czemu nie RS6 ?

Data: 2010-07-25 15:35:12
Autor: Olek
czemu nie RS6 ?
On 2010-07-24 16:57, BartekK wrote:
Audi RS6 avant 2005-2006

zadaj sobie pytanie czy będziesz w stanie utrzymać takie auto, bo kupić to najmniejszy problem.

Data: 2010-07-25 16:42:06
Autor: BartekK
czemu nie RS6 ?
On 2010-07-24 16:57, BartekK wrote:
Audi RS6 avant 2005-2006

zadaj sobie pytanie czy będziesz w stanie utrzymać takie auto, bo kupić
to najmniejszy problem.
No ok, ale co określasz przez utrzymać?
Rocznie robiłbym nim może 15tyś km (mam jeszcze inne auta). Nawet przy spalaniu mało optymistycznym (bo trudno bez przerwy "cisnąć", a na trasie spali mniej) 20/100 to wychodzi 15kzł na paliwo (przy cenie 5zl/litr).
Wliczając że byłaby to zima/lato, to akurat 2 komplety opon by starczyły, czyli jakieś 8k zł.
Olej filtry gdzieś co 10tyś km, więc bez przesady, nawet niech kosztuje to 1500zł jak w bmw 535d, nie ma dramatu.
Na razie wychodzi mi jakieś 25k zł na rok, bez problemu. Chyba że zdarzy się jakaś awaria poważniejsza, typu wymiana skrzyni czy dzwon, ale tego nie da się obliczyć, czy w ogóle będzie opłacalna naprawa.

Data: 2010-07-25 17:12:38
Autor: kml
czemu nie RS6 ?

On 2010-07-24 16:57, BartekK wrote:
Audi RS6 avant 2005-2006

zadaj sobie pytanie czy będziesz w stanie utrzymać takie auto, bo kupić
to najmniejszy problem.
No ok, ale co określasz przez utrzymać?

To co zwykle, samochód przywieziony z Rzeszy zaczyna jeździć w Polsce i po chwili całe zawieszenie jest wytłuczone i trzeba to naprawić. Wcześniej były podane ceny amortyzatorów etc i już wiadomo jakie to kwoty plus robocizna.

kml

Data: 2010-07-25 18:35:58
Autor: Olek
czemu nie RS6 ?
On 2010-07-25 16:42, BartekK wrote:
No ok, ale co okre¶lasz przez utrzymać?
Rocznie robiłbym nim może 15ty¶ km (mam jeszcze inne auta). Nawet przy
spalaniu mało optymistycznym (bo trudno bez przerwy "cisn±ć", a na
trasie spali mniej) 20/100 to wychodzi 15kzł na paliwo (przy cenie
5zl/litr).
Wliczaj±c że byłaby to zima/lato, to akurat 2 komplety opon by
starczyły, czyli jakie¶ 8k zł.
Olej filtry gdzie¶ co 10ty¶ km, więc bez przesady, nawet niech kosztuje
to 1500zł jak w bmw 535d, nie ma dramatu.
Na razie wychodzi mi jakie¶ 25k zł na rok, bez problemu. Chyba że zdarzy
się jaka¶ awaria poważniejsza, typu wymiana skrzyni czy dzwon, ale tego
nie da się obliczyć, czy w ogóle będzie opłacalna naprawa.

no tak liczysz tylko normaln± eksploatację, tak jakby autko nie miało swoich lat i przepracowanych kilometrów :) w sumie to założenie bardzo, ale to bardzo optymistyczne.. Do codziennych kosztów eksploatacji dolicz sobie rozrz±d (pełny komplet!) który w tych autkach jest dosyć kosztowny... Dolicz sobie też koszty czę¶ci i ich dostępno¶ć, bo nie wiadomo czy co¶ CI się po pół roku nie wysra np. turbina... No i podstawowa sprawa to zawieszenie :)

czemu nie RS6 ?