Niestety -- te Żydki to potomkowie żydów żyjących
niegdyś w RON, czy jeszcze wcześniejszych... Polakom
brak rozumu -- są pod tym względem bardzo podobni do
Rosjan.

RON była silna, ale musiała rozpaść się -- bo życie swe
zawdzięczała pokonaniu potęgi Zakonu Szpitala Najświętszej
Maryi Panny Domu Niemieckiego w Jerozolimie, a zakony
krzyżowe podlegały papieżom...

AMickiewicz pisał, że kto raz z carem zadrze, temu car
nie odpuści, ale w istocie miał na myśli nie cara, lecz
papieży i Kościół rzymskokatolicki. :)

-=-

Akurat stawiając siebie nad władzą świecką kapłani/biskupi
KRK łamią zalecenia założyciela Kościołów chrześcijańskich,
czyli Chrystusa.

-=-

Wojskowe bazy amerykańskie w RP nie mogą ocalić Polaków
przed agresją militarną FR -- ale mogą wlewać w Polaków
rozum, bo to znów/ponownie bazy żydowskie. ;) Dopiero
ten rozum może dać Polakom ochronę przed zapędami
potomków Mikołajów, Aleksandrów, Piotrów i Iwanów...

-=-

Co do miłosierdzia Kościoła -- któż, jeśli nie Kościół
nie tylko straszył drewnem, ale i tego drewna używał?!
Nawet zbrodniarze AEichmanna gazowali, a dopiero
później palili...

Nie bronię bydlaka AEichmanna, ale zauważam, że nawet
takie coś (bo jednak nie umiem ze spokojem nazwać
nazistów ludźmi) było mniej zbrodnicze od
Najświętszej Inkwizycji. ;)

-=-

Grupy pomylone, dlaczego nie mylić wątków?...
Akumulator w Kiciusiu pod 32W10 z ponad 80% spadł
znienacka do poziomu, przy którym Kiciuś zahibernował się...

Pod W7S tego nie notuję... Albo mi to umknęło...

--
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

czego uczy wojna obronna