czeki gotówkowe do konta osobistego w PL

Data: 2010-03-20 15:18:26
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
czeki gotówkowe do konta osobistego w PL
czy jakieś banki je jeszcze stosują?

Data: 2010-03-20 16:18:54
Autor: Valdi
czeki gotówkowe do konta osobistego w PL
<zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl>

czy jakieś banki je jeszcze stosują?

a można wiedzieć do czego ci to "cudo" potrzebne w PL?

Data: 2010-03-20 16:29:34
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
czeki gotówkowe do konta osobistego w PL
> czy jakieś banki je jeszcze stosują?

a można wiedzieć do czego ci to "cudo" potrzebne w PL?

rozważam poszerzeniem działalności o krótkoterminowe pożyczki. Ogólny koncept: Klient wystawiałby czek na moje imię i nazwisko z terminem realizacji np. za 10 dni i ja w ten sposób odebrałbym
sobie moją wierzytelność. Założenia: czek jest "ślepy" (placówka
pocztowa lub bankowa nie sprawdza czy pieniądze są na koncie), a
za debet na koncie odpowiada tylko posiadacz rachunku a nie osoba
która spowodowała ten debet realizując czek.  --

Data: 2010-03-20 17:55:22
Autor: Krzysztof

<zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl> wrote in message news:3461.00000b7f.4ba4e9denewsgate.onet.pl...
> [...]

za debet na koncie odpowiada tylko posiadacz rachunku a nie osoba
która spowodowała ten debet realizując czek.

Nie wiem jakie prawo mamy w PL, bo to generalnie kraj bezprawia, i jezeli ktos wystawilby taki czek, to nie ma zadnych gwarancji, ze dostaniesz jakiekolwiek pieniadze z tego czeku. Generalnie w latach 90, kiedy jeszcze funkcjonowaly czeki, to oczywiscie mozna nim bylo np. nawet wplacic na lokate do innego banku, ale musial ten czek byc potwierdzony, tzn bank wystawcy czeku blokowal odpowiednia kwote na koncie. Potem banki wprowadzaly wysokie oplaty za potwierdzenia czeku, co skutecznie odstraszalo od tej formy platnosci, albo w ogole nie przyjmowaly czekow do inkasa z wystawienia prywatnego. Do zabezpieczenia takich pozyczek to chyba sluza weksle, za ktorymi idzie caly aparat prawny i jak pozyczasz osobom, ktore sa wyplacalne, to masz szanse na odzyskanie gotowki, tylko nie wiem czy w przypadku jak ktos nie chce oddac to koszty odzyskania kasy nie beda w PL bardzo duze.

Data: 2010-03-20 18:52:48
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow2
> [...]

i jezeli ktos wystawilby taki czek, to nie ma zadnych gwarancji, ze dostaniesz jakiekolwiek pieniadze z tego czeku.

tak się zastanawiam, co byłoby gdyby klient wypisał czek dla Jana Kowalskiego
a na drugi dzień zastrzegł czy unieważniłby ten czek w swoim banku? Czy wtedy
Jan Kowalski nie wypłaciłby forsy z czeku? Czy wypłaciłby a potem kłopoty?
Generalnie w latach 90 (...) musial ten czek byc potwierdzony, tzn. bank wystawcy czeku blokowal odpowiednia kwote na koncie.

jakby klient miał kasę na koncie to by nie przychodził po pożyczkę do mnie

Do zabezpieczenia takich pozyczek to chyba sluza weksle, za ktorymi idzie caly aparat prawny i jak pozyczasz osobom, ktore sa wyplacalne,

a ja właśnie chciałem *ominąć* konieczność weryfikowania wypłacalności
niech bank się martwi a nie ja.

tylko nie wiem czy w przypadku jak ktos nie chce oddac to koszty odzyskania kasy nie beda w PL bardzo duze.

przy dużych kwotach duże przy małych kwotach % olbrzymie.

Data: 2010-03-20 20:46:54
Autor: Krzysztof

<zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl> wrote in message news:3461.00000b8a.4ba50b70newsgate.onet.pl...

> [...]
Jan Kowalski nie wypłaciłby forsy z czeku? Czy wypłaciłby a potem kłopoty?

W UK jak masz czek i chcesz go spieniezyc to oddajesz go w swoim banku i czekasz 5-7 dni na potwierdzenie, czy czek nie jest zastrzezony i czy faktycznie bedzie zrealizowany. Po tym terminie jak wszystko jest OK to kwota czeku zostaje odblokowana na twoim koncie i mozesz dopiero nia dysponowac.

Data: 2010-03-20 20:52:50
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
> [...]

W UK jak masz czek i chcesz go spieniezyc to oddajesz go w swoim banku i czekasz 5-7 dni na potwierdzenie, czy czek nie jest zastrzezony i czy faktycznie bedzie zrealizowany. Po tym terminie jak wszystko jest OK to kwota czeku zostaje odblokowana na twoim koncie i mozesz dopiero nia dysponowac.

a jak jest w PL?

Data: 2010-03-20 22:30:21
Autor: mvoicem
(20.03.2010 20:52), zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl wrote:
[...]

W PL jakieś 10 lat temu czek na niewielką kwotę pieniężyłeś "od ręki" w
banku lub na poczcie (na poczcie za drobną opłatą).

Poza tym każdy czek możesz złożyć w dowolnym banku do inkasa, co trwa
długo (miesiąc?), biorą za to sporą prowizję (chyba rzędu 30-50zł),
raczej sprawdzają czy są środki na pokrycie.

p. m.

Data: 2010-03-20 20:53:20
Autor: Marcin Mokrzycki
czeki gotówkowe do konta osobistego w PL
On Sat, 20 Mar 2010 18:52:48 +0100, zwyklyklientwieluzwyklychbankow2@op.pl
wrote:

a ja właśnie chciałem *ominąć* konieczność weryfikowania wypłacalności
niech bank się martwi a nie ja.

Czyli Ty pożyczasz Kowalskiemu, a spłaca bank Kowalskiego. Dobre!

--
Marcin Mokrzycki
gg:659336  o2:mmokrzycki

czeki gotówkowe do konta osobistego w PL