czemu nie RS6 ?

Data: 2010-07-26 10:19:45
Autor: Arek M
czemu nie RS6 ?
BartekK pisze:
Audi RS6 avant 2005-2006
Już prawie jestem zdecydowany, już mam obadane 3 egzemplarze do obejrzenia i ocenienia, umówiony wyjazd na oglądanie i powrót jednym z nich (do germanii), znam mniejwięcej ich historię... Ale prawie wszyscy wokół usiłują mi wybić z głowy taki zakup, podając wszystkie możliwe przeciw (od "a po co ci", "będzie za dużo palić", do "to bardzo niedobre auto, słyszałem że się psują"

Jedyne sensowne "przeciw" to koszty :)
Jezeli jestes ich świadom to brac, nie myslec za duzo i cieszyc sie z jazdy samochodem o normalnej mocy :D

Jesli jezdziles juz troche bardziej egzotycznym autem to zapewne wiesz ze:
- zamienników prawie nie uświadczysz
- wiekszosc napraw/serwisu robisz w ASO (rozrządu Ci pan Kaziu z szopy za stodołą nie wymieni)
- ceny elementow eksploatacyjnych sÄ… n-razy drozsze niz odpowiedniki ze   zwyklych wersji auta ( np klocki/tarcze/amortyzatory)

Widziałem kiedys, jak takie RS6 (a moze S6?) wymiata na jakimś KJS we Wroclawiu na Rakietowej. Bylem pod ogromnym wrazeniem tego, jak auto o wielkosci i wadze lotniskowca potrafi zwinnie pokonywac zakrety :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-07-26 11:33:46
Autor: Brzezi
czemu nie RS6 ?
pon, 26 lip 2010 o 10:19 GMT, Arek M napisał(a):

- wiekszosc napraw/serwisu robisz w ASO (rozrz±du Ci pan Kaziu z szopy za stodoł± nie wymieni)

Dlaczego od razu ze skrajnosci w skrajnosc? sa tylko ASO i Kazie? dlaczego
zapominasz o doswiadczonych serwisach nieASO? czesto sa bardzo dobrze
wyposazone, i pracuja tam ludzie bardziej kompetentni niz w ASO, a ceny
kilka razy nizsze...

Widziałem kiedys, jak takie RS6 (a moze S6?) wymiata na jakim¶ KJS we Wroclawiu na Rakietowej. Bylem pod ogromnym wrazeniem tego, jak auto o wielkosci i wadze lotniskowca potrafi zwinnie pokonywac zakrety :)

Ale czego sie dziwisz, to jest auto zaprojektowane do tego aby dobrze
jezdzilo, juz nie raz spotkalem sie z opiniami, ze jezdzi nieporownywalnie
lepiej niz R8

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-26 11:51:02
Autor: Arek M
czemu nie RS6 ?

[...]

Moje doswiadczenia w serwisowaniu "_egzotycznych_" wersji aut s± takie, ze dobre serwisy "nieASO" kasuj± tyle co ASO. Nie mowimy oczywiscie o wymianie oleju czy klocków hamulcowych, a bardziej skomplikownaych operacjach typu wspomniana wymiana rozrz±du.

Co do zwyklych wersji - masz racje.

A gdzie napisałem ze sie dziwe? :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-07-26 13:01:06
Autor: Brzezi
czemu nie RS6 ?
pon, 26 lip 2010 o 11:51 GMT, Arek M napisał(a):

[...]

Sadze ze "nieASO", moze byc, i najczesciej jest jednak tansze od ASO

Poza tym sa nie tylko Kazie, ale mozna miec tez "pana Tomka", ktory pracuje
w ASO, ma ogromne doswiadczenie, i po godzinach cos Ci zrobi przy
samochodzie za polowe ceny, sam mam takiego mechanika, jest jeden problem,
ciezko u niego z czasem aby sie z nim umowic, ale jak juz cos zrobi, to nie
da sie lepiej...

Ok :) Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-26 14:38:44
Autor: Arek M
czemu nie RS6 ?
sam mam takiego mechanika, jest jeden problem,
ciezko u niego z czasem aby sie z nim umowic, ale jak juz cos zrobi, to nie
da sie lepiej...

Tylko pytanie:
Czy robisz u niego jakies 2.7 biturbo, 4.2 V8, M5, c32AMG, jakies EVO, boxera czy moze 1.9TDI? :)

--
PozdrawiAM!
WRX/240KM

Data: 2010-07-26 15:16:55
Autor: Brzezi
czemu nie RS6 ?
pon, 26 lip 2010 o 14:38 GMT, Arek M napisał(a):

[...]

Robi to co mu podstawie, od prostszych spraw, po te bardziej wymagajace,
oczywiscie na pewno sa bardziej skomplikowane przypadki gdzie sobie nie
poradzi, ale ma tez znajomosci i jak sam nie bedzie wiedzial, to sie
dowie, o czym sie juz wielokrotnie przekonalem i mnie jeszcze nie zawiodl

Z tych co wymieniles, poradzilby sobie pewnie ze wszystkimi, zalezy jeszcze
co masz dokladnie na mysli, bo taki przyklad: odnosnie ASB to on wymieni
mi olej, jezeli trzeba cos wiecej, to odesle do zaufanego specjalisty od
ASB
Chociaz ostatnio robil remont silnika 30d, zdobyl plany silnika, sciagnal
na chwile specjaliste od BMW zeby ocenil co i jak, a reszte bez problemu zrobil we wlasnym
zakresie...

Pozdrawiam
Brzezi

Data: 2010-07-26 15:20:32
Autor: Piotr Wasil
czemu nie RS6 ?
Brzezi <brzezi@gmail.com> napisał(a):

[...]

Za robocizne, ale nie za czesci. U mnie w biurowcu gosc ma RS4. Kiedys
przypadkiem slyszalem jak rozmawial z kolega przy lunchu i mowil, ze
wlasciwie zadna czesc od zwyklego A4 nie pasuje.

--
-- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

Data: 2010-07-26 15:40:32
Autor: Brzezi
czemu nie RS6 ?
pon, 26 lip 2010 o 15:20 GMT, Piotr Wasil napisał(a):

[...]

Tez pewnie wszystko zalezy, czy serwis ma uklad dobry na zakup czesci, bo
rzeczywiscie, przy takich jak RS* to zamiennikow raczej nie bedzie, i
trzeba u firmowego dystrynutora kupowac...

Pozdrawiam
Brzezi

czemu nie RS6 ?